Spotreba (1,6 81kW)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Zefek » pát čer 06, 2014 08:53

I u standardního zapojení filtru a okruhu sání se bez problémů dostaneš na 90°C v sání. To čidlo, které snímá teplotu nasávaného vzduchu je totiž krásně přímo před chladičem :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Rado77 » pát čer 06, 2014 09:16

A na co je inak motoru potrebny udaj o teplote nasavaneho vzduchu? Podla toho RJ koriguje co vlastne? Ved otacky volnobehu urcuje z teploty vody a potom lambdy. Tak na co je mu teplota vzduchu? Ja viem ze tato otazka spada do standardnych procesov spalovacich motorov obecne...ale nechce sa mi googlit :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Zefek » pát čer 06, 2014 09:29

Při volnoběhu je signál lambdy pouze kontrolní, řj podle toho nic neřídí. Volnoběh jede podle mapy volnoběhu. Je to vidět i na změně frekvence lambdy.

Studený vzduch je hustější, takže obsahuje více molekul kyslíku, teplejší je řidší, takže molekul kyslíku je méně ve stejném objemu. To znamená, že u horkého vzduchu do motoru dostaneš méně kyslíku a můžeš tak dávkovat méně paliva. U studeného vzduchu je to naopak.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Rado77 » pát čer 06, 2014 12:56

Zaujimave. Takze cim chladnejsi vzduch, tym strieka viac paliva, auto je teoreticky trochu "zivsie", ale zase viac zere?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Zefek » pát čer 06, 2014 13:11

Hlavně to asi platí při plném plynu, jinak je motor škrcený. A ten rozdíl bude úplně minimální.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od mudr.hematolog » sob čer 07, 2014 20:19

Zefek píše: u horkého vzduchu do motoru dostaneš méně kyslíku a můžeš tak dávkovat méně paliva.
Ano mozes, ale vykon bude mensi.
Podstata mensieho mnozstva kysliku je vo vybusnosti zmesi. Viac kysliku, viac vybusnosti. Pri diesloch, aby nestracali dych sa zvykne montovat intercooler, ktory vzduch pri vstupe dp motora ochladzuje.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Rado77 » ned čer 08, 2014 11:48

Dobre a co sa potom stane na benzine, ked cidlo tepl.vzduchu vytiahnem, dieru zaslepim a cidlo vyvediem na drate az na prednu mriezku auta, aby si myselo ze tepota vzduchu je taka ako okolia? Zaroven bude cidlo este aj ochladzovane prudom vzduchu za jazdy, takze RJ si bude mysliet ze tepota vzduchu je 25 stupnov v lete....bude teda automaticky davat viac paliva a motor bude zivsi?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Zefek » ned čer 08, 2014 11:56

Jo, asi to tak bude, ale myslím, že ten rozdíl fakt nepoznáš. Mimo to, za jízdy ta teplota vzduchu je +- jako teplota okolí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Miro_ba » ned čer 08, 2014 19:31

tak treba dat cidlo do prenosnej chladnicky :-D
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od mudr.hematolog » ned čer 08, 2014 19:41

Teplotu nasavaneho vzduchu vyhodnocuje RJ a podla toho davkuje palivo, samozrejme nie len na zaklade tejto veliciny, ale aj z lambda sondy a pod.
Ak by si dal cidlo do prenosnej chladnicky, tak moj nazor je ze to postrehnes na volnobehu, inak asi nie.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Novotka » ned čer 08, 2014 19:41

Rado77 píše:Dobre a co sa potom stane na benzine, ked cidlo tepl.vzduchu vytiahnem, dieru zaslepim a cidlo vyvediem na drate az na prednu mriezku auta, aby si myselo ze tepota vzduchu je taka ako okolia? Zaroven bude cidlo este aj ochladzovane prudom vzduchu za jazdy, takze RJ si bude mysliet ze tepota vzduchu je 25 stupnov v lete....bude teda automaticky davat viac paliva a motor bude zivsi?
A když si pořídíš autochladničku a čidlo dáš do ní tak bude výkon srovnatalný s Lamborghini.
Proboha proč sis pořídil takovou lemru když chceš hlavně výkon.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Novotka » ned čer 08, 2014 19:44

Několik lidí mělo v jednu chvilku stejný nápad,takže na tom něco asi bude. :wink:
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Rado77 » ned čer 08, 2014 20:16

Novotka píše:Proboha proč sis pořídil takovou lemru když chceš hlavně výkon
Pytal som sa iba teoreticky, lebo ma vec okolo fungovania motorov zaujima vseobecne
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Miro_ba » ned čer 08, 2014 21:59

Rado, takze ostava zohnat 2.0TCe a prehodit to
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Rado77 » ned čer 08, 2014 22:21

Ked uz by som chcel vykon, urcite aspon V6 :lol: No ale uz som zenaty, takze staci aj Flu :mrgreen:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
nechy_
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: sob pro 29, 2012 20:21
Bydliště: Pendluji mezi Pce a HK

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od nechy_ » sob čer 28, 2014 17:19

Cesta minulý týden HavlBrod-Tábor-Chrudim celkem svižně na to,že to jsou jen okresky a vesnice.Je vidět,že na BA ten Fluence umí jezdit vcelku úsporně.Na LPG by mě to ukazovalo kolem 8l a real by byl kolem 9l.
PhotoGrid_1403445308022.jpg
Fluence 1.6 81 kW Šedá Cassiopee KNG Techno feel verze vyroba 3Q/2012 :)
LPG sekvence Tartarini,Flashlube.Onboard kamera DOD GS600,GS3000 a GS9000 :)
A nějaká zákl.výbava proti měření.:)

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od pali.sk » sob čer 28, 2014 19:32

Okresky a prejadz dediniek sú super tento motor. Tu mám 5,4 pri bodobnom štýle: https://www.youtube.com/watch?v=9QOAX_a-Sbw :wink: . Len do mesta a na diaľnice to nie je najlepšie. Určite na LPG tú istu trasu by si jazdil za 9L? prečo?
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Uživatelský avatar
nechy_
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: sob pro 29, 2012 20:21
Bydliště: Pendluji mezi Pce a HK

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od nechy_ » sob čer 28, 2014 20:09

Prečo nevím,pač v jiných autech byl rozdíl cca 1-1,5l mezi BA a LPG. A to například před Fluencem jsem měl Astru G s 1,6 16v a velmi podobný systém LPG jako ve Fluenci.
Ale tuhle trasu jezdím cca 1x měsíčně,tak přehled mám a jezdím skoro vždycky stejně...
Fluence 1.6 81 kW Šedá Cassiopee KNG Techno feel verze vyroba 3Q/2012 :)
LPG sekvence Tartarini,Flashlube.Onboard kamera DOD GS600,GS3000 a GS9000 :)
A nějaká zákl.výbava proti měření.:)

fatst
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: pát bře 09, 2012 21:53

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od fatst » ned čer 29, 2014 08:23

Tak, snažil jsem se snížit spotřebu, jak se jen dalo a postupoval podle příspěvků i návrhů výše.... Z auta jsem odstranil vše přebytečné a tím snížil hmotnost na maximum.
http://trochumimo.cz/wp-content/uploads ... tta-02.jpg
Spotřeba se fakt dramaticky snížila. Ale na druhou stranu se to strašně špatně řídí a musím vám říct, ten komfort také nic moc!

:-)
Renault Fluence 1.6 16V, Privilege, DRL + xenony (kombinace funkční na světelné čidlo), kontrola tlaku, zadní spoiler kufru, překvapivě automatické zavírání oken při zamknutí vozu, originální plastové madlo na zavírání kufru, bederní opěrka, Arkamys, tažné, černá metalíza, chybí schránka na brýle (nebyla z nějakého důvodu dodána, Renaul mi nabídl přemontování celé stropní desky nebo finanční kompenzaci, kterou jsem zvoli a koupil za ni GSM alarm do auta), autozásuvka v kufru.

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Concionator » ned čer 29, 2014 11:14

U mne je průměrná spotřeba de facto od počátku 7,3-7,5 l/100 km. Je ale pravda, že jezdím podle předpisů a po dálnici mi většinou (a kromě Německa) stačí tachometrových 116 km/h. Dálnice:okresky:město 50:25:25.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od septim » úte zář 02, 2014 11:47

Tak som bol cez vikend v rakusku. Plne auto 4+1dieta, plny kufor. Ponahlal som sa. Celu cestu tempomat 130-140km/h, spotreba vysla 10,83L LPG, cesta spat tak isto + ranna zapcha do ba cca 2,5hod, spotreba 8,5L, ale myslim si ze na pumpe natankovalo malo. V kazdom pripade jazda okolo 140 je na hrane motor, vysoky hluk a spotreba stale nad 10-11L, vykonova rezerva ziadna. Tento motor proste nie je na dialnice a ak tak do 110 -120kmh je prijatelna spotreba.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
lajos88
Advanced member
Příspěvky: 330
Registrován: stř led 30, 2013 13:59
Bydliště: Košice

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od lajos88 » úte zář 02, 2014 12:44

Ja jazdím dialnice iba občas, ale keď tak je to s plným autom: 2 dosp. a 2 deti + plný kufor.
Mám skoro vždy nastavený tempomat na 138km/h a spotreba tak 8,1-8,75 l/100km benzínu (viď odkazy na meranie spotreby v podpise, na sprit monitor stranke je lepšie vidieť kde bola čistá diaľnica), nie je to bohviečo, ale zas ani mimoriadne hrozné nie :)
Renault Fluence 1.6 16V 84kW Limited (8/2016), hneda Cafe, Obrázek
Renault Fluence 1.6 16V 82kW Technofeel (12/2012), modra Prusse, Obrázek - predane (radost bola jazdit :) )
Ford Focus Kombi 1.8 TDCi 74kW (11/2003), siva metaliza, 155000km - predane (slzi mi za nim oko)

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Miro_ba » úte zář 02, 2014 20:53

septim: a nieje problem chybajucej vykonovej rezervy v LPG ? ja som veru mal pocit, ce prave vdaka vysokom otackam sa auto do cca 170 spravalo prekvapivo svizne, teda moj byvaly MII 1.6
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Homelessbar
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: úte kvě 04, 2010 19:20

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od Homelessbar » stř zář 03, 2014 07:57

Miro_ba píše:septim: a nieje problem chybajucej vykonovej rezervy v LPG ? ja som veru mal pocit, ce prave vdaka vysokom otackam sa auto do cca 170 spravalo prekvapivo svizne, teda moj byvaly MII 1.6
přesně tak, u mě taky motor do 170 dobře táhne

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Spotreba (1,6 81kW)

Příspěvek od septim » stř zář 03, 2014 08:58

Vykonovy rozdiel BA - LPG necitit. Pozor ja som pisal cestu do Alp a plne auto. Nie po rovine. Tam sa to gulalo v pohode aj 150, ale ten hukot... no v At je plno radarov tak sa nepretekam.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů