chladnutí motoru v otáčkách

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
skaba
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv říj 08, 2015 13:51

chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od skaba » pát úno 10, 2017 14:19

Mám problém s Fluencem, r.výroby 2016 a sice že při vysokých otáčkách (nad 4000) se začne snižovat teplota motoru. Když jedu po dálnici 130 delší dobu, motor chladne, stejně tak při jízdě na nižší rycl. stupeň ve vysokých otáčkách. Dal jsem na motor nezávislý měřič teploty, a chladne motor, není to tedy v elektrice, ale zřejmě konstrukční chyba. Kontaktuji servis a stále mi říkali že nemají řešení, nyní jsem se dozvěděl, že řešení je prý výměna termostatu a oprava softveru, no moc se mi to nezdá ale uvidím, jestli se po této výměně přestane motor ochlazovat. Zatím čekám na servis. Máte někdo s tímto zkušenost?

Tak jsem byl v servisu a prý vyměnili termostat za nějaký inovovaný, nicméně chladnutí se již nekoná, zdá se to být v pořádku.
Naposledy upravil(a) skaba dne pát bře 03, 2017 07:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od Rado77 » pát úno 10, 2017 15:56

:!: Termostatom to nemoze byt. Termostat je spociatku zavrety, aby sa motor zahrial na prevadzkovu teplotu co najskor, a teda aj chladiaca kvapalina sa zohreje co najskor. Potom sa termostat zacne otvarat, aby motoru nebolo moc horko, pusta vodu aj cez chladic. Tvoj problem je presne opacny, ze voda chladne prirychlo, a tym padom sa akoby nezahrievala od bloku motora cez ktory prechadza. Bacha na toto, nejazdit kym nemusis! Moze sa prehriat motor a skrutit hlava, a ty sa o tom nijako nedozvies, len to rachne a zadrie sa! Vyzera to ze je bud upchaty nejaky kanal pre chladiacu kvap do motora. Obecne s chladenim na Flu 1,6 nebyvaju vobec problemy, toboz nie na 2016 aute. Moze to byt aj zavzdusnene....predpokladam ze v nadrzke je kvapaliny medzi ryskami jo?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od soptik » sob úno 11, 2017 17:58

Vadný termostat, nenapadá mě co by ti měli softwarově upravovat. Termostat funguje mechanicky s elektronikou to nemá co společného.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

crox
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 11, 2017 22:07

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od crox » sob úno 11, 2017 22:26

Mám obdobný problém, převzal jsem fluence (2016, 1,6 benzin 84kw) po mém zesnulém otci teď v lednu. Když jezdím po měste, mimo město (okrsky) tak je teplota vody v pořádku na 2 digit. dílkách na přístrojovce, ale jakmile jedu po dálnici (120 km/h +) klesne o jeden dílek, z kopce pak, kde sjíždím a pustím nohu z plynu mi to dokonce kleslo úplně na žádný dílek při dálniční rychlosti. Otec o problému věděl, ale do servisu to již nestačil. Proto jsem tam volal a bylo mi technikem řečeno, že za chladného počasí to ta přístrojovka ukazuje kvůli tomu, že se termostat otvírá v obdobné teplotě jako 2 dílek na palubovce a je to spíš vina softwaru. Moc se mi mu tohle nechce věřit a tak jsem se na konec února radši objednal do servisu, kde snad budou ochotnější. Otec tento problém v létě a na podzim neměl, takže opravdu nevím čím to může být. Nechci nic zanedbat, vozidlo splácím po něm a nerad bych motoru uškodil.

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od mudr.hematolog » sob úno 11, 2017 22:36

Rado,
nesuhlasim s Tebou :arrow:

:arrow: Teplomer je na malom okruhu, cize neexistuje, ze motor bude vriet a on o tom nebude vediet.
Tiez to vidim na termostat, kedze ten pracuje na mechanickom principe. Otvara sa a zatvara priebezne, ze o tom vodic ani netusi.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od Rado77 » pon úno 13, 2017 09:14

Ale on pise ze ide po dialnici 130, kde mu teplotu ukazuje normalne, a potom zacne teplota klesat. To uz je davno termostat otvoreny a teda funkcny
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

hnup
Junior member
Příspěvky: 132
Registrován: ned pro 23, 2012 15:56
Bydliště: BB

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od hnup » pon úno 13, 2017 12:03

Ale píše aj, že meral teplotu motora nezávisle a motor chladne tiež...
Fluence Techno Feel 1,6 82kW, 12/2012, biela Glacier
Obrázek

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od soptik » pon úno 13, 2017 12:17

Špatná funkce termostatu může způsobovat jak přehřívání tak nízkou teplotu. Pokud externím měřením zjistil, že to nechodí jak má, tak by to mělo být ono. Softwarově upravit můžou citlivost ukazatele nebo zobrazení hodnot, ale na funkci rostlináře to nebude mít vliv :lol:
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od Rado77 » pon úno 13, 2017 13:07

Jaaaaj do matky! Ja som bol v tom ze meral teplotu na chladiacom okruhu a nie na bloku motora :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od mudr.hematolog » pon úno 13, 2017 19:22

Rado Rado :mrgreen: :mrgreen:
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od Rado77 » úte úno 14, 2017 09:36

To uz je tym vekom... :-) Myslim na blbosti a nesustredim sa na problem... Musim zaklopat ze s termostatom som este problem nemal. Na starej Fieste ked mi akurat zacalo presakovat tesnenie pod domcekom, vtedy som preventivne vymenil aj termostat. Ale inak fit, nikdy ma nesklamal. Zato ma sklamal taky priblbly ventil co montia do Fordov, ktory premostuje okruh pred radiatorom kurenia - uplne psycho suciastka a zaroven aj generalny problem Fordov :-) Dufam ze nam skaba aj napise ako dopadol...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Dareba
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř zář 14, 2016 19:53

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od Dareba » stř úno 15, 2017 17:30

mam podobný problém. Motor se mi zahřeje na provozní teplotu cca po 30 km. Někdy vůbec. V servise dělali rozborku termostatu a prý funguje jak má. Dva dny vše fungovalo a už je to zase to samé. Vypadá to, že se nedovírá po otebření termostat. Někdy ano, někdy ne. To se špatně prokazuje a nový stojí 2500 kč :-(. To bude tvůj problém. Po zahřátí se otevře, ale už po schlazení nezavře. Takže chladí pořád naplno a motor to v tomto počasí nestihne dotopit. Po dálnici v té rychlosti ti chladič chladí hodně intenzivně a právě termostat to má za úkol regulovat.Tož tak. Mi ho prozatím odmítli vyměnit. Budu s tím otravovat dál. Navíc mi pořád mizne chladící kapalina už od novoty a servis je bezradný.
Fluence 1,6 16v 81kv facelit, LPG
86% mozku je kapalina. Škoda, že u většiny lidí brzdová.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od Rado77 » stř úno 15, 2017 21:27

Tak to bude najskor ako pises. Kolko mizne chladiacej a za ake obdobie? Mne teda vzdy na vsetkych autach drzala rovnako, nemizla vobec, ale nejaka tolerancia mozneho miznutia tam urcite je. Ked o tom ale pises, tak odhadujem ze za tyzden sa Ti strati 1cm, mozno viac ze?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od septim » čtv úno 16, 2017 07:50

Mne zmizlo asi 0,5L za 10,000km.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od soptik » čtv úno 16, 2017 18:01

Za studena by měla být lehce pod půlkou, když toho bude víc, tak se to časem vyháže ven. V servise mi to taky přelili a po pár set km si to sedlo. Tužkou čmrknout na bandasku, kde je to optimální a hlídat.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Dareba
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř zář 14, 2016 19:53

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od Dareba » čtv úno 16, 2017 22:56

Za 1000 km půl nádržky. Ach jo koupil jsem nějaký šrot. Nejhorší, že není poznat kde to mizí. Olej je čistý, tak si říkam jestli to nejde do válců.
Fluence 1,6 16v 81kv facelit, LPG
86% mozku je kapalina. Škoda, že u většiny lidí brzdová.

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od soptik » pát úno 17, 2017 07:26

Jakou se snazíš udržovat hladinu? Pokud to dolíváš nad půlku, tak ti to bude lítat přepadem pořád pryč. Jinak ti nezbývá než hledat kde to mizí.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od Rado77 » pát úno 17, 2017 12:30

Kludne sa moze slzit aj vodna pumpa, tazko povedat...alebo inspekciu celeho okruhu s baterkou, ci nebude daco vidno na spojkach hadic, niekde na chladici atd.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od septim » pát úno 17, 2017 13:38

Ja mam po hornu rysku vodu aj olej a nemizne nic prec. Olej do vymeny nedolievam a vodu 1x za 10tis km.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od soptik » pát úno 17, 2017 13:57

Za studena chladící po horní je na nic, vyháže to ven. Já nedolívám skoro vůbec. Možná 2x za 6 let po decku a olej dávám 4 litry což je přesně mezi kozy (prevence před zahnojením klapky) a též nic nedolívám.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od Rado77 » pát úno 17, 2017 14:17

Tiez nemusim dolievat. Vlastne sa o to ani nestaram, akurat ked raz za rok otvorim kapotu, tak uz aj kuknem na nadrzku s chlad.kvap
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od septim » sob úno 18, 2017 09:06

Rado: A kolko najazdis rocne? A mas LPG? JA mam dobne straty na mizernych spojoch ohrevu reduktora. Apropo bližim sa pomaly k uspore 5000€ za 4 roky prevadzky LPG vs benzin.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od Rado77 » sob úno 18, 2017 18:48

Ja jazdim iba kratke trasy v ramci BA, takze rocne spravim tak 9 tisic
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Dareba
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř zář 14, 2016 19:53

Re: chladnutí motoru v otáčkách

Příspěvek od Dareba » ned říj 22, 2017 23:02

Tak mii taky začal chladnout motor při rychlosti nad 130Km/hod. Servis rozhodl vyměnit termostat. Tak jsem zvědavý jak to pomůže.
Fluence 1,6 16v 81kv facelit, LPG
86% mozku je kapalina. Škoda, že u většiny lidí brzdová.

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů