Fluence Z.E.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
midar
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Fluence Z.E.

Příspěvek od midar » úte zář 07, 2010 17:31

Víte o něm nějaké další konkrétní informace ?
Obrázek

Výkon 70 kW
Točivým moment 226 Nm
Provozní hmotnost 1543 kg
Nejvyšší rychlost 135 km/h
Zrychlení 0–100 km/h (s) cca 11s
Dojezd 160 km
Dobití baterií 6-8 hodin z 230 V
Výměna akumulátoru 3 minuty.
Kufr 300L
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » úte zář 07, 2010 18:42

Vím, že 1kWh v elektrice stojí 5kč. Pro normální jízdu je potřeba průměrný výkon 25kW, to znamená hodina provozu na el. (bez vlivu účinnosti nabíjecího cyklu a elektromotoru) by stála 125Kč. Při prúměrné rychlosti 50km/h vychází 100km trať na 250Kč.
Akumulátor bez kombinace s jiným zdrojem energie je v horizontu blízké budoucnosti bez perspektivy.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Concionator » úte zář 07, 2010 19:24

Přesně tak... Fandím tomu, ale zatím je to bez žádoucího účinku. Navíc velký sedan s tak malým dojezdem a tak nepohodlným doplňováním zdroje (ať už nabíjení, nebo výměna) není vhodný ani na městské couračky, ani na výletní plavby krajinou.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
dismay
Advanced member
Příspěvky: 414
Registrován: stř srp 18, 2010 13:11

RE

Příspěvek od dismay » úte zář 07, 2010 20:04

Ten malinko pozměněný design (zadní světla a přístrojová deska ) vypadá zajímavě.
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Exception, černá metal Nacre 676, zakoupen 17.8. 2O10 - už prodáno.

Uživatelský avatar
w-one
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: sob srp 21, 2010 12:19

Příspěvek od w-one » úte zář 07, 2010 23:10

zajímavé, že ovládání navigace je už tady řešeno jako u meganu křížovým ovladačem na panelu a ne jako dálkové ovládání u současných fluence

midar
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midar » stř zář 08, 2010 06:23

rousini píše:Vím, že 1kWh v elektrice stojí 5kč.
Předpokládám k nabíjení použití "nočního proudu", kde je cena 1,7Kč/kWh.
Jako kritickou vidím spíš životnost akumulátoru a jeho cenu. Obrázek
w-one píše: zajímavé, že ovládání navigace je už tady řešeno jako u meganu křížovým ovladačem na panelu a ne jako dálkové ovládání u současných fluence
Bohužel nejlepší je dotyková obrazovka, kterou nepoužili nikde :(
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Concionator » stř zář 08, 2010 08:19

midar píše:
rousini píše:Vím, že 1kWh v elektrice stojí 5kč.
Předpokládám k nabíjení použití "nočního proudu", kde je cena 1,7Kč/kWh.
Jako kritickou vidím spíš životnost akumulátoru a jeho cenu. Obrázek
w-one píše: zajímavé, že ovládání navigace je už tady řešeno jako u meganu křížovým ovladačem na panelu a ne jako dálkové ovládání u současných fluence
Bohužel nejlepší je dotyková obrazovka, kterou nepoužili nikde :(
K tomu se přidávám... bez ovládání dotekem je to velmi nepohodlné, zvl. při nutných korekcích za jízdy. Další důležitý důvod, proč jsem ji nakonec neobjednal.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

markus78
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: sob kvě 01, 2010 19:19

Příspěvek od markus78 » stř zář 08, 2010 10:22

Píšou někde, jaký to má dojezd se zapnutým topením nebo klimatizací?
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) Obrázek
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006) Obrázek

midar
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midar » stř zář 08, 2010 10:34

markus78 píše:Píšou někde, jaký to má dojezd se zapnutým topením nebo klimatizací?
Zatím jsem nic neviděl. Pro úsporu by možná v zimě pomohla vyhřívaná sedadla a hlavně volant :idea:
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000

markus78
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: sob kvě 01, 2010 19:19

Příspěvek od markus78 » stř zář 08, 2010 13:04

Aha, takže ekologicky smýšlejícího občana v elektromobilu v zimě poznám tak, že bude vypadat jako panáček Michelin, aby mu nebyla zima? :D
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) Obrázek
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006) Obrázek

midar
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midar » stř zář 08, 2010 13:12

markus78 píše:Aha, takže ekologicky smýšlejícího občana v elektromobilu v zimě poznám tak, že bude vypadat jako panáček Michelin, aby mu nebyla zima? :D
Ten vyhřívaný volant bych uvítal i ve své Laguně, která topí dobře.
Jinak nejde mi o ekologii, ale i o ekonomiku - kolik vyjde v reálu Kč/km (el. energie + amortizace aku). Nafta mě teď stojí cca 2.4Kč/km (8L*30Kč/100km).
Křivka potřebného výkonu v závislosti na rychlosti při jízdě konstantní rychlostí:
Obrázek
Naposledy upravil(a) midar dne stř zář 08, 2010 13:26, celkem upraveno 1 x.
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000

Uživatelský avatar
jesuis
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: pon úno 22, 2010 14:45

Příspěvek od jesuis » stř zář 08, 2010 13:26

Skor si yslim ze mohli zacat vyrabat auta na stlaceny vodik, bolo by to zaujimavejsie a este lepsie na vodu, tej mame zatial dost
Renault Fluence 1,5 dCi 78kW/ 105k privilege, čierna metalíza, xenon, 17" kolesá, arkamys
http://jesuis.galerie.cz/4544276-fluence#66593014

midar
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midar » stř zář 08, 2010 13:28

jesuis píše:Skor si yslim ze mohli zacat vyrabat auta na stlaceny vodik, bolo by to zaujimavejsie a este lepsie na vodu, tej mame zatial dost
Vodík bych musel kupovat, elektřinu mi může vyrobit i tolik proklínaná FV (třeba na vlastní střeše) :wink:
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » stř zář 08, 2010 13:31

midar píše:Jinak nejde mi o ekologii, ale i o ekonomiku - kolik vyjde v reálu Kč/km (el. energie + amortizace aku). Nafta mě teď stojí cca 2.4Kč/km (8L*30Kč/100km).
to ťa ani nemusí zaujímať, lebo keby nastal stav, že väčšina áut bude jazdiť na elektrinu (a bude dané auto použiteľné) zavedie sa nejaká forma spotrebnej dane aj na tento luxus (vlastnenie auta). (náklady na distribúciu energie stúpnu a pod..). Spotrebná daň je proste svinka :) Ovela lepšia cesta je kombinácia (hybrid) ala toyota auris, prius.
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Uživatelský avatar
jesuis
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: pon úno 22, 2010 14:45

Příspěvek od jesuis » stř zář 08, 2010 13:35

midar píše:
jesuis píše:Skor si yslim ze mohli zacat vyrabat auta na stlaceny vodik, bolo by to zaujimavejsie a este lepsie na vodu, tej mame zatial dost
Vodík bych musel kupovat, elektřinu mi může vyrobit i tolik proklínaná FV (třeba na vlastní střeše) :wink:
No ale kebyze s tej vody si ten vodik auto vyrabalo samo ta by nebolo zle len ta cena za take auto by bola asi poriadne vysoko....
Renault Fluence 1,5 dCi 78kW/ 105k privilege, čierna metalíza, xenon, 17" kolesá, arkamys
http://jesuis.galerie.cz/4544276-fluence#66593014

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » stř zář 08, 2010 13:38

vzhledem k energetické náročnosti získání vodiku je samovýroba v autě nereálná :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

midar
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midar » stř zář 08, 2010 13:38

pali.sk píše:to ťa ani nemusí zaujímať, lebo keby nastal stav, že väčšina áut bude jazdiť na elektrinu (a bude dané auto použiteľné) zavedie sa nejaká forma spotrebnej dane aj na tento luxus (vlastnenie auta). (náklady na distribúciu energie stúpnu a pod..). Spotrebná daň je proste svinka :) Ovela lepšia cesta je kombinácia (hybrid) ala toyota auris, prius.
Jakmile to bude výhodné, musíš být mezi prvními - zákonům to obvykle pár let trvá a nenáviděná zelená lobby může konečně hrát i za mě :wink:
Hybrid mi bohužel připadá pořád jako kočkopes - má nevýhody obou systémů - drahé aku a složitý mechanický motor. A hospodárný je jen když se mu podřídíš a ještě jen ve městě. :cry:
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000

markus78
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: sob kvě 01, 2010 19:19

Příspěvek od markus78 » stř zář 08, 2010 13:46

No mě by zajímalo, jakou spotřebu by měl třeba takový Prius, kdyby se z něj vyhodilo těch 150kg (možná více?) akumulátorů, elektromotor a všechno co souvisí s hybridním pohonem.

Mně je sympatický princip Chevroletu/Opelu, kde jde o elektromobil, který používá spalovací motor jenom jako generátor v případě vybitých baterií, prostě jako diesel eletrické lokomotivy.
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) Obrázek
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006) Obrázek

midar
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midar » stř zář 08, 2010 13:50

markus78 píše:Mně je sympatický princip Chevroletu/Opelu, kde jde o elektromobil, který používá spalovací motor jenom jako generátor v případě vybitých baterií, prostě jako diesel eletrické lokomotivy.
Tahle cesta mi připadá taky nadějnější.
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » stř zář 08, 2010 16:16

Já si myslím, že dieselelekttrické lokomotivy existují pro nemožnost dostat výkon diesel motoru (spojka) na kola.
Jinak účinnost dieselu je daná a zařazením generátoru a elektromotoru se nezvedne, ba naopak celkově klesne. Takže tento pohon v autě bych nazval, jak by řekl klasik Jára Cimrman, jako průkopníka slepých uliček.
Perprtum mobile zatím a asi to ještě dost dlouho potrvá...

Naopak hybrid stělesňuje výhody obou řešení. Pohyb po městě bez exhalací, připojení 2. motoru při potřebě vyššího výkonu a získání dynamických vlastností kolem 150k a 250Nm. Přitom netřeba vozit těžké AKU na dostatečný dojezd, ale jen nějaké "cestovní".
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

markus78
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: sob kvě 01, 2010 19:19

Příspěvek od markus78 » stř zář 08, 2010 16:40

Řešení Chrysleru je elegantnější než klasický hybrid, spalovací motor jede v konstantních optimálních otáčkách, kdy má nejmenší spotřebu a pohání generátor, kdykoliv jde vyměnit za dieselový motor, turbínu atd.

Nikde jsem nepsal, že jde o perpetum mobile, ale o "neomezený" dojezd elektromobilu díky spalování klasického paliva.

Co se týče účinnosti, tak elektromobily na tom taky nejsou nijak slavně, je totiž potřeba započítat i účinnost při výrobě elektřiny v elektrárně, takže ten generátor na beznín/naftu na tom bude podobně ;)

Lokomotivy by šly pohánět motorem i přímo, neřeší se to klasickou spojkou, ale hydrodynamickým měničem, jako je klasický automat do auta, kde není spojka.
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) Obrázek
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006) Obrázek

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Příspěvek od rousini » stř zář 08, 2010 16:51

Nj, s tou spojkou bylo 1. co mě napadlo, hydrodynamický měnič to jistí.
Perpetum nebylo myšleno nijak osobně.
Proč tedy ten diesel vozí v mašině i elektrocentrálu a elektromotory na nápravách.
Jinak práce spalovacího motoru v optimálních ot. a za účelem akumulace energie = good idea.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř říj 20, 2010 10:46

Postupně budou dobíjecí pístové motory nahrazeny turbínami, jak jsem už před 2 lety psal. Je to malé, lehké a nenáročné zařízení.

Jaguár představil v Paříži nějaký supersport takto postavený.

wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů