Nabíjení autobaterie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
davidmatousek1
Junior member
Příspěvky: 175
Registrován: ned říj 17, 2010 15:20

Nabíjení autobaterie

Příspěvek od davidmatousek1 » úte lis 24, 2015 11:11

Dobrý den,

chtěl jsem se zeptat, zda už někdo z vás dobíjel autobaterii? Pokud ano tak jste ji vyndali nebo v autě nabíjeli. Jde mi o to že když ji vyndám, jestli pak vše pojede jak má? O nabíjení se ptam raději, jelikož mám auto 4,5 roku, stávám venku a byl bych nerad, kdyby jsem někdy ráno nenastartoval. Jaká je vůbec ve Flu baterie kdybybych pořizoval novou? Mám 1,6 , 81kw. A neukauzuje případně displey, že je baterie vybitá? Jednou mi to tam psalo nějaké Charging ....
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Exception, černá metal Nacre 676

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od septim » úte lis 24, 2015 12:52

Napise ti to low battery start engine, ked je slaba baterka. Ja nabijam bat v aute uplne v pohode, kludne aj radio pocuvam. Ja budem mat 3 roky a tiez sa mi zda slabsia uz od minulej zimy. Myslim ze 50Ah je primalo na Flu ked na cliu som mal 55Ah a menej ele vybavy. Myslim že do 63Ah tam vojde baterka, tak som to meral min rok.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » úte lis 24, 2015 14:17

Cim nizsia teplota vonku, tym nizsi vykon autobaterie. Pri 0 stupnoch je vykon baterie nizsi o 40%. Preto netreba cakat az vypise na displayi Low Battery.
Ja to nabijam v aute, ale nenechavam to bez dozoru (motam sa okolo auta napr. vysavam)
Menim bateriu vzdy po 5tich rokoch bez ohladu na stav. V Megane mam aj ja 50Ah, ale strcim tam vacsiu napr. 60-64Ah.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Rado77 » úte lis 24, 2015 15:17

Napr. moj MII mal origo len 47Ah a stacilo to v pohode 6 rokov - start na prvy brnk aj v zimach
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » úte lis 24, 2015 16:46

Vo Focuse som mal 43Ah a po 5tich rokoch som ju vymenil (pred dovolenkou).
Cim vyssia vybava, tym sa odporuca silnejsia bateria, hlavne Ah, pri naftaku aj A.
Dnesne auta maju kopec RJ a ak RJ vyhodnoti, ze napatie je nizke, tak ani nebrnkne.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
davidmatousek1
Junior member
Příspěvky: 175
Registrován: ned říj 17, 2010 15:20

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od davidmatousek1 » úte lis 24, 2015 19:14

A vyděvál jste ji někdo z Flu a nabíjel doma? Funguje pak vše jak má?
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Exception, černá metal Nacre 676

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » úte lis 24, 2015 21:42

Ja som ju nabijal v aute. Maximalne co moze auto pytat je kod na radio. Napr. na VW Group autach je taka finta, ze je nutne gombikom vypnut radio, nasledne vymenit autobateriu a potom uz kod nie je nutny. Po zapnuti radia vsetko funguje.
Este nutne dodat, ze pri niektorych autach moze vypisovat chyby resp. zostanu svietit kontrolky (ESP, servo a pod.), ale po cca 5 minutach sa vsetko samo vypne.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

aero
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: stř črc 18, 2012 19:34
Bydliště: Nove Zamky

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od aero » pon pro 07, 2015 16:52

Ahojte mam otazku ohladom baterie a dobijania ale nechce sa mi hladat . Cize dnes sa mi stala taka vec ze rano v garazi som nastartoval bez problemov isiel som na benzinku so zapnutym radiom kurenie naplno (ventilator) vypol som motor a ked som chcel odist nastartoval som na 4 krat stale len cvakali relatka aspon si to myslim co to mohlo byt? Odchod z prace bol ok .Odmeral som baterku hodinu po prichode domov ukazovala 12,6 a klesla na 12,4 .Meral som dobijanie najprv ukazovalo 14,4 - 14,7 V a po chvili kleslo na cca 13,6 V . Ma to riadene dobijanie? Lebo baterka mala pri vypnutom motore v tej danej chvili 12,8 V . Dik za odpovede
PS S autom poslednej dobe vela nejazdim max 1 x za tyzden
:D

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » pon pro 07, 2015 18:47

Treba ju dobit, pripadne vymenit.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Homelessbar
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: úte kvě 04, 2010 19:20

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Homelessbar » úte pro 08, 2015 13:04

Tak to já jsem baterku vyměnil po 5 letech, kdy mi po 10 minutovém stání z rozžnutými světly už nenaskočila. Naštěstí jsem zrovna stál u servisu Renaultu, kteří mi zadarmo nastartovali auto a hned ten den jsem si skočil pro novou, ale v celku jsem byl překvapený, co jsem to tam měl za originál baterku a to od nissanu 60 ah a nyní jsem si pořídil exide 64 ah. Ta předchozí už byla pomalu mrtvá, tak jsem neváhal koupit novou.

aero
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: stř črc 18, 2012 19:34
Bydliště: Nove Zamky

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od aero » úte pro 08, 2015 18:04

Dnes rano som meral bateriu a ukazovala 12,26 V lenze teraz mam dilemu ci to nebude starter ???? Lebo nieco taketo som mal na felde stacilo vycistit starter a bolo ok lenze flu ma iba 3,5 roka a cca 35 tisic . Skusim nabit baterku uvidime . Inac dnes pri odchode z prace som horko tazko nastartoval a uz neviem ci cvakali relatka alebo starter . A vobec nepise low batery...
:D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Zefek » úte pro 08, 2015 21:15

Ráno musí mít baterka minimálně 12,6V. Cokoliv pod je špatně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

aero
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: stř črc 18, 2012 19:34
Bydliště: Nove Zamky

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od aero » stř pro 09, 2015 08:55

Este otazka aky ma byt kludovy odber v tomto aute ? Rano som na odpojenej baterke nameral 12,7 V a po pripojeni baterie som nameral odber 1,25 A ???
:D

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » stř pro 09, 2015 09:00

1,25A je veeelmi vela.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
hamran
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: stř lis 15, 2006 09:26
Bydliště: Slovensko

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od hamran » stř pro 09, 2015 10:19

Nuz podla mna ked si odomkol vozidlo a otvoril dvere, sa Ti aktivovali pristroje vo vnutri vozidla (preto ten velky odber 1,25A).
Je potrebne zamknut vozidlo (nechat si otvorenu kapotu motora), pockat nejaku dobu neviem teraz presne 8, alebo 12 min a potom zmerat odber a to je ten spravny udaj ;). Mali by to byt miliampere !!!
TALISMAN Initale PARIS, 1.6Dci, 160 HP (118Kw) (kupa Maj 2018, 30 000km) s kompletnou vybavou -farba cierna amethyst, cierno-sedo-biela NAPPA koza.

Ren. FLUENCE Privilage 1.5Dci, 78KW .. predane (pri 214 000 km), za tie peniaze a najazd KM spokojnost, ziadne vazne poruchy, len vymena bezne opotrebeneych dielov

Ren. Thalia I 1.4, 8v, r.v.2002, cca 6,5 - 7.0 l/100km, 150 000 (Jazdi ju uz Segra )

Ren. MEGANE Grantour 1.9Dci, 2004.predane

aero
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: stř črc 18, 2012 19:34
Bydliště: Nove Zamky

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od aero » stř pro 09, 2015 10:57

1,25A mohlo byt tym ze ked som pripojil baterku cez ampermeter tak sa vnutri pozapinalo vsetko ale central bol uzamknuty (dvere) skusim to este raz premerat zapojim merak a budem cakat. Uvidime. Ale taky odber moze mat palubovka?
:D

Uživatelský avatar
hamran
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: stř lis 15, 2006 09:26
Bydliště: Slovensko

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od hamran » stř pro 09, 2015 11:14

Tam sa nezapina len palubovka, tam nabehne cely vnutorny priestor... (tych RJ je celkom dost, ktore sa zapnu, ked si nahodil baterku...)ked si zoberies ze si mal zapnute pristroje o spotrebe 12V*1.25A=15W .. co nie je az tak vela pri prebudeni celej elektroniky v automobile...

Tak ako pises, pripoj ampermeter, vsetko uzamkni a pockaj, kym cela elektornika "nezaspi".
caf
TALISMAN Initale PARIS, 1.6Dci, 160 HP (118Kw) (kupa Maj 2018, 30 000km) s kompletnou vybavou -farba cierna amethyst, cierno-sedo-biela NAPPA koza.

Ren. FLUENCE Privilage 1.5Dci, 78KW .. predane (pri 214 000 km), za tie peniaze a najazd KM spokojnost, ziadne vazne poruchy, len vymena bezne opotrebeneych dielov

Ren. Thalia I 1.4, 8v, r.v.2002, cca 6,5 - 7.0 l/100km, 150 000 (Jazdi ju uz Segra )

Ren. MEGANE Grantour 1.9Dci, 2004.predane

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od septim » stř pro 09, 2015 12:57

Ja mam od novoty akusi slabu baterku, v zime ma kluidne aj 11,8V. V servise povedali secko OK. Toez niekedy sa bojim ci nastartujem. Hlavne rano v garazi pri starte trochu pohasina svit palubky. Mate to tak aj vy? PC nehlasi nic.
Auto ma skoro 3 roky 60tis km.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » stř pro 09, 2015 13:26

11,8V je malo. To je priblizne 50% stav nabitia.
Ak to klesne pod urcitu hodnotu, tak uz nenastartujes. Osobne by som to riesil co najskor. Vykon baterie klesa s klesajucou teplotou.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Zefek » stř pro 09, 2015 16:38

Řekl bych, že 11,8V je pod 50% nabití. Takové napětí měřím u nafťáka se zapnutým žhavením. Obecně, jakýkoliv motor, při startu by napětí na baterce nemělo jít pod 10,5V. Minimální hranice je 10V, pod ní by to nemělo jít nikdy. Je dobré to zkoušet při startu, protože tam se projeví případný velký vnitřní odpor baterky. Napětí na prázdno je celkem o ničem, i když nějakou hodnotu to má taky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

aero
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: stř črc 18, 2012 19:34
Bydliště: Nove Zamky

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od aero » stř pro 09, 2015 17:10

Caute takze premeral som vsetko ked je auto otvorene kludovy prud je 1,6 A ked zhasnu pri nohach svetla klesne na 1,2 A a po cca 15 min to uplne vypne nemeratelny prud na multimetri cize je to asi ok??? Je mozne ze ta baterka ak nebola nikdy externe dobijana ze robila taketo problemy so startovanim? Uvidime :)
:D

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » stř pro 09, 2015 18:25

Ano, mozne to je. Kazdy vyrobca baterii odporuca minimalne pred zimou a po zime dobit akumulator.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Zefek » stř pro 09, 2015 18:34

Já myslím, že pokud auto jezdí každý den a alternátor dobíjí na 14,5V, tak se baterie nabíjet nemusí. Jediné, co mě napadá, tak aby se desulfatovala a měla vyšší startovací proud. Ale pokud auto jezdí denně, neměla by sulfatace vůbec probíhat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od mudr.hematolog » stř pro 09, 2015 18:48

KAZDY vyrobca odporuca akumulator pred zimou a po zime dobit. Ak jazdi auto kratke trasy, tak odporuca aj castejsie.
to ze kazdy den auto jazdi, este neznamena, ze stihne bateriu dobit.
Mnoho ludi jazdi kratke trasy napr. 2-3-4 km a vtedy to urcite alternator nedobije.
Samozrejme o dobijani nabijackou sa pise aj v zarucnom liste.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nabíjení autobaterie

Příspěvek od Zefek » stř pro 09, 2015 19:08

Pokud je baterie dobrá, tak ji altík nabije asi tak do minuty od startu. Dá se to spočítat jednoduše tím, že si spočítám odebranou energii z baterie při startu a tu stejnou energii musím do baterie zase dodat. Pokud alternátor nestíhá baterii dobít, tak proto, že na olověných deskách je sulfát z kyseliny. Ten se "rozpouští" právě působením elektrického proudu ve smyslu nabíjení. Ideálně by tam neměl být žádný, ale baterie nikdy nebude nabitá na 100%. Pokud auto stojí delší dobu, pak se je toho na deskách více a více. Pak logicky trvá delší dobu, než se baterie nabije.
Dobití před zimou může mít smysl v tom, že se prostě nabije na 100%, ale necháš to stát venku 3 týdny, pak s tím potáhneš 2km a veškeré nabíjení je k ničemu, protože jsi tam, kde jsi byl před zimou. Není to tak jednoduché, že když baterku před zimou nabiješ, že vydrží celou zimu v pohodě.

Za mě osobně, dobrá baterie se nemusí dobíjet, protože v autě je nejlepší nabíječka jakou lze sehnat. Cokoliv by se mělo vyrovnat alternátoru, bude hodně drahé.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti