Příspěvek
od amat » sob zář 13, 2014 20:18
ještě trochu k OT. Je to tak, každý se musí svést a sám uznat co mu vyhovuje. Máme doma oba póly motorizací pro L3 (V6tky nepočítám, jsou to bohužel velké rarity a navíc do liftbacku se nikdy nemontovaly) 1.5 jako nejslabší a 2.0dCi v jedné z nejvýkonnějších verzí. Musím říct, že po usednutí do 1.5 nemám vůbec pocit nějakého výkonového deficitu. Charakteristika toho motoru vás naladí na poklidnou nótu, takže vás oproti 2.0dCi vůbec nenutí závodit, naopak se pohodově vezete. Nicméně když tomu šlápnete tak to opravdu umí zatáhnout. Je to rozumně zpřevodováno, takže do 130kmh to tahá velmi slušně a předjíždění je díky tomu bezpečné. Citelné tahání je patrné tak do 170kmh pak už záleží z části na větru

. Slabý motor to rozhodně není. V L3 se až na jednu výjimku nikdy slabý motor nevyskytoval. Tou výjimkou je 1.6 16V. Výborný motor pro M2, tragédie v těžké L3. U nás se naštěstí nabízel pouze první rok prodeje, pak už ne. Nicméně v bazarech se v rámci dovozovek objevuje.
soptik: 5,4 na 1.6 16V při takové štrece je luxusní spotřeba. Naše má dlouhodobou kolem 6,8l ale lítá pouze město.
Jinak co jsem se předevčírem díval do PP, tak jsem tu trasu zajel s průměrem 98kmh. Píšu to tady celé možná se zbytečným nadšením, ale je to jen reakce na to, že jsem o 2.0dCi vždy četl, že je to užraný motor. Ať se jednalo o recenze v médiích, kde dávali spotřebu takřka vždy do mínusů, nebo i zde na fóru si uživatelé na spotřebu stěžovali. Já musím hovořit o opaku. Oproti 1.9dCi v L2 jsem s průměrnou spotřebou výše asi o 0,5l. A to se ji nestydím prohnat.
Espace V Initiale Paris, 1.6dCi 118kW, 6EDC, 2015, 120 000km
Laguna III Coupe Initiale Paris, 3.0dCi 177kW, 6AT, 2012, 130 000km
Dále doma:
Koleos II Initiale Paris, 1.3TCe 116kW, 7EDC, 2021, 76 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 110 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW, 6AT, 2011, 340 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 30 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3