Spotreba (1,6 81kW)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Novotka » úte led 08, 2013 17:51

Když se podívám na okamžitou spotřebu v Laguně tak v 50 ti na 5tku je to přes 8 l/100 ,když tam dám 4ku tak je tokolem 5,4l/100. Takže řadit 5 je v 50ti je nesmysl.
U Espace je okamžitá spotřeba při zařazené 6tce rozumná nad 110 Km/h. Ale tu 6tku by to v klidu vzalo i v 90ti.
Tu spotřebu beru v ideálním stavu rozjetej na rovince.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
nechy_
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: sob pro 29, 2012 20:21
Bydliště: Pendluji mezi Pce a HK

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od nechy_ » úte led 08, 2013 18:25

Tak mě ukazuje při 55 tacho(51 GPS) Fluence 1.6 81kW spotřebu na 4.přev.stupeň 6,6-7l,při 5.př.st. je to cca o půl litru méně.
Vždy to beru cca na rovince a puštěném tempomatu.
Fluence 1.6 81 kW Šedá Cassiopee KNG Techno feel verze vyroba 3Q/2012 :)
LPG sekvence Tartarini,Flashlube.Onboard kamera DOD GS600,GS3000 a GS9000 :)
A nějaká zákl.výbava proti měření.:)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Zefek » stř led 09, 2013 12:11

Tak to je jasné, že to záleží na zpřevodování :) U 1.9dCi nemá smysl v 50km/h řadit pětku, protože ten motor to v těch otáčkách prostě neutáhne (1200 otáček). Ale ta 1.6 16V to zvládá v pohodě. Ale třeba Thálie 1.5dCi 48kW taky v pohodě zvládá na pětku 50km/h, otáčky odhadem 1300. Ale je to vyloženě na rovinku a nebo mírně z kopečka. Jakmile se terén zvedá, tak nereaguje na přidání plynu. Na rovince a z kopečka ano, ale do kopečka se ji to nelíbí. Podle toho se řídím u všech motorů, pokud šlápnu na plyn a motor neakceleruje, tak podřazuju. Pokud má snahu se rozběhnout, nechám rychlost jaká je.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Homelessbar
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: úte kvě 04, 2010 19:20

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Homelessbar » stř led 09, 2013 13:41

tak takový auto bych chtěl dostat jako ojetinu, no fuj. Hezky podtáčenej motor

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Hounddog » stř led 09, 2013 13:53

Ja celkovo nepochopim to že keď chcete jazdit na spotrebu pri 1500 rpm preco idete do benzinu?
Motor dosahuje svoj potencial pri 4x vyššich otáčkach.
Sprevodovanie nepsrevodovanie, pokial motor netočí minimalne 2000 otačok tak podradujem- to že by som mal rapidne vyššiu spotrebu nevidim a nikdy neuvidim. v lete je to krasnych 6,8 pri jazde 50-50.
Pri 1300 otačkach musi byť na tom dízli krasny dvojhmotak :) ďalšia mudrosť hje podla mňa v nizkych otáčkach poriadne zošlapnuť plyn kedy byvaju kmity najvačšie a celkom dostavaju po gulach aj ventily.
Nikdy som nechapal prečo podaktore automobilky zakreslovali usek optimalnych otáčok na otačkomer, ale už to asi postupne začínma chapať :D
Viď Felicia....
Přílohy
novy-nepouzity-otackomer-felicia-867706.jpg
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Zefek » stř led 09, 2013 14:17

Hounddog píše:Ja celkovo nepochopim to že keď chcete jazdit na spotrebu pri 1500 rpm preco idete do benzinu?
Motor dosahuje svoj potencial pri 4x vyššich otáčkach.
Protože v daný okamžik ten potenciál nepotřebuju? Píšu, že takhle jezdím po rovince, do kopce bych si to nedovolil a motor točí k hodnotám maximálního kroutícího momentu. Nehledě na to, že by to v těch nízkých otáčkách ani nejelo. Nebo je potřeba využívat ty kW neustále? Když auto pojede a bude mu stačit 10kW výkonu, tak ho nebudu točit. Když budu potřebovat všech 80kW, auto vytočím, to je jasná věc.
Pri 1300 otačkach musi byť na tom dízli krasny dvojhmotak :)
Mašiny na kterých jezdím dvouhmoťák nemají.
ďalšia mudrosť hje podla mňa v nizkych otáčkach poriadne zošlapnuť plyn kedy byvaju kmity najvačšie a celkom dostavaju po gulach aj ventily.
Ano, to je blbost, proto ji nedělám. Když plyn lechtám a auto si udržuje rychlost, tak jedu na tu rychlost, kterou mám. Ale jak začne spomalovat a přidám víc plynu, auto nezrychluje, podřadím. V žádném případě v nízkých otáčkách nešlapu na plný plyn![/quote]
tak takový auto bych chtěl dostat jako ojetinu, no fuj. Hezky podtáčenej motor
Takhle u nás auto jezdilo 17 let. Na ventily se v životě nešáhlo, ač seřídit by při najetých 300 tisících určitě potřebovaly. Ale nebylo to potřeba, motor si krásně ševelil. Po rozborce motoru bylo zjištěné vadné jedno gufero na ventilu (zřejmě vlivem přehřátí motoru - to bylo díky mé mladické nerozvážnosti) a jinak byl ten motor v nejlepší kondici. Opotřebení ložisek kliky odpovídalo najetým kilometrům. Dalších 300 tisíc by ten motor bez jakékoliv údržby najel. Myslím, že bys byl ještě rád za auto, pokud bys ho dostal po mně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od mudr.hematolog » stř led 09, 2013 16:37

Cim vyssie otacky, tym je opotrebovanie mechanockych casti vacsie....vydrz motora je mensia. Jazdim presne tak ako to popisuje Zefek a nikdy som nemal problem. Jednoducho motor zbytocne nedusim, ale ani zbytocne nevytacam.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
bigbyk
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 03, 2013 19:26
Bydliště: Loket

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od bigbyk » stř led 09, 2013 19:26

Asi to někteří špatně pochopili tak to upřesním. Jedu 50 na pětku jen pokud mi signalizace podřazení nesvítí, né že trápím motor s rozsvícenou kontrolkou. A nemusí to být přesně 50km/h. Jedu raději 50-55 na pětku když to bezpečnost provozu dovolí, než při 50km/h a méně točit motor na čtyřku. Samozřejmě když je provoz hustší a nedovolí plynulou jízdu tak jedu na čtyřku. Souhlasím s tím jak to napsal Zefek, holt chce u toho řízení přemýšlet.
I v manuálu se píše: Při přechodných rychlostních stupních nevytáčejte motor do nadměrných otáček. Používejte tedy vždy co nejvyšší rychlostní stupeň, aniž byste příliš zatěžovali motor.
Nevidím důvod, proč bych měl ignorovat ukazatele řazení a jezdit 50 na trojku.
Když jedu s někým kdo si hraje na závodníka a vytáčí motor do vysokých otáček a jede 50 na trojku, tak mám z toho nerva. Pak se diví, že nemají spotřebu 6,5l ale 8l.
Kolik z vás, co tady píšete jak škodlivé je jezdit s nízkými otáčkami, jezdí krátké vzdálenosti se studeným motorem? A to škodí motoru nejvíc!
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Confort http://www.ceskybenzin.cz/prum_ikona/9795.png[/img]

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Hounddog » čtv led 10, 2013 07:15

bigbyk píše: Nevidím důvod, proč bych měl ignorovat ukazatele řazení a jezdit 50 na trojku.
Když jedu s někým kdo si hraje na závodníka a vytáčí motor do vysokých otáček a jede 50 na trojku, tak mám z toho nerva. Pak se diví, že nemají spotřebu 6,5l ale 8l.
Takže mam to tak chápať že 2500 rpm su vysoke a nadmerné otáčky motora ?? :D :D :D
By ma zaujmalo kolko ideš po dialnici. Alebo ako predbiehaš?
Prečital si si hore moju spotrebu? 8 ltr mi možno svietilo pri prvom sadnuti do "suroveho" auta.
Na 16 V proste podla mna radis priskoro.....toto su dnesne auta, dokonale odhlucnene takze kopa ludi ani nepocuje ako sa ten motor trápi.
Rad by som bol keby si rozviedol myslienku ze to motoru nevadi ... zalezi to od konstrukcie a aj jazda nizkymi otackami ustalenou rychlostou skodit moze - zvysuju sa totiz tlaky na piesty a klukovy mechanizmus a celkovo sa motor viac opotrebovava, uz len z dovodu ze male motory maju male zotrvacniky, ktore dokazu akumulovat malo energie v nizkych otackach - tym ze je akumulovanej malo energie na prekonanie vlastnych vnutornych odporov, tak je motor viac zatazovany a dochadza k vyssiemu opotrebovaniu ... pekne to vidno napriklad na borcoch, ktori si myslia ze nizsie otacky = nizsia spotreba a potom jak som už vyššie spomenul im odchadzaju dvojhmotaky, ktore su na toto spravanie najnachylnejsie. ( Ano naše auta ich nemaju)
Niekedy sa netreba až tak držat príručky. ;)
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
bigbyk
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 03, 2013 19:26
Bydliště: Loket

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od bigbyk » čtv led 10, 2013 09:47

Takže mam to tak chápať že 2500 rpm su vysoke a nadmerné otáčky motora ?? :D :D :D
By ma zaujmalo kolko ideš po dialnici. Alebo ako predbiehaš?

Napíšem ti to po slovensky aby si to pochopil. Bavíme sa o tom, či sa dá ísť na piaty prevodový stupeň 50km/h či nie. Preto nechápem tvoje infantílne poznámky ako predbieham a ako jazdím po dialnici. Vysoké nadmerné otáčky sú u mňa keď niekdo jazdí 50km/h na trojku alebo 70-80km/h na štvorku, pretože to v pohodě peťka zvládne. Samozrejme (aby si opeť nevyvádzal) pri jazde hore kopcom sú nižšie rýchlostne stupně samozrejmé.
Znova sa spýtam, prečo by som mal ignorovať ukazateľov riadenia? Oni tomu francúzsky konstruktéri nerozumia?? :smajl10:
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Confort http://www.ceskybenzin.cz/prum_ikona/9795.png[/img]

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Hounddog » čtv led 10, 2013 10:09

Nechcem sa nikoho dotknut alebo urazit ale tieto "ukazovatele typu- povedz kedy mozem zaradit" su pre tých co necitia co motor chce.
ďalej to nerozoberam... Jazdi ako uznáš za vhodne....
Rada do buducna....páni kupujte si dizle pokial vam ide o spotrebu!
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
bigbyk
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 03, 2013 19:26
Bydliště: Loket

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od bigbyk » čtv led 10, 2013 10:32

Představ si, že někdy ten ukazatel ignoruji protože vím, že pokud zařadím vyšší rychlostní stupeň tak mi to zas bude ukazovat abych podřadil. Určitě jsou i tací, co necítí co motor chce a z nějakého důvodu si myslí, že motor chce jet 50km/h na trojku.
Zefek ti to vysvětlil dobře.
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Confort http://www.ceskybenzin.cz/prum_ikona/9795.png[/img]

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Hounddog » čtv led 10, 2013 11:06

:super:
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Concionator » čtv led 10, 2013 11:25

To je hrozné - držet takhle benzínový šestnáctiventil na uzdě! Zvlášť když smysluplně začíná pracovat až těsně pod dvěma tisíci otáček za minutu. Být to zvíře, mluvím o týrání! :)
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Hounddog » čtv led 10, 2013 11:44

Concionator píše:To je hrozné - držet takhle benzínový šestnáctiventil na uzdě! Zvlášť když smysluplně začíná pracovat až těsně pod dvěma tisíci otáček za minutu. Být to zvíře, mluvím o týrání! :)
Conci si moj človek ;)
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Zefek » čtv led 10, 2013 12:15

Pánové, já už odmítám s vámi diskutovat. Tohle je můj poslední příspěvek do téhle diskuse. Zdá se mi, že jediný, kdo to pochopil je bigbyk. Jestli vám připadá 1700 otáček málo, tak si sakra zvedněte volnoběh na 2500 otáček. Nebo volnoběh 700 otáček není podtočený motor? Aha, on ten motor na volnoběh nemá žádné zatížení, proto může mít takhle nízké otáčky, že jo!

Jasně tady píšu, že volím rychlostní stupně podle zatížení motoru a taky podle toho, co od toho auta chci. Když pojedu z kopce dolů a auto se bude samo rozjíždět se zařazenou rychlostí a bude tam zatáčka (jako že vím o takovém kopci), kde abych tu zatáčku projel musím zpomalit na 50km/h, tak tam tu pětku v pohodě nechám. Otáčky 1650. Bez toho aniž bych cokoliv udělal s plynem, mám do dvaceti vteřin na tachometru 70km/h. Podtáčím motor? Nepodtáčím, protože motor jede v záporném zatížení, vstřikování je vypnuto a klidně bych mohl nechat otáčky klesnout ještě níž. Protože jaký je rozdíl v tom, když nezatížený motor točí 700 otáček a v podstatě odlehčený motor (záporné zatížení) točí 1650?

To samé, pokud jedu mírně z kopce, kde auto není schopno udržet rychlost s vyřazenou rychlostí, ale zpomaluje jen zvolna, hodím co nejvyšší rychlost a jen lehce lechtám plyn. Zatížení motoru cca trošku.

Pokud ale potřebuju jet do kopce, asi budu potřebovat co největší kroutící moment a výkon. Tady je dost rozdíl mezi motorem s turbem a bez turba. Protože motor bez turba má obvykle lineární průběh momentu a výkonu, je potřeba ho rozjet na hranici maximálního momentu, aby co nejvíce zabral! Otáčky, kdy má motor nejvyšší moment u tohoto auta jsou kolem 4400 otáček. Pak už roste jen výkon. U turbových motorů je často křivka momentu plošší, ne-li úplně rovná, lineární průběh má křivka výkonu. Takže u oturbených motorů si můžu dovolit nižší otáčky než u neoturbených, protože dostanu stejnou sílu na kola. Ale nemám dostatek výkonu, takže je potřeba otáčky zvýšit.

Je tedy jasné z čeho vycházím? Není bezpodmínečně nutné vytáčet motor do otáček, pokud to bezpodmínečně nepotřebuji. Pokud chci auto lechtat, protože jedu 100 z mírného kopce, kde auto na volnoběh rychlost neudrží, hodím co nejvyšší rychlost a jen plachtím. Kdyby to auto mělo šestku, tak ji tam přesně v tenhle moment hodím a otáčky by mohlý být cca 1500 otáček. Zatížení motoru nula nula nic.
Pokud ale chci vyjet 12% stoupání, tak potřebuju pokud možno co nejvyšší otáčky před tím, než do toho kopce vjedu. A pak řadím tak, abych měl vždy takové otáčky, které mi zaručí dostatečný moment, ale i výkon, takže klidně dám i trojku a vytáčím motoru na 4-5 tisíc otáček.

Tohle je prostě věda a chce to trochu používat hlavu a nedívat se jen na číslo, kolik, že motor má otáček. Vyšší otáčky jsou mi třeba z kopce úplně k ničemu, protože se rychleji točí vodní pumpa a motor tak rychleji chladne (je vypnuté vstřikování), zvlášť v zimě. Ano, přiznávám se, že nejsem žádný závodník, takže mi stačí, když sešlápnu plyn o centimetr a je to pro mě dostatečná akcelerace :) Jezdím klidně a proto nejde jen o spotřebu, ale o celkový projev jízdy. Nederu se dopředu, nepředjíždím jak se mi chce, raději pojedu v koloně, ale zajímavé je, že do kopce vždycky všem ujedu :D Na rovině a z kopce mě pak všichni dohánějí a předjíždí mě, ale do kopce je zase předjíždím já. Doufám, že teď už je to všem jasné, jak to s těma otáčkama je!
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
bigbyk
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 03, 2013 19:26
Bydliště: Loket

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od bigbyk » čtv led 10, 2013 13:12

Zefek :niks:
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Confort http://www.ceskybenzin.cz/prum_ikona/9795.png[/img]

Uživatelský avatar
Radek H
Advanced member
Příspěvky: 286
Registrován: sob srp 14, 2004 21:23
Bydliště: Tišnov

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Radek H » čtv led 10, 2013 20:56

To Zefek: pěkně jsi to napsal, je to o citu pro motor. Je zbytečné jet 50km/h na trojku po rovině, když to motor veme na pětku. Pokud budu chtít zrychlit, musím samozřejmě podřadit a nečekám, že auto na tu pětku zázračně zrychlí. Co se týče spotřeby, čím vyšší otáčky tím vyšší mechanické ztráty. Pokud máte možnost podívat se na okamžitou spotřebu na volnoběh l/h (u Renaultu to nejde) a potom přidat na např. 2000 a 4000ot/min, tak spotřeba nebude stejná, rozdíl je potřebný jen na udržení samotného motoru v otáčkách.
Co se týče idikátoru řazení v podstatě se s ním shodnu (nepočítám předjíždění, nájezd na dálnici apod.). Ve všech autech co jsem jel je signalizace k přeřazení v poměrně nízkých otáčkách. Nějak se mi teda nezdá, že by většina konstruktérů byla stejně neschopná.
Megane III 1,4 TCE 96kW Obrázek

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Hounddog » čtv led 10, 2013 21:52

Ja len stále neviem čo mate s tou trojkou :D
Pokial sa opierate o moje tvrdenia tak som jasne písal pri 50ke hádžem z 3 prevodove stupňa do štvrtého !

Na akom princípe podla vas funguje ukazovatel? Ako vyhodnocuje ten motor že je schopny utiahnuť ďalšiu rychlosť? Ako vie že ide o jazdu do kopca?
Ja si myslim že je to len obyčajne čidlo ktore vyhodnocuje najmenši odber paliva.....nie schopnosť utiahnutia vyššieho prevodoveho stupňa.......Netvrdím že to tak robite....ale keď to tak vyhodnocuje, tak si skuste niekedy podla toho zakvaltovať pri jazde v kopcovitom terene.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

hnup
Junior member
Příspěvky: 132
Registrován: ned pro 23, 2012 15:56
Bydliště: BB

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od hnup » čtv led 10, 2013 23:06

Indikátor radenia vyhodnocuje viac vecí ako len spotrebu. Pri jazde po rovine mi po prekročení tachometrovej 52-54 odporúčal 5-ku, no už pri miernom stúpaní naopak odporúčal podradiť zo 4-ky do 3-ky (rýchlosť 54-56), no akonáhle som prešiel zo stúpania na rovinu už sa opäť rozsvietila šípka preradenia do 4 a potom 5. Taktiež sa indikátor inak správa pri studenom motore ako pri zohriatom.
Fluence Techno Feel 1,6 82kW, 12/2012, biela Glacier
Obrázek

Uživatelský avatar
bigbyk
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 03, 2013 19:26
Bydliště: Loket

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od bigbyk » pát led 11, 2013 10:25

[quote="Hounddog"]Ja len stále neviem čo mate s tou trojkou :D
Pokial sa opierate o moje tvrdenia tak som jasne písal pri 50ke hádžem z 3 prevodove stupňa do štvrtého !

Hounddog úte led 08, 2013 12:43
moje radenie kludnej jazdy.
0-15.....1 st.
15-40- 2 st
40-55- 3 st
55-70 - 4st
70 + 5 st.

:kc:
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Confort http://www.ceskybenzin.cz/prum_ikona/9795.png[/img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Zefek » pát led 11, 2013 12:03

Ten radílek funguje naprosto jednoduše a vůbec to není sledování minimální spotřeby. Jak by to asi bylo uděláno? Funguje to na jednoduchém principu. Budu popisovat atmosférický motor, u turba to funguje jinak. Když šlápnu na plyn, otevře se škrtící klapka a tím se zvýší tlak v sání. V nízkých otáčkách bude tlak v sání vyšší než ve vyšších otáčkách, protože ve vyšších otáčkách motor vzduch saje rychleji než v nižších - motorem tak ve vyšších otáčkách proteče více vzduchu. Z toho už se dá spočítat zatížení motoru - nízké otáčky a vysoký tlak v sání = zatížení téměř 100%. Vysoké otáčky a relativně nízký tlak v sání = zatížení kolem 0%.
Od zatížení motoru už je jen kousek ke spočítání požadované síly motoru - výkonu a momentu. Pak stačí vzít graf průběhu výkonu a momentu a podívat se na hodnoty v daných otáčkách. Pokud je požadovaný moment vyšší než podle grafu, tak doporučím podřadit. Pokud je vyšší o určitou hodnotu, doporučím přeřadit na vyšší stupeň.

Proto když jedu poklidnou jízdou a radílek radí přeřadit na vyšší stupeň, přeřadím a udržuju otáčky po přeřazení a najednou šlápnu na plyn, radí to zase podřadit. Není to tedy založené na spotřebě, ale na požadavcích řidiče a možnostech auta.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Hounddog » pát led 11, 2013 12:15

bigbyk píše:
Hounddog píše:Ja len stále neviem čo mate s tou trojkou :D
Pokial sa opierate o moje tvrdenia tak som jasne písal pri 50ke hádžem z 3 prevodove stupňa do štvrtého !

Hounddog úte led 08, 2013 12:43
moje radenie kludnej jazdy.
0-15.....1 st.
15-40- 2 st
40-55- 3 st
55-70 - 4st
70 + 5 st.

:kc:
Aplauz maestro...čitanie ti ide....
teraz sa skus presunut o 5 príspevkov vyššie a opakuj poslednu akciu :D
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Hounddog » pát led 11, 2013 12:55

Zavérečne vyjadrenie k tomuto všetkému....Celá asistencia odporučeného rychlostneho stupna vam dokaže palivo usporit....Ale vobec neberie ohlad na motor !!! Jak povedal jeden písalek to auto-moto "Na môj vkus je to daleko za hranicou bezpecnosti v tom negativnom význame najmä pokial sa rozbiehate na križovatke, je dobre to využivať len pri ustalenej jazde."
Kvoli hospodarnosti tocit benzinovy 16 ventil len na takych otackach je podla mna dobry nezmysel, a nikto ma nepresvedci o opaku.
Taky vynalez ako STOP & START.
Mojím štýlom jazdy dosahujem spotrebu jak som písal v lete okolo 6,9 a v zime nech okolo 7,3 (v zavislosti od zohrievania a pod)
Myslim si že je to spotreba krasna - viď spotrebu udavanu vyrobcom.
Ozaj sledovali ste si kolko udava vyrobca ako spotrebu v meste? Pri kúpe vam nebolo do palču? :D
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Zefek » pát led 11, 2013 13:00

Ta asistence tam není jen kvůli úspoře paliva, ale taky kvůli plnému využití potenciálu motoru, o kterém jsi tady psal. Hlavně tedy k optimálnímu využití točivého momentu v závislosti na potřebách řidiče. Ten asistent se totiž vůbec neřídí otáčkami, ale jízdním stylem.

Pokud se podívám na náklaďáky, tak většina z nich umožňuje nastavit tzv. ekomód. A při tom ekomódu to do kopce tahá na 1200 otáček! Teprve pod tyhle otáčky si řadí nižší stupeň. Vyšší stupeň řadí při 1700 otáčkách! Jedná se sice o desetilitrové motory, ale i tak je to, v přepočtu na hmotnost, daleko méně otáček, než v jakých provozuju motory já.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 7 hostů