Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od jarda19 » pát bře 28, 2014 16:47

Single: ale tady si protiřečíš....že tam je olejovej film, ale ten je obzvlášť v případě ložiska malej .......čím víc se obrušuje tím větší vzniká vůle v ložisku.
Takže olejový film se zvětšuje.

Hřídel turba se při své práci (když má točky přes 10000) vůbec ložiska nedotýká, točí se v olejovém filmu. Nemá se co obrušovat. Viděl jsem rozebraný kvalitní GARET po nájezdu 1 milion km a ložiska vypadaly že vydrží další milion.

Když sjíždíž z dálnice tak nejkratší výjezd má alespoň kilometr, turbo bleskově chladne nasávaným studeným vzduchem.
Samozřejmě můžete argumentovat....valím po dálnici 240km/hod a bleskově zastavím a okamžitě vypnu motor.....

Pánové s těmi oleji se nechci přít, ale mám kamaráda TRIBOTECHNIKA. Samozřejmě už zkoušel v laboratoři otestovat kvalitní olej po nájezdu 30 000km. Asi budete překvapeni,ale mazací schopnosti byly 93% oproti novému. A jeho slova jsou: jen měňte.....jsou to moje prachy do mé kapsy.
Takže další vysvětlení ???
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od pivi » pát bře 28, 2014 18:20

Turbo se nechladi vzduchem ale olejem.
Milion km? Mozna nakladak.
Otacky turba 200 000-280 000 upm.
30 000 a olej am 93 % mazaci schopnosti? Tak kdy doporucuje ten kamarad mnenit olej?
U naftovich motorech je tolik sazi v oleji ze tech 30 000 uz je moc.Tot muj nazor.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

liborets
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon kvě 26, 2008 19:10
Bydliště: střední čechy

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od liborets » pát bře 28, 2014 20:51

Ahoj, Jardo 19. Přečti si prosím alespoň tohle http://www.flexamiauto.cz/teorie/ ,než se tady začneš s někým dohadovat, a vymýšlet turbo chlazené vzduchem....
Renault Laguna II 1,9dci 88kw Dinamique r.v. 2002
Renault clio I 1,2i -darováno na hobbyrallye.

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od jarda19 » pát bře 28, 2014 22:10

Chlapci to že vám chladí turbo olej nebudu komentovat, mně ale ne, u mého auta je olej přiveden pouze do ložisek turba.
Taky jsem nepsal kolik točí turbo, ale napsal jsem že když točí alespoň 10000 tak se točí v olejovém filmu a ložisek se hřídel vůbec nedotýka asi jsem se blbě vyjádřil. A olej ten můj kamarád doporuřuje měnit nejraději co 500km......vždyť jsem psal že se tím živí a každý prodaný litřík jsou jeho prachy. A pokud nevěříte ve výdrž oleje zajděte si do zkušebny, neříkejte kolik má olej najeto a nechte si jej otestovat. Budete se divit. Samozřejmě že bude černý.....ale já jsem psal MAZACÍ SCHOPNOSTI né barvu.
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od amat » pát bře 28, 2014 23:19

Samozrejme se turbo castecne chladi i nasavanym vzduchem (vrtulka na strane sani urcite). Co se tyce oleje, tak ten urcite sam o sobe mazaci schopnosti neztraci nijak dramaticky, ale problem je, ze se redi naftou a obsahuje karbonove usady, ktere pusobi abrazivne a delaji z oleje neco jako solvinu (hooodne prehnane samozrejme). Dalsi problem samozrejme spociva na strane filtru, ktery filtruje stale hure a hure az nakonec muze dojit k propusteni usazenych necistot zpet do okruhu. Tyhle usady se podileji na zivotnosti turba nejvice.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Zefek » sob bře 29, 2014 08:49

Co se týká filtru, tak ten filtruje stále stejně. Ale určité částečky stejně tím filtrem projdou. Pokud bude filtr zanesený víc a víc, tak to bude hůře mazat, až to mazat přestane. Ventil, který by olej přepustil při přetlaku je na čerpadle a přepouští směrem do vany. Ve filtru je ventil, který nedovolí oleji spadnout zpět do vany z hlavního mazacího kanálu. Určitým způsobem filtrace může být taky olejová vana. Ta by měla jako jímka a odkaliště udržovat ten největší bordel.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Davidak79
Moderátor
Příspěvky: 9464
Registrován: čtv črc 26, 2007 19:03
Bydliště: Litoměřicko

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Davidak79 » sob bře 29, 2014 09:54

už vidím jak mě ve zkušebně přijmou s otevřenou náručí s 5l vyjetého oleje že by sem chtěl vytvořit stejné podmínky jak v autě a nechaj to tam točit ( já měním po 10tis ) dalších 20tis. Tohle je pro mě test ně že to někde vyzkoušej a během 10min mi řeknou maže to na 90%.
Jinak přidám olej do ohně :lol: mě to turbo trochu chladí i voda :lol:

je možné že olej bude mazat i po 40tis a mazací schopnosti budou OK ale ty nečistoty už asi moc přimazávat nebudou.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm



EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Šamša » sob bře 29, 2014 10:47

Zefek píše:Co se týká filtru, tak ten filtruje stále stejně. Ale určité částečky stejně tím filtrem projdou. Pokud bude filtr zanesený víc a víc, tak to bude hůře mazat, až to mazat přestane. Ventil, který by olej přepustil při přetlaku je na čerpadle a přepouští směrem do vany. Ve filtru je ventil, který nedovolí oleji spadnout zpět do vany z hlavního mazacího kanálu. Určitým způsobem filtrace může být taky olejová vana. Ta by měla jako jímka a odkaliště udržovat ten největší bordel.
Tady tě musím poopravit, protože to co popisuješ fungovalo na starých Škodovkách, tam byl u čerpadla pojistný ventil(kulička+pružinka) spojený s vanou a filtr, kterým se filtrovalo přepouštěním do vany(obtokový filtr) přes kalibrovaný otvor(udržení potřebného tlaku v mazací soustavě), u současných aut, je pojistný ventil na čerpadle(kulička+pružinka), ale filtr(konzerva) je pouze průtoková, má přívod a vývod, žádný přepad někam a uvnitř ještě další přepouštěcí ventil(je uvnitř vidět pružina a talíř), přepouštěcí ventil (většinou otevírací tlak 1,5bar) v konzervě funguje v nouzovým případě a to, ze velmi nepříznivých podmínek, jako při velkých mrazech, kdy olej zmedovatí a filtračním papírem neprojde v potřebném množství, pak tato varianta pomáhá namazat motor a pak varianta horší, že se opravdu filtrační papír ucpe a pak to otevře cestu pro veškerý nahromaděný bordýlek.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Zefek » sob bře 29, 2014 11:16

Osobní zkušenost na motoru 1.5dci. Byl tam filtr, neznámého výrobce, neznámého původu. Po každém startu to strašně trvalo, než zhasla kontrolka mazání (nízký tlak). Vyměnil jsem to za origo filtr a než napočítám do tří, tak kontrolka zhasne. Asi v tom originálním filtru něco bude, co nepouští olej z kanálu zpátky do vany po vypnutí motoru.
Píšu o dvou rozdílných ventilech - jeden je na čerpadle a přepouští olej zpátky do vany. O filtru v tomhle okruhu není ani řeč.
Pokud by byl ve filtru přepouštěcí ventil, jak píšeš na tlak 1,5 barů, bylo by to dost málo. Čerpadlo už ve volnoběhu tlačí tlak 1 bar, při vyšších otáčkách na hlavním kanálu naměříš i 5 barů.

Taky existují dvě možnosti, jak filtr namontovat. Jeden z nich je ten, že čerpadlo tlačí do hlavního kanálu a mezi čerpadlem a kanálem je filtr. A nebo je druhá možnost, že se filtruje olej, který se vrací z motoru a filtr je tedy na vratce olejového rozvodu - na cestě zpátky do vany.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Šamša » sob bře 29, 2014 22:44

Ten přepouštěcí ventil ve filtru je nouzovka. Na filtrační vložce vzniká tlaková diference, závislá na hustotě oleje, proto třeba za velmi nízkých teplot tento ventil s nárůstem tlaku hustého oleje otevře(jinak by hrozilo protržení filtračního materiálu) a tlačí se dál do mazacích kanálů. Otevírací tlak je různý pro konkrétní vozy, ale na těch našich je dle katalogů 1,5bar.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Ocko
Junior member
Příspěvky: 114
Registrován: stř črc 27, 2011 21:07
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Ocko » úte dub 01, 2014 08:43

Jeste k ty mazaci schopnosti u oleje po 30 000 km. Pokud by to opravdu bylo tak jednoznacny (jen chem. test neni vsechno) ,tak by samy automobilky po zkusenostech dodatecne nesnizovali interval vymeny.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Šamša » úte dub 01, 2014 23:51

Jo taky si myslím, že to není jen o mazacích schopnostech, ale i o detergentech, které jsou po 10000km vniveč a v motoru se začne tvořit marast, který tam značně škodí. Zejména u krátkodobých jízd s proměnlivým režimem jízd.
Výrobcem stanovené lhůty jsou zřejmě vhodné pro vozy v dálničním provozu, kdy motor běží v ustáleném režimu v provozní teplotě.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

angelofhell
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: čtv bře 26, 2009 17:39
Bydliště: Cheb

Výbuch turba při 140km/hod - a co dál

Příspěvek od angelofhell » stř črc 30, 2014 11:18

takže bouchlo mi turbo- jedu a najednou všude kouř, otáčky na max, nešel zastavit motor ani chcípnout při zař. rychlosti.

Otázka co teď, mechanik je na vodě bude až v pondělí. auto stojí - poradte kolik bude stát pravděpodobná oprava a zda-li to má vůbc smysl 240000 nalítáno a ročně najezdíme více jak 30000Km

Uživatelský avatar
jarda19
Grafoman
Příspěvky: 2123
Registrován: ned led 17, 2010 19:25
Bydliště: Havířov

Re: Výbuch turba při 140km/hod - a co dál

Příspěvek od jarda19 » stř črc 30, 2014 22:02

Jenom takový dotaz....fungují ti brzdy a spojka ?
Lagu II 2.2 dci plná výbava
Mám k dispozici diagnostiku Clip.....kdyby někdo potřeboval něco....

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výbuch turba při 140km/hod - a co dál

Příspěvek od amat » čtv črc 31, 2014 01:34

Na sestku musi jit motor chcipnout vzdy... Bud nefunguje spojka jak pise Jarda nebo jsi tam dal nizsi kvalt.

Takze doslo k tomu, ze motor vypnul az po te co spotreboval veskery olej? Pokud ano, tak se na opravu vykasli a rovnou sezen jiny motor z vrakace. 240 000km neni nijak extremni porce, rekl bych, ze zajete auto :-)
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

angelofhell
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: čtv bře 26, 2009 17:39
Bydliště: Cheb

Re: Výbuch turba při 140km/hod - a co dál

Příspěvek od angelofhell » čtv črc 31, 2014 19:09

ne motor jsem vypnul já "čudlíkem" prostě to přestalo ječet tak jsem to vypnul, neodvažuji se nastartovat či tak něco než se k tomu dostaneme s mechanikem, nevím je možné že jsem dal jiný kvalt byl to masakr, děti v autě dálnice atd.... dělá svoje
Podle Vás to mám nastartovat a zkusit co??? Zařadit???

Brzy by fungovat měli, sice při odtahu jsem je asi zavzdušnil ale jinak na dalnici jsem zastavil

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Výbuch turba při 140km/hod - a co dál

Příspěvek od Šamša » čtv črc 31, 2014 19:16

Na dílně sundat vanu, kouknout kolik zbylo oleje a zkontrolovat šály, to je to první co můžeš udělat, když to bude dobrý a nebudou vytavený, tak je preventivně vyměň a pošli turbo na repas do kvalitní firmy, nebo kup nové už jsou pod 15 000kč.
Abys nebyl překvapený, ale spojím toto téma s již zavedeným jo. http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=275
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

angelofhell
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: čtv bře 26, 2009 17:39
Bydliště: Cheb

Re: Výbuch turba při 140km/hod - a co dál

Příspěvek od angelofhell » pon srp 11, 2014 14:27

Šamša píše:Na dílně sundat vanu, kouknout kolik zbylo oleje a zkontrolovat šály, to je to první co můžeš udělat, když to bude dobrý a nebudou vytavený, tak je preventivně vyměň a pošli turbo na repas do kvalitní firmy, nebo kup nové už jsou pod 15 000kč.
Abys nebyl překvapený, ale spojím toto téma s již zavedeným jo. http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=275

tak a kam poslat turbo nebo kde koupit repasované????

angelofhell
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: čtv bře 26, 2009 17:39
Bydliště: Cheb

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od angelofhell » pon srp 11, 2014 14:50

tAKŽE JEN KRÁTKÉ SHRNUTÍ:

motor a vše okolo je OK - nikdo mne nepřesvědčí, že motor od renault je hnus, mám najeto cca 240000km, k autu se moc dobře nechováme, 3 děti atd...kdo je nemá nepochopí

nyní vyčistíme trubky a hadice od oleje, koupil jsem repas turbo za 8900 + poslal jsem jim staré (za 2000)

to co tahle lag. vydržela atd... 3x mne stěhovala na příč čr, nyní do ni vložim poslední peníz a pak již další auto.....

robo60
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon bře 31, 2014 18:16

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od robo60 » pát srp 29, 2014 22:35

Zdravim Vas,
mam Lagunu II (r.v. 2001) 1,9 Dci, 88 kW. presny pocet km je tazke povedat ale minimalne ma 250 000 km. Turbo je cerstvo repasovane, EGR ventil je novy a aj napriek tomu auto zere olej. Pri vyssich otackach auto taktiez trochu zadymi. dym je skor biely. Mozete mi poradit kde by mohla byt chyba, resp. ci moze byt na vine aj zly olej. Ja pouzivam Castrol 5w40. pripadne je pri starsich modeloch normalne ak auto zere urcite mnozstvo oleja? o par dni sa chystam na dlhsiu trasu (cca 1000km) a presne zistim kolko oleja zozralo.
vopred dakujem za kazdu radu.

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Krovak » sob srp 30, 2014 10:32

Bílý kouř bývá když auto žere vodu, ne olej. To že je turbo nové, neznamená, že nemůže být vadné, takže v první řadě zkontrolovat intercooler a hadice výtlaku, jestli tam není olej.
Momentálně řeším něco podobného, auto nekouří, přesto žere cca litr oleje na 2000km, což je hnus. Poslední dva měsíce se navíc začala ztrácet voda, cca 0.75 litru na 400-600km. Včera jsem nejspíš odhalil proč - po nastartování jde z nádobky na vodu kouř a při přidání jdou ze spodní hadice bublinky, takže zcela jistě těsnění pod hlavou k.o. (přitom je tam dva roky a najeto má cca 20tkm). A vzhledem k tomu, že nemůžu najít únik oleje (před dvěma roky nové turbo, sání čisté), tak mě čeká prakticky generálka. Těsnění ventilového víka, pod hlavu a olejové vany, nová gufera ventilů, výměna pístních kroužků (kvůli stěrákům) a výměna šál na klice. Celá tahle sranda vychází materiálově na 6000 káčé, navíc zvažuji výměnu ventilů a jejich vodítek, nicméně to budu řešit až po demontáži hlavy a její kontrole, jelikož je to + dalších cca 2000,-Kč.

Druhá věc je to, že na to aktuálně nemám, jelikož jsem se totálně vysypal do koupelny a topení :?

Jo, motor má najeto 270 000.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Šamša » sob srp 30, 2014 15:19

Hlavu si nechal rovnat, nebo ne, pak by ta výdrž těsnění tomu odpovídala. Problém je, že když rovnají hlavu, tak musí ubírat i ventilová sedla, aby nepřečuhovali, mě ubírali hlavu o 0,11mm a ventily o 0,16mm. Těsnění mě odešlo mezi 2 a 3 válcem ve 270 000km.
Obrázek
Obrázek
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Krovak » sob srp 30, 2014 15:37

Jo, to bude ten důvod, proč je zakázáno rovnat hlavu na F9Q :-)
Nicméně dělali to v servisu ještě předchozímu majiteli než to šlo ke mě, takže netuším, co s tím dělali. Každopádně to podělali, jako téměř vždy. Tipuju že ji buď nerovnali, nebo blbě utáhli, protože pochybuju, že by bylo vadné těsnění z výroby.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

robo60
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon bře 31, 2014 18:16

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od robo60 » ned srp 31, 2014 09:12

robo60 píše:Zdravim Vas,
mam Lagunu II (r.v. 2001) 1,9 Dci, 88 kW. presny pocet km je tazke povedat ale minimalne ma 250 000 km. Turbo je cerstvo repasovane, EGR ventil je novy a aj napriek tomu auto zere olej. Pri vyssich otackach auto taktiez trochu zadymi. dym je skor biely. Mozete mi poradit kde by mohla byt chyba, resp. ci moze byt na vine aj zly olej. Ja pouzivam Castrol 5w40. pripadne je pri starsich modeloch normalne ak auto zere urcite mnozstvo oleja? o par dni sa chystam na dlhsiu trasu (cca 1000km) a presne zistim kolko oleja zozralo.
vopred dakujem za kazdu radu.
Mam moznost kupit motor ktory ma najazdenych 150 000km za 500 eur (je to od doveryhodnej osoby). mohlo by to vyriesit moj problem? resp. mozte mi poradit ci sa ta kupa oplati? dakujem

Uživatelský avatar
Krovak
Senior member
Příspěvky: 1286
Registrován: sob pro 15, 2007 13:49
Bydliště: Hospozín

Re: Turbo, velký úbytek oleje, bílý kouř, repase turba ??

Příspěvek od Krovak » ned srp 31, 2014 18:26

I pokud ten motor bude v pořádku, tak ti to pořád vyjde dráž, než ho nechat kompletně opravit. Na druhou stranu budeš mít dobrý pocit, že má najeto o 100tkm míň. Otázka je, jestli to za to stojí.
R 21 2.1D ->
R 5 1.0 ->
Safrane 2.2 8v ->
Safrane 2.2 12v,děsně nenažraný auto :-) ->
Laguna 1.9dTi RXE ->
Laguna II 1.9dCi Initiale Paris->
Laguna II 2.0 dCi 127kW, FZS1000 Fazer

Odpovědět

Zpět na „Renault Laguna II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů