Fluence vs Focus

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Fluence vs Focus

Příspěvek od pedroo » úte lis 02, 2010 20:11

Tak jsem dnes zažil docela smutek,zklamání a rozpaky... projížděl jsem kolem nehody kde se srazil Fluence s Focusem,)tím starým asi do 2002,do faceliftu,pak byl ford kousek jinačí),stalo se to na parkovišti supermarketu vyjíždění fordu a nedání přednosti z prava fluencem, tak čelní do jedné třetiny , rychlost oba minimální, airbagy nestřelily, focus měl jen prasklý nárázník do půlky,... fluence rozbité světlo,promáčkly blatník,nárazník z poloviny ležel na zemi,deformace kapoty, a voda pod autem asi chladič... takže pokud má fluence 5* za nárazové testy dobře ,ale asi zažiju více takových obyč. ťukanců a pokud by to mělo stát tolik tak nevím .. fotku nemám bo mobil jsem neměl zrovna u sebe
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Concionator » úte lis 02, 2010 20:19

No, z jednoho nárazu asi nejde usuzovat, protože také záleží, jak se to stalo a kdo to kam ve které chvíli dostal. Dobré je ale počítat se vším a "snažit se takovým věcem vyhnout". Jinak ty hvězdičky jsou za ochranu cestujících, nikoli za přežití auta.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
dismay
Advanced member
Příspěvky: 414
Registrován: stř srp 18, 2010 13:11

RE

Příspěvek od dismay » úte lis 02, 2010 20:43

Nevím, takhle se to nedá posuzovat. Ono asi záleží jak se jim povedlo do sebe narazit a z jakého úhlu. Dle tvého popisu to zjevně dopadlo hůř s Fluem, ale je to divné, protože mě se zdá být hodně "plechový" a masivní. Před Fluem jsem měl novou 2O7 SW v kombíku a ta byla zase celá z plastu, alespoň z mého pohledu, blatníky a podobně, s tou by to dopadlo asi ještě hůř. :?
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Exception, černá metal Nacre 676, zakoupen 17.8. 2O10 - už prodáno.

sappa
Advanced member
Příspěvky: 394
Registrován: stř bře 10, 2010 20:33
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sappa » úte lis 02, 2010 20:53

no ja som zazil podobnu nehodu fabia a felicia felicia cela okrem naraznika fabia polovica predku keby som to nevidel poviem ze letel ale ked sme to pozerali s blizka tak keby sa zrazili bud pod inym uhlom alebo o 10-15 cm iny bod narazu tak su obe tak pol napol mozno menej
Fluence Privilege 1.5 dci (105k),
Obrázek

Wenny
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř kvě 19, 2010 08:43

Srážka

Příspěvek od Wenny » úte lis 02, 2010 21:01

Asi to není úplně k věci, ale ...
... to že auto není moc pomačkané není zase tak úplně OK. Správně by se při nárazu měly deformovat a co nejvíce energie pohltit deformační zóny. Lidé v autě by měli být naopak co nejvíce chráněni. Asi není nic platné, že auto je poměrně v pořádku, když se řidič v něm rozemele jako nudle v bandasce ...

... a co se týká takových drobných srážek na parkovištích u marketů, asi fakt dost záleží na úhlu nárazu ...
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), metalíza Eclipse, status-zatím nadmíru spokojený majitel

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Concionator » úte lis 02, 2010 21:09

Vemte si Tatru 603 - téměř nezničitelný koráb silnic. Když už se náhodou promáčkl nárazník, tak už to skoro ani vyklepat nešlo. Ale právě proto - když už k něčemu došlo - pohltila veškerou energii nárazu posádka, zvl. ti vpředu. Vzadu byl aspoň z obou stran polstr.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Příspěvek od pedroo » úte lis 02, 2010 21:36

ochrana posádky je asi v pořádku ,já nemám nic proti 5*!!!,ale tady airbagy ani nestřelily takže z tohoto pohledu mě míra poškození fluence zarazila ,pokud bych byl já viník takovéto prkotiny a nemám havarijní pojistku tak se na opravu fluence vynaloží obrovské peníze a focus si dá pouze podlepit nárazník..,
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Homelessbar
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: úte kvě 04, 2010 19:20

Příspěvek od Homelessbar » stř lis 03, 2010 09:57

pedroo píše:ochrana posádky je asi v pořádku ,já nemám nic proti 5*!!!,ale tady airbagy ani nestřelily takže z tohoto pohledu mě míra poškození fluence zarazila ,pokud bych byl já viník takovéto prkotiny a nemám havarijní pojistku tak se na opravu fluence vynaloží obrovské peníze a focus si dá pouze podlepit nárazník..,
No ale ty naše auta mají celý předek z plastu, tak není se čemu divit, že náraz bude dělat velký škody. U těchto aut stačí jeden dobře mířený náraz a auto je na odpis, proto taky mám od první jízdy havarijko, protože nemíním riskovat.

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » stř lis 03, 2010 11:13

asi tak, pri takomto náraze plasty proste idú do hajan. Na druhej strane menší ťukanec ani nezbadáš lebo sa pružný plast vráti do pôvodnej polohy. Kdežto inde musíš vyklepávať a pod.

V každom prípade Fluence má presne 0 hviezdičiek! žiadne 5 alebo podobne! Renault toto auto nedá nikdy na crash testy, ktovie prečo ... nie je možné vychádzať ani z crash testov Megane III, lebo sám renault povedal že fluence je samostatne vyvíjaným modelom ...
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Concionator » stř lis 03, 2010 11:31

To je pravda, ale Samsung SM3 testy dělal. Kastle je u nich snad stejná.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » stř lis 03, 2010 11:36

Testy si automobilka samozrejme robí. EuroNCAP testy na fluence ANI na Samsung SM3 nerobil!
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Uživatelský avatar
bubuk
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: úte úno 24, 2009 18:26

Příspěvek od bubuk » stř lis 03, 2010 12:12

pedroo píše:ochrana posádky je asi v pořádku ,já nemám nic proti 5*!!!,ale tady airbagy ani nestřelily takže z tohoto pohledu mě míra poškození fluence zarazila ,pokud bych byl já viník takovéto prkotiny a nemám havarijní pojistku tak se na opravu fluence vynaloží obrovské peníze a focus si dá pouze podlepit nárazník..,
niektorí sme už zažili havárky, ťukance i tie horšie... raz som sa zabudol v kolóne ( predo mnou odbrzdil a ja som vyštartoval reku ide sa ...) viac ako 25 km/h to nebolo a mal som na japoncovi vykopnuté svetlomety , nárazník +mriežka, chladič taktiež utrhnutý +- všelijaké tie ich nárazové poistky, vždy mám havarijnú---ale i tak , faktúrka bola 60 litrov ,,airbag samoška v malej rýchlosti ništ....
výrobcovia sa snažia rozložiť energiu nárazu na čo najviac prvkov v aute -takže niekedy je to i z prkotiny spúšť...
takže v dnešnej premávke razím zásadu - havarijnú od prvého dňa !
každopádne nášmu bráškovi vo FLU nezávidím a je mi smutno že také pekné auto načal..
Fluence Exception 1,5 dci 105 k , eclipse , 17" Monitor
http://bbubuk.rajce.idnes.cz/flu/

Homelessbar
Junior member
Příspěvky: 207
Registrován: úte kvě 04, 2010 19:20

Příspěvek od Homelessbar » stř lis 03, 2010 12:23

pali.sk píše:Testy si automobilka samozrejme robí. EuroNCAP testy na fluence ANI na Samsung SM3 nerobil!
asi netušíš o co jde u těch hvězdiček. Počet hvězdiček neznamená, jak auto vypadá po havárii, ale jak je bezpečné pro osádku vevnitř a případně pro chodce. Většinou nyní nejvíce hvězdiček dostávají taková auta, která jsou totálně zničená, ale kabina je bez poškození, proto se také nyní dělají plastové předky s velkými čumáky, protože toto zase chrání chodce a je to velká deformační zóna.

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » stř lis 03, 2010 12:53

no niečo som o tých hviezdičkách už počul,ale ďakujem za vysvetlenie!

ale vážne no: pointa je tá čo som písal ešte pred uvedením fluence na trh, je to, že renault kašle pri niektorých modeloch na crash testy a pri druhých sa do neba chvastá hviezdičkami ... dôvod? Ešte aj clio III za polovičnú cenu oproti fluence má adaptívne airbagy ... a to je vec ktorú si zistíš z cenníka kde sa šetrilo ...

Výrobné náklady a postupy sú niekedy svinka, viď. napr. bočná výstuha prilepená nejakým lepidlom, ktorá môže odpadnúť? a pod. http://www.youtube.com/watch?v=hB4CqkiJ9zQ
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Wenny
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř kvě 19, 2010 08:43

Příspěvek od Wenny » stř lis 03, 2010 15:37

Homelessbar píše:
pali.sk píše:Testy si automobilka samozrejme robí. EuroNCAP testy na fluence ANI na Samsung SM3 nerobil!
asi netušíš o co jde u těch hvězdiček. Počet hvězdiček neznamená, jak auto vypadá po havárii, ale jak je bezpečné pro osádku vevnitř a případně pro chodce. Většinou nyní nejvíce hvězdiček dostávají taková auta, která jsou totálně zničená, ale kabina je bez poškození, proto se také nyní dělají plastové předky s velkými čumáky, protože toto zase chrání chodce a je to velká deformační zóna.
Tak nějak jsem to myslel i já ... z totálně "pokrčeného" auta má vylézt nezraněný člověk - a ne naopak, aby auto bylo co nejvíce v pořádku a lidi aby dolámané odvezla sanitka (v tom lepším případě). Ochrana chodců je taky na místě (po cestě se jich mnohdy plantá více než dost :D :D :D )
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), metalíza Eclipse, status-zatím nadmíru spokojený majitel

Uživatelský avatar
jozicoupe
Advanced member
Příspěvky: 455
Registrován: čtv črc 16, 2009 11:18
Bydliště: Levice

Příspěvek od jozicoupe » stř lis 03, 2010 20:42

Myslím že aj keď flu nemá testy tak renault hádam použil z hladiska bezpečnosti všetky overené veci.Neverím že by si trúfol šetriť na úkor bezpečnosti.
Renault Megane III coupe 1,6 16v.81kW,čierna metalíza,Dynamique-PREDANE
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza

Uživatelský avatar
bubuk
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: úte úno 24, 2009 18:26

Příspěvek od bubuk » pát lis 05, 2010 17:23

Fluence Exception 1,5 dci 105 k , eclipse , 17" Monitor
http://bbubuk.rajce.idnes.cz/flu/

pedroo
Experienced member
Příspěvky: 549
Registrován: ned dub 05, 2009 07:57
Bydliště: zlín

Příspěvek od pedroo » pát lis 05, 2010 19:45

No tak s tím posledním odkazem právě souhlasím,že se při reálných dopravních nehodách věci odehrávají jinak než se testuje,Mně na tom tématu fluence- focus nejvíc právě zklamalo to že z Fluence vytekla voda z chladiče, plasty a světlo tak dobře... ale aby se o 8 let starší mohlo po tomto vydat na cestu zatímco fluence čeká na odtahovku...asi je v motorovém prostoru málo místa tak je chladič narvaný hned za nárazníkem, nevím neviděl jsem dovnitř žádného Fluence :roll:
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW

Uživatelský avatar
jesuis
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: pon úno 22, 2010 14:45

Příspěvek od jesuis » sob lis 06, 2010 16:45

http://www.youtube.com/watch?v=uplVgXfWr5E
Tu je crash test naseho auticka ide sice o SM3 ale vlastne je to to iste auto
Renault Fluence 1,5 dCi 78kW/ 105k privilege, čierna metalíza, xenon, 17" kolesá, arkamys
http://jesuis.galerie.cz/4544276-fluence#66593014

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » sob lis 06, 2010 19:15

ad crash test 2x 5hviezdičkových áut v 56km hod. (čo je náraz v 112km vs 64km NCAP). Pritom by pravdepodobne nikto nezomrel ani v jednom aute... super.

ad "crash test" SM3: už som to napísal viac krát, nie je to nič oficiálne, nič definované. Môže ísť o náraz v rýchlosti 5km napr. A hlavne to nie je celé ... (ďalej sa auto mohlo zošrotovať až po zadné koleso napr.)

Dôvodov prečo fluence nemá crash testy môže byť viac:
1. karosárske úpravy sa samostatne netestujú. Napr. ani Grandtour nemá crash testy. (ale rencek tvrdí, že fluence je samostatný model).
2. Fluence by dosiahol rovnaké hodnotenie ako drahší megane. A keď pozrieme trošku plány uja Carlosa tak vieme, že <> chce predávať viac drahších áut. Takže fluence s 5* by intenzívne kanibalizoval na M3.
3. Fluence by nezískal 5* a PR Renceka by utrpelo

Ja typujem 2. možnosť.

Očividne to však vzhľadom na predaje zákazníkov nezaujíma, a teda Renault dosiahol čo chcel.
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Uživatelský avatar
jesuis
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: pon úno 22, 2010 14:45

Příspěvek od jesuis » pon lis 08, 2010 22:52

uz to tu bolo ale tu to patri viac flu po celnom naraze neprijemne fotky ale interier je ok po takom naraze v celku fajn az na ten predok snad sa nam to nestane nikdy
http://www.renaultclubtr.com/forum/show ... hp?t=33805
Renault Fluence 1,5 dCi 78kW/ 105k privilege, čierna metalíza, xenon, 17" kolesá, arkamys
http://jesuis.galerie.cz/4544276-fluence#66593014

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Concionator » pon lis 08, 2010 23:12

Je tedy pravda, že to vypadá hrozivě.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
kuck
Advanced member
Příspěvky: 267
Registrován: stř kvě 26, 2010 08:49
Bydliště: Brno

Příspěvek od kuck » úte lis 09, 2010 08:42

Ty obrazky nabouraneho Flu z Turecka ukazuji presne to, ceho chteji dneska konstrukteri dosahnout. Vse okolo kabiny na cucky, ale kabina neporusena. Jedina vec, ktera me prekvapila je, ze neni vystreleny zadny airbag... Je mozne, ze se Flu v Turecku prodava bez airbagu?

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » úte lis 09, 2010 10:04

Myslím, že airbagy tam budú. To že nestrelili je možné, že v čase nárazu v aute nikto nesedel (bolo odstavené vypnuté). Resp. bola tak malá rýchlosť, že sa neaktivovali.

Ktovie ako sa to mohlo stať, lebo čelný náraz v 60km to určite nebol (to by auto trošku inak vyzeralo).

Najelepšie na tom je, že človek konečne vidí akú kapacitu má nádobka na ostrekovač: :)
Obrázek
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Uživatelský avatar
dismay
Advanced member
Příspěvky: 414
Registrován: stř srp 18, 2010 13:11

RE

Příspěvek od dismay » úte lis 09, 2010 12:01

No fotografie vypadají příšerně, až mě běhá mráz po zádech. To znamená, že posádka je chráněna a po nehodě je auto skoro na odpis. :D
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Exception, černá metal Nacre 676, zakoupen 17.8. 2O10 - už prodáno.

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů