Odhlučnění motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Lacost789
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 21, 2014 18:07

Odhlučnění motoru

Příspěvek od Lacost789 » úte říj 21, 2014 18:33

Zdravím.
Mám Fluence 1.6 v benzínu asi rok, nalítáno zatím 18t. km, ale docela dost mě štve jeho zvukový projev. Protáhl jsem ho už párkrát po republice, až do Německa(jsem z Ostravy) a z dálnice jsem, po pár desítkách km, raději sjel. Hluk ve 130km/h je dost protivný a abych jel 100-110, tak se raději projedu hezkým krajem po okrskách. Jde o to, že plánuji jízdu do alp a tam po té dálnici prostě musím, a to rovnou cca 800km.
Pod kapotu jsem nalepil pár proužků mirelonu a projev se poznatelně hlukově snížil. Ovšem, platí to zejména do té stovky za hodinu( zde je to slušný tichošlápek), ale při překročení této rychlosti opět...
Nevíte jak dál pokračovat? Umístit-nalepit-cokoliv mezi motor a kabinu? není tam snadný přístup. Hluk podvozku, nebo vzduchu mi nevadí. Každá možná rada pomůže. A nepište prosím o špuntech do uší :)

Uživatelský avatar
grifith
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od grifith » úte říj 21, 2014 19:46

Radím vyměnit auto. A myslím to vážně, protože odhlučnit dodatečně motor je prakticky nemožné. Druhou možností je zesílení rádia.
Ne nadarmo se říká, že by člověk měl před koupí absolvovat dostatečně dlouhou testovací jízdu ve všech režimech, protože jedině tak lze zjistit, jestli dané auto zákazníkovi vyhovuje nebo nikoliv, každý má jiný práh "citlivosti".
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Obrázek Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od Rado77 » úte říj 21, 2014 19:59

Odhlucnenie motor/interier by som rozhodne prijal. Je to ale problem, lebo zo strany motoru na priecke co je tam ta odhlucnovacia/protitepelna deka, tam by sa dala jedine dat taka ista, ale uz by bol problem asi s dlzkou spuntov co ju drzia. Zo strany interieru by sa muselo vsetko odstrojit a nalepit odhlucnovak na priecku, ale az dohora pod celne sklo. Mozno nutnost zhodit aj celu palubovku, aby sa clovek dostal aj za komin vetrania/kurenia...Preto si za to firmy co to robia aj patricne vypytaju...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Lacost789
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 21, 2014 18:07

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od Lacost789 » úte říj 21, 2014 20:55

A Vám to připadá jak s tím hlukem? Je nadměrný oproti jiným autům v podobné cenové relaci a třídě? Testovací jízdu jsem samozřejmě absolvoval, ovšem výjma dálnice a tudíž vysokých rychlostí. No jo, pozdě se lkát. Jsem s autem maximálně spokojen, až na tento problém... Hlasitost rádia( já tedy spíš své vlastní hudby přes BT ) pomáhá, že když jedu sám, tak si to "volume" přidám a neslyším auto prakticky vůbec. Ovšem když sám nejedu a vozím rodinu, tak vyhrávat moc nemůžu.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od Rado77 » úte říj 21, 2014 21:02

Uplne rovnako je to u mna s tou hudbou :D Mal som MII, takze na hluk na dialnici som zvyknuty. Ale hej, su aj tichsie auta na svete :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Lacost789
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 21, 2014 18:07

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od Lacost789 » úte říj 21, 2014 21:22

Paradoxní je, že jsem vezl už mnoho lidí, ať kousek nebo dál, 90% z nich krom toho, že se Fluánc líbíl a byl pro ně prostorný, taky připomínali jeho tichost :D Taky nevím jak to zní na zadních sedadlech, tam jsem se ještě nesvezl :/

Lacost789
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte říj 21, 2014 18:07

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od Lacost789 » úte říj 21, 2014 21:37

Mimochodem mě nedávno svezl kamarád ve své Hondě Civic ( marťanské auto :D ), né te úplně nové teď, ale té starší, a u nás v "děhylovském" kopci, který má prudkou zatáčku do prudkého stoupání a tudíž je nutné podřadit a následně vytočit motůrek, jsem ho slyšel taky vcelku zřetelně :). A Civic pokud si pamatuji, bylo hodnoceno jako velmi tiché auto. Hold škodolibá radost...

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od Zefek » úte říj 21, 2014 22:15

Na ten kopec jezdím testovat nafťáky na okruh sání a tlakování turba :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
grifith
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od grifith » úte říj 21, 2014 22:16

Řeknu to takto, hlučnost motoru na dálnici je i u mě zřetelná, ale ne do té míry, abych si na ni nějak více stěžoval. Je to dáno tím, že jsem s tou hladinou hluku počítal. Přeci jen jde stále o atmo benzín, který v dálničních rychlostech dosahuje vyšších otáček, což se negativně odráží právě zvýšenými decibely.
Co se týká konkurence, tak záleží, co jako konkurenci bereš. Zda-li třídní nebo cenovou. Rapid je na tom se svým TSi zvukově lépe, CE/P301 zase hůře. Co mohu z vlastní zkušenosti říct, pak takový Focus III se svou 1,6 na tom není o moc lépe, OII je celkově odhlučněna lépe.
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Obrázek Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od Rado77 » úte říj 21, 2014 23:03

A ak teda sa bavime o odhlucneni ktore ma mat skutocne aj realny ucinok, dobre je sa popozerat po serioznej firme co riesi audio a v ramci neho aj vytlmovanie interieru. Oni presne vedia aky matros pouzit kam na odstranenie akeho typu hluku. Lebo sam by som to nerobil, ze zhadzovat palubnu dosku, odtapacirovat cely spodok, zaplatit odhlucnovaci matros co nie je lacne same o sebe. To radej dat fakt firme ktora zaruci, ze to odhlucnenie bude mat zretelny prinos.
Moja skusenost je taka, ze aj ked som na Fieste odhlucnil zvnutra prepazku interier/motor, zrazu sa zacali prejavovat v aute ine zvuky, ktore sa predtym stracali, napr. cez dvere. Tak som vytlmil aj dvere pri prerabke audia. A ked aj to bolo, potom som zrazu zacal pocut zvuky zozadu od kufra, tak aj ten som poriesil... Ak si teda niekto fakt potrpi na odhlucnenie auta, musi si pripravit aj peniazky :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
grifith
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od grifith » úte říj 21, 2014 23:10

Nejsem si jist, zde-li je vytlumení pro účely lepšího zvukového požitku z audia to samé, co snížení hlukového vjemu motoru... Pravdou však je, že akustické tlumící vrstvy lze sehnat, jakou to má účinnost pro toto využití si netroufám odhadovat.
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Obrázek Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od Rado77 » úte říj 21, 2014 23:22

Ja som to myslel tak, ze firma co riesi audio vie, co pouzit a v akej miere na prepazku motor/interier pre potlacenie hluku motora. To urcite vediet budu. Na zaciatok bude dobre prebehnut fora na to urcene, urcite su tam postupy ako na to. Lebo situacia moze byt aj taka, ze clovek si samo-domo vytlmi prepazku, da XY penazi za slusny material, a nakoniec zisti ze to ani tak moc nepomohlo a hluk sa vlastne derie cez nasavaci otvor vzduchu a rezonuje v samotnom komine vetrania/kurenia :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
grifith
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od grifith » úte říj 21, 2014 23:26

Jasně, u nějakých odborníků by se informace dostat mohla. Co jsem na to zběžně koukal pak materiály na kapotu jsou, ale na tu přepážku to bude "veselejší" a jak sám píšeš, výsledek ne vždy splní očekávání a vynaloženou investici :-)
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Obrázek Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od Rado77 » úte říj 21, 2014 23:44

Presne. Na Fieste co som tu prepazku robil, kolega mi zadarmo dal taku smolovinu, z jednej strany lepiacu, mohla mat tak 4mm hrubku. Bolo treba dobre poutierat a odmastit plech prepazky, aby to tam vobec drzalo. A vysledok? Tak 25% hluku to potlacilo. Osobne som ockaval ze to spravi viac...Ako bolo "nepocut" ten rozdiel, ale cakal som viac. A to som mal zadarmo, keby som mal vyhodit na vlastnu pest nejakych 1500 korun za ten material, a potom by to spravilo len tych 25%, tak by som bol mozno asi aj nahnevany :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

maffioso
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: ned led 13, 2013 10:17

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od maffioso » čtv říj 23, 2014 21:04

Máte někdo představu, kolik asi tak takové odhlučnění od profi firmy stojí? 10 tis., 20 tis.? Nebo víc....?
Uvažoval jsem o tom, že bych i nějaký peníz do toho dal, pokud to pomůže. Ale záleží na tom, které z těch částek by se cena blížila :)
Renault Fluence 1.6 Confort, 82 kW, bílá glacier Obrázek
Hyundai Atos Prime 1.0, 43,5 kW - 191 000 km (prodáno)

ParnosCZ
Junior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 30, 2014 18:55

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od ParnosCZ » čtv říj 23, 2014 21:13

ja se informoval a je to podle pouzitych materialu neco okolo 5-7 tic.
Fluence 1.6 Limited Full výbava (R-Link atd..)Prosinec 2014

ParnosCZ
Junior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 30, 2014 18:55

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od ParnosCZ » čtv říj 23, 2014 21:15

http://www.ahifi.cz/clanky/detail/odhlu ... tm_term=&a

Dobrý den,

zde šlo materiálově o 3,5 - 5 tisíc za materiál a co se práce týče tak 2 - 2,5 tisíce.

Na počkání to není, práce trvá cca. 4 - 7 hodin, ale stihneme ji v rámci jednoho dne čili když auto přistavíte ráno, odpoledne můžete odjíždět. :o)

S pozdravem

to je vyjadreni na muj dotaz
Fluence 1.6 Limited Full výbava (R-Link atd..)Prosinec 2014

ParnosCZ
Junior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 30, 2014 18:55

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od ParnosCZ » čtv říj 23, 2014 21:16

Fluence 1.6 Limited Full výbava (R-Link atd..)Prosinec 2014

Uživatelský avatar
grifith
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od grifith » čtv říj 23, 2014 21:48

Ovšem to je přesně to, co říkám, toto je zvukové vytlumení auta pro potřeby zlepšení dojmu z audio aparatury a nejedná se o snížení hluku od motoru, kde základní problém, tedy odhlučnění motorové stěny, není nijak řešen.
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Obrázek Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP

ParnosCZ
Junior member
Příspěvky: 123
Registrován: pon čer 30, 2014 18:55

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od ParnosCZ » čtv říj 23, 2014 21:56

jasne , ale pokud tyto prvky odhlucneni nalepis i na kapotu podbeh a pod casti auta odkud se muze prenaset hluk od kol je to podstatne zlepseni odhlucneni.
Fluence 1.6 Limited Full výbava (R-Link atd..)Prosinec 2014

Uživatelský avatar
grifith
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od grifith » čtv říj 23, 2014 22:01

Pro zlepšení zvukové izolace pohonné jednotky je nejdůležitější právě prostor motorové stěny a to je to, oč tu běží. Samozřejmě jde i to, ale přeci jen práce se shazováním palubky je mnohem náročnější. Přes kapotu jde do interiéru velmi malé procento dB, u podběhů to je výraznější. Ale o tom téma není ;)
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Obrázek Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od Rado77 » čtv říj 23, 2014 22:22

Suhlasim s Grifith-om. Pouzitie STP-cka pomoze akurat audiu a trochu potlaci hluk z vonku. Ale na supy ake dava zvuk motora by to na prepazke motor/interier nestacilo. Hovorim ja som daval 4mm hrubu smolovinu, a pomohlo to len trochu. Viem si predstavit zo strany motora dat za motor tvarovany hlinikovy plech, nejaku vatu a este 1 hlinikovy plech...ale musel by sa tianut az hore po tesnenie kapoty, a dole by sa musel ohybat ponad zvody smerom pod podvozok...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
exFF
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 07, 2013 21:17

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od exFF » pát říj 24, 2014 11:00

Mě to připadne divné. dCi jaký dělá venku kravál a ve vnitř je tichoučko i na dálnici.

To je jinak odhlučněné? Kolik je to v nákladech při výrobě, že to nedají aj do benzínů....

Leda teda porovnat jak to má dCi a jak benzín a na ty místa se zaměřit.
od 6/2013 Renault Fluence 1.5 dCi 81 kW Dynamique barva bílá Ivory. Spotřeba 5,5 l/100km
ex Ford Focus 1.6 kombi zešrotován na protiúčet za Škoda Kamiq 1/2022. Na práci slouží Fabia 1 SDI :)

Uživatelský avatar
grifith
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od grifith » pát říj 24, 2014 11:42

Tichost DCi na dálnici je dána zejména mnohem nižšími otáčkami, ve kterých je tento motor dobře odhlučněn. Atmosférickou 1,6 holt musíš točit a s tím vyšší hluk souvisí.
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Obrázek Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP

daemo77
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: úte lis 15, 2011 20:00
Bydliště: Bratislava

Re: Odhlučnění motoru

Příspěvek od daemo77 » ned lis 23, 2014 22:12

Ja som chcel vyskusat co spravi nalepenie dekla pod kapotu, po informacii co stoji original pre naftove motory som riskol Dynamat hoodliner - jednoznacne mi hluk prestal rezonovat pri obcasnom maximalnom vytoceni, pocitovo akoby sa orezali vyssie tony, mozno o malo tichsie pri 130 - kedze mi z toho polka zostala, ale nechcelo sa mi nic rozoberat tak som to napchal kde sa dalo za motor - pod ten tepelny stit, na latkovu vypln medzi prepazku a motor kade som dociahol a verte alebo nie ono to celkom pomohlo. Subjektivne pri 110 motor takmer nebolo pocut myslim ani predtym, v nizsich otackach som rozdiel nezaznamenal ale medzi 120 -150 bol rozdiel jednoznacne poznatelny, uz nenarastal s takou intenzitou, pri zrychlovani na dialnici pocitovo ked som pozrel na tachac tak som myslel ze idem pomalsie... Zazraky sa sice nekonaju, problem je ze neni pokryta cela prepazka hlavne v dolnej casti tam by to dost pomohlo, hluk a hlavne rezonancie prechadzaju spodom a cez dutiny. Urcite je ale prijemnejsie jazdit pri 130 ked je to tam nalepene. Mam to tam 3 roky, zatial nebol ziaden problem, hlucnost je ako som si vsimol zavisla (subjektivny pocit) aj na type benzinu.

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů