Odhlučnění motoru
Moderátor: Moderators General
Odhlučnění motoru
Zdravím.
Mám Fluence 1.6 v benzínu asi rok, nalítáno zatím 18t. km, ale docela dost mě štve jeho zvukový projev. Protáhl jsem ho už párkrát po republice, až do Německa(jsem z Ostravy) a z dálnice jsem, po pár desítkách km, raději sjel. Hluk ve 130km/h je dost protivný a abych jel 100-110, tak se raději projedu hezkým krajem po okrskách. Jde o to, že plánuji jízdu do alp a tam po té dálnici prostě musím, a to rovnou cca 800km.
Pod kapotu jsem nalepil pár proužků mirelonu a projev se poznatelně hlukově snížil. Ovšem, platí to zejména do té stovky za hodinu( zde je to slušný tichošlápek), ale při překročení této rychlosti opět...
Nevíte jak dál pokračovat? Umístit-nalepit-cokoliv mezi motor a kabinu? není tam snadný přístup. Hluk podvozku, nebo vzduchu mi nevadí. Každá možná rada pomůže. A nepište prosím o špuntech do uší
Mám Fluence 1.6 v benzínu asi rok, nalítáno zatím 18t. km, ale docela dost mě štve jeho zvukový projev. Protáhl jsem ho už párkrát po republice, až do Německa(jsem z Ostravy) a z dálnice jsem, po pár desítkách km, raději sjel. Hluk ve 130km/h je dost protivný a abych jel 100-110, tak se raději projedu hezkým krajem po okrskách. Jde o to, že plánuji jízdu do alp a tam po té dálnici prostě musím, a to rovnou cca 800km.
Pod kapotu jsem nalepil pár proužků mirelonu a projev se poznatelně hlukově snížil. Ovšem, platí to zejména do té stovky za hodinu( zde je to slušný tichošlápek), ale při překročení této rychlosti opět...
Nevíte jak dál pokračovat? Umístit-nalepit-cokoliv mezi motor a kabinu? není tam snadný přístup. Hluk podvozku, nebo vzduchu mi nevadí. Každá možná rada pomůže. A nepište prosím o špuntech do uší
- grifith
- Starting member
- Příspěvky: 87
- Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odhlučnění motoru
Radím vyměnit auto. A myslím to vážně, protože odhlučnit dodatečně motor je prakticky nemožné. Druhou možností je zesílení rádia.
Ne nadarmo se říká, že by člověk měl před koupí absolvovat dostatečně dlouhou testovací jízdu ve všech režimech, protože jedině tak lze zjistit, jestli dané auto zákazníkovi vyhovuje nebo nikoliv, každý má jiný práh "citlivosti".
Ne nadarmo se říká, že by člověk měl před koupí absolvovat dostatečně dlouhou testovací jízdu ve všech režimech, protože jedině tak lze zjistit, jestli dané auto zákazníkovi vyhovuje nebo nikoliv, každý má jiný práh "citlivosti".
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Re: Odhlučnění motoru
Odhlucnenie motor/interier by som rozhodne prijal. Je to ale problem, lebo zo strany motoru na priecke co je tam ta odhlucnovacia/protitepelna deka, tam by sa dala jedine dat taka ista, ale uz by bol problem asi s dlzkou spuntov co ju drzia. Zo strany interieru by sa muselo vsetko odstrojit a nalepit odhlucnovak na priecku, ale az dohora pod celne sklo. Mozno nutnost zhodit aj celu palubovku, aby sa clovek dostal aj za komin vetrania/kurenia...Preto si za to firmy co to robia aj patricne vypytaju...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Odhlučnění motoru
A Vám to připadá jak s tím hlukem? Je nadměrný oproti jiným autům v podobné cenové relaci a třídě? Testovací jízdu jsem samozřejmě absolvoval, ovšem výjma dálnice a tudíž vysokých rychlostí. No jo, pozdě se lkát. Jsem s autem maximálně spokojen, až na tento problém... Hlasitost rádia( já tedy spíš své vlastní hudby přes BT ) pomáhá, že když jedu sám, tak si to "volume" přidám a neslyším auto prakticky vůbec. Ovšem když sám nejedu a vozím rodinu, tak vyhrávat moc nemůžu.
Re: Odhlučnění motoru
Uplne rovnako je to u mna s tou hudbou Mal som MII, takze na hluk na dialnici som zvyknuty. Ale hej, su aj tichsie auta na svete
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Odhlučnění motoru
Paradoxní je, že jsem vezl už mnoho lidí, ať kousek nebo dál, 90% z nich krom toho, že se Fluánc líbíl a byl pro ně prostorný, taky připomínali jeho tichost Taky nevím jak to zní na zadních sedadlech, tam jsem se ještě nesvezl :/
Re: Odhlučnění motoru
Mimochodem mě nedávno svezl kamarád ve své Hondě Civic ( marťanské auto ), né te úplně nové teď, ale té starší, a u nás v "děhylovském" kopci, který má prudkou zatáčku do prudkého stoupání a tudíž je nutné podřadit a následně vytočit motůrek, jsem ho slyšel taky vcelku zřetelně . A Civic pokud si pamatuji, bylo hodnoceno jako velmi tiché auto. Hold škodolibá radost...
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Odhlučnění motoru
Na ten kopec jezdím testovat nafťáky na okruh sání a tlakování turba
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- grifith
- Starting member
- Příspěvky: 87
- Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odhlučnění motoru
Řeknu to takto, hlučnost motoru na dálnici je i u mě zřetelná, ale ne do té míry, abych si na ni nějak více stěžoval. Je to dáno tím, že jsem s tou hladinou hluku počítal. Přeci jen jde stále o atmo benzín, který v dálničních rychlostech dosahuje vyšších otáček, což se negativně odráží právě zvýšenými decibely.
Co se týká konkurence, tak záleží, co jako konkurenci bereš. Zda-li třídní nebo cenovou. Rapid je na tom se svým TSi zvukově lépe, CE/P301 zase hůře. Co mohu z vlastní zkušenosti říct, pak takový Focus III se svou 1,6 na tom není o moc lépe, OII je celkově odhlučněna lépe.
Co se týká konkurence, tak záleží, co jako konkurenci bereš. Zda-li třídní nebo cenovou. Rapid je na tom se svým TSi zvukově lépe, CE/P301 zase hůře. Co mohu z vlastní zkušenosti říct, pak takový Focus III se svou 1,6 na tom není o moc lépe, OII je celkově odhlučněna lépe.
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Re: Odhlučnění motoru
A ak teda sa bavime o odhlucneni ktore ma mat skutocne aj realny ucinok, dobre je sa popozerat po serioznej firme co riesi audio a v ramci neho aj vytlmovanie interieru. Oni presne vedia aky matros pouzit kam na odstranenie akeho typu hluku. Lebo sam by som to nerobil, ze zhadzovat palubnu dosku, odtapacirovat cely spodok, zaplatit odhlucnovaci matros co nie je lacne same o sebe. To radej dat fakt firme ktora zaruci, ze to odhlucnenie bude mat zretelny prinos.
Moja skusenost je taka, ze aj ked som na Fieste odhlucnil zvnutra prepazku interier/motor, zrazu sa zacali prejavovat v aute ine zvuky, ktore sa predtym stracali, napr. cez dvere. Tak som vytlmil aj dvere pri prerabke audia. A ked aj to bolo, potom som zrazu zacal pocut zvuky zozadu od kufra, tak aj ten som poriesil... Ak si teda niekto fakt potrpi na odhlucnenie auta, musi si pripravit aj peniazky
Moja skusenost je taka, ze aj ked som na Fieste odhlucnil zvnutra prepazku interier/motor, zrazu sa zacali prejavovat v aute ine zvuky, ktore sa predtym stracali, napr. cez dvere. Tak som vytlmil aj dvere pri prerabke audia. A ked aj to bolo, potom som zrazu zacal pocut zvuky zozadu od kufra, tak aj ten som poriesil... Ak si teda niekto fakt potrpi na odhlucnenie auta, musi si pripravit aj peniazky
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- grifith
- Starting member
- Příspěvky: 87
- Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odhlučnění motoru
Nejsem si jist, zde-li je vytlumení pro účely lepšího zvukového požitku z audia to samé, co snížení hlukového vjemu motoru... Pravdou však je, že akustické tlumící vrstvy lze sehnat, jakou to má účinnost pro toto využití si netroufám odhadovat.
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Re: Odhlučnění motoru
Ja som to myslel tak, ze firma co riesi audio vie, co pouzit a v akej miere na prepazku motor/interier pre potlacenie hluku motora. To urcite vediet budu. Na zaciatok bude dobre prebehnut fora na to urcene, urcite su tam postupy ako na to. Lebo situacia moze byt aj taka, ze clovek si samo-domo vytlmi prepazku, da XY penazi za slusny material, a nakoniec zisti ze to ani tak moc nepomohlo a hluk sa vlastne derie cez nasavaci otvor vzduchu a rezonuje v samotnom komine vetrania/kurenia
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- grifith
- Starting member
- Příspěvky: 87
- Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odhlučnění motoru
Jasně, u nějakých odborníků by se informace dostat mohla. Co jsem na to zběžně koukal pak materiály na kapotu jsou, ale na tu přepážku to bude "veselejší" a jak sám píšeš, výsledek ne vždy splní očekávání a vynaloženou investici
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Re: Odhlučnění motoru
Presne. Na Fieste co som tu prepazku robil, kolega mi zadarmo dal taku smolovinu, z jednej strany lepiacu, mohla mat tak 4mm hrubku. Bolo treba dobre poutierat a odmastit plech prepazky, aby to tam vobec drzalo. A vysledok? Tak 25% hluku to potlacilo. Osobne som ockaval ze to spravi viac...Ako bolo "nepocut" ten rozdiel, ale cakal som viac. A to som mal zadarmo, keby som mal vyhodit na vlastnu pest nejakych 1500 korun za ten material, a potom by to spravilo len tych 25%, tak by som bol mozno asi aj nahnevany
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Odhlučnění motoru
Máte někdo představu, kolik asi tak takové odhlučnění od profi firmy stojí? 10 tis., 20 tis.? Nebo víc....?
Uvažoval jsem o tom, že bych i nějaký peníz do toho dal, pokud to pomůže. Ale záleží na tom, které z těch částek by se cena blížila
Uvažoval jsem o tom, že bych i nějaký peníz do toho dal, pokud to pomůže. Ale záleží na tom, které z těch částek by se cena blížila
Re: Odhlučnění motoru
ja se informoval a je to podle pouzitych materialu neco okolo 5-7 tic.
Fluence 1.6 Limited Full výbava (R-Link atd..)Prosinec 2014
Re: Odhlučnění motoru
http://www.ahifi.cz/clanky/detail/odhlu ... tm_term=&a
Dobrý den,
zde šlo materiálově o 3,5 - 5 tisíc za materiál a co se práce týče tak 2 - 2,5 tisíce.
Na počkání to není, práce trvá cca. 4 - 7 hodin, ale stihneme ji v rámci jednoho dne čili když auto přistavíte ráno, odpoledne můžete odjíždět. )
S pozdravem
to je vyjadreni na muj dotaz
Dobrý den,
zde šlo materiálově o 3,5 - 5 tisíc za materiál a co se práce týče tak 2 - 2,5 tisíce.
Na počkání to není, práce trvá cca. 4 - 7 hodin, ale stihneme ji v rámci jednoho dne čili když auto přistavíte ráno, odpoledne můžete odjíždět. )
S pozdravem
to je vyjadreni na muj dotaz
Fluence 1.6 Limited Full výbava (R-Link atd..)Prosinec 2014
Re: Odhlučnění motoru
Fluence 1.6 Limited Full výbava (R-Link atd..)Prosinec 2014
- grifith
- Starting member
- Příspěvky: 87
- Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odhlučnění motoru
Ovšem to je přesně to, co říkám, toto je zvukové vytlumení auta pro potřeby zlepšení dojmu z audio aparatury a nejedná se o snížení hluku od motoru, kde základní problém, tedy odhlučnění motorové stěny, není nijak řešen.
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Re: Odhlučnění motoru
jasne , ale pokud tyto prvky odhlucneni nalepis i na kapotu podbeh a pod casti auta odkud se muze prenaset hluk od kol je to podstatne zlepseni odhlucneni.
Fluence 1.6 Limited Full výbava (R-Link atd..)Prosinec 2014
- grifith
- Starting member
- Příspěvky: 87
- Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odhlučnění motoru
Pro zlepšení zvukové izolace pohonné jednotky je nejdůležitější právě prostor motorové stěny a to je to, oč tu běží. Samozřejmě jde i to, ale přeci jen práce se shazováním palubky je mnohem náročnější. Přes kapotu jde do interiéru velmi malé procento dB, u podběhů to je výraznější. Ale o tom téma není
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Re: Odhlučnění motoru
Suhlasim s Grifith-om. Pouzitie STP-cka pomoze akurat audiu a trochu potlaci hluk z vonku. Ale na supy ake dava zvuk motora by to na prepazke motor/interier nestacilo. Hovorim ja som daval 4mm hrubu smolovinu, a pomohlo to len trochu. Viem si predstavit zo strany motora dat za motor tvarovany hlinikovy plech, nejaku vatu a este 1 hlinikovy plech...ale musel by sa tianut az hore po tesnenie kapoty, a dole by sa musel ohybat ponad zvody smerom pod podvozok...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Odhlučnění motoru
Mě to připadne divné. dCi jaký dělá venku kravál a ve vnitř je tichoučko i na dálnici.
To je jinak odhlučněné? Kolik je to v nákladech při výrobě, že to nedají aj do benzínů....
Leda teda porovnat jak to má dCi a jak benzín a na ty místa se zaměřit.
To je jinak odhlučněné? Kolik je to v nákladech při výrobě, že to nedají aj do benzínů....
Leda teda porovnat jak to má dCi a jak benzín a na ty místa se zaměřit.
od 6/2013 Renault Fluence 1.5 dCi 81 kW Dynamique barva bílá Ivory. Spotřeba 5,5 l/100km
ex Ford Focus 1.6 kombi zešrotován na protiúčet za Škoda Kamiq 1/2022. Na práci slouží Fabia 1 SDI
ex Ford Focus 1.6 kombi zešrotován na protiúčet za Škoda Kamiq 1/2022. Na práci slouží Fabia 1 SDI
- grifith
- Starting member
- Příspěvky: 87
- Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odhlučnění motoru
Tichost DCi na dálnici je dána zejména mnohem nižšími otáčkami, ve kterých je tento motor dobře odhlučněn. Atmosférickou 1,6 holt musíš točit a s tím vyšší hluk souvisí.
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Re: Odhlučnění motoru
Ja som chcel vyskusat co spravi nalepenie dekla pod kapotu, po informacii co stoji original pre naftove motory som riskol Dynamat hoodliner - jednoznacne mi hluk prestal rezonovat pri obcasnom maximalnom vytoceni, pocitovo akoby sa orezali vyssie tony, mozno o malo tichsie pri 130 - kedze mi z toho polka zostala, ale nechcelo sa mi nic rozoberat tak som to napchal kde sa dalo za motor - pod ten tepelny stit, na latkovu vypln medzi prepazku a motor kade som dociahol a verte alebo nie ono to celkom pomohlo. Subjektivne pri 110 motor takmer nebolo pocut myslim ani predtym, v nizsich otackach som rozdiel nezaznamenal ale medzi 120 -150 bol rozdiel jednoznacne poznatelny, uz nenarastal s takou intenzitou, pri zrychlovani na dialnici pocitovo ked som pozrel na tachac tak som myslel ze idem pomalsie... Zazraky sa sice nekonaju, problem je ze neni pokryta cela prepazka hlavne v dolnej casti tam by to dost pomohlo, hluk a hlavne rezonancie prechadzaju spodom a cez dutiny. Urcite je ale prijemnejsie jazdit pri 130 ked je to tam nalepene. Mam to tam 3 roky, zatial nebol ziaden problem, hlucnost je ako som si vsimol zavisla (subjektivny pocit) aj na type benzinu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů