KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » sob črc 15, 2017 17:39

A fujkyyyyy :-) Pozeral som kabinovy filter. No hruza riesenie. Necakal som ze bude uplne "v zadu", v podstate az uz prepazky interier/motor. A navyse nemal umelohmotne puzdro. Toto je oproti M2 hruza. U M2 bol ovela lahsie pristupny, a mal umelohmotny obal, takze sa proste vytiahla cela kazeta a zastrcila nova. Tu na Flu je otvor hore a dole uzsi ako filter, filter sa tam musi sukat nasi-vasi, a este ani nie je istota, ze vnutri nie je zrolovany a ze zaliezol az na koniec. Akoze cele zle toto riesenie. Fujkyyyyy :-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Tomina1987
Junior member
Příspěvky: 210
Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Tomina1987 » ned črc 16, 2017 10:32

Přesně tak, musíš to tam natlačit a potom se uvnitř sám roztáhne. Ale já ho nyní třeba kontroloval a už po 3 měsících po posledním čištění byl totálně špinavý a navíc i pomačkaný, jak se tam blbě dává... Je to řešení totálně na houno.. A takových špeků je ve Flu víc..
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » ned črc 16, 2017 11:53

A co teprve laguna 3. Tam jsou filtry dva a jsou na sobě. Jenže dírou tam dáš jen jeden, který musíš potlačit nahoru a pak tam dát ten druhý pod něj. Za filtry je navíc výduť, do které filtr může v pohodě spadnout a pak to filtr pěkně obchází :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » pon črc 17, 2017 07:40

Jo s tym rychlym zaspinenim filtra - ked sme dali plastove okna, nestihol som sa divit, ako su rychlo zvonku pokryte sedo-ciernou spinou. Myslim ze je to tym ako rychlo stupa pocet aut v meste. Pametam si nasu ulicu v Bratislave, ked som mal este Zigulak, tak boli mnohe parkovacie miesta pred domom volne - bezne aj 4-5 parkovacich miest volnych vedla seba. Dnes musim spravit 2 kolecka okolo bloku, aby som nasiel aspon jedno. Ten spinavy prach, ktorym sa svinia tie biele ramy okien zvonku, to bude tymi autami. Potom je jasne ze biely novy filter sa za 3 mesiace z nasavacej strany zaspini na sedo. K tomu este stale existuju komunisticke topole, z ktorych ten biley hnus opet konci medzi rebrami filtra. Bol som prekvapeny, ze po vytiahnuti filtra sa neobjavili ziadne suche listy. Potom som si uvedomil ze autom zamerne nestavame v ulicke pod stromami a casto aj cistim priestor pod stieracmi. Tym padom aj rebra vyparniku klimy boli ciste, co je fajn
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Vlládík
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: sob bře 09, 2013 10:43

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Vlládík » úte úno 06, 2018 18:56

Ahoj všem. Nemáte někdo zkušenost....? Mám vozidlo Fluence 1.6 benzin s digit. klimou. Stává se mi, že zapnu topení/klimu spravidla na druhý stupeň výkonu ventilátoru a ten se po chvíli sám od sebe pustí naplno. Někdy pomůže vypnutí a zapnutí a někdy se po chvíli úroveň vrátí sama. Ale teď se mi stalo, že ventilátor běžel naplno asi 20minut na jakýkoliv stupeň a když jsem celý panel vypnul, tak se pustilo foukání na plný výkon na přední sklo. Myslim, že to bude nějaká hloupost, ale jaká??? :-). Děkuji za případné rady.

Uživatelský avatar
davidmatousek1
Junior member
Příspěvky: 175
Registrován: ned říj 17, 2010 15:20

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od davidmatousek1 » úte úno 06, 2018 19:02

Hela za sebe jezdím celoročně se zapnutou klimou na AUTO, jelikož mi auto stává venku tak ráno ted zapnu klimu na max na sklo, po chvilce přepínám na AUTO, ventilátor a jeko otačky si řídí klima sama dle navolené teploty. Takže když máš 22 nastaveno a v autě je 10 tak zapne ventilátor na max a třeba když je tam už 16 tak zmírní otáčky atd.
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Exception, černá metal Nacre 676

Vlládík
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: sob bře 09, 2013 10:43

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Vlládík » úte úno 06, 2018 19:32

Jde o to, že si intenzitu nastavuji sám. Volby Auto, Soft a Fast používám jen minimálně... Ten problém je v létě i v zimě. Prostě si navolím nějakou úroveň ventilátoru (nejčastěji 1 nebo 2) a ventilátor začne "bláznit". Spustí se doplna a jak jsem již psal, tak dnes se mi stalo, že i když jsem vypnul celý panel, tak ventilátor stále běžel. A hlavně pokud si úroveň volím sám a topení/klima běží naplno, nebo popř. kolísá, tak bude asi něco špatně. Četl jsem něco o pojistkách a předřadných odporech, ale....

Uživatelský avatar
davidmatousek1
Junior member
Příspěvky: 175
Registrován: ned říj 17, 2010 15:20

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od davidmatousek1 » úte úno 06, 2018 19:34

tak to se mi nikdy nestalo
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Exception, černá metal Nacre 676

Vlládík
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: sob bře 09, 2013 10:43

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Vlládík » úte úno 06, 2018 19:40

Mě se to bohužel děje již delší dobu. A právě je docela otravné, když si pustíš třeba klimu na nějakou rozumnou úroveň a ona ti sama za chvíli začne foukat naplno. V létě ve vedrech, když to má člověk puštěný na sebe a najednou dostane plný výkon, tak je to docela nepříjemný. Zkusím ještě nějakýho mechanika, nebo popř. v Renaultu diagnostiku. Ale obávám se, že tam to bude vše dost drahé. Třeba zde ještě někdo napoví:-)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » stř úno 07, 2018 09:52

Najprv som myslel, ze by to mohlo byt zlym cidlom teploty interieru, ale akurat citam ze aj ked si cely panel klimy uplne vypol, tak to same zacalo fukat na celne sklo hej? Docela haluz...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Vlládík
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: sob bře 09, 2013 10:43

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Vlládík » stř úno 07, 2018 11:18

Presne tak. Panel vypnuty a topeni bezelo na plny vykon s ofukem na predni sklo. To se stalo poprve... Po nejakych 20ti minutach jizdy bylo vse ok. Ale je to nejake poblaznene. Jeste takova asi hloupost, ale stava se, ze topeni jde normalne a kdyz dam plny rejd treba na parkovisti, tak se ventilator pusti naplno. Jen tak jsem zkousel kroutit volantem na miste a topeni opravdu zaclo kolisat. Tedy ne nejak brutalne, ale vykyvy tam byly. Tak z toho uz jsem byl uplne mimo.

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od milan.maly » čtv úno 08, 2018 16:22

Osobne si myslim, ze by to mohol byt problem kabelaze/kostry. Zacal by som kontrolou, ci sa nejaka cast kabelaze nezachytava do volantu pri toceni, pripadne ci sa pri vytocenom volante nejaka kabelaz nenatahuje/nelame. Toto bude verim OK.
Nasledne by mohol byt problem priamo v ovladani ventilatora - bud tzv. predradne odpory (aj ked si nie som isty, ci v pripade automatickej klimatizacie uz toto tiez nie je riesene pocitacom, tj. na ventilatore bude mozno namiesto odporov nejaka jednotka).

Pricinou toho vsetkeho by totiz mohol byt stary znamy problem s hromadenim vody pod plastovym krytom pod stieracmi kvoli upchatym odtokom. V tom pripade bude na kabelazi v okoli ventilatora nejaka oxidacia, ktora snad pojde odstranit - vycistit. V horsom pripade to bude chciet novy panel klimatizacie.

U rodicov na Fluenci sa stalo, ze ventilator zo dna na den prestal reagovat na ovladanie rychlosti. Auto bolo v tom case chvilu pred koncom predlzenej zaruky, takze nakoniec po troche hadania sa to v autorizovanom servise opravili v ramci zaruky - v tom case uz bolo pod sieracmi jazero vody. Myslim, ze vymenili ventilator a aj jeho regulaciu, bohuzial som nebol pri tom osobne. Najskor tvrdili, ze auto nesmie parkovat pod stromami a budeme preto opravu hradit sami. Nic take vsak nastastie v prirucke o uzivani auta nebolo. :-)
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

Vlládík
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: sob bře 09, 2013 10:43

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Vlládík » čtv úno 08, 2018 19:30

Diky za rady a typy. Uvidim jak to bude dal blaznit, ale asi se obratim na servis. Jinak voda pod steracemi zustava, ale cas od casu tam zasatram sroubovakem a voda odtece, tak to snad bude ok. Nechapu, ze tam udelali tak miniaturni otvurky, ktery se ucpou kazdym smitkem...

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » čtv úno 08, 2018 19:41

Jaj v tom plaste? Ja som si nad tie ovtorky vyvrtal vlastne - vecsie ;-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Dareba
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: stř zář 14, 2016 19:53

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Dareba » pon úno 19, 2018 13:19

Máme levné auto. U nás se říká Renda je auto na pi.. . Kromě toho to máš i na kapotě :-). Taky lituju, že jsem se nechal ukecat. kromě jiného, už mám po 20 000km vyměněny všechny ložiska v převodovce a už byla dvakrát půlená :-(
Fluence 1,6 16v 81kv facelit, LPG
86% mozku je kapalina. Škoda, že u většiny lidí brzdová.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » pon úno 19, 2018 19:02

Jo jo, oni ze neeee, to je diamant, u ktoreho kazdy zo 4 vrcholov predstavuje nejaky pojem. A jeden z nich je vraj QUALITY. Ale podla mna to nikdy diamant nebol (diamant sa kresli inak), a myslim ze aj v Rendliku to vedia :-) Len uz im je blbe ten znak zmenit, museli by pre media uviest nejaku vyhovorku, a cele by to este len zhorsili... :-)
Ta prevodovka ma mrzi. Stale trvam na tom co mam v podpise...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od elda » stř bře 28, 2018 10:25

Ahojte, spytam sa ohladne automatickej klimy, aky je rozdiel ak vypnete autoklimu a stlacite tlacidlo AC/OF kde je na displeji aj tento napis,su nastavene funkcie sily ofukovania aj smer ofuku a svieti cervene svetielko na tlacitku, ako ked cervena kontrolka nesvieti?
Ako jazdite vy, mate zapnute tlacidlo AC/OF so svietiacou kontrolkou pocas jazdy ci bez svietiacej kontrolky?
Dik
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od elda » stř dub 11, 2018 18:14

Tak ja uz jazdim 2 tyzdne so zapnutym tlacidlom AC/OF a so svietiacou cervenou kontrolkou a vy? 🤔
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od EfineSS » stř dub 11, 2018 20:22

Svítící "AC off" znamená vypnoutou klimatizaci, respektive funkci chlazení a vysoušení vzduchu.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od elda » stř dub 11, 2018 20:39

Takze mam to teraz spravne ked nechcem mat zapnutu klimu? Lebo doteraz ked som nechcel mat zapnutu klimu som jazdil bez napisu AC/OF a nesvietilo cervene svetielko...
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od EfineSS » stř dub 11, 2018 21:02

Jo, když nechceš mít zapnutou klimatizaci (chlazení), tak to musí svítit.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Vlládík
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: sob bře 09, 2013 10:43

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Vlládík » úte kvě 15, 2018 06:53

Zdravim. Tak jsem se konecne dohrabal na diagnostiku a s nejvetsi pravdepodobnosti pry zustava "viset" odpor topeni. Predpokladam, ze je to tedy tolik diskutovany predradny odpor. Doufam, ze jich tam neni vice... Nevite nekdo kde ho koupit a kde zhruba je? Ja nasel jen pouzity za 1000kc. Mohl by byt nekde u pyloveho filtru? Ten se chystam menit, tak bych to vzal pri jednom. V Renckovi chteji 3500kc☹🖕. Nasel jsem tento, ale je pro 1.5dci a ja mam 1.6 benzin, tak jestli je to stejny...?
https://www.renaultdily.cz/odpor-topeni135

Dekuji za rady a pomoc.

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od EfineSS » úte kvě 15, 2018 10:02

Použitý bych raději nekupoval. Za chvíli odejde znovu. Jinak ten odpor odchází spíš kvůli opotřebovanýmu motoru ventilátoru.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Vlládík
Junior member
Příspěvky: 163
Registrován: sob bře 09, 2013 10:43

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Vlládík » úte kvě 15, 2018 10:33

Otazka, jestli je to opravdu tim odporem... To topeni/klima je nekdy v pohode a nekdy se to pusti naplno. Tak jestli ten odpor je nejak nacatej teprve... Ale deje se to uz tak tri roky a ted mi nejak dosla trpelivost😀

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od EfineSS » úte kvě 15, 2018 10:57

No a máš manuální nebo automatickou klimatizaci?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů