Motor od oleja

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Marvel
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: čtv bře 03, 2011 19:00
Bydliště: Brno

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Marvel » pon čer 27, 2011 16:17

taky sem s tím byl dneska, ale jenom objednat (až na 11.7. :( ) společně s tím výfukem. technik říkal že to slyší poprvé (to s tím olejem), ale jinak říkal že není problém něco odsát (dokonce říkal že není problém mi ten přebytek nalít do mé nádobky) a mluvil o odsátí cca 2dcl. Když vytahoval měrku tak mě říkal že to vidí přesně na hranici, ale když sem se na to podíval tak to bylo těch 0,5cm nad maximem a začal mluvit něco o tom, že se to v té trubičce otře o stěnu a může se na to navázat další kus oleje "navíc". je teda fakt, že po krajích té měrky to bylo od oleje cca do poloviny té měrky, ale úplně celá plocha byla zakrytá do těch 0,5cm nad max. jinak elektronická měrka mi ráno před startem ukázala jenom kolečka, žádnou čárku, takže tam bude budď vážně přesně max, nebo kapánek víc. uvidím teda po odsátí.
Fluence 1.6 Exception, najeto 15000 km

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od elda » pon čer 27, 2011 16:57

Mne servisak ukazoval stav na PP auta a ukazalo iba kolecka plny pocet
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » pon čer 27, 2011 20:31

Kolečka ukazují pouze úbytek, nikoli přebytek.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Rado77 » pon čer 27, 2011 20:56

Tu indikaciu na palubaku tam vobec ani nemali davat. Je to skor metuce a ludia sa na to spoliehaju, miesto toho aby sa zohli k motoru. A presne ako vravis - palubak nevie ze je nad MAX, pre neho je to proste MAX
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » úte čer 28, 2011 08:34

Cituji slova servisního technika:

"Dobrý den,
pokud je skutečně olej o tolik nad maximum [tím myslí technik 1-1,5 cm nad ryskou], tak by bylo vhodné jej upustit. Poškození motoru žádné nehrozí, jen to není úplně vhodné jezdit s olejovou náplní nad maximum. Pokud budete chtít toto vyřešit, tak mi prosím dejte vědět, kdy by se Vám hodilo se u nás stavit.
S pozdravem [jméno vypouštím]"
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Rado77 » úte čer 28, 2011 10:08

"není úplně vhodné".... :twisted:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

MaLoMe
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř dub 27, 2011 23:56

Re: Motor od oleja

Příspěvek od MaLoMe » úte čer 28, 2011 20:40

Ja pridam moju dnesnu skusenost v servise. Auto mam este len 1,5 tyzdna takze to bolo jednoduche:

Ja: Zistil som ze mam olej 1,5cm nad hornou riskou
Technik: Hej, vieme o tom, to oni tak z vyroby davaju
Ja: A preco ked v dokumentacii pisu ze maximum je po hornu risku?
Technik: To my nevieme, oni su vyrobcovia tak vedia co robia
Ja: A nemoze mi to sposobit najake problemy?
Technik: Namalo by, ved to tak davaju do vsetkych aut.
Ja: A mozete mi to teda odsat po hornu risku?
Technik: Jasne, to nie je problem.

O 10min som isiel domov a olej mam tesne pod hornu risku...
Naposledy upravil(a) MaLoMe dne stř čer 29, 2011 17:17, celkem upraveno 1 x.
Renualt Fluence 1,6 Privilege, Platine D69 - od 17.6.2011

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » úte čer 28, 2011 21:31

Kozel suď...
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od elda » stř čer 29, 2011 11:09

Odsali mi v servise cca 2dcl oleja, na rovine stav so studenym motorom po rysku max. a dneska rano pri parkovani na kopci pri startovani mi uz ukazalo stav oleja 8 guliciek a jednu ciarku :P
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » stř čer 29, 2011 14:24

Tak to je s prominutím na palici! Jestli tu zase neplašíme všichni zbytečně...
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Miro_ba » stř čer 29, 2011 20:50

diskutabilne, ale kedze mame potom zbytocne olej tam kde nema byt, urob si nazor ci je to zbytocne.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » stř čer 29, 2011 22:03

Mne spíš zaráží neinformovanost techniků. Očividně jde o "nesoulad" manuálního a elektronického odměřování. Ale které z nich je pravdivé!
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
HAPO
Advanced member
Příspěvky: 345
Registrován: stř úno 24, 2010 21:05
Bydliště: Vyškovsko

Re: Motor od oleja

Příspěvek od HAPO » čtv čer 30, 2011 00:00

Mechanické (měrka) bude vždy :!: pravdivé (pokud měříš na rovině...) :wink: Půl cm nad max. na měrce bych neřešil, nemělo by se nic stát. U mých meganů bylo u nového vždy přesně na max. Souvisí to asi s péčí prohlídky předprodejního servisu před předáním vozu zákazníkovi, když, jak tu už bylo řečeno, to výrobce vždy plní 1,5 cm nad max.... :roll:
Megane III GT, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2010, Express., panoram., el.skl.zrc., Megane II CC, 1.6 16V - 82kW, K4M, Platin-grau, 2007, Dynam. - Luxe & Style Packet, In mem.: Meg. III HB, 1.6 16V - 74kW, K4M, HNK, 2009, Expr., panor. - 11 měs., cca 13000 km, R19 HB, 1.8 RT(1721) - 54kW, F3N, zel. met., 1994

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od elda » čtv čer 30, 2011 07:01

Za seba, pre mna bude smerodajna mierka v motore a nie PP :roll:
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
falonso
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: úte úno 23, 2010 09:20
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: Motor od oleja

Příspěvek od falonso » sob črc 02, 2011 19:29

Neřešte to tak do detailu. Například motor K4M má náplň cca 4.5L oleje. To je množství, kdy by měla být hladina mezi ryskama. Ale když bude oleje "jen" 3.7L, tak to bude na spodní rysce a 5L může už být pár milimetrů nad horní ryskou. Tak i tak to motoru neuškodí a za sebe tvrdím, že je lepší tam mít ty 2 milimetry nad horní rysku, než to mít na spodní rysce. Ten motor nedokáže poznat, jestli je tam o půl litru víc a nebo mín, proto je tam ten rozsah mezi ryskama. Je pravda, že K4M většinou olej vůbec nežerou, takže to co tam nalejete pak při výměně zase vypustíte. Ale motor K9K a celkově diesely přece jen mezi výměnou nějakej ten litřík spolknou, takže tam ten stav, kdy je to lehce nad horní rysku nevydrží moc dlouho. Nedávno přijel na výměnu žárovky chlápek s Megane III 1.5Dci a při kontrole oleje byla měrka úplně suchá. Nakonec jsme dolívali 2.5L oleje, aby to bylo mezi ryskama. Takže jestli ten motor má náplň cca 4.7L a jemu tam 2.5L chybělo, tak tam měl před dolitím 2.2L oleje-chudák motor. Podotýkám, že mu i při takhle nízké hladině oleje ještě palubák nehlásil STOP a kontrolku mazání. Od poslední výměny měl ujeto cca 23tisíc km. Spolehlivější bude mechanická měrka, ale je nutné mít vozidlo na rovině, elektronická měrka je jen orientační kontrola a i na tu je potřeba mít auto na rovině, jinak to zkresluje.
RENAULT MEGANE II , 1.6 16V , r.v. 2003 , K4M 760 , modrá metal.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Rado77 » ned črc 03, 2011 15:47

Po preliati nad MAX vlastne hned pri prvej jazde motor vytlaci vsetok olej co "nezvladne" hore do sania a na veko. Potom co uz ostane v motore, to uz je pre motor OK, kludne aj ten 1cm nad MAX :wink: Takze je uz zbytocne riesit hladinu nad MAX-om, lebo viac uz motor aj tak hore nevyhadze. Takze miesto riesenia hladiny oleja radsej poriesit:
1, kontrola/vypuc dier pre sviecky (aspon ja som ich mal zaliate olejom)
2, vypuc sacieho potrubia a klapky
Ked to pri tej prvej jazde vyliezlo vrchom a stieklo do sania, urcite isiel aj dym z vyfuku
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: Motor od oleja

Příspěvek od rousini » pon črc 11, 2011 20:32

Já naměřil asi 3-4cm nad MAX a to nějakých 100km od převzetí auta a přitom klapku sání a ventilové víko zvenku suché... Bylo to v záběhu otáčky nešli přes 3000, jestli to mohlo mít vliv nevím, ale XXXXXX jsem byl fest. Nějaký XXXXXXX ti XXXXX motor nebo katalyzátor.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » pon črc 11, 2011 21:13

Motoru to asi nic neudělá, ale katalyzátor odejít může. 3-4 cm už je trochu moc...
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

MaLoMe
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř dub 27, 2011 23:56

Re: Motor od oleja

Příspěvek od MaLoMe » pon črc 11, 2011 23:03

Ako som pisal vyssie, ja som mal 1,5 cm nad hornu risku. Dal som si to odsat presne na hornu hranicu. Medzitym som presiel cca. 500 km a pri dnesnej kontrole som zistil, ze olej mam cca. 1,5 cm pod hornu risku. Palubny pocitax ukazuje dve ciarocky.
No a vcul budme mudry. To si mam ist naspat vypytat ten olej co mi odsali?
Renualt Fluence 1,6 Privilege, Platine D69 - od 17.6.2011

Uživatelský avatar
Gil
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: sob črc 17, 2010 23:56
Bydliště: Brno

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Gil » pon črc 11, 2011 23:20

Selským rozumem bych řekl, že automobilka určitě nenalévá při výrobě víc oleje, než je potřeba, protože se šetří každá koruna nákladů a při počtu vyrobených aut by to už dělalo slušnou sumu
Fluence 1,6 Exception Black- Prodáno
GSIII 2,0dCi Privilege

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » úte črc 12, 2011 07:19

Pod to bych se podepsal. Nemusí to být pravda, ale je to přinejmenším VELMI pravděpodobné. Do toho mi zapadá toho zhruba jeden a půl centimetru navíc. Ale tři až čtyři centimetry nad rysku, to už je někde chyba - buď při měření, nebo už při plnění.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Marvel
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: čtv bře 03, 2011 19:00
Bydliště: Brno

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Marvel » úte črc 12, 2011 16:50

Dnes mi to odsávali. Měl jsem cca půl centimetru nad max. Odsáli přesně 0,5L oleje a je to přesně na max. Navíc mi to nalili do jejich nádobky od oleje jak jsem je požádal, takže můžu dolít v případě potřeby :)

EDIT: jo a elektronická měrka stále ukazuje plnej počet koleček
Naposledy upravil(a) Marvel dne úte črc 12, 2011 18:20, celkem upraveno 1 x.
Fluence 1.6 Exception, najeto 15000 km

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Concionator » úte črc 12, 2011 18:03

Hotová magie! :D
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Marvel
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: čtv bře 03, 2011 19:00
Bydliště: Brno

Re: Motor od oleja

Příspěvek od Marvel » sob lis 19, 2011 18:09

Přibližně před 4 měsíci co jsem očistil a vysušil dvě malé prohlubně plné oleje na motoru (žádný velký kaluže, pár kapek dalo by se říct) jsem si včera při doplňování ostřikovačů všiml, že je ten olej tam zase. Nevím odkud se to tam může brát, protože okolí je suchý. Jediná věc, která je trochu povrchově zamaštěná je v té díře kde je elektromagnetický ventil k přesuvníku (myslím že je to on), ale ten je ještě víc pod úrovní těch dvou "kalůží".
Tady je foto před těmi 4 měsíci: http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 11506.jpg/
tohle dnes: http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 11580.jpg/

znovu jsem to vyčistil, ale asi to tam bude zase za chvílu.

Jo a ještě jsem si všiml, že spodní část kapoty je místy čímsi našplíchnutá, vypadá to jak zaschlej olej, nevíte proč a co by to tam mohlo dělat? Není to po celé ploše, jenom na pár místech kde jsou ty díry od výztuže kapoty.
Foto: http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 11582.jpg/

Zbytek motorového prostoru je čistej.
Fluence 1.6 Exception, najeto 15000 km

ampapa
Junior member
Příspěvky: 123
Registrován: ned bře 13, 2011 12:13
Bydliště: Brno

Re: Motor od oleja

Příspěvek od ampapa » sob lis 19, 2011 20:58

No díval jsem se na tu kapotu, ale vypadá to jako kdyby to tam bylo už od začátku bo není možný že by to stříklo přesně tam.
Reanult Fluence 2011 1,6 16v černá barva
Renault Scenic 2013, 1,6 16v, barva červená rubín
Renault Kadjar 2015 1,2 Tce bílá barva Intense
Renault Kadjar 2016 1,2 Tce bílá batva night & day

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů