Výkon motoru Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Exception
Moderátor: Moderators General
- mudr.hematolog
- Senior member
- Příspěvky: 1024
- Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
- Bydliště: Košice
Re: Výkon motoru Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Excepti
Pri atmo nema vyznam chip. To nie je fraza ale holy fakt. Motor s turbom sa oplati,ale atmo urcite nie. Samozrejme kto nema problem vysolit peniaze na drevo nech sa paci.....za penize i dum v Praze.
Hnup,
odozva na plyn je bohuzial danou za Euro 5.
Hnup,
odozva na plyn je bohuzial danou za Euro 5.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Re: Výkon motoru Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Excepti
Mudr. hematolog a jazdil si uz na aute pred chipom a po chipe? Ja ano, hovorim zo svojej skusenosti. Len som chcel vedieť aky je na to nazor u tych ktorí si to prípadne dávali.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: Výkon motoru Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Excepti
Ja som iba cital na viacerych forach akusi poucku typu "na beznu atmosferu chip nema vyznam". Ale na druhej strane presne ako pises - mozno prave na malej kubature sa zmena (i ked drobna) prejavi vyrzanejsie...Co to spravi na objeme 1,6 netusim.
Moja skusenost - ked sme sa s chlapcami odtialto z fora stretli pod Pristavnym mostom a previezli sme sa v mojom a dalsich dvoch MII 1.6 , tak som aj ja, aj chalani postrehli, ze ten moj MII ide akosi lepsie. Lepsie taha. Skusali sme na rovnakej trase s rovnakym poctom ludi v aute. Taktiez ked som porovnaval vykon motora napr. s Astrou 1,6 r.v. 2005/2006, moj MII mal podstatne lepsi zatah. Tak ma napadla myslienka, ze byvaly majitel (syn nejakeho prachaca) co mal moj MII ho mozno nechal chipnut. Taktiez dokupil stresne kridelko, uplne cierne folie, prahove listy, takze tam bol nabeh na akysi "tuzing". Ako jedine vysvetlenie lepsej dynamiky mojho motora ma napadlo jedine to, ze to proste bolo chipnute. A ak je to tak, tak potom je aj na 1,6 motore narast vykonu citelny. Niekedy ked idem Fluencom 1,6 mam pocit, ze moj MII 1,6 taha skoro 2x lepsie. Ja viem ze Fluence a Euro5, ale proste keby som tieto 2 auta postavil vedla seba na obchvat a nalozil im, MII by nechal Fluenca daleko daleko za sebou. To viem urcite. Ja viem ze toto nie je asi uplne k veci, ale proste ak je moj MII chipnuty (lebo oproti rovnakym dvom MII proste isiel lepsie), tak je to citelny narast vykonu
Moja skusenost - ked sme sa s chlapcami odtialto z fora stretli pod Pristavnym mostom a previezli sme sa v mojom a dalsich dvoch MII 1.6 , tak som aj ja, aj chalani postrehli, ze ten moj MII ide akosi lepsie. Lepsie taha. Skusali sme na rovnakej trase s rovnakym poctom ludi v aute. Taktiez ked som porovnaval vykon motora napr. s Astrou 1,6 r.v. 2005/2006, moj MII mal podstatne lepsi zatah. Tak ma napadla myslienka, ze byvaly majitel (syn nejakeho prachaca) co mal moj MII ho mozno nechal chipnut. Taktiez dokupil stresne kridelko, uplne cierne folie, prahove listy, takze tam bol nabeh na akysi "tuzing". Ako jedine vysvetlenie lepsej dynamiky mojho motora ma napadlo jedine to, ze to proste bolo chipnute. A ak je to tak, tak potom je aj na 1,6 motore narast vykonu citelny. Niekedy ked idem Fluencom 1,6 mam pocit, ze moj MII 1,6 taha skoro 2x lepsie. Ja viem ze Fluence a Euro5, ale proste keby som tieto 2 auta postavil vedla seba na obchvat a nalozil im, MII by nechal Fluenca daleko daleko za sebou. To viem urcite. Ja viem ze toto nie je asi uplne k veci, ale proste ak je moj MII chipnuty (lebo oproti rovnakym dvom MII proste isiel lepsie), tak je to citelny narast vykonu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- grifith
- Starting member
- Příspěvky: 87
- Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon motoru Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Excepti
Na běžnou atmosférickou jednotku NEMÁ čipování valný význam. U přeplňovaných motorů můžeš změnou plnícího tlaku dosáhnout výrazně vyšších výkonů, ale u atmosféry? Co na tom chcete měnit? Zvýšení výkonu lze dosáhnout i u atmosféry, ovšem k tomu je zapotřebí mnohem více změn nejen na SW, ale zároveň také na "HW" auta...
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Re: Výkon motoru Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Excepti
Grifith: Si vyskoleny motorar? Mal si alebo jazdil si chipnutu atmosferu? LEbo to mam velmi rad ako niektori odborne radia o niecom co nestudovali, nemali a nejazdili. Vyjadrujte sa prosim k teme len ty, ktory toto splnaju. O pocitoch a domnienkach nema zmysel pisat.
Ked mam na brzde zmerany vykon napr +8kW, preco to nic nie je? Ako myslite ze je citi iba rozdiel 30kW? Jasne ze to nepojde zrazu 2x lepsie, ale rozdiel tam rozhodne je.
Ked mam na brzde zmerany vykon napr +8kW, preco to nic nie je? Ako myslite ze je citi iba rozdiel 30kW? Jasne ze to nepojde zrazu 2x lepsie, ale rozdiel tam rozhodne je.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Výkon motoru Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Excepti
To, že ti to posune omezovač do vyšších otáček a přidá výkon, to je jedna věc. Druhá věc je, že se téměř vůbec nezmění kroutící moment. Prostě není šance do atmosféry dostat víc vzduchu, ten motor prostě víc vzduchu nenasaje. To ti omezuje možnost, jak můžeš přidat palivo a tím i změnit kroutící moment. Takže v nižších otáčkách nic a ve vyšších to pojede o něco lépe. Otázkou je, jestli těch 8kW stojí za vydané prachy.
Těch 8kW nemusí být žádný chip tunning. Máme tady motor 1.6 16V s výkonem 74kW a 83kW. Motory sice nejsou úplně identické, ale čím myslíš, že je daný ten rozdíl. Je to čistě sw záležitost. Takže motor se 74kW má potenciál mít 83kW, ale víc z toho nedostaneš. Právě tahle skutečnost je využívána. Prostě je ten motor přiškrcený z výroby a tak se to nastaví na nějakou hodnotu, která ještě nemusí nutně zasahvoat do emisí, ... Je to spíš jako bys přehodil řj motoru, efekt by byl stejný.
Abys mohl provést skutečný tunning, tak bys musel dostat do toho motoru víc vzduchu. O to už se snaží v automobilce, proto jsou tam různé rezonátory. Při zavření sacích ventilů totiž vznikají v sání rázy, které mají tendence vytlačovat vzduch ze sání zpátky před filtr a ven. Tím dochází k poklesu tlaku v sání a při otevření ventilů na dalším válci k prodlevě, než motor saje plné množství vzduchu. Proto jsou tam ty rezonátory, které zabraňují tomu, aby se vzduch ze sání vracel ven. Zvyšuje se tím tlak v sání a množství nasátého vzduchu. I když účinnost je spekulativní.
U turbo motorů lze ovlivnit křivku plnícího tlaku turba, takže je tam více možností, jak ten motor nastavit.
Těch 8kW nemusí být žádný chip tunning. Máme tady motor 1.6 16V s výkonem 74kW a 83kW. Motory sice nejsou úplně identické, ale čím myslíš, že je daný ten rozdíl. Je to čistě sw záležitost. Takže motor se 74kW má potenciál mít 83kW, ale víc z toho nedostaneš. Právě tahle skutečnost je využívána. Prostě je ten motor přiškrcený z výroby a tak se to nastaví na nějakou hodnotu, která ještě nemusí nutně zasahvoat do emisí, ... Je to spíš jako bys přehodil řj motoru, efekt by byl stejný.
Abys mohl provést skutečný tunning, tak bys musel dostat do toho motoru víc vzduchu. O to už se snaží v automobilce, proto jsou tam různé rezonátory. Při zavření sacích ventilů totiž vznikají v sání rázy, které mají tendence vytlačovat vzduch ze sání zpátky před filtr a ven. Tím dochází k poklesu tlaku v sání a při otevření ventilů na dalším válci k prodlevě, než motor saje plné množství vzduchu. Proto jsou tam ty rezonátory, které zabraňují tomu, aby se vzduch ze sání vracel ven. Zvyšuje se tím tlak v sání a množství nasátého vzduchu. I když účinnost je spekulativní.
U turbo motorů lze ovlivnit křivku plnícího tlaku turba, takže je tam více možností, jak ten motor nastavit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- grifith
- Starting member
- Příspěvky: 87
- Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon motoru Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Excepti
Odpovím ti asi takto - to, že je AIDS smrtelná nemoc, vím taky zaručeně a na to nemusím být ani doktor a ani ji mít nemusím.Grifith: Si vyskoleny motorar? Mal si alebo jazdil si chipnutu atmosferu? LEbo to mam velmi rad ako niektori odborne radia o niecom co nestudovali, nemali a nejazdili. Vyjadrujte sa prosim k teme len ty, ktory toto splnaju. O pocitoch a domnienkach nema zmysel pisat.
Ked mam na brzde zmerany vykon napr +8kW, preco to nic nie je? Ako myslite ze je citi iba rozdiel 30kW? Jasne ze to nepojde zrazu 2x lepsie, ale rozdiel tam rozhodne je.
Reagovat si budu na to, co uznám já sám a ne až mi to někdo dovolí!!! To si zapamatuj
Pokud jsi takový odborník, klidně nám sem dej výkonové grafy před a po "čipu" a zároveň prosím vysvětli, jakým způsobem a co se v motoru změnilo. Moc rád si počtu odborný elaborát od někoho, kdo je v této oblasti opravdovým znalcem. Ono v těch 10% rozdílu výkonu se skrývá jednak určitá odchylka měření, druhak bývá u motoru naměřen vždy o fous vyšší výkon, než je udáván v TP. Ale chápu, že na někoho může tento placebo efekt působit.
Naposledy upravil(a) grifith dne stř črc 23, 2014 19:37, celkem upraveno 3 x.
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP
- mudr.hematolog
- Senior member
- Příspěvky: 1024
- Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
- Bydliště: Košice
Re: Výkon motoru Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Excepti
Cim mensi obsah motora, tym je efekt cipovania mensi.Rado77 píše:Ja som iba cital na viacerych forach akusi poucku typu "na beznu atmosferu chip nema vyznam". Ale na druhej strane presne ako pises - mozno prave na malej kubature sa zmena (i ked drobna) prejavi vyrzanejsie...Co to spravi na objeme 1,6 netusim.
Moja skusenost - ked sme sa s chlapcami odtialto z fora stretli pod Pristavnym mostom a previezli sme sa v mojom a dalsich dvoch MII 1.6 , tak som aj ja, aj chalani postrehli, ze ten moj MII ide akosi lepsie. Lepsie taha.
Mal som Focus 74Kw, tak ako teraz Megane 74Kw a mozem povedat, ze v nizsich otackach ma lepsi tah Megane, vo vyssich zase Focus. Tie rozdiely su male, nic extremne. Ano, Focus bol Euro 4 a Megane je Euro 5, zrejme aj tam treba hladat rozdiel. Sprevodovanie je rovnake. Rozdiel bol v krivke krutiaceho momentu.
Kamarat cipuje auta uz roky(profi) a sam vravel, ze u benzinu je efekt minimalny. Vravel, ze pred par dnami tam mal Cruze 1.8 103Kw.... podla merani to zdvihlo trocha vykon, ale ze on rozdiel v jazde nepostrehol.
Ako tu uz bolo pisane, pri atmo je dolezitejsia uprava HW, ale to stoji kopec prachov.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů