Zadní stěrač

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

m.cz
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát úno 16, 2007 18:39

Dík za radu

Příspěvek od m.cz » čtv srp 30, 2007 09:53

Dle rad Koprdy jsem se pustil do opravy zadního stěrače, který si dělal co chtěl. Problém byl v relátku. Nesehnal jsem sice to co tam dal Koprda RAS-1215 tak jsem použil JQC3FF stejných parametrů. Moc dík bez jeho rad bych byl v p...i a místo 25 Kč za relátko bych v Renaultu vycvakl odhadem kolem 5 tisíc a možná i víc.

Uživatelský avatar
koprda
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
Bydliště: okr. Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Dík za radu

Příspěvek od koprda » sob zář 01, 2007 13:30

m.cz píše:Dle rad Koprdy jsem se pustil do opravy zadního stěrače, který si dělal co chtěl. Problém byl v relátku. Nesehnal jsem sice to co tam dal Koprda RAS-1215 tak jsem použil JQC3FF stejných parametrů. Moc dík bez jeho rad bych byl v p...i a místo 25 Kč za relátko bych v Renaultu vycvakl odhadem kolem 5 tisíc a možná i víc.
..... :oops: :ole: :smajlici3: :mava:
Obrázek Obrázek

_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___

dozi
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: úte zář 04, 2007 10:10

Rele

Příspěvek od dozi » čtv zář 27, 2007 09:56

Mám stejný problém ale nemůžu sehnat uvedené relátko,poradíte prosím?Sehnal jsem jen toto- http://www.tipa.eu/cz/produkt/01760389- ... 15|jqc3ff/ - ale tam je uvedeno spínací U 250V což mě mate,je to správně?Omlouvám se ale nejsem zběhlý v elektronice.

m.cz
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát úno 16, 2007 18:39

Příspěvek od m.cz » sob zář 29, 2007 22:10

Ano, přesně tohle jsem u Tipy objednával. Nelekni se nepřijde ti oranžové (RAS 1215) ale JQC3FF (černé), mně osobně to vylekalo a těch nadávek na Tipu teda bylo. Když jsem se uklidnil tak jsem se v klidu podíval na schéma a jsou to shodná relátka a borec co mi to pájel vychvaloval to JQC.

dozi
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: úte zář 04, 2007 10:10

Stěrač

Příspěvek od dozi » úte říj 02, 2007 11:31

Je složitý vyndat tu jednotku s relátkama?Prosím o stručný návod kdo to už dělal.Předem velký dík!

Uživatelský avatar
koprda
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
Bydliště: okr. Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Stěrač

Příspěvek od koprda » pát říj 05, 2007 18:22

dozi píše:Je složitý vyndat tu jednotku s relátkama?Prosím o stručný návod kdo to už dělal.Předem velký dík!
Toto jsme psal kolegovi "m-cz":

Výměna relé je popisována zde: viewtopic.php?t=7750&highlight=zadn%ED+st%ECra%E8 v příspěvku z 24. 8. 2006. V příspěvku z 30. 8. 2006 jsem umístil dokonce fotky té desky s označením konkrétního relé, které souvisí se zadním stěračem.

Jinak pro demontáž říd. jednotky musíš odklopit víko pojistek v palubní desce nalevo od volantu, pak povolit 1 šroub ( nahoře v té pojistkové skříni ) a následně říd. jednotku vytlačíš z postranních plastových úchytek. Pak už jí jen musíš spodem dostat pod volant, abys k ní měl pěkný přístup, odpojíš od ní všechny kabely, tuším zespodu jednotky povolíš všechny šrouby a spodní i vrchní kryt jednotky od sebe oddělíš. Tam už uvidíš plošný spoj i s předmětným relé stěračů, takže ho jenom vypájíš z plošňáku ven, vložíš a zapájíš nový relé a celý to zase smontuješ. V příspěvku z 24. 8. 2006 zmiňuji výrobce origo relátka, ale když s demontovaným relé zajdeš do nějaký prodejny s elektronikou, určitě nějaký podobný najdete - musíš ale samozřejmě koupit takové relé, které má zcela stejnou rozteč kontaktů ( v opačným případě bys relé nedostal do plošnýho spoje ), musí být na 12 V, přepínací a musí snést proudovou zátěž tak 10 - 15 A. Nenapadá mě žádná záludnost, která by na tebe měla čekat.

Doufám že to je dostačující, kdyby ne, tak se ozvi a nějak to dáme do kupy :wink: .
Obrázek Obrázek

_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___

m.cz
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát úno 16, 2007 18:39

Příspěvek od m.cz » ned říj 07, 2007 06:45

Problém to není. Postupuj přesně podle pokynu kolegy Koprdy a nemůžeš udělat chybu. Doporučuji nejdřív si objednat relátko a potom se do toho pustit. Já jsem to dělal na dvakrát: vymontovat, podívat se (stejně na nic nepřijdeš), zpětná montáž (potřeboval jsem jezdit), objednat relé, vymontovat, opravit, namontovat a ejhle funguje jak má.

dozi
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: úte zář 04, 2007 10:10

Příspěvek od dozi » úte říj 09, 2007 06:28

Díky moc za popis.Objednám relátko a pustím se do toho,snad to zvládnu.
SCENIC 1,6 16V 99´

Vadim
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát lis 24, 2006 20:17

zadní stěrač-interval

Příspěvek od Vadim » čtv lis 08, 2007 15:19

Zadní stěrač udělá vždy 10 cyklů a to i v době, kdy je zpátečka již vyřazena. Při zapnutí cyklů předního, zadní nereaguje. Čím by to mohlo být? Doběhový kontakt zadního vyčištěn od množství vazelína a nic. Ď! :x

Petr Kocum
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned črc 08, 2007 10:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Petr Kocum » stř pro 19, 2007 17:36

Mám na svém 1,9 dTi Break z roku 99 podobný problém, ale stává se mi to trochu jinak. Když otočím tím knoflíkem na zapnutí zadního stěrače, zadní stěrač začne cyklovat. Když otočím zpět, tak se vypne. Ale když pustím přední stěrače, tak aniž bych otočil tou páčkou, tak mi občas setře zadní stěrač.... Nikdy před tím to nedělalo, až teď nedávno se to stalo. Může taky být závada v tom malém relé v řídící jednotce??? A nebo je spíš něco v nepořádku s relé pro přední stěrače? A kde vlastně je? Taky v té sdružené jednotce? Jak to má být? Je normální, když mám puštěné přední stěrače, že stírá i zadní stěrač, aniž by byl zapnut???Jak to funguje u Vás? Díky za rady
Renault Megane Break 1,6 16V, K4M, r.v 2001

Uživatelský avatar
KarelJ
Experienced member
Příspěvky: 573
Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KarelJ » stř pro 19, 2007 21:38

zadni sterac me setre pokud je vypnuty jen v pripade, ze mam pusteny predni sterace a zarazenou zpatecku. tohle je normalni funkce.
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997

Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav

nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035

Petr Kocum
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned črc 08, 2007 10:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Petr Kocum » pát pro 21, 2007 17:49

Jen malá drobná otázka: Když odpojím tu desku s relátky (malou řídící jednotku), od trvalého napětí, není potom nutné zadávat kód klíče? Ale asi určitě ne, protože je to stejný jako když odpojím baterii! Tak už nic, odpověděl jsem si sám :lol: Pokud se nepletu, je v tom i imobilizér, tak jen jestli není potom nutná synchronizace? Já to asi risknu, vyměním obě ta relátka, ať mám klídek:-)
Díkes :D
Renault Megane Break 1,6 16V, K4M, r.v 2001

Uživatelský avatar
koprda
Advanced member
Příspěvky: 273
Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
Bydliště: okr. Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od koprda » pon pro 24, 2007 15:24

Petr Kocum píše:Jen malá drobná otázka: Když odpojím tu desku s relátky (malou řídící jednotku), od trvalého napětí, není potom nutné zadávat kód klíče? Ale asi určitě ne, protože je to stejný jako když odpojím baterii! Tak už nic, odpověděl jsem si sám :lol: Pokud se nepletu, je v tom i imobilizér, tak jen jestli není potom nutná synchronizace? Já to asi risknu, vyměním obě ta relátka, ať mám klídek:-)
Díkes :D
Žádná synchronizace ani zadávání kódu klíčku, žádný problém s imobilzérem, pouze budeš muset "nacvakat" kód do autorádia :wink:
Obrázek Obrázek

_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___

Petr Kocum
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned črc 08, 2007 10:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od Petr Kocum » ned pro 30, 2007 10:09

Tak já už mám relé taky vyměněné. Je to paráda, když to konečně funguje tak jak má. . .
Sehnal jsem to relé RAS1215, a stálo mě 25,-Kč :D Navíc mi včera chcípnul měřák, takže jsem si nemohl ani ověřit, jestli to relé je opravdu tím relé, ale dal jsem na Koprdu, a bylo 8)
Jinak, skládám poklonu Koprdovi, velice dobře propracovaný článek, s jehož pomocí mi celá výměna nezabrala déle než půl hodiny včetně demontáže, výměny relé a montáže té jednotky zpět!!!
P.S. Mačkám Ti Koprdo tlačítko +
Renault Megane Break 1,6 16V, K4M, r.v 2001

Uživatelský avatar
Lievan2006
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv pro 07, 2006 18:40

Příspěvek od Lievan2006 » čtv led 03, 2008 16:57

Modzillo píše:V posledne dobe som si všimol, že sa mi zadný stierač nevracia do pôvodnej polohy. Ostáva odkonený asi 3 cm (na konci) od vodorovnej polohy. Rukou s ním ide pohnúť a vrátiť do klasickej polohy. Niekedy sa vráti normálne, niekedy zostane šikmo... Čo by tomu pomohlo?
Mam podobny problem, vyklopne zadne okno - zvadnuty stierac ...
Modzillo ako si to vyrieril ?
Renault Scenic 1,6 16v (12/2002)

Karel IV
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob říj 27, 2007 22:45
Bydliště: Velké Bílovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Karel IV » úte led 29, 2008 18:51

Chci se podělit o radost,jakou mám s opravy zadního stěrače.Zadní stěrač mi z ničeho nic začal pořád stírat i když nebyl přeplý do polohy stírání a nešlo otevřít okno u zadních dveří.Musel jsem odpojit konektor a zajel do servisu,kde mi řekli,že si musím asi koupit nový,který stojí cca 8.500,- Kč !!!!! Dal jsem na radu bernardwa a vše provedl jak popisoval.Já ještě rozebral plastovou schránku s kontaktama,která je nacvaklá na těle motorku.POZOR je to zbytečné!!!!! Fór je v tom,že vazelína dělala všechno to zlo.Povolíte 5 šroubů a vyndáte plastové kolečko které je poháněno šnekem z motorku.Jsou pod ním 3 plíšky (zběrače) a ty musíte očistit od vazelíny.Já jsem očistil uplně všechno a prostříkal kontaktolem.Namontoval zpět a při vyplém zapalování odpojil baterii (RESET SYSTÉMU).Ani nevíte,jakou jsem měr radost,když jsem otočil klíčkem a stěrač stál.Funguje jak má a zadní okno,které bylo blokované se taky otevírá.Mám o to větší radu,že dneska jsem málem koupil druhý motorek za 2.000,- Kč z vrakáče.

Uživatelský avatar
Petarda
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pon črc 26, 2004 20:26
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od Petarda » čtv bře 06, 2008 19:41

Tak jsem taky měnil relé. Přestal postupně fungovat zadní stěrač a díky tomuhle fóru jsem odtušil "odkud vane vítr". Vyměnil jsem relé a už opěť funguje. Díky. Akorát montáž krabičky s relátky pro mě byla vcelku porod. Ale stálo to za to. Ještě se chci zeptat zda někdo nemá popis zbývajících relátek.
Petík
EX R-21 GTS, 1990 (1721 ccm, 66 kW), hatchback
Renault Scenic 1,6 16V (2000)
Reanult Grand Scenic II 1,9 Dci (2004)

andrej666
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned led 18, 2009 14:59

ahoj

Příspěvek od andrej666 » ned led 18, 2009 15:10

koprda píše:Takže tady jsou fotky desky s plošným spojem, na kterých je červeně vyznačeno již vyměněné relé pro spínání zadního stěrače.


Obrázek,Obrázek
to relle je aj na predne sterace?alebo je tam ine ?dakujem

shsh
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon říj 22, 2007 21:22

Příspěvek od shsh » čtv led 29, 2009 20:59

taky mne nefungoval zadni sterac a nakonec to bylo opravdu spalenym motorkem.

v servisu mi nabidli 2 moznosti

1. motorek z vrakace za 1700 s DPH
2. motorek original renault kolem 6500 bez DPH (cenu si nepamatuji presne protoze se mi zamlzilo i pred ocima)

za 2155 kc i s nejakyma drobnostma na aute opraveno v auto servise dostalik olomouc

zlati lidi ..

Pajdaa
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: úte úno 17, 2009 15:25

Re: ahoj

Příspěvek od Pajdaa » úte úno 17, 2009 15:29

andrej666 píše:
koprda píše:Takže tady jsou fotky desky s plošným spojem, na kterých je červeně vyznačeno již vyměněné relé pro spínání zadního stěrače.


Obrázek,Obrázek
to relle je aj na predne sterace?alebo je tam ine ?dakujem
Také bych potřeboval vědět které relé je pro přední stěrače. Mám s nimi stejný problém jako vy ze zadním. Díky za odpověď.

stratopani
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: sob dub 18, 2009 20:06
Bydliště: Nový Jičín

Příspěvek od stratopani » stř čer 10, 2009 21:05

Taky jsem řešil problém se zadním stěračem který mi nešel.Podle rad a návodu které jsou tady na foru jsem postupoval,po natažení drátu bokem auta motorek OK.Dráty v patých dveřích OK.Zbývaly dvě možnosti prěpínač a rele,mám otvirací okno pátych dveří a při zapnutí stěračů mi nešlo otevřít ztoho jsem usoudil že přepinač je taky OK.Zůstalo poslední rele měl jsem trochu obavy,ale podle návodu ve kterém KOPRDA popisuje postup jsem vše zvládl za 30min.Přikladam adresu obchodu z kterého jsem měl rele na druhý den. .http://www.rasel.cz/detail4324.101/rele ... aci).aspna

Pajdaa
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: úte úno 17, 2009 15:25

Re: ahoj

Příspěvek od Pajdaa » pát čer 12, 2009 10:18

Pajdaa píše:
andrej666 píše:
koprda píše:Takže tady jsou fotky desky s plošným spojem, na kterých je červeně vyznačeno již vyměněné relé pro spínání zadního stěrače.


Obrázek,Obrázek
to relle je aj na predne sterace?alebo je tam ine ?dakujem
Také bych potřeboval vědět které relé je pro přední stěrače. Mám s nimi stejný problém jako vy ze zadním. Díky za odpověď.

Tak jsem nechal vyměnit relé a stěrače fungují jak mají. Teda nechci moc křičet.... Oprava spočívala ve vyjmutí jednotky, zjištění které relé spíná přední stěrače a v jeho výměně. Protože jsme nesehnali to samé, tak je napojený přes dráty. Každopádně pokud máte ten samý problem (stěrače si dělají co chtějí-nedojíždějí, nesprávně cyklují) tak neměňte hned celou jednotku, jak poradí mechanik, ale zkuste nejprve nové relé. Ušetříte 10-15 tis. Kč.

Uživatelský avatar
Čouďas
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: pát pro 12, 2008 19:36
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od Čouďas » sob zář 26, 2009 18:04

Tak mě asi odešel zadní stěrač :evil: Respektive zatím nevím zda motor či relé nebo to bude něco jiného.Ráno jsem ho potřeboval jen občas zapnout na 1.cyklus.Nejprve vše dobrý.Jenže pak velmi výrazně zpomalil.
Tzn.že když byl vpořádku tak jedno setření trvá cca 1sek a když zpomalil tak 3-4sek.No a nakonec se zaparkoval do klidové pohody a už se nepohl.
Poněvadž jsem neměl moc času to zkoumat tak zatím jen hledám teoretické možnosti.
Všiml jsem si ale,když jsem otevřel zadní okno tak jsem zkoušel rukou pootočit tím kolečkem s trnem na okně co je při uzavření poháněné motorkem že se ani nehne.Teď nevím,zda se sním má jít dat pohnout.Myslím trochu.Nebo vůbec ne.Vím že musí přesně při zavření zapadnout do pohonu.Takže uplně volně to nepůjde.Jak to je?
Díky.
Renault Scénic RXT16 - 1,6/16V/79kW rv.2000

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » ned zář 27, 2009 06:51

Mám origo zadní plastový ramínko a patřím do rodiny všech s nesetřenou plackou asi 20x20 cm.Logickou úvahou je jedno jaký je sklo,jestli je tam rovná plocha.Jde o to,že pružina co přitahuje rameno je unavená a nedotlačí lištu tak jak má.Čili výměna pružiny tomu musí pomoci.Jinak na sundání celýho ramínka stačí sikovky.Hlavně se musí podložit kouskem plechu spodní část ramínka,aby se nepoškodil plast.
Renault Scenic 1,9 dTI

Uživatelský avatar
Čouďas
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: pát pro 12, 2008 19:36
Bydliště: Praha 13

Příspěvek od Čouďas » ned zář 27, 2009 14:49

Tak stěrač maká.Proč se tak choval je divné.Řekl bych,že se v tom ale někdo hrabal.
Renault Scénic RXT16 - 1,6/16V/79kW rv.2000

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů