Nový Fluence

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Tomina1987 » stř dub 05, 2017 10:02

Hele, filtr asi uhlíkovej bude, ale mě nešlo o to, že je černej, to uhlíkový bývá, ale šlo mi o ten humus mezi žebry. Po zkušenostech vím, že tohle není roční filtr. Navíc, auto od listopadu 2016 do minulého týdne stálo na ploše bazaru, kde nebyl ani strom, nic. Pochopím špínu bordel, jasné. V tomto případě ale kabiňák udělán nebyl. Navíc jsem jej vytáhl hodně pomačkaný, takže kdysi jej tam někdo i nešikovně dal.

-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6guZckeMqx8CAYsxAQA

Každopádně jsem výparník vystříkal Sanitolem a poté čističem přímo na klimy a od té doby jen a pouze krásná vůně..
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6guZgXERYkiVqy047Fg

Jinak dnes mi dorazil nový výpušťák:
-> https://www.renaultdily.cz/vypustny-sro ... l=12-mm252

A o víkendu se opět pokusím o výměnu oleje. Koupený mám tento Total:
-> https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... -5L-P6375/
Prý je to převlečený ELF a k dostání je většinou pouze v zahraničí..těžko říct, já šel po ceně..

Každopádně u nově zakoupeného vozu to dělám vždy tak, že probublám starý olej s proplachovačem, vypustím, naleju nový. Jezdím cca 2000-3000 km a poté opět znovu ta samá procedura. Všechno mám již koupené dvakrát. U minulé HTP byl olej naprosto černý, jak u nafťáka. Po této proceduře jsem měl vždy olej krásně žlutý až průhledný a pouze při vyšším nájezdu lehce do karamelu. Nikdy už tak černý nebyl.

A u mého Flu dle servisky, se jezdilo na olej každých 25tkm, což je pro mně v zásadě nepřijatelné, takže dopřeju motoru lázně. Je to to nejmenší, co mohu udělat...

Omlouvám se, že ty fotky takto blbě vkládám přes linky na můj OneDrive, ale toto forum se rozhodlo moje pokusy o nahrávání fotek bojkovat a nemám chuť každou fotku změnšovat na max 256 kB :-D
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Tomina1987 » stř dub 05, 2017 12:08

Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

H03
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát dub 11, 2008 08:19

Re: Nový Fluence

Příspěvek od H03 » stř dub 05, 2017 12:57

No nechci kazit radost, ale ten olej nesplňuje (nemá uvedeny) renaulťácké normy, takže by do toho auta vůbec neměl přijít. Jinak souhlas se soptikem. Díky práci mám možnost potkávat vysoce postavené zástupce olejových společností a ti vždy tvrdí, že do auta patří pouze kvalitní olej, který je pro to auto určený, žádné aditiva ani výplachy nejsou potřeba - ba dokonce mohou uškodit.

Takže v tvém případě uděláš líp, pokud vybereš motorový olej se specifikací RN0700 - motoru prospěješ víc.

Ta teorie je, že nikdo neví, co udělá aditivum namixované s daným typem oleje - jak změní jeho vlastnosti. Detergenty obsahuje již kvalitní olej, takže není potřeba proplach - opět zbyde v náplni něco co znehodnocuje kvalitní olej.

Tuto informaci mám i od společností, které tyto přípravky mimo oleje nabízí. Ale ti největší výrobci olejů je většinou nenabízí - i když by si mohli navýšit zisky - proč?

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Rado77 » stř dub 05, 2017 13:15

Uplny suhlas. Proste http://olejposta.sk/ELF_Evolution_SXR_5 ... _1784.html a hotofka. Daval som ho 8 rokov do M2 a to auto motoricky slapalo jak hodinky. Skoda ze vo FLU museli ten motor priskrtit kvoli Euro5 :(
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Nový Fluence

Příspěvek od soptik » stř dub 05, 2017 13:21

Ten Total byť nemá Renaultí normu je ok. Měl by to být přebalenej Elf NF. Parametricky se norma RN 0700 od té Citroení liší jen minimálně. Sám to tam léta cpu a no problem. Za rok budu přecházet na ten Elf NF jen proto, že Total nedělá 4 litrový balení a ten litr navíc zavazí v poloprázdném kanystru. Sice každá 5 - tá výměna je gratis, ale není kam dát vyjetej oil.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Tomina1987 » stř dub 05, 2017 13:28

Kdysi jsem toto už také někdě řešil a názory se různily. Dříve byly proplachy motoru naprosto běžné. Samozřejmě se dělaly proplachovacím olejem. Tyto dnešní detergenty jsou vlastně jen báze lihu, která má rozpustit úsady. Poté vyteče normálně s olejem. Při nalévání nového často nechávám šroub venku a novým olejem vytěsnuji zbytky starého na dně vany - zvyk z HDi motorů u Pažoutů, kde je výrobní vada vany :-D

Ad norma - ano, normu Renaultu neplní. Tu plní velmi málo olejů, ovšem zrovna tento Total Energy je defacto něco jako Clever mléko, které prodává Billa, ale jinak je to Pragolaktos. Čiliže, se jedná o ELF pouze v balení Totálu. Jinak na normy upěnlivě nekoukám. Mám své důvody. Jinak, mám několik známých v jihlavském Sunocu, čili jak jsem již napsal, každý má názory různé.
Ty normy mají s vhodností oleje pramálo společného. Často je to pouze jakýsi finanční vztah olejářské firmy vs výrobce auta...
Takže pak vznikají ty absurdity, že ano, lejte tam normovaný olej a jezděte na výměný á 30tkm. Co na tom, že aditivace oleje a jakési regulátory kyselosti vydrží sotva půlku.. :-D

Ad aditivace oleje - ano, jsou to přípravy, které se mohou použít tehdy, když má olej strávené vlastní aditiva. Někdo to používá, někdo to zakazuje, někdo to povoluje. Já osobně to nedávám. Vždy raději olej vyměním. Opět je to znát hlavně u motorů, které nemají kostku.
Dodatečná aditiva ihned po výměně oleje jsou nesmysl...olej má aditiva vlastní a smíchání nedělá dobrotu.. :-)
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

H03
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát dub 11, 2008 08:19

Re: Nový Fluence

Příspěvek od H03 » stř dub 05, 2017 13:35

Proč dávat olej, který nemá uvedenou normu, kterou požaduje výrobce, když za podobnou cenu můžu dát olej, který tuto normu splňuje?

Moc mi to nedává smysl a je jasné, že ten olej bude fungovat relativně dlouho, než se to projeví (pokud vůbec).

Opět řečnická otázka - proč by výrobce neuvedl normu na tento olej, pokud by ji olej splňoval? Jediné, co mě napadá, je to, že chce mít širší portfolio:-)

Pokud by uvedl, že olej pouze odpovídá, tak by s tím neměl ani zvýšené náklady.

Opět - nechci tím říct, že ten Total tam nebude fungovat... Spíš zamyšlení proč kupovat něco co nemá uvedenu normu, když můžu koupit např. vysoce kvalitní Elf, který doporučuje Rado77 a mám jistotu? Předpokládám, že u toho Totalu nebudete dělat zkoušky, zda odpovídá normě RN0700:-)

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Tomina1987 » stř dub 05, 2017 13:56

Cena byla defacto poloviční oproti ELF... :-)

Výrobce oleje by musel provést nákladné testy, které každý výrobce vozu požaduje, nemá navíc zajištěný kontrakt s výrobcem vozu. Pak si místo Kastroulu nakráčí Shell a natlačí se Škodovce do řitě, čimž mu sebere veškeré snažení a hlavně prachy. Dle mého je otázka času, kdy to přestane ostatní bavit a budou splňovat pouze mezinárodní normy. Plnit ty od výrobců je pouze zbytečná šikana a běhání kolem různých certifikátů, prohlášení o shodě, ISO, atp.

Pokud neprošel testy výrobce, nemůže tam napsat, že odpovídá. Koukni na Apple a Samsung. Napadají se často jen kvůli slovíčku v nějakém užitném vzoru..

Nebudu kupoval ELF právě proto, že poměrně alibisticky vyštípal konkurenci z této normy a ten olej, když se zeptáte odborníků je něco jako Castrol. Tedy - předražené nic.

Nechci sem ale tahat debatu o olejích, protože od toho jsou jiná fóra... jsem rád, že jsme vůbec našel vlákno, kde aspoň někdo píše..jinak je tato celá sekce poměrně mrtvá.. :-D

Z oleje.cz
Do benzínový atmosférický 1.6 stačí ACEA A3/B4. Viskozita 10W-40 nebo 5W-40. Ani nemusí být norma výrobce.
Normy Renault nebo Fiat nejsou tak rozšířený jako VW neb MB. VW nebo MB má skoro každý olej. Atmosférická 1.6 od Renaultu nebo VW nejsou žádný speciály, aby jim nestačil olej ACEA A3/B4 bez normy výrobce.
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

PeTRX850
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát úno 17, 2017 14:24
Bydliště: CZ - Brno

Re: Nový Fluence

Příspěvek od PeTRX850 » stř dub 05, 2017 14:15

Rado77 píše:Uplny suhlas. Proste http://olejposta.sk/ELF_Evolution_SXR_5 ... _1784.html a hotofka. Daval som ho 8 rokov do M2 a to auto motoricky slapalo jak hodinky. Skoda ze vo FLU museli ten motor priskrtit kvoli Euro5 :(
sorry za OT : A nejde to nejak odskrtit? :D Oproti me babicce ASTRA G Caravan(R.I.P.) taky s 1,6 16V (74kW) mi prijde Flu dost lenivej.

Jinak ja jsem zastance vymeny max. po 15.000 u starsich aut spis po 10.000 a na oleji by se setrit nemelo, ale zase vseho s mirou.
Podle me je dulezitejsi spis drzet se specifikace API nez jestli ma nejakou Renault normu. To je spis ta vazba vyrobcu oleje na automobilky jak pise Tomina.
Obecne vzato je vstupni surovina pro vyrobu oleje vzdycky stejna a kazdej vyrobce si tam pak prida neco malo ze sve receptury. Pokud se dodrzi API a viskozita tak se nemuze nic pokazit.
Pokud je auto v zaruce tak ti pak pro klid v dusi nezbude nic jineho, nez tam dat ten ELF a vymenu provest v autorizaku, aby se pak nevykrucovali pri pripadne reklamaci. Ale i tam si muzes donest olej vlastni, tedy treba i ten ELF, kterej v eshopu poridis za 1/3 cenu nez v autorizaku.
Pokud je uz po zaruce, tak je to sumak, a dej tam co splnuje API specifikaci a ma stejnou viskozitu co predepisuje Renault. Ale zase ne nejakej lowcost ze sudu z pochybneho zdroje.

btw : http://www.elf.com/en/home.html tu je to potvrzene, ELF jak TOTAL , prast jak uhod :-)
Naposledy upravil(a) PeTRX850 dne stř dub 05, 2017 14:49, celkem upraveno 1 x.
Renault Fluence 1,6 16V 82kW r.v.2013 (facelift)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Nový Fluence

Příspěvek od krt.ecek » stř dub 05, 2017 14:48

Tomina1987 píše: Při nalévání nového často nechávám šroub venku a novým olejem vytěsnuji zbytky starého na dně vany - zvyk z HDi motorů u Pažoutů, kde je výrobní vada vany :-D
Jako že kus nového oleje naleješ a necháš zase vytéct, pak zašroubuješ a doleješ zbytek?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

H03
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pát dub 11, 2008 08:19

Re: Nový Fluence

Příspěvek od H03 » stř dub 05, 2017 14:50

Tomina1987 píše:Cena byla defacto poloviční oproti ELF... :-)

Výrobce oleje by musel provést nákladné testy, které každý výrobce vozu požaduje, nemá navíc zajištěný kontrakt s výrobcem vozu. Pak si místo Kastroulu nakráčí Shell a natlačí se Škodovce do řitě, čimž mu sebere veškeré snažení a hlavně prachy. Dle mého je otázka času, kdy to přestane ostatní bavit a budou splňovat pouze mezinárodní normy. Plnit ty od výrobců je pouze zbytečná šikana a běhání kolem různých certifikátů, prohlášení o shodě, ISO, atp.

Pokud neprošel testy výrobce, nemůže tam napsat, že odpovídá. Koukni na Apple a Samsung. Napadají se často jen kvůli slovíčku v nějakém užitném vzoru..

Nebudu kupoval ELF právě proto, že poměrně alibisticky vyštípal konkurenci z této normy a ten olej, když se zeptáte odborníků je něco jako Castrol. Tedy - předražené nic.

Nechci sem ale tahat debatu o olejích, protože od toho jsou jiná fóra... jsem rád, že jsme vůbec našel vlákno, kde aspoň někdo píše..jinak je tato celá sekce poměrně mrtvá.. :-D

Z oleje.cz
Do benzínový atmosférický 1.6 stačí ACEA A3/B4. Viskozita 10W-40 nebo 5W-40. Ani nemusí být norma výrobce.
Normy Renault nebo Fiat nejsou tak rozšířený jako VW neb MB. VW nebo MB má skoro každý olej. Atmosférická 1.6 od Renaultu nebo VW nejsou žádný speciály, aby jim nestačil olej ACEA A3/B4 bez normy výrobce.
Mám na to jiný názor, ale máš pravdu, zde se asi neshodneme a není potřeba to zaplevelovat.:-)

Jinak pokud napíše odpovídá, tak nemusí mít žádné testy od výrobce, pokud napíší splňuje, tak samozřejmě musí. Pokud odpovídá tak deklaruje výrobce oleje, že ten olej je vhodný, pokud splňuje tak to musí mít potvrzeno od výrobce motoru.

Ale dál to již rozebírat nebudu, ať do toho nezabředneme:-)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Rado77 » stř dub 05, 2017 15:33

A teraz to zavrsim - vieme vobec co nam tam autorizak leje z ich neoznacenych sudov? :D Ako nalepka ELF z vyroby je pekna na zadnom skle (a svina ani nejde strhnut dole), ale to co maju v tych sudoch a plnia to tou zahumusenou masinou, to je druha vec :) No nic, gdo maze, ten jede
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Nový Fluence

Příspěvek od soptik » stř dub 05, 2017 15:57

Říct, že nezáleží na schválení od výrobců je totální omyl. Samozřejmě že záleží a majitelé různých specialit a špeků viz TDI, 1.6 turbo od PSA a mohl bych pokračovat, ale to není účelem. Vždy když konstruktéři vymyslí rádoby něco převratného, tak to většinou znamená problém, kdy standartní oleje nestačí a vymyslí speciální receptury pro daný typ. Je třeba rozlišit o jaký motor se jedná. Tady se bavíme o motoru co byl vymyslen před více než 15-ti lety a nezměnil se. V danou dobu byl schválen běžný typ oleje, tak proč s toho dělat vědu. Kdo se v tom orientuje a baví ho to si zjistí dle technických listů, srovnání norem na renomovaných olejářských serverech. Kdo to nechce řešit, ať se drží norem. Obojí je správně. Zkrátka, na normách u některých motorů sakra záleží.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Novotka » stř dub 05, 2017 18:40

Já bych to tak nehrotil. Menim v lagune i jiných autech po max 15 tis km a leju tam od mého mechanika něco ze sudu. Teď ma zrovna tuším Brentol. Řešit to u nějakého nového auta v zaruce,nebo super výkonného auta je v pořádku. Ale tyhle starý motory vemou i olej z Lidlu(nemyslím fritovaci).
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový Fluence

Příspěvek od elda » stř dub 05, 2017 20:36

Chlapi,co riesite,dajte tam co je predpisane napr.ELFci stoji 27 abo 30 e uz nie je taka financna zalezitost,ked ste si kupili poniektori toto auto okolo 14000 € a bude vse OK a nemusite si nieco vycitat,ak by sa vam v tejto oblasti nieco posr..o :roll:
Ak si tam niekto chce dat fritol tak nech si ho tam da :D
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Tomina1987 » čtv dub 06, 2017 08:41

Samozřejmě, že pokud koupím auto jako nové (což bych ovšem nikdy neudělal), musel bych se řídit specifikací výrobce.

krt.ecek: ano, většinou tak jedno, dvě deci postačí..prostě leju, než začne téct průhledný olej.. :-)

Rado77: to je jedna věc, věcí druhou je, že velmi často šoupnou zezhora do vany šlauch a olej prostě odsají. Neodsají vždycky všechno, takže nějaký ten humus tak zbyde a o filtru ani nemluvím. Říkáte si, že by si to nedovolili? Ha...to jste ještě neviděli, jak to v autorizácích na dilnách chodí :-D

sotik: specifikace oleje od výrobce je pomyslná špička ledovka. Má smysl u moderních přímovstřiků dopovaných turbem, ovšem pokud není člověk chuj, nebude tam lejt nějakou prasárnu. Opět se ale bavíme o záruce. U nového bez debat.
Pak jsou tu paradoxy, kdy vám Škodovka řekne jaký olej máte lejt, ale vůbec nevadí, když přijedete po 20tkm. Firemní Yeti jezdil jednou za 25tkm. Nyní nejezdi, začal brát olej, pak jezdil na tři válce a nyní je v servise. Klasická bolest 1.8 TSI :-D
U našich motorů bych to asi tolik neřešil... :-)

Jinak, ty oleje ze supermarketu jsou spíše taková kvalita sama pro sebe. Nedal bych to ani do sekačky. Lze totiž za stejnou cenu koupit skvělý český Trysk od Parama, který už kvalitní je.
Jinak, osobně jsem zvyklý na Total, dával jsem jej i do HTP a nikdy ten olej nezklamal... 5l kanystr za 450 Kč je super cena.. :-)

Jinak, včera jsem nazul letní a docela překvapení - levé zadní kolo přibržďuje. Všimli si toho až na zvedáku. A já si říkal, že po rychlé jízdě tam něco smrdí. Pořádně jsem prozkoumal kotouče a opravdu ten levý je docela hotový, takže s tím takto museli jezdit dlouho.
DOTAZ - setkal se s tím někdo u Flu? Trpí na to, nebo je to spíše náhoda? :-)

Díky
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Tomina1987 » čtv dub 06, 2017 10:25

Ještě jeden postřeh. Měl jsem v nádrži 100 oktan Vervu, auto ráno při studeném motoru jako plivalo, jak kdyby práskalo do výfuku. Linuly se bílá oblaka kouře. Po zahřátí OK. Nějak jsem to vyjezdil a dal VIF + N95 a nyní OK. Že by tyto 1.6 neměly rády stooktan?
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Nový Fluence

Příspěvek od soptik » čtv dub 06, 2017 11:45

K olejům už se nebudu vyjadřovat, bo už jsem sdělil co třeba. Zbytek ať si určí dle vkusu každý soudruh. Co se týče brzd je to klasika a není to nějaká specialita. Občas při přehazování kol není od věci očistit brzdy a máznout co se máznout má. Potom z toho nevzejde to, co se ti stalo.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Tomina1987 » čtv dub 06, 2017 11:57

Za éru, co u aut dělám se mi tohle ještě nestalo, pokud nepočítám přirezlou ručku, atp.
Spíše mne zajímalo, zda to není specialita vyloženě tohoto modelu..
No, zkusím to odpoledne rozdělat, myslím si, že to bude ručka..
Btw. o víkendu jsem oboje zadní brzdy kontroloval a promazával bovdeny ručky, tak to prostě nechápu :-D

-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gucbu-JHUnp_T5mz1Q
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Rado77 » čtv dub 06, 2017 14:35

Tomina1987 píše:Rado77: to je jedna věc, věcí druhou je, že velmi často šoupnou zezhora do vany šlauch a olej prostě odsají. Neodsají vždycky všechno, takže nějaký ten humus tak zbyde a o filtru ani nemluvím. Říkáte si, že by si to nedovolili? Ha...to jste ještě neviděli, jak to v autorizácích na dilnách chodí :-D
Presne ako hovoris, sam som to videl na Renault minute (kde sa novi ucni ucia zakladne veci), ako odsaval masinou hadicou strcenou zhora. Taka plechova masina na kolieskach , mala asi meter na vysku a 2 predpotopne tlacitka na jednej strane.....a hlavne ze na fakturu si nauctuju aj nove tesnenie pod vypustak :twisted: A obavam sa ze ve spěchu castokrat filter akurat opucuju handrou...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Nový Fluence

Příspěvek od soptik » čtv dub 06, 2017 15:36

Tomina1987 píše: Btw. o víkendu jsem oboje zadní brzdy kontroloval a promazával bovdeny ručky, tak to prostě nechápu :-D
Záleží jak kontroloval. Měl jsi venku desky a máznul jsi je měděnou pastou? Můj tip přirezlá deska, ale může to být švihlý prase ( pístek, vodítka, mechanika ručky), bowden atd.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Tomina1987 » čtv dub 06, 2017 16:17

Až tolik ne, jen jsem sundal rez a obrousil třmeny...každopádně se večer podívám na ručku.. je to můj tajný tip :-D

Rado77: klasika, která se dělá snad všude..nikdo nechce riskovat zalomení výpušťáku.. :-D
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Tomina1987 » čtv dub 06, 2017 16:23

Ještě dotaz - při studeném motoru a zrychlování třeba na trojku cítím jemné cukání, pak dosáhnu otáček, kde to ustane..nemohou to být cívky?
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Rado77 » čtv dub 06, 2017 18:26

Ano, mohla by to robit niektora prerazajuca cievka
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1308
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Nový Fluence

Příspěvek od Renaulťák » čtv dub 06, 2017 20:39

Zajimalo by me, jakou specifikci pro oleje uvadeji jine automobilky pouzivajici renaultacke motory.
Predpokladam, ze pokud Elf splnuje nejakou specifikaci RN a soucasne uvadi i jine, mel by splnovat jiny olej se stejnyma specifikacema pak i neuvedenou specifikaci RN. Preci se pak ty specifikace mezi sebou nemuzou bit.

Objednavam oleje do obou Renaultu a spise me jeste strasi obraz z predminulého roku, na kterem jsou palety padelanych oleju vsech známych znacek zadrzene v Belorusku, ktere se ve velkem nasly i ve znackovych servisech BMW v Nemecku. Co mi opravdu opet dojde?

Menim olej podle zarucnich podminek.
Mam to mit po 30 000 km, nebo 24 mesicich. (auta zakoupena na SK) Pisi, ze moje vozidlo (Laguna) je vybaveno zarizenim na kontrolu kvality oleje, ktere me upozorni na drivejsi servisni udrzby s ohledem na specificke podminky pouzivani. Nevim kde je a jak ta "laborator" maka. Teoreticky by melo stacit sledovat data na palubnim PC.
V dodatku k udrzbe je pak uvedeno kdy zkratit intervaly servisu na polovinu.
- nejmene 50% prumernou rychlosti nizsi jako 30km/h
- dlouhodobe pouzivani (vice jako 5000 km rocne) s teplotou trvale vyssi jako +30 nebo nizsi jako -15 oC
- jizda v prasnem prostredi vice jako 1000 km rocne
- dlouhodobe pouzivani (vice jako 3000 km rocne) v kterych motorove oleje a paliva nezodpovidaji doporucenim Renault

Kratit by se melo vsechno. Olej, brzdovka, kabinovy a vzduchvy filtr, remen a kladky prislusenstvi.

Teoreticky kazdy jmenovany duvod pri soubehu musi mit kumulativni vliv. Minimalne prvni a treti podminku plnim.
Asi nenahodim vypoustak a udelam z toho prutokac.

Babo rad. A to si od bab radit nedavam.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti