Čo sa vám už pokazilo?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Rado77 » úte čer 06, 2017 14:33

Tak to mas super - za to svetlo by ma u nas na SK rovno vyhodili...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

hnup
Junior member
Příspěvky: 132
Registrován: ned pro 23, 2012 15:56
Bydliště: BB

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od hnup » úte čer 06, 2017 22:02

Nevyhodili.
"Počas technickej kontroly sa nesmie nastavovať ani opravovať kontrolované vozidlo okrem nastavenia svetlometov, ak to technický stav a prístupnosť nastavovacích prvkov umožňuje."
Fluence Techno Feel 1,6 82kW, 12/2012, biela Glacier
Obrázek

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Tomina1987 » stř čer 07, 2017 07:41

Ty nálepky jsou divné, čemu by mohly vadit? Mám je také a měl jsem je i na Laguně..
Jen tak mimochodem, Fluence se postě rozhodl, že bude zlobit. Takže včera odvezeno do servisu, kde mi udělají:
1. výměna chladící kapaliny (má se měnit každé 3 roky, mám jí tam 6 let)
2. zaseklý zadní brdzič, který přibržďuje - už je chycený i kotouč, takže se to asi bude muset celé vyměnit
3. tupé rány od podvozku - nakonec zadní silenty na rameny
4. klepání v motoru, které jsem tu již řešil se opravdu projevilo jako chycený přesuvník - zatím neřešit, ale budu se chystat na jeho výměnu.

A poslední kapka, začalo pršet a Fluence se cestou do servisu rozhodl, že mě nase*e. Jeden stěrač mi zůstal viset nahoře. Vnitřní závit, který je hliníkový se upiloval a celé rameno vypadlo. Zkusí to převložkovat, aby se nemusel kupovat nový...
-> FOTO: https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6g417teg7dNEY8Tot5g
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Rado77 » stř čer 07, 2017 08:59

Hnup - mozno nejaky novsi zakon, ale za svetla bezne vyhadzovali, mna dokonca za zle nastavenu hmlovku! To bolo este v casoch, ked som bol na STK "oficialne". Taktiez od kolegov som pocul obcas ze za svetla ich vyhodili,aj niektorych SK ludi tu na fore. Ked je teraz zakon nastaveny takto ako pises tak super! Lebo ono je to psycho - staci ze si clovek vymeni H7 a podla knizky k autu ma povysunut svetlomet, uz ho potom nemusi nasadit uplne rovnako a je pruser. A predsa po vymene ziarovky zakazdym clovek nebude behat do prveho servisu na zostel svetiel....takze super

Tomina - nejako sa Ti to sere :-) Sucitim s Tebou, lebo mna FLU potrapil tiez dost
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

marek_k
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: úte zář 02, 2014 16:40

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od marek_k » stř čer 07, 2017 22:58

Pred par mesiacmi v dektre normalne skusali svetla a aj ich dostavil co svietilo nizko/vysoko. samozrejme musia vsetky svietit ako maju a musi ti fungovat znizovanie atd. ale nastavit nastavili.

Uživatelský avatar
makkynka
Experienced member
Příspěvky: 705
Registrován: čtv srp 19, 2010 20:24

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od makkynka » pon čer 12, 2017 14:00

Ahoj, me pokaždé na STK jak na flu, tak na fabii prilozili ten pristroj na mereni a kdyz rekl tady je to trosku vis tady nis, tak sel a pro sroubovak a hned, mate to uz spravne a bez kecu bez reci, jen se ptal jestli mam ovladani svetel na 0. to jsem u nich byl 4 x.
Renault Fluence (Agátka) - Comfort, 1.6 benzín , Modrá Crepuscule - najeto 125 000km

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Tomina1987 » pát čer 16, 2017 10:47

Tak včera jsem si vyzvedl Flu ze servisu. Měněno uložení stabilizátoru a jedna stabilizační tyčka. Vyměněna chladící kapalina a lehce chycené jsou spodní čepy, takže na ty se ještě teprve dostane. Jinak je při 67.000 km v perfektní kondici..
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
exFF
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 07, 2013 21:17

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od exFF » pon črc 03, 2017 10:35

V sobotu mi kamarád měnil olej a narazil na netěsnost mezi motorem a převodovkou viz obrázek
Obrázek Obrázek
Říkal ať na to uplatním záruku, že se to bude zhoršovat. Také je tedy divné, že když tam auto bylo v září 2016 na oleji, tak si toho raději nevšimli...
Mám to reklamovat?
od 6/2013 Renault Fluence 1.5 dCi 81 kW Dynamique barva bílá Ivory. Spotřeba 5,5 l/100km
ex Ford Focus 1.6 kombi zešrotován na protiúčet za Škoda Kamiq 1/2022. Na práci slouží Fabia 1 SDI :)

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Tomina1987 » pon črc 03, 2017 15:26

Mám ročník 2011 a včera jsem zrovna byl pod autem - krásně sucho, takže ano, reklamuj a požaduj pořádné přetěsnění, protože tohle normální není.. já mám spodní kryt ve stavu téměř nového... :)

Mimochodem, pohlídejte si zejména u starších kusů stav těchto čepů. Já je měl totálně vylágrované už v 65tkm, navíc jsou nýtované, takže celé rameno musí dolů a stolní vrtačkou odvrtat - TRW jsou originál, co Renault používá. Jejich opotřebení poznáte tupými ránami při jízdě nižší rychlostí po kostkách...
-> https://mlparts.cz/autodily/renault/flu ... tId=411154
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Rado77 » úte črc 04, 2017 09:03

Tomina? Ty si tusim spominal, ze vrzganie pri toceni volentom na mieste vyriesilo prave to namaznie gumovych uchytov tabilizacnej tyce vazelinou? Lebo prave toto vrzganie mam a viem ze aj kolegovi co ma Megane RS pomohlo prave namazanie/vymena tych U-ckovych uchytov stab. tyce...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Tomina1987 » úte črc 04, 2017 12:43

Ano, natočil jsem i video: https://www.youtube.com/watch?v=8gDOx2cKa6E
I když se neměnily, tak časem se vazelina vymačká a začne to vrzat..
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

suchyyy
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 03, 2017 17:19

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od suchyyy » úte črc 04, 2017 12:56

Zdravím fluencáky na tomto fóru. Jsem zde nový člen. Koupil jsem si Renault Fluence na přelomu září a října 2015.
Za tu dobu jsem pečlivě pročítal toto fórum a sbíral možné informace. Snad jsem dal tento příspěvek do správné sekce. Předem se omlouvám za delší příspěvek.

Absolvoval jsem první garanční prohlídku za 420 Kč, kde auto jen zkontrolovali a opravili nátěr na tažném zařízení, které začalo reznout, a to jsem ho ani jednou nepoužil. Po opravě nátěru další rok koroduje na stejném místě. Oprava nátěru byla dle mého opět nekvalitní.
Úplně první servisování vlastně bylo cca 5 měsíců po koupi. Všiml jsem si, že mi nesvítí jedna dioda v předním denním LED svícení. Neřešil jsem to, protože jsem si říkal, že by se mi kvůli jedné diodce vysmáli. Když po dalším měsíci zhasl celý pás diod s integrovaným mlhovým světlem, jel jsem do servisu. Tam vše vyměnili v záruce s tím, že byla závada na elektronice.

22.9.2016 - První garanční prohlídka (pro info):
  • Cena prohlídky 420 Kč
  • Dotaz na olej: Norma RN 0710 (4.8 litru), v papírech od auta mám jinou normu (RN 0700). Do -25: 5W40: Dolévat tento olej, stejné výkonnostní normy i viskozity, nemusí být stejný výrobce
  • Oprava nátěru na tažném zařízení.
  • Zasekávání převodovky je dle technika normální vlastnost, stejně tak silně očouzená a černá koncovka výfuku. U jiných Fluence tak moc očouzenou koncovku nevidím (a to nemyslím diesely s FAP).
  • Nadměrné množství oleje v motoru nad rysku maxima je dle technika taktéž v pořádku s komentářem, že to tak je přelité schválně již z výroby a nemám to brát jako nic vážného.
  • Viklavý brzdový pedál s velikou vůlí je prý normání a mají to všechny Renaulty.
  • Závada ohledně přehrávání stále dokola těch samých cca 20 skladeb nebyla vyřešena. Vyjádření technika bylo takové, že se o tomto problému již déle ví a že si stěžovali i ostatní lidé. Jen výrobce (Renault) pro to žádný update zatím nevydal. (podle mě ani nevydá).
  • Prodleva akcelerace při sešlápnutí plynu je normální a je kvůli emisním limitům (to jsem si také myslel, jen jsem se chtěl přesvědčit)
  • Vibrování řadící páky (nejvíce na 3.rs a 4.rs) je dle slov technika normální. Dokud prý nenastane nějaký problém, tak se to neřeší u nikoho.
  • Na otázku, proč mám v techničáku 82 kW a většina Fluenců má 81 kW, jsem si odpověděl tak trochu sám, že jestli to může být jiným softwarem v řídící jednotce auta? Prý ano, může. Četl jsem tady na fóru, že jiným Fluencákům flashovali ŘJ kvůli chcípání motoru a snad i kvůli špatné spolupráci s přesuvníkem a dalšími čidly a senzory. Možná to bude tím SW ŘJ.
Za cca 3 měsíce mě čeká druhá garanční prohlídka vozu zároveň s výměnou oleje, olejového filtru, asi i kabinového filtru a možná i něčeho dalšího, co je v servisním plánu. Jen doufám, že mi věci opravdu vymění, nenechají staré a jen si naúčtují výměnu, jak jsem četl, že se často děje v servisech i autorizovaných.

Rád bych se zeptal u následující garanční prohlídky na další věci, které mi vrtají hlavou. Stále mě zajímá ta černá očouzená koncovka výfuku. Podle mě to není normální u nepřímovstřikového benzínu. Vždyť všude čtu, že saze tvoří hlavně přímovstřikové benzíny.

Něco málo k autu:
Kupováno na přelomu září a října 2015. Takže auto mám skoro dva roky. Motor K4M 16V 838, Euro 5. Auto má najeto již lehce přes 16 tisíc km. Zajeto bylo dobře podle manuálu. Nepodtáčeno ani nevytáčeno. Studené starty minimum. Ježděny převážně dlouhé vzdálenosti po okreskách 94 km/h tacho na tempomat. Spotřeba dlouhodobá 6,7 - 6,8 l/100 km (dlouhodobá za cca 16000 km). Poctivě zahřívám i dochlazuji volnou jízdou. Jezdím převážně při optimálních otáčkách 2000 - 3000 ot/min (to jsou ty okresky do cca 94 km/h). Jednou za 1000 km auto provětrám do otáček při zahřátém motoru v serpentýnách. Za tu dobu pouze jednou zachrastil přesuvník. Bylo to v zimě 5 měsíců po koupi auta s najetými 3300 km. A to nebyly teploty ani pod nulou. Od té doby naštěstí nic.

Tankuji spíše klasický neaditivovaný N95 a jednou za cca 3 tankování dopřeji autu Vervu 100 (ve zbylé směsi s N95 to dá takovou cca N98). Motor krásně táhne od volnoběhu, je čilejší. Lépe se sbírá z nižších otáček. V celém spektru otáček je tichý a neřve, necuká, ani motor neškube s autem. Asi řídící jednotka nemusí dělat tolik korekcí. Na volnoběh ho kolikrát ani neslyším. Při zařazené rychlosti dojede dál (asi aditiva). Na nízké otáčky neduní, na vysoké neřve.

Co mi vrtá hlavou a co bych rád sdělil na druhé garančce. (Sepsáno v bodech, pro lepší odpovědi.)
  1. Středovému zpětnému zrcátku po přepnutí na noční nesedí seřízení a je nutno neustále seřizovat. Kamarád mi řekl, že to u nějakých aut musí člověk stále seřizovat po každém přepnutí zrcátka. Jak je to tedy doopravdy? Já jsem se s tím u žádného jiného auta zatím nesetkal. Jen u Fluence. Doteď jsem to tolik neřešil, protože jsem v noci skoro nejezdil, nebo minimálně.
  2. Bok zaslepení palubovky u řidiče nelícuje s plasty palubovky (to mě tolik netrápí, je to jen kosmetická záležitost)
  3. Prahy reznou již od prvního roku. Malé oranžové tečky důlkové koroze. Při první garančce jsem jim to zapomněl říci. Divím se pak však, že mi do protokolu napsali u karoserie, že je “bez koroze”. O prahy si zásadně neoklepávám nohy. Táta to nikdy neměl rád, takže ani já to nedělám.
  4. Když jsem jednou čekal déle na parkovišti, otevřel jsem motor a chvíli do něj koukal. Objevil jsem na boku celkem rovnoměrně a solidně pocintaný blok motoru od oleje (foto mám v mobilu). V důlkách a záhybech dokonce olej tvoří loužičky. Podle mě toto není normální. Auto má najeto jen skoro 16 tisíc km a už má úniky oleje? Přemýšlím, jestli ten pocintaný motor nemá spojitost s přelitím motoru olejem již z výroby, jak jsem se ptal technika u první garančky, že olej je nad maximální rysku. Jde mi i o to, aby olej na žhavém motoru někdy nezačal kouřit nebo dokonce hořet. Mimochodem… kontroloval jsem stav oleje v motoru a stále to vypadá, že je ho stejně. Leda že by se olej ztrácel a zároveň by mi benzín ředil olej, ale na to jezdím dlouhé vzdálenosti, aby se mi ředil olej benzínem. Četl jsem zde i fakt, že se olej může dostávat do sání přes škrtící klapku. Jestli i tam nemůže být nějaký únik směrem na vnější stranu motoru. Můj skorotchán má též Fluence (ale bez faceliftu) s najetými 60000 km a motor má bez jediné kapičky oleje. Vždy tankoval jen obyčejnou N95 a jezdí stylem flegmatického důchodce. Jezdí město a okresky cca 20:80 se spotřebou 6,6 - 6.8 l/100 km, takže asi jako já.
  5. Nejde náhodou 1rs, 5rs a zpátečka nějak seřídit? Nebo celá převodovka? Nemám náhodou nějakou repasovanou převodovku? Nebo nejde seřídit lanovody či kulisu řazení? Napadlo mě, jestli v převodovce naopak není málo oleje? Vím, že tady na fóru si hodně lidí stěžuje na špatně zapadávající jedničku, pětku a zpátečku a že pomohla výměna oleje. Jel jsem s hodně různými auty, ale ani na tátovo Octavii I 1,9 TDI s 460000 km nebyla převodovka v takovém stavu jako ve Fluence.
  6. Nemáte někdo zkušenosti s přehráváním MP3 z USB a CD? Stále nám rádio přehrává dokola ty stejné písničky. Zkoušeli jsme všechny návody z tohoto fóra i od technika. Technik říkal, že si na to stěžuje již mnoho lidí, ale zatím s tím nic nedělají. Prý není žádný nový SW na flash rádia. Opět se ho na to zeptám.
  7. Dále mám problém s viklajícími se senzory u klik hlavně na zadních dvěřích. Všiml jsem si toho při umývání auta, že se senzory pohybují a nejsou pevně zaaretovány. Je to v pořádku nebo je to na reklamaci? Jde mi o to, aby jimi nezatýkala voda do dveří.
  8. Vadí mi slabý klakson. Nejde náhodou namontovat lepší?
  9. Opět bych se chtěl v servisu zeptat na tu očouzenou koncovku výfuku. Za mě to není normální, aby benzín tvořil tolik sazí. Když mi na parkovišti přítelkyně na můj pokyn párkrát vytočila zahřátý motor, tak jsem stál těsně u výfuku a žádné saze viditelné nebyly. Za autem při přidání plynu také nevidím žádný dým. Saze jsou vždycky utřeny, abych mohl zjistit množství po ujetí určitého počtu km. Nalepených sazí u výfuku, ale celkem ubývá spolu s najetými kilometry, takže asi se jen auto potřebovalo zajet a sednout. Tak snad je vše ok. Zprvu jsem si myslel, že mám špatně nastavenou bohatost směsi na příliš bohatou.
  10. Jaká je na Fluence převodovka? JH3? To by měla být dle tohoto fóra ta nejméně přesná.
  11. Všiml jsem si nedávno (asi začátkem června 2017), že když jedu rovně při 94 km/h tacho, tak mám volant natočený mírně doleva. Když dám volant přesně rovně, auto jede při této rychlosti doprava. Volant se po zatočení normálně vrací do středové polohy. Naopak ve městě při 54 km/h tacho, jedu rovně a volant je také rovně. Při vyšší rychlosti je jasné, že se odchylka při natočení volantu zvyšuje. Podle mě vše spíše nasvědčuje špatné geometrii. Četl jsem tady na fóru, že by to mohlo být i boulí na gumě a dalšími jinými vlivy, nebo nevyvážením kol. To musím říct, že mi před přezutím na letní letos dělali na letních kolech vyvážení, takže to by mělo být v pořádku. Nejde mi do hlavy, že po 16 tisících kilometrech by už měla být v háji geometrie. Nejsem si vědom, že bych vlítl do nějaké díry, nebo najel na jinou nerovnost či obrubník. V autě jezdím jen já, takže to mohu říci s jistotou. Čeká mě tedy po 16 tisících kilometrech seřízení geometrie nebo ne?
Další věci, co mi vadí:
  1. Volant jde jako krokový motor. Všímám si toho už od pořízení auta. Na rovince se nedá jet úplně rovně, aniž bych nedělal mnoho krokových korekcí. U jiných aut jsem se s tím zatím nesetkal. Celkem jsem si na to už zvykl. I tak mě to občas naštve, když si to uvědomím.
  2. Vrzání při sešlápnutí spojky. Dělo se hlavně v zimě, ale i nyní občas spojka zavrže.
  3. Vadí mi dále veliká stranová vůle v brzdovém pedálu, ale technik mi řekl, že je to v pořádku a mají tu vůli všichni a tady na fóru to také všichni říkáte, že je to OK.
  4. Vadí mi veliká prodleva při sešlápnutí plynu. Stále se celkem často děje, že mi cukne auto, když řadím, protože má prostě plyn neskutečnou prodlevu. Naučil jsem se nesundavat nohu z plynu úplně, ale jen ji mírně uvolnit. Již to tady na fóru někdy zmiňoval. Přijdu si ale pak jako nováček po autoškole. V jiných autech se mi toto neděje, ani ve starých, ani v nových služebních Octaviích.
  5. Když vím, že budu dlouho stát na semaforu (oprava silnice), vypnu motor. Po opětovném nastartování je nutno čekat pár sekund než se otáčky ustálí. Pokud to tak neudělám a rozjedu před ustálením otáček, zdá se mi, jako by startér šel znovu do otáček a pár sekund je drží okolo 3 - 4 tisíc i po vyřazení rychlosti. Prostě jako kdybych stál pořád na plynu. Je to normální? U žádných jiných aut jsem se s tím nikdy nesetkal. Koukám, že u Renaultu se stále setkávám s novými věcmi, které jsem u jiných aut neznal nebo nikdy nezažil.
  6. Vadí mi vliv sepnutí klimatizace na celkový výkon auta a škubnutí s celým autem. Jednou to byla taková rána a hluk, že jsem myslel, že se klimatizace komplet vysypala. Pokud nejsou vyloženě vedra na padnutí, klimatizaci nepoužívám (stejně nejsem úplný fanda klimatizací). Když vím, že budu muset předjíždět, manuálně si ji vypnu.

Závěrem:
S většinou věcí jsem schopný se sžít, ačkoli mě štvou. Nejvíce tedy ta převodovka. Z čeho mám strach, tak to je pocákaný motor od oleje. Nebo jsem moc paranoidní? Závěrem chci také říci, že jsem člověk, kterému na věcích záleží a chová se k věcem s respektem (nejen svým, ale i k cizím). Auto není služební a chovám se k němu dobře. Kdybych mohl, na autě si opravuji všechno, co bych zvládal, řekněme výměny oleje, filtrů, prohlídku škrtící klapky, přezouvání kol. Ale auto je stále v záruce, tak do auta nechci zbytečně šťourat a navíc nemám dvorek u baráku ani garáž. V servisu jsem měl Fluence celkem dvakrát. Vždy jsem byl zatím spokojen se vstřícným přístupem. Uvidíme, jak se budou věci vyvíjet, až skončí zákonná dvouletá záruka a bude se navazovat na prodlouženou pětiletou záruku.

Omlouvám se, pokud byl můj příspěvek příliš dlouhý a děkuji za případnou pomoc.
Naposledy upravil(a) suchyyy dne úte črc 04, 2017 14:38, celkem upraveno 1 x.
Renault Fluence Ph2, 1.6 16V K4M v838 82 kW, EURO 5, r. v. 2015, koupeno nové.
Přestavba na LPG 4/2019 v cca 33 000 km. Systém BRC Seq32, elektronická tlaková aditivace ventilů ERC před LPG vstřiky kvůli převládajícím jízdám po dálnici. Přívstřik benzínu od cca 3850+ ot/min.
Spotřeba BA: průměr z dotankování 6,6 l/100 km za celých 33 000 km (90 % okresky).
Spotřeba LPG po přestavbě: průměr z dotankování 8,35 l/100 km (70 % dálnice, 20 % okresky, 10 % město).

Uživatelský avatar
exFF
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 07, 2013 21:17

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od exFF » úte črc 04, 2017 14:05

Ať toho nemá rado moc ;)
ad1 Středovému zpětnému zrcátku po přepnutí na noční nesedí seřízení - nejezdi v noci ;) ne je to vlastnost, máme to všichni.
ad 3 Prahy reznou již od prvního roku. Malé oranžové tečky důlkové koroze. - to je spíš polétavá rez a je i na blatnících, které jsou z plastu. Pojem jsem neznal, až do vlastnictví bílého Fluence. Po jedné sezóně solné zimní to bylo hodně intenzivní. Loni jsem to nějakou leštěnou likvidoval. Teď toho tolik není.
ad 7 Dále mám problém s viklajícími se senzory u klik - ano řekl bych že je to tam jen navolno bez nějakého těsnění.
ad 8 Vadí mi slabý klakson. Ano, je to takový přiteplený zvuk. Ale ne-er se do ničeho co funguje....
ad řízení - jo je to gumovina, když přesednu do stařičkého Focuse, tak pomalu každý milimetr jde cítit přenesený do kol... Rado ti poreferuje, vzhledem k jeho trablům s volantem nevím, jestli bych do toho šel, to rešit.

Ostatek jiná motorizace. V neděli směr Chorvatsko, tak se ještě budu utěšovat posledním rokem asistence záruční...

Jinak pro útěchu trošku OT pár poznatků spolužáka a jeho Fordu Smax
je od kamosa a ma najeto poctivych 200k, vsechno je tam este docela pekny, ty vole, to furt vypada jak vonafka ,, toz borci, zpet z recka, ford nakonec dovezl, ale byl to boj:
- vymrdanej DPF, kterej se nakonec sam opravil
- elektronicka rucka, co se v jednu chvilu odmitala odbrzdit, takze jsem musel rozjet tanec fordiho boha a premluvit ju nakonec nasilim
- kdyz jsme chteli odjet, tak to neslo nastartovat, omg, to bylo nejvetsi peklo, nakonec jsem to s mistnima chytrakama poresil

Na jednom parkale este v recku sem zas lital kvuli nejakym pojistkam kolem auta a zastavil vedle borec v Avensisu a zacal taky litat kolem svoji kary, rikal, ze je to hroznej srac a zacal mi jmenovat problemy, pak povida, ze nejvetsi chyba byla prodat toho mergla s 800k natocenejma, bo si myslel, ze uz je to hodne :)
od 6/2013 Renault Fluence 1.5 dCi 81 kW Dynamique barva bílá Ivory. Spotřeba 5,5 l/100km
ex Ford Focus 1.6 kombi zešrotován na protiúčet za Škoda Kamiq 1/2022. Na práci slouží Fabia 1 SDI :)

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Tomina1987 » úte črc 04, 2017 15:13

1. Olej - 5W-40 -> více info o jeho výměně zde: viewtopic.php?f=88&t=93664#p1388062
2. Koroze na tažném je pouze povrchová a neřekl bych, že by měla něčemu vadit. Takto to vypadá u mne:
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6g5IK2HdOsRD8IjE7ag
3. Koncovku výfuku mám skutečně také dost černou..
4. Olej si dělám sám a padne tam přesně 5 litrů..nelze tedy přelít..
5. Brzdový pedál se mi viklá také, takže vlastnost
6. CD nepoužívám
7. Prodleva na plynovém pedálu je vlastnost - i moje jiná auta s elektronickým plynem toto dělala..u Fluence je to ale asi nejhorší..
8. Nic mi nevibruje
9. Dle mého to bude rokem výroby. Já mám 81kW a v TP mám také 81kW. Přesuvník mám druhý a nyní bych měl řešit třetí a to mám pouze 68tkm.

Nejvíc sazí tvoří přímovstřiky, tedy TSI, IDE, TCe, apod. Ale i nepřímovstřiky čoudí. Proto se jim bude dávat filtr pevných částit. Na očuzenou koncovku neznám řešení. Sám to neřeším a to leju kvalitní benzín, často i 100oktan a přidávám vždy VIF.

U mě přesuvník měněn při 45tkm, zachrastil a už nenastartoval, nyní mám 68tkm a opět někdy zachrastí. Spotřebu mám dlouhodobě 8,5.. Motor hodně vytáčím, protože to 16V motorům dělá lépe, než klidná jízda s nízkými otáčkami..

ad 3. Korozi mám minimálně, jen občas někde na podvozku, ale prahy vůbec, minulá Fábie stejného roku byla rezavá mnohem víc.

ad 4. Olejové mapy - neumím poradit, nic takového nemám, ale při nalejvání oleje servisy používají trychtýře..

ad 5. Převodovka - mě jde řazení krásně, co víc, na Renaulty, které mají kulisu jako nějaká vyřachtaná Tatrovka je Fluence naprosto v pohodě, byť takové přesnosti, jako má Fábia nedosahuje..

ad 7. Reklamovat, mě se neviklají..

ad 8. Lze, návod je zde na foru

ad 9. Neřešil bych to, benzíňák saze produkuje, pokud auto projde na emisích, není tam nic, co by mělo člověka znepokojovat..

ad 11. Ano, udělal bych geometrii.. u auta s 16tkm si vše teprve sedá, takže moje rada?

NEŘEŠIT A JEZDIT :-)

Co ti vadí - moje reakce:
1. Přesně, zprvu jsem si myslel, že je špatné řízení, ale opravdu je ten volant až moc citlivý a je třeba dělat pořád korekce.. V recenzích vytýkali přeposilované řízení..
2. Také mě vrže, mažu konkorem, ale pomůže jen na chvíli.. Opět je tu na to téma..
3. Neměl jsem potřebu řešit..
4. To je vlastnost, mě to vadí také, je to podobné jako u nových TDI CR od Škodovky. Tam je prodleva díky turbu, které potřebuje poměrně dost času na to, aby dodalo správné tlaky..
Každopádně při přeřazení z jedničky na dvojku mi to také cuká, prostě nemohu si na to pořád ještě zvyknout. Reakce na plyn jsou bohužel obrovskou slabinou tohoto auta..
5. Toto vylítnutí do otáček je normální a mě to dělá také. Co víc, dělala mi to i Laguna II 1,8 16V..
6. Opět se to tu řešilo, obrovský nedostatek tohoto jinak skvělého modelu. Jinak ano, cukne a občas i bouchne jakoby se to mělo rozpadnout, každopádně nenaděláme nic...

Sám osobně jsem spokojen a lze si na ta specifika zvyknout..mám rok 2011, najeto 68tkm a neměl jsem lepší auto :-)
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Rado77 » úte črc 04, 2017 15:47

Ja uz neviem ktory bod ma ake cislo... :-) , ale : k tomu volantu - robilo mi to iste, na zaruku 2 x meneny posilovac. Teraz sa to velmi jemne objavi, ale len ak vonku mrzlo, vobec to uz necitit. Ak to chces riesit, ries na zaruku. Lebo s tym je spojeny problem dalsi, a to je ze vo vecsej rychlosti auto mierne taha do strany. To je preto, ze Volant akurat "skoci do gumoveho zubu", a nie je rovno. Tym to je. Takze bude vymena celeho posiku, alebo natocenie tyce riadenia v spoji vystupu z posilovaca na 1000-hrane o 1 zub. Ale podla technika to bude OK, service manual I'm povoluje odchylku o 1 zub.
Koncovka vyfuku tiez cierna, potvrdzujem
Spojkovy pedal aj mne vrzgal, reklamoval som, vymenili novy spojkovy valec, po Roku vrzga znovu (vlastnost)
Prevodovka tam nie je JH3 ako mal M2, teraz ma iny kod (nezapametal som si ho)
Veko ventilov od oleja - ako spravne sudis je to olejom nad MAX, treba odsat ten olej co najskor
A klima - jo tie pravidelne kopance su jednak pekelne, a jednak klima brutalne ubera z vykonu (na Fieste MK5 1.25 klimu ani na motore necitim ze ide...)

-> pred vymenou oleja si nenapdane fixkou onac filter oleja na takom mieste, aby ju nezotreli, ked ten filter budu miesto vymeny iba cistit handrou. Ver mi, presne viem o com pisem ;-) Hodne zdaru
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od elda » čtv črc 20, 2017 10:17

Tak som konecne vyriesil moju pokazenu zvukovu signalizaciu smeroviek,pasov,park. brzdy atd.,odisiel reproduktor pod budikmi.Najskor som tam dal reproduktor z peugeotu,bol skaby,nebolo vobec pocut smerovky pri nastartovanom motore,tak som zhanal z nejakej buracky,az som zohnal z MIII,uplne ten isty,vcera som ho dal preletovat a vse je plne funkcne.V servise mi chceli menit pristrojovku za cca 600€,mna vysiel reproduktor/cele budiky z MIII/ 10 € a praca 20€, spolu 30€.Takze pred dovolenkou to uz mam OK.
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Rado77 » čtv črc 20, 2017 19:33

Krasny priklad (600E) ako sa dnes vsetko meni, miesto toho aby sa to opravovalo (30E). Dobra praca! ;-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od elda » čtv črc 27, 2017 12:02

Tak po roku opät na dovolenku do HR a zase ta ista vec ako vlani,nalozil som auto do polovicky kufra a automaticke zamykanie prestalo fungovat,musim auto uzamknut stlacenim gombiku na karte.. 😱😂
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Rado77 » čtv črc 27, 2017 13:19

Teraz ma napadla (mozno blbost) - nie je antena pre pritomnost karty niekde v oblasti kufra? Ze ci niekde tade nejde kabelaz, a ked to nalozis, zatlaci sa na kabelaz a... ?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od elda » čtv črc 27, 2017 13:54

Neviem,nikdy mi to nerobilo az vlani to zacalo,ale tiez si myslim,ze v kufri nieco niekde tlaci na nejaky kontakt...
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

hnup
Junior member
Příspěvky: 132
Registrován: ned pro 23, 2012 15:56
Bydliště: BB

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od hnup » pát črc 28, 2017 23:26

Keby bol problem s antenou, tak by sa to nedalo ani zamknut/odomknut tlacidlom na karte.
Fluence Techno Feel 1,6 82kW, 12/2012, biela Glacier
Obrázek

aero
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: stř črc 18, 2012 19:34
Bydliště: Nove Zamky

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od aero » stř srp 02, 2017 05:52

Ahojte zacalo mi hrkotat vytlacne lozisko spojky je nutna jeho vymena alebo mam este pockat ? Ma sa menit cela spojka alebo staci len to lozisko ? Najazdene mam len zhruba 53 k .
:D

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Tomina1987 » pon srp 07, 2017 08:36

To je normální. Dělalo to i na mém kusu, který měl 68tkm. Prostě hlučnější ložisko. Neřešil bych to..
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od elda » pon srp 07, 2017 19:29

Dnes navrat z Chorvatska,cesta cez HU-Janossomorja,kde z bocnej polnej cesty vysiel autom s vozikom predomna domorodec,ktoremu od kolies zacali lietat kamene a jeden mi poskodil celne sklo/pavucinka cca 2 cm/,no dohodnite sa potom s madarom/vravim ze som smoliar😱
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Čo sa vám už pokazilo?

Příspěvek od Rado77 » úte srp 08, 2017 09:20

Tak mne len taka drobnost :-) Ako boli teraz tie najvecsie tepla, LZ svetlo sa mi oddelilo na strane najblizsie LZ kolesu - proste sa tepom "vyrovnalo" a vytrhlo sa z takej zacvacky, v kt. svetlomet drzi. Takze svetlomet odstaval asi 2 cm von z kasne. Tak som ho zacvakol spet. Na druhy den to iste, tak som zase zacvakol. Potom sa ochladilo a OK :-) Inak musim zaklopat - vsetko fit, starty, motor, brzdy, pazvuky.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů