Motor od oleja

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Motor od oleja

Příspěvek od HAPO » čtv lis 24, 2011 02:53

S největší pravděpodobností se jedná o konzervační vosk aplikovaný na vnitřní části plechů (do dutin) při výrobě vozidla, tím spíše, že se toto nalézá na místech, kde je mizivé procento jejich znečištění jiným způsobem např. od motorového oleje. V motorovém prostoru podobný úkaz pozoruji na podbězích, kde mi postupem času jak motor sálá teplo do okolí, vyteklo několik "čurůčků" ze spár plechů blatníků/podběhů. Určitě to není od oleje, je to zatuhlé, voskovité.... :)
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Hounddog » čtv lis 24, 2011 08:10

Fuuuuha, tak toto musim hned dnes skontrolovat, meral som ho za studena a bol na urovni max.
ten sajrajt o ktorom tu pisete je presne to co pise HAPO vystrek dutin (vosk).
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Marvel
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: čtv bře 03, 2011 19:00
Bydliště: Brno

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Marvel » čtv lis 24, 2011 11:54

HAPO píše:S největší pravděpodobností se jedná o konzervační vosk aplikovaný na vnitřní části plechů (do dutin) při výrobě vozidla, tím spíše, že se toto nalézá na místech, kde je mizivé procento jejich znečištění jiným způsobem např. od motorového oleje. V motorovém prostoru podobný úkaz pozoruji na podbězích, kde mi postupem času jak motor sálá teplo do okolí, vyteklo několik "čurůčků" ze spár plechů blatníků/podběhů. Určitě to není od oleje, je to zatuhlé, voskovité.... :)
Ok, ten nástřik zespod kapoty mě netrápí, páč mě bylo jasný že je to s nejvyšší pravděpodobností něco už z výroby, ale ty jamky plné oleje? Nebylo to tuhý, když sem si toho poprvé všimnul pár týdnů po koupi, tak to bylo krásně čirý, stejně jako olej v motoru když jsem otíral olejovou měrku, teď to bylo mnohem víc černější (auto mám 7 měsíců), netušíte?
Fluence 1.6 Exception, najeto 15000 km

ampapa
Junior member
Příspěvky: 123
Registrován: ned bře 13, 2011 12:13
Bydliště: Brno

Re: Motor od oleja

Příspěvek od ampapa » čtv lis 24, 2011 17:41

Marvel: a byl jsi s tím v servisu?
Reanult Fluence 2011 1,6 16v černá barva
Renault Scenic 2013, 1,6 16v, barva červená rubín
Renault Kadjar 2015 1,2 Tce bílá barva Intense
Renault Kadjar 2016 1,2 Tce bílá batva night & day

Uživatelský avatar
Marvel
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: čtv bře 03, 2011 19:00
Bydliště: Brno

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Marvel » čtv lis 24, 2011 17:53

nebyl, je to jen pár kapek, ale jestli to tam bude za chvíli zase, tak do servisu zajedu. zajímalo by mě ale odkud se to tam bere...
Fluence 1.6 Exception, najeto 15000 km

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Motor od oleja

Příspěvek od HAPO » pát lis 25, 2011 01:31

Z té fotky nevím přesně, kde (z které strany) se ty důlky plné oleje vůči poloze svíčky nalézají, motor jsem pár dní neviděl, zítra se podívám ať mám představu, kde to máš zaolejovaný... Z té druhé aktuálnější fotky je vidět, že to do těch důlků skapává a teče shora po bloku motoru (který je nad těmi důlky zaolejován) a kolem šroubu rozlévá vlevo a vpravo a určitě to bude motorový olej..... Nevybavuji si co je ta černá krabice nad tím blokem, podívej se nad to místo a musíš zjistit odkud to kape.... :idea: Nemáš náhodou toho oleje v motoru moc a netlačí se tím pádem ven?
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Hounddog » pát lis 25, 2011 08:39

Inac este taka otazocka, ked tam bude toho oleja viac, cital som ze tu niekto spominal ze motor pracuje iba z mnozstvom ktore potrebuje ze ostatny alebo prebytocny vytlaca sanim, ale nemyslite ze to ma za nasledok aj zvacseny tlak oleja a horsiu cirkulaciu plynov? Urcite to bude motor pretlacat cez simeringy, a je tam pdola mna aj velka sanca na od*ebanie KAT.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Homelessbar
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: úte kvě 04, 2010 19:20

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Homelessbar » pát lis 25, 2011 09:15

no jenže dle techniky by měl být přebytečný olej už dávno vytlačený, protože není možné, aby přebytečný olej po x tisíc kilometrech mohl být ještě v motoru. To spíš si motor po pár desítkách kilometrů udělá optimální hranici množství oleje a přebytečný je už vytlačený ven.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Rado77 » pát lis 25, 2011 10:28

On ten prebytok pretlaci podla mna ihned pri prvej jazde - proste stupne tlak, je tam toho vela a bum, uz to chrli vrchom. Nehovorim ze uplne vsetko, ale podla mna sa ta pohroma udeje jednorazovo. Ked pozriete obrazky v albumoch, je tam niekde vidno kde som fotil aj ten kalibrovany otvor odvetravania olejovych vyparov, kade sa olej vytlaci hore. Cast z oleja prejde cez slabo tesniaci O-ring na veko ventilov, a druha cast priamo do sacieho potrubia, kde parohami stecie do vlacov a tam sa spali. Zvysok oleja v sacom potrubi ktory je "v rovine" ostava v sacom potrubi a naleje sa aj opacnym smerom ku klapke. Tam sa hladina zastavi a dalsi prichodzi olej uz tecie iba do valcov. Proste mňamka :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Hounddog » pát lis 25, 2011 12:28

sama delikatesa :)
dezert
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Miro_ba » pát lis 25, 2011 19:42

Rado, ja uz motoru take mnamky neodprajem a naposledy som z 5l bandasky odlial 5dcl a myslim, ze som dosiahol co som chcel. Po vymene som mal hladu max + 0,05mm nad max hladinu. Nabuduce odlejem 8dcl a bude :-). Potom si budem dla potreby dolievat.
odporucam kazdemu si menit olej mimo garanciek a dat v bandaske len tolko oleja, aby bolo pod risku max. U mna to znamena z 5l odliat min 6dcl a idela okolo 8dcl .
Inak ked som kupoval nove, bolo tam urcite pod riskou, ale pri vymene v servise mi 2x preliali.
Naviac vyhoda takej vymeny ako robim mimo garancky je v tom, ze im vzdy donesiem "rozpaleny"motor a musia si davat pozor :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Marvel
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: čtv bře 03, 2011 19:00
Bydliště: Brno

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Marvel » pát lis 25, 2011 22:37

Olej jsem měl první 3 měsíce cca 5mm nad max rysku, pak jsem nechal odsát v servise, odsáli 0,5L oleje a nyní ukazuje přesně na max čárce. Až budu zase u auta, tak to důkladněji prozkoumám odkud by to mohlo vytékat.
Fluence 1.6 Exception, najeto 15000 km

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Hounddog » stř lis 30, 2011 07:44

Takže pani, kontroloval som tu hladinu oleja za studena a olej mi presahoval cez risku max o 4-5 mm cca.
ratam ze tam je tak o 0,5l oleja naviac. Auto mam z tej istej predajne kde Bigoto.
Len ma XXXXXXXXXXXXXXXXXXX trosku to ze auto bolo na zimnej prehliadke v servise a pokial sa nemylim mali kontrolovat aj hladiny, tak tam dnes trosku spravim poriadok.Toto je ako vazne uz moc!!!
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Hounddog » stř lis 30, 2011 08:35

uz som objednany ale zarazil ma ten hovor: ze oni kontroluju len prevadzkove kvapalina, brzdovka, posilovac, ostrekovac a pod? tak sa pytam ze olej neni prevadzkova kvapalina? no ze je ale oni ma upovedomia len vtedy ked je rapidne pod alebo rapidne nad ze 4mm to je normalne, no nic dnes idem na vypustenie.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
hamran
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: stř lis 15, 2006 09:26
Bydliště: Slovensko

Re: Motor od oleja

Příspěvek od hamran » stř lis 30, 2011 08:48

Hounddog, prepac mozes nam prezradit meno servisu? Kde sa aj po upozorneni na chybu tvaria ze sa ich to netyka? :)
TALISMAN Initale PARIS, 1.6Dci, 160 HP (118Kw) (kupa Maj 2018, 30 000km) s kompletnou vybavou -farba cierna amethyst, cierno-sedo-biela NAPPA koza.

Ren. FLUENCE Privilage 1.5Dci, 78KW .. predane (pri 214 000 km), za tie peniaze a najazd KM spokojnost, ziadne vazne poruchy, len vymena bezne opotrebeneych dielov

Ren. Thalia I 1.4, 8v, r.v.2002, cca 6,5 - 7.0 l/100km, 150 000 (Jazdi ju uz Segra )

Ren. MEGANE Grantour 1.9Dci, 2004.predane

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Hounddog » stř lis 30, 2011 09:27

Renault Istros.....inac som s nimi bol nadmieru spokojny, len nechapem toto, podla mna sa tam ta haldina oleju vobec na tej prehliadke ani nepozrela, nove auto, len to dam do garaze a vyberem von, sak tomu nema co byt.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » sob pro 03, 2011 02:25

4 mm nad rysku jsou v pohodě.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Hounddog » úte pro 06, 2011 10:14

Tak v pohode to urcite neni podla mna, aj servisak mi povedal ze vzdy je lepsie mat trosku pod ako nieco nad, zbytocne sa potom aj zanasa skrtiaca klapka od toho oleja a pod.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » úte pro 06, 2011 15:20

Ale ty 3-4 mm opravdu nijak nevadí.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Hounddog » stř pro 07, 2011 08:10

Pre pokoj na dusi som ho dal radsej vytiahnut :)
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » stř pro 07, 2011 11:31

Máš pravdu, že jistota je jistota! :) Palubní počítač ti stále ukazuje všechna kolečka pro množství oleje?
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Rado77 » stř pro 07, 2011 13:21

Palubaku (aspon v MII) haraplasi. Po vlastnorucnej vymene oleja min. rok som po par startoch pozeral zo srandy palubakom hladinu, a niekedy ukazalo 5 ciarok, inokedy 4, a dokonca raz iba 3 ciarky! Ale menualne na merke vzdy rovnako cca 2mm pod MAX. Olej sa mi nestraca vobec, co na benzine bez turba ani nesmie. Takze evidentne je ta merka palubaku na houby. Co je vcelku aj pochopitelne, lebo moj K4M 760 (1,6) ma iba cidlo tlaku oleja, a jedine z neho teda usudzuje podla tlaku, kolko cca oleja tam je. Nema to cidlo hladiny oleja pokial viem...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » stř pro 07, 2011 13:30

Děkuji za odpověď! Ptám se jen proto, že tu byl případ, kdy si někdo ubral oleje lehce pod rysku - a počítač mu následně ukázal o stupínek méně. Je mi jasné, že manuální měření pomocí klasické měrky je věrohodnější, i tak mě ale zajímalo, jestli šlo u zmíněných případů o výjimky, nebo jestli se tak elektronická měrka chová běžně.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Rado77 » stř pro 07, 2011 15:04

A prave to je asi to. Ak to nema samostatne cidlo hladiny oleja, ale spolieha sa len na cidlo tlaku oleja (ten tlak sa ale zrejme mierne meni s kvalitou podtlaku v sani - priechod cez odvetravanie z veka ventilov a dalsie faktory), tak asi aj vierohodnost od cidla tlaku oleja je vseliaka...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Hounddog » čtv pro 08, 2011 07:38

Ja som to skusal pozerat aj cez palubak a ukazoval tak isto, ale u mna tam toho oleja nebolo odobrateho vela, nejakych 2,5-3 dcl
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů