KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » stř srp 07, 2013 18:48

Výparník ohřívá vzduch z venku. Navíc manuál nemá na výparníku žádný snímač, takže je mu to jedno, jestli je to zamrzlé, nebo není. Když totiž zamrzne výparník, tak začne klesat tlak a pod dva bary to vypne. Ale to bych musel ty trubky vidět někdy namrzlé, což jsem ještě neviděl. Klima je určitě plná - opravoval jsem ji totiž, takže se plnila.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od milan.maly » úte srp 13, 2013 15:46

Zefku, ja mam Megane II s automatickou klimou a kompresor mi vypina. Rovnako je to na Fluence s automatickou klimou (pozoroval som to uz u noveho auta so znamym, ked ho preberal v predajni).
Pri vypnuti alebo zapnuti elektromagnetickej spojky kompresora pocujem cvaknute (ak stojim pri aute), v interieri so zavretymi oknami to nie je pocut vobec. Cukanie ale nepozorujem, mozno preto, ze diesel ma vyssi krutiaci moment, neviem.

Ako je to u manualnej klimy ci uz na Megane II alebo u Fluenca neviem. Znamy sa ale ani u Fluenca 1,6 na nic take nestazuje.
PS: Casom sa spojka kompresora mozno trochu vysucha a cvaknutie, resp. cukanie nebude tak badatelne.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od soptik » úte srp 13, 2013 21:54

Mě taky vypíná digiklima komprďór, cvakání či trhání se nekoná. Zapnutí je nejvíc poznat na začátku, kdy to šémikům ubere obroku. Po vychlazení to ani není znát kdy sepne. Na volnoběh od normálu 700 až po 900 otáček, jak spíná komprďór. Toť 1,6 110 šémika, stáří 4,5 jařin bez namáčení (doplňování). :lol:
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Hounddog » pon srp 19, 2013 13:52

Minule ma napadla jedna otazočka:
Môžem odpísať nejak kompresor klímy keď zapínam klimu za jazdy a nie v klude? že je hned pod otáčkami.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » pon srp 19, 2013 13:53

Nemělo by se tomu nic stát.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od soptik » úte srp 20, 2013 17:43

Hounddog píše:Minule ma napadla jedna otazočka:
Môžem odpísať nejak kompresor klímy keď zapínam klimu za jazdy a nie v klude? že je hned pod otáčkami.
Když máš zaplou klimu v automatickém režimu, tak se ti po startu zapne až po pár vteřinách po stabilizaci volnoběžných otáček. Je to normální, obavy nejsou na místě.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Hounddog » úte srp 20, 2013 20:46

soptik píše: Když máš zaplou klimu v automatickém režimu, tak se ti po startu zapne až po pár vteřinách po stabilizaci volnoběžných otáček. Je to normální, obavy nejsou na místě.
To je mi jasné že keď vypnem motor so zapnutou klimou tak po následnom štarte sa zapne s oneskorením....
Mna skor napadlo dajme tomu že motor je v otáčkach....idem dajme tomu na dvojke, točím 5000 rpm a v tomto momente zapnem klímu.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » úte srp 20, 2013 21:28

Čistě teoreticky ta spojka asi víc zabrat dostane.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od soptik » úte srp 20, 2013 22:38

Tím jsem chtěl říct, že výrobce s tím počítá a spojka to ustojí. Na funkci rostlináře, by to nemělo mít vliv.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Hounddog » stř srp 21, 2013 08:33

Takže nemalo by sa nič, ale je lepšie to asi neskúšať :D
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od soptik » stř srp 21, 2013 15:11

Já klimu zapínám jen když potřebuju a rozhodně nestuduju jaký mám otáčky. Občas vypomůžu motoru v táhlých serpentýnách vypnutím klimy, pak ju zase zapnu a rozhodně zrovna nejedu na malý otáčky... Určitě se spojka víc namáhá při vyšších otáčkách, ale jak často to zapínáš? Za provozu se ti odpojuje a připojuje kompresor tak jak je třeba a řekl bych ,že je to ten samí problém. Záleží na vkusu každého soudruha. :)
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
bigbyk
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 03, 2013 19:26
Bydliště: Loket

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od bigbyk » čtv srp 22, 2013 08:20

Nevíte někdo proč je to udělané tak, že manuální klima běží jen při zapnutém ventilátoru? Při rychlosti 90km a vyšší je přece nápor vzduchu dostatečný aby to foukalo i bez ventilátoru.
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Confort http://www.ceskybenzin.cz/prum_ikona/9795.png[/img]

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od soptik » čtv srp 22, 2013 08:51

bigbyk píše:Nevíte někdo proč je to udělané tak, že manuální klima běží jen při zapnutém ventilátoru? Při rychlosti 90km a vyšší je přece nápor vzduchu dostatečný aby to foukalo i bez ventilátoru.
Běží právě kvůli klimě, aby její účinnost byla co největší. Čím víc ochladíš stlačené médium o to víc při snížení tlaku dostaneš chladnější vzduch na výstupu-fyzika. Aspoň se protočí větrák a vyženou se pavouci.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » čtv srp 22, 2013 09:21

Ony musí běžet oba ventilátory - jak na chladiči, tak v kabině. Na chladiči je to kvůli vyšší účinnosti, v kabině je to proto, aby nedošlo k zamrznutí výparníku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
bobss
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob dub 27, 2013 17:00

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od bobss » pon říj 21, 2013 12:30

Možná si teď budu připadat jako blbec, ale.. :D

Jaký je rozdíl mezi tím, když mám zapnutou klimu a mezi tím, když mám tlačítko acc of ?? Jaký režim máte nastavený např. v zimě, když topíte ?
Renault FLUENCE 1.6. privilege, 81kW, 16v, 2010
Hyundai Accent 1.5. GLS, 65kW, 1997
Toyota Corolla 1.6., 1989


http://imageshack.us/a/img27/8739/usn1.jpg

http://img109.imageshack.us/img109/4781/mvou.jpg

erik131
Advanced member
Příspěvky: 303
Registrován: sob pro 04, 2010 21:01
Bydliště: Sereď, SVK

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od erik131 » pon říj 21, 2013 13:40

Máš celkovo tri možnosti

Keď máš jeden s režimov (soft/auto/fast) tak sa klíme reguluje sama podľa senzorov vo vozidle a nastaví tebou požadovanú teplotu.

Ak sa začneš hrať s prúdením vzduchu, alebo s reguláciou ventilátora, klíma sa správa podľa teba a teda manuálne a bude robiť presne čo jej povieš :D

A naposledy keď stlačíš tlačtko ac off, tak sa klíme vypne a ide len o klasický ventilátor.

V daždivom počasí jazdím s fasto-m kedy sa tvorí vo vozidle vlhkosť a je treba aby ju klíma vysala. A v zime prakticky to isté. Záleží čo chceš. :D
Ale v meste mám prevažne klímu off keďže aj kompresor nie je vtedy zapnutý a neberie autu dych v nižších otáčkach a viem plynulo a svižne opustiť križovatku. :)
Renault Fluence Exception 2010 1,6 16V 81 kW, sivá Eclipse B66, alarm

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » pon říj 21, 2013 14:16

erik131 píše:Ak sa začneš hrať s prúdením vzduchu, alebo s reguláciou ventilátora, klíma sa správa podľa teba a teda manuálne a bude robiť presne čo jej povieš :D
Nevím jak u Fluence, ale v laguna II pokud člověk přímo neřekl, že má být klima off, tak dělala co sama chtěla. Když jsi pak vypnul jen klimu, tak stejně teplotu nastavovala podle toho jak jsi zvolil a stejně si sama štelovala, kam vzduch půjde, ... Takže se z toho stal takový poloautomat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Hounddog » pon říj 21, 2013 15:00

Zefek píše:
erik131 píše:Ak sa začneš hrať s prúdením vzduchu, alebo s reguláciou ventilátora, klíma sa správa podľa teba a teda manuálne a bude robiť presne čo jej povieš :D
Nevím jak u Fluence, ale v laguna II pokud člověk přímo neřekl, že má být klima off, tak dělala co sama chtěla. Když jsi pak vypnul jen klimu, tak stejně teplotu nastavovala podle toho jak jsi zvolil a stejně si sama štelovala, kam vzduch půjde, ... Takže se z toho stal takový poloautomat.
Presne tak je to aj u FLU.
Ked si zapnes klimu a zvolis napr AUTO tak z displeja zmizne obrazok smerovania/prudenia vzduchu a ako pise zefek tak ho posiela kam chce (vsetkymi vyduchmi)
Ako nahle klimu vypnes tak sa len vypne klíma ale stale to prudenie ostava cez vsetky vyduchy dokedy "na pevno" nenastavis nech vzduch smeruje len na celne sklo.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
bobss
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob dub 27, 2013 17:00

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od bobss » pon říj 21, 2013 21:55

Díky za osvětlení funkce toho tlačítka "acc of"... Teď v tomto počasí ho používám z 99%.
Renault FLUENCE 1.6. privilege, 81kW, 16v, 2010
Hyundai Accent 1.5. GLS, 65kW, 1997
Toyota Corolla 1.6., 1989


http://imageshack.us/a/img27/8739/usn1.jpg

http://img109.imageshack.us/img109/4781/mvou.jpg

Uživatelský avatar
davidmatousek1
Junior member
Příspěvky: 175
Registrován: ned říj 17, 2010 15:20

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od davidmatousek1 » stř pro 18, 2013 09:26

Zeptám se, auto mi parkuje venku, ráno sednu do auta je třeba zamrzlé, oškrabu nebo sundám folii ze skla a vyrazím, pustím vše na přední sklo Max.., asi po 1 kilometru to přepnu na AUTO a otáčky ventilátoru se uplně sníží, a mám pocit jako kdyby to nedostatečně foukalo asi po nějaké chvíli se otáčky zvýší a snaží se dosáhnout nastavené teploty, proč to nefouká hned hodně když vypnu to max na sklo po přepnutí na režim AUTO. Není to tím že se auto musí nejprve trochu ohřát a pak začne víc foukat?
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Exception, černá metal Nacre 676

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » stř pro 18, 2013 09:31

Co jsem se díval v laguně, tak se stoupající teplotou chladící kapaliny, se zvyšují i otáčky ventilátoru v kabině.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Hounddog » stř pro 18, 2013 11:32

tak ono je to celkom logicke si myslim.
naco tam bude fukat na zaciatku kvantá studeneho vzduchu- čím sa bude zvysovat teplota kvapaliny a tym padom aj prudiaceho vzduchu tak aj ventilator zvýši intenzitu.
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » pát bře 21, 2014 22:25

Chlapi, v mojom Flu Expression manual klima nie su vyduchy ventilacie na stredovom tuneli pre zadnych pasazierov. Taktiez pre nich nie je ani zasuvka 12V. Je to normalne pre tuto vybavu? Jo a este nemam na sedadle vodica packu na stelung bedrovej opierky. Aj to je normal pre tuto verziu?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
grifith
Starting member
Příspěvky: 87
Registrován: sob úno 11, 2012 13:21
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od grifith » pát bře 21, 2014 22:40

Výdechy pro ventilaci mají, co vím, pouze modely s automatickou klimatizací, takže to sedí. Co se týká nastavení bederní opěrky, tak to nebylo u mnoha jiných výbavových stupňů, čili taktéž je to normální :wink:
Renault Fluence 1.6 16v Advantage, r.v. 2012
Obrázek Spotřeba RENAULT Fluence 1.6 16V 81 kW / 110 HP

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » pát bře 21, 2014 22:51

Dakujeeeeeem :) A ja ze ma ako jedineho na svete ochudobnili :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů