Nabíjení autobaterie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » stř pro 09, 2015 20:25

Ak niekto dobije do 100% a 3 tyzdne necha auto stat, tak ma dobijat bateriu castejsie.
Nikde netvrdim, ze dobitie pred zimou vydrzi celu zimu.
Mam zakaznikov, ktori chodia kupovat bateriu kazde 2 roky. Samozrejme jazdia kratke trasy a nikdy ju nedobiju.
Samozrejme mnoho ludi si kupi tu najlacnejsiu nabijacku a cuduju sa, ze to nevedia nabit na 100%. O hlboko vybitych ani nepisem. Si myslia, ze nabijacka z Lidlu im nabije bateriu aj ked ma 100% stav vybitia.
Pri naftakoch im dobije bateriu za 1 minutu ? Asi vtip, ze ?
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17528
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Zefek » stř pro 09, 2015 20:48

Startér vezme během 10 vteřinového startu (10 vteřin točím startérem) z baterky asi 3,5Wh (počítám 100A proud po celou dobu při napětí 12V). Pokud by altík po startu dal proud 10A, bude to trvat přesně 10 vteřin, než se energie do baterky vrátí zpátky. Pokud by byla rezerva jen 2A, tak je to pětkrát delší doba, tj. 50 vteřin. U nafťáku se to může prodloužit o dobu, kdy běží žhavení.

Podmínka je ta, že v autě je bezvadná baterka v nejlepším stavu. Pokud někdo nechá stát auto 3 týdny, musí dodat energii odebranou při startu + energii, která se ztratila samovybíjením.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » stř pro 09, 2015 22:01

A este treba pripocitat, ze po nastartovani sa zapnu svetla, pracuju RJ, ventilator, radio atd. takze vo finale nestaci na dobitie ani 2x dlhsia doba.
Obycajna Octavia 1.9 tdi ma odber 200A pri startovani.
Auta jazdiace iba dlhe trate by mali mat vydrz baterie minimalne 2x tak dlhu dobu, ale nemaju.
Pri kamionoch je zivotnost baterie 2-4 roky.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17528
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Zefek » stř pro 09, 2015 22:07

To, zda má altík rezervu, nebo nemá poznáš právě na napětí v soustavě. Pokud je napětí 14,5V, pak má altík rezervu, protože pokud by byl využití na víc než 100%, došlo by k poklesu napětí. A k tomu dochází třeba tehdy, pokud jsou zapnuté žhaviče v chladící kapalině. Pak to má na volnoběh 13,4V. Světla ani rádio na to nemá takový vliv. Navíc, altík se točí dvakrát rychleji než klika, při otáčkách motoru 2 tisíce už dává asi 90% maxima ... 2A se tam tak najdou v pohodě. I kdyby tam byla jen jedna ampéra, tak 2 minuty od startu, 4 minuty od startu pro odběr 200A. To nejsou žádné divoké čísla.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » stř pro 09, 2015 23:02

To sa bavime v teoretickej rovine. Prakticka je ina. Motor po napr. 100K km nema hodnoty ako novota. Moze startovat na brnk, ale hodnoty vsetkych komponentov su uz mimo (aj ked malo, ale predsa) hodnoty noveho auta.
Pokial je altik OK, otacky nemaju mat vplyv na dobijanie, od toho tam je regulator.
Ano, pri vyssich otackach moze dobijat lepsie, ale potom je problem s alternatorom.
Meranie alternatora sa robi pri volnobehu, bez a so zatazou.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17528
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Zefek » čtv pro 10, 2015 06:20

No, věř tomu, že je rozdíl, když má alternátor 1000 otáček a 3000 otáček. Regulátor na to nemá vliv.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » čtv pro 10, 2015 08:56

Suhlasim s tym, ze vo vyssich otackach to moze dobijat lepsie, ale to znaci problem s alternatorom.
Od nastartovania az po vypnutie motora ma byt proces dobijania konstantny aj ked v extremnych pripadoch moze byt nizka nestabilita.
Za standartnych podmienok bez extremnej zataze musi dobijat alternator konstantne pri volnobehu.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od septim » čtv pro 10, 2015 09:01

Ja jazdim trasy denne 2x50km a predsa je take napätie, skusim dnes premerat po jazde a rano pred jazdou baterku kolko dava. Viem ze aj ked som nabijal nabijackou mala baterka po odpojeni 12,5V ale pomaly klesala, napr. po par hodinach mala uz len 12,2 a rano 11,9V. V reno servise samozrejme ze vsetko je ok...
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2182
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Concionator » čtv pro 10, 2015 14:09

Chová se tak i odpojená? Jestli ano, dál bych to neřešil a koupil novou.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992, 80 000 km, tmavě červená Apollo, 8 l/100 km (pohárová sériovka)
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990, 52 000 km, šedá, 7 l/100 km (radůstka - Get psyched! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) Obrázek [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od septim » čtv pro 10, 2015 14:51

Ano. Skusal som merat odber auta po vypnuti vsetkeho je to v pohode okolo 20mAh co je akurat na dialkove a v pravidelnych intervaloch to mierne poskocilo, neviem o kolko mal som digitalny merak, zrejme impulzy ked sa kontroluje pritomnost HF karty. Preto nechavam auto v garazi odomknute, aby nekontrolovalo pritomnost karty.
Ak dosluzi, urcite kupim nieco silnejsie a lepsie. Raz som skusal pocuvat radio, cca do 1H bolo cierne oko na baterke a vypisal PP nieco ako silne nabijanie bat v anglictine. Potom som siel do servisu a oni len premerali ze baterka je vybita, nabite dlhsou trasou a hotovo...
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17528
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Zefek » čtv pro 10, 2015 16:39

mudr.hematolog píše:Suhlasim s tym, ze vo vyssich otackach to moze dobijat lepsie, ale to znaci problem s alternatorom.
Od nastartovania az po vypnutie motora ma byt proces dobijania konstantny aj ked v extremnych pripadoch moze byt nizka nestabilita.
Za standartnych podmienok bez extremnej zataze musi dobijat alternator konstantne pri volnobehu.
Problém je, že alternátor není zdroj konstantního proudu, ale napětí. Takže třeba ve volnoběhu má maximální možný proud 30A, při otáčkách 2 tisíce má maximální možný proud 50A, při otáčkách 5 tisíc má maximální možný proud 150A, ...
Alternátor nejde přetížit, pokud odebíráš více proudu, než stíhá alternátor vyrobit, začne klesat napětí. A teď nastartuješ, jede to ve volnoběhu, pozapínáš světla, vyhřívání, ... z 30A ti zůstane pro baterku 1-2A. Přidáš, tak 28A je odběr celého auta, 50A je schopný vyrobit alternátor, tak máš dobíjecí proud baterky 22A. Baterie se při nabíjení chová jako spotřebič, takže proud, který ji protéká je dán jejím vnitřním odporem a rozdílem napětí mezi baterkou a alternátorem. Není ničím jiným omezen (regulátor v alternátoru má jinou funkci) a pokud by byla dostatečná rezerva, prdne altík klidně proud 50A přímo do baterky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » čtv pro 10, 2015 19:30

Budem sa opakovat, ale podla toho co pises, by stacilo baterii 4 minuty jazdy (naftak), aby dobilo bateriu, tym padom ak niekto jazdi dlhe trasy, tak baterka by mala vydrzat (ak nenastane skrat) XY rokov, ale nie je to tak. Prax je ina.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17528
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Zefek » čtv pro 10, 2015 19:43

Záleží na tom, co v baterii odejde. Ne všechny závady baterií musí být tím, že je špatně dobíjená.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od septim » pát pro 11, 2015 08:31

Takze priatelia, vcera som robil merania baterky a tu su vysledky:

11,9V podla diagnostiky pred odchodom z prace, svietila palubka
13,9V podla diag po nastartovani
11,9V prichod domov vypnuty motor 1H
11,6V druhy den rano vsetko zhasnute v aute merane digi merakom
11,3V druhy den rano zapnuta palubka
9-10V pocas startovania asi na 2s
13,3V po nastartovani rano.

Ked zapnem svetla dorovna napätie, teda regler je OK.
Oko na baterke je stale svetlo zelene.
Co si o tom myslite?
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » pát pro 11, 2015 12:25

že ju bud dobi, alebo vymeň

Zefek,
Prax je taka, ze ak niekto jazdi s naftakom napr. 5km do prace a spat, po par mesiacoch / 1 roku ju chce reklamovat, ze bateria je zla. Ak zmeriam dobijanie (vysledok je OK), tak sa spytam ci ju dobijal, odpoved: Nie, načo, ved je bezudržbova :)
Preto kazdemu zakaznikovi vravim: Dobijajte ju minimalne pred zimou a po zime a ak jazdite kratke trasy 0-10km, dobijajte ju castejsie. Samozrejme 90% zakaznikov na to kaká z vysoka.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od septim » pát pro 11, 2015 12:38

Aj ked jazdim denne 100km (2x50) ju mam ešte nabíjať?
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

aero
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: stř črc 18, 2012 19:34
Bydliště: Nove Zamky

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od aero » stř pro 30, 2015 12:57

Takze po troch rokoch som musel kupit novu baterku - tak toto som necakal zrovna ked je penazenka vystavena :) Nabijal som ju cca 5 hod a do rana drzala 12,7 V idem nastartovat a cvak cvak odmeral som ju mala 12,26 V zapol som dialkove a napatie rapidne klesalo na 11,5 V .
No asi sa mala obcas ozivit lenze u mna tento rok v lete stalo auto bez startovania asi 6 tyzdnov - to jednoznacne baterii neprospieva ze vraj oxiduje ci co ?!
:D

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od septim » stř pro 30, 2015 13:00

6 tyzdnov este nie je extrem, ale iste to neprospelo. No asi aj ja mozem zacat setrit na baterku. Nabijal som ju 2x 8hod a na druhy den mala 11,95V...
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

aero
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: stř črc 18, 2012 19:34
Bydliště: Nove Zamky

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od aero » stř pro 30, 2015 17:48

Ja na tom aute idem max 1-2x za tyzden inac stoji v garazi a nikdy za ten cas nebola preventivne dobita ale aj tak prva bateria by mohla vydrzat max 5 rokov na felde som prvy krat menil po 6 rokoch to uz fakt sa nic nevyraba kvalitne ?
:D

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » čtv pro 31, 2015 17:07

Ak je baterka vybita tak, ze uz nestartuje, tak treba to dobit aj poriadnou nabijackou napr. s rekondicnym rezimom a nie napr. nabijackou z Lidlu.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 7941
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Rado77 » sob led 02, 2016 14:44

aero píše:Ja na tom aute idem max 1-2x za tyzden inac stoji v garazi a nikdy za ten cas nebola preventivne dobita ale aj tak prva bateria by mohla vydrzat max 5 rokov na felde som prvy krat menil po 6 rokoch to uz fakt sa nic nevyraba kvalitne ?
Nevyraba :-) A co aj je fakt kvalitne, stoji aj patricne peniazky. Setri sa napr. dokonca aj v leteckom priemysle, kde sa tak tlaci na cenu, ze do Boeingov montuju kadejakych poliakov...Ale 3 roky je na baterku fakt malo, tych 5-6 je bezny koniec baterky
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od septim » sob led 02, 2016 14:58

Mam len nabku z lidla. Dnes po nabiti 11.6v
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17528
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Zefek » sob led 02, 2016 15:06

Buď ta nabíječka nenabíjí, nebo to má baterka za sebou.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

aero
Junior member
Příspěvky: 118
Registrován: stř črc 18, 2012 19:34
Bydliště: Nove Zamky

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od aero » sob dub 09, 2016 16:59

Caute v decembri 2015 som kupil novu baterku lebo mi len cvakalo a nestartovalo a teraz zase po cca 4 mesiacoch kurna co to moze byt dobijanie som meral je to od 13,3 V do 14.8 je to v norme ci ? Poradte. Inac jazdim kratke trasy max do cca 15 km . Dnes rano som meral bateriu mala 12,85 V .Pls help.
:D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17528
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Zefek » sob dub 09, 2016 17:46

Startér?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti