Stránka 22 z 22

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: sob dub 05, 2014 16:55
od Rado77
Cca 70-80. Ale tych jazdnych rezimov som uz isiel vela. Urcite mi to nerobi, v novom aute mam usi na stopkach a hentake kvilenie by som v momente zaregistroval.

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: čtv črc 23, 2015 10:59
od radler
Po 39 000 km sa mi niečo kazí v prevodovke. Zvuk počuť zvnutra najlepsie pri rychlosti 60 km/h a vyššie. jedna sa o kvilenie, akoby loziska alebo koliečka v prevodovke. Pri zastavovani vozidla sa jedna o rapkanie, normalne ma to trochu pribrdzi, akoby isiel zdochnut motor. Bojim sa, ze sa to pokazi uplne. Oprava prevodovky 400 €, oplati sa skor vymenit za nejaku zo srotoviska.
Ma dakto skusenost ? Nestastny fluence, asi ho predam.

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: čtv črc 23, 2015 11:40
od mudr.hematolog
Radsej by som inevstoval 400€ do svojej prevodovky ako kupil z vrakaču macku vo vreci.

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: čtv zář 22, 2016 22:23
od mattovic
Ja mám nového Fluence 1.6 16V 84KW Limited a tiež tam tie kvílivé zvuky trochu počuť. Ako keby vedľa mňa išla AVIA. Ale nieje to zas také strašné. Počuť to najmä pri nízkych otáčkach povedzme keď idem 50km/h na 4ke prípadne 5ke. Ale aj keď mám najazdené len niečo cez 1300 KM už som si na to zvykol. Nieje to nič strašné ani extra nepríjemné.

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: pát zář 23, 2016 04:25
od Zefek
Však Avie byl vlastně licenční Renault :D

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: pát úno 24, 2017 10:41
od PeTRX850
Zdravim kolegove,
stal jsem se cerstvym majitelem Flu 1,6 82kW 2013 (najezd 57.000km) po faceliftu. Auto je pohodlne, prostorne a pro me to byla laska na prvni pohled :D . Vzhledme k memu najezdu jsem o nafte ani neuvazoval a podobny motor jsem mel i v predchozi Astre G (r.v.1998 - budiz ji zeme lehka, slouzila se cti :) )
Nicmene ted jsem zaregistroval huceni z motoru/prevodovky/spojky pri zarazene rychlosti kdy dojizdim treba ke krizovatce nebo pri jizde z kopce bez plynu. Je to spise huceni nez kvileni co tu nekteri popisuji a zmizi pri vyslapnuti spojky. Nejvice je to slyset pri zarazeni 4 rychlosti a kolem 50-60km/h. Pri zaberu to neni tak slyset a nebo to prehlusi zvuk motoru. Spis nez vadu prevodovky bych to videl na nejake lozisko spise ve spojce.
Vzhledem k tomu, ze je auto jeste 1rok v zaruce, tak se chci zeptat zkusenejsich, zda je to "vlastnost" auta a tim padem to neni na opravu v ramci zaruky. A nebo se nemam nechat odbyt a trvat na zarucni oprave?

OT : nejaky tip na vymenu zarovky v predni mlhovce? Plastovy kruhovy kryt ze spodni strany narazniku tam neni :?

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: pát bře 24, 2017 16:12
od PeTRX850
Čím dál tím víc mám podezření na to spojkový ložisko (než na převodovku), vzhledem k tomu, že po sešlápnutí spojky hučení téměř uplně zmizí.
Nikdo tu nemá zkušenost s reklamací ložiska spojky? Myslím, že by mělo vydržet víc než nejakých 60.000km co to má najeto teď. Ale možná se mýlím.

Nějaká rada jestli vyměnit/nevyměnit teď v autorizáku (ješte je auto v záruce do 08/2018) a nebo to pak po záruce vyměnit jinde - levněji?

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: pát bře 24, 2017 19:31
od azibrov
Ahoj. Ja mam megane 3. V loni reklamoval jsem spojkove lozisko. Ale lozisko hucelo prave po vyslapnuti spojky. Reklamace bez problemu.

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: pát bře 24, 2017 20:20
od Rado77
Ono to moze kludne byt aj lozisko hriadela v prevodovke - stlacis spojku, hriadel sa zastavi a je ticho, pustis pedal a hriadel sa zacne krutit. Napr. typicky problem Fordich prevodoviek toto lozisko hriadela, na niektorych to dokonca pocut uz od novoty

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: čtv čer 15, 2017 21:20
od PeTRX850
Tak nakonec oprava v ramci zaruky - diky bohu za to ze od 2013 davali 5let, auto bylo v servisu tri dny a podle info od predavaciho technika to byly loziska na "predlohach" mezi prevodovkou a diferencialem. Jsou tam valeckovy loziska a ty byly cely vylagrovany, resp. vnitrni plastovej venec rozj*****j a valecky se k sobe moc tulili zvlast pri brzdeni motorem. Prace vykazanych 12 hod. cistyho casu a rozepsany jsou 4 loziska + dalsi material.
V ramci zaruky tez vymenen zdarma nahradni nefunkcni klic. Oprava probehla v Opportunity Brno a za me naprosta spokojenost s timto servisem - jak uz s pristupem prijimacich techniku tak i s ochotou pri vyjeti komplet servisky - kupoval jsem u nich jako ojete z vraceneho leasingu.
Celou cestu ze servisu jsem jel z vypnutym radiem a uzival si to ticho :-)

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: pát čer 16, 2017 10:47
od Tomina1987
Přesně tohle jsem měl u Laguny II 1,8 benzín. Dlouho to nešlo poznat, až stetoskopem. Cena by byla brutální a tak jsem se auta nakonec zbavil. Jen mě znepokojuje, že to samé se děje i u Fluence. Vyjádřili se, proč se tak stalo? Do Opportunity plánuji zajet na celkovou prohlídku. Vůz u nich byl zakoupen a já jsem druhý majitel.. :-D

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: pát čer 16, 2017 11:25
od PeTRX850
Ptal jsem se na preventivní opatření a v podstatě nejsou. Proč se tak stalo jsem se taky moc nedozvědel, prý předchozí majitel tomu dal občas dost hašte(rozuměj agresivní jízda), což se mi moc nezdá, bo to byla nějaká firma a s autem udajně jezdila sekretářka. Taky to mohlo být nesprávným řazením/jízdou. Ono to ložisko je opláštěné jen z venkovní strany, kde válečky drží u sebe právě tím plastovým věncem(zde asi udělali soudruzi z NDR chybu) a vnitřní plášť tvoří samotná osa předlohy (ani nevím co to je ta předloha)
U mně nebyl stetoskop potřeba bo to byl hukot jak kráva a rádio jsem musel dát hodně volume up :-).
Nicméně jak jsem psal, v servisu to bylo skoro celý týden a při předávání a zkušební jízdě mi technik říkal, že to bude asi v diferenciálu, ale zjistí to přesně až po celkové rozborce převodovky.
Auto dokonce i umyli zvenku i zevnitř a vyluxovali. Platil jsem jen výměnu tyčky stabilizátoru (celkem 1480kč), která už byla načnutá a upozornili mě na to při poslední kontrole(výměna oleje - měl jsem vlastní a ušetřil nemálo peněz)), tak se to vzalo jedním vrzem.

Co se týče auta jsem na to stejně jako ty Tomino, druhý majitel a auto kupováno a servisováno v Opportunity :-D .Třeba se tam někdy potkáme ;-)

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: pát čer 16, 2017 13:40
od Tomina1987
Takhle, já si to diagnostikoval sám, když jsem měl sundaná v létě okna a sjížděl z kopce s kvaltem bez plynu. Jakoby to rachotilo. Né rány, ale jakoby o sebe někdo třel dva plechy. Když jsem přidal plyn, zmizelo to.
Takže se dlouho diagnostikovalo až se přední kola hodila do luftu, dal se kvalt a nechalo se to běžet, jakoby jet, tehdy to šlo slyšet.. Ve chvíli, kdy se rukama začalo jedno kolo přibržďovat, začalo to dělat výrazněji. Mechanik si vzal stetoskop a došel až k převodovce, kde bylo zjištěno, že ložisko které jde z převodovky na diferák je zřejmě vysypané, něco v něm prostě rachotí a samotná oprava by nebyla tak nákladná, protože to ložisko drahé není, ale musí se rozpůlit převodovka a na odhad byl tak 15 tisíc, takže jsem se na to vykašlal, když samotná Laguna dnes stojí pár korun..

Pak jsem koupil s menší přestávkou Fluence a zatím nic moc extra neřeším. Koupil jsem v Esách v Brně, je to sice před-facelift, ale za to v plné palbě i s interní navigací. Facelifované verze byly v té cenové hladině se základní výbavou, takže bylo rozhodnuto.
Jediné co jsem tento týden řešil, byla jedna tyčka stabilizátoru a takový ty gumy - podélné uložení stabilizátoru, které už měly vůle. Potýkám se ale s klepáním při zatáčení na rozbité silnici. Na hladkém asfaltu to nedělá. Ideálně, když jedu menší rychlostí po kostkách a zatočím, začně něco dole bouchat a šíří se to do podlahy. Dle mechanika jsou lehce chycené čepy, ale obávám se, aby to nebyl homokineťák.. :-(

Proto bych chtěl navštívit Opportunity, kde mají o autě veškeré záznamy, protože tam minulá majitelka jezdila a já si tak slibuju, že mi o tom autě řeknou nejvíc. Zatím jej mám třetí měsíc a musím říci, že docela pohoda..obrovské, pohodlné a hlavně - pořádně vybavené auto.. Oproti mé předchozí HTP Fábce prostě pecka :D

Napadlo mě, měl by někdo udělat sraz Fluenců, je jich docela málo a myslím si, že by se to uchytilo.. :D

Jo a rychlá jízda je blbost..tychle 16V se musí točit, paradoxně jim vadí podtáčení, takže já to často roztahuju až do omezovače, abych tzv vyhnal pavouky...ty motory to občas chtějí.. Podle mě je tohle výrobní vada ložiska. Tedy u Laguny to tak vypadalo. Prostě várka ložisek a je to. Když se to chytne na záruku, je to pohoda, když to někdo nepozná a neřeší, další majitel si to bohužel vyžere.. :-(

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: pon srp 07, 2017 05:21
od aero
Ahojte kde najdem oznacenie resp. typ prevodovky bo servis manual pise o 2 typoch ? Mam 1.6 benzin.

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: pon čer 03, 2019 16:44
od MarkAurel
menil uz niekto v prevodovke alej? po kolkych km? motor mam 1.6 16v 82kw

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: úte čer 04, 2019 21:18
od Šamša
Mělo by se ideálně po 100.000km.

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: pát pro 27, 2019 14:54
od bobMegane
Zdrar chlapi, tak jsem měnil spojku(celou sadu Sachs za cca 3400kč) i olej v převodovce(klasický Elf, celkem 990kč).
- kvílení od převodovky za chladu u mě nedělala převodovka, ale spojkové ložisko, nyní vše ok, tichoučko a Sachs pracuje nádherně lehce
- výměna převodovkového oleje po 10 letech a 150tis.km měla vliv zatím jen na nižší hluk. Preventivně se má měnit určitě a cenově to nevyjde draho. Viz co jsem koupil: https://jaknaauto.cz/Produkty/AKCE-C377 ... 1L-P27384/

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: sob pro 28, 2019 00:02
od Šamša

Re: KVÍLENIE PREVODOVKY

Napsal: ned lis 21, 2021 19:17
od CBR1000F
Zdar.
Zkusím i o radu v tomto vlákně -
Fluence 1,6i r.2012 - od počátku nového auta hučení v převodovce, nejvíc na pětku. Řadička na 3. kvalt po přidání plynu cuká o 5cm sama dopředu a zpět, jako by převodovka lítala na silentblocích. Vše od zakoupení nového auta. 2x v Renaultu reklamováno v rámci garančního servisu - vždy výsledek negativní, prý je to u těchto aut normální a konstrukčně dané. Nyní při nájezdu 75k km začala vypadávat dvojka a převodovka je na odpis. - Auto opečováváno, pravidelné výměny náplní atd.. Nechápu.
Tento týden proběhla výměna převodovky a od té doby mi nejde tempomat pro 4 a 5 rychlost. Jakmile ho zapnu, do několika vteřin vypne a pak už nejde zapnout, dokud nezařadím opět trojku a tam ho aktivuji. Pak na 4 zapnu, ale zase vypadne, jako když zmáčknu brzdový pedál. A je jedno, v jakých otáčkách. Jediné, co jsem zjistil, že nová převodovka, co mi prodali, podle označení není na Fluence, ale na Megana III. Ale vše je na ní stejné. Jedině, co mě napadá, že by ta nová měla 4 a 5 jinak zpřevodované a čidla ABS by vyhodnotily jinou, než předpokládanou rychlost vůči otáčkám motoru. Ale to se mi zdá už moc přechytralé a navíc nevím, zda ty převodovky mají různý převod - vše jen domněnky. Původní převodovka JR5 342 a nová JH3 183.

Dík za každý postřeh, jak to vyřešit.