1. Olej - 5W-40 -> více info o jeho výměně zde:
viewtopic.php?f=88&t=93664#p1388062
2. Koroze na tažném je pouze povrchová a neřekl bych, že by měla něčemu vadit. Takto to vypadá u mne:
->
https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6g5IK2HdOsRD8IjE7ag
3. Koncovku výfuku mám skutečně také dost černou..
4. Olej si dělám sám a padne tam přesně 5 litrů..nelze tedy přelít..
5. Brzdový pedál se mi viklá také, takže vlastnost
6. CD nepoužívám
7. Prodleva na plynovém pedálu je vlastnost - i moje jiná auta s elektronickým plynem toto dělala..u Fluence je to ale asi nejhorší..
8. Nic mi nevibruje
9. Dle mého to bude rokem výroby. Já mám 81kW a v TP mám také 81kW. Přesuvník mám druhý a nyní bych měl řešit třetí a to mám pouze 68tkm.
Nejvíc sazí tvoří přímovstřiky, tedy TSI, IDE, TCe, apod. Ale i nepřímovstřiky čoudí. Proto se jim bude dávat filtr pevných částit. Na očuzenou koncovku neznám řešení. Sám to neřeším a to leju kvalitní benzín, často i 100oktan a přidávám vždy VIF.
U mě přesuvník měněn při 45tkm, zachrastil a už nenastartoval, nyní mám 68tkm a opět někdy zachrastí. Spotřebu mám dlouhodobě 8,5.. Motor hodně vytáčím, protože to 16V motorům dělá lépe, než klidná jízda s nízkými otáčkami..
ad 3. Korozi mám minimálně, jen občas někde na podvozku, ale prahy vůbec, minulá Fábie stejného roku byla rezavá mnohem víc.
ad 4. Olejové mapy - neumím poradit, nic takového nemám, ale při nalejvání oleje servisy používají trychtýře..
ad 5. Převodovka - mě jde řazení krásně, co víc, na Renaulty, které mají kulisu jako nějaká vyřachtaná Tatrovka je Fluence naprosto v pohodě, byť takové přesnosti, jako má Fábia nedosahuje..
ad 7. Reklamovat, mě se neviklají..
ad 8. Lze, návod je zde na foru
ad 9. Neřešil bych to, benzíňák saze produkuje, pokud auto projde na emisích, není tam nic, co by mělo člověka znepokojovat..
ad 11. Ano, udělal bych geometrii.. u auta s 16tkm si vše teprve sedá, takže moje rada?
NEŘEŠIT A JEZDIT
Co ti vadí - moje reakce:
1. Přesně, zprvu jsem si myslel, že je špatné řízení, ale opravdu je ten volant až moc citlivý a je třeba dělat pořád korekce.. V recenzích vytýkali přeposilované řízení..
2. Také mě vrže, mažu konkorem, ale pomůže jen na chvíli.. Opět je tu na to téma..
3. Neměl jsem potřebu řešit..
4. To je vlastnost, mě to vadí také, je to podobné jako u nových TDI CR od Škodovky. Tam je prodleva díky turbu, které potřebuje poměrně dost času na to, aby dodalo správné tlaky..
Každopádně při přeřazení z jedničky na dvojku mi to také cuká, prostě nemohu si na to pořád ještě zvyknout. Reakce na plyn jsou bohužel obrovskou slabinou tohoto auta..
5. Toto vylítnutí do otáček je normální a mě to dělá také. Co víc, dělala mi to i Laguna II 1,8 16V..
6. Opět se to tu řešilo, obrovský nedostatek tohoto jinak skvělého modelu. Jinak ano, cukne a občas i bouchne jakoby se to mělo rozpadnout, každopádně nenaděláme nic...
Sám osobně jsem spokojen a lze si na ta specifika zvyknout..mám rok 2011, najeto 68tkm a neměl jsem lepší auto