Fluence Z.E.
Moderátor: Moderators General
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Fluence Z.E.
Víte o něm nějaké další konkrétní informace ?
Výkon 70 kW
Točivým moment 226 Nm
Provozní hmotnost 1543 kg
Nejvyšší rychlost 135 km/h
Zrychlení 0–100 km/h (s) cca 11s
Dojezd 160 km
Dobití baterií 6-8 hodin z 230 V
Výměna akumulátoru 3 minuty.
Kufr 300L
Výkon 70 kW
Točivým moment 226 Nm
Provozní hmotnost 1543 kg
Nejvyšší rychlost 135 km/h
Zrychlení 0–100 km/h (s) cca 11s
Dojezd 160 km
Dobití baterií 6-8 hodin z 230 V
Výměna akumulátoru 3 minuty.
Kufr 300L
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Vím, že 1kWh v elektrice stojí 5kč. Pro normální jízdu je potřeba průměrný výkon 25kW, to znamená hodina provozu na el. (bez vlivu účinnosti nabíjecího cyklu a elektromotoru) by stála 125Kč. Při prúměrné rychlosti 50km/h vychází 100km trať na 250Kč.
Akumulátor bez kombinace s jiným zdrojem energie je v horizontu blízké budoucnosti bez perspektivy.
Akumulátor bez kombinace s jiným zdrojem energie je v horizontu blízké budoucnosti bez perspektivy.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
- Concionator
- Grafoman
- Příspěvky: 2188
- Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak... Fandím tomu, ale zatím je to bez žádoucího účinku. Navíc velký sedan s tak malým dojezdem a tak nepohodlným doplňováním zdroje (ať už nabíjení, nebo výměna) není vhodný ani na městské couračky, ani na výletní plavby krajinou.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Předpokládám k nabíjení použití "nočního proudu", kde je cena 1,7Kč/kWh.rousini píše:Vím, že 1kWh v elektrice stojí 5kč.
Jako kritickou vidím spíš životnost akumulátoru a jeho cenu.
Bohužel nejlepší je dotyková obrazovka, kterou nepoužili nikdew-one píše: zajímavé, že ovládání navigace je už tady řešeno jako u meganu křížovým ovladačem na panelu a ne jako dálkové ovládání u současných fluence
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
- Concionator
- Grafoman
- Příspěvky: 2188
- Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
K tomu se přidávám... bez ovládání dotekem je to velmi nepohodlné, zvl. při nutných korekcích za jízdy. Další důležitý důvod, proč jsem ji nakonec neobjednal.midar píše:Předpokládám k nabíjení použití "nočního proudu", kde je cena 1,7Kč/kWh.rousini píše:Vím, že 1kWh v elektrice stojí 5kč.
Jako kritickou vidím spíš životnost akumulátoru a jeho cenu.Bohužel nejlepší je dotyková obrazovka, kterou nepoužili nikdew-one píše: zajímavé, že ovládání navigace je už tady řešeno jako u meganu křížovým ovladačem na panelu a ne jako dálkové ovládání u současných fluence
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Zatím jsem nic neviděl. Pro úsporu by možná v zimě pomohla vyhřívaná sedadla a hlavně volantmarkus78 píše:Píšou někde, jaký to má dojezd se zapnutým topením nebo klimatizací?
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Ten vyhřívaný volant bych uvítal i ve své Laguně, která topí dobře.markus78 píše:Aha, takže ekologicky smýšlejícího občana v elektromobilu v zimě poznám tak, že bude vypadat jako panáček Michelin, aby mu nebyla zima?
Jinak nejde mi o ekologii, ale i o ekonomiku - kolik vyjde v reálu Kč/km (el. energie + amortizace aku). Nafta mě teď stojí cca 2.4Kč/km (8L*30Kč/100km).
Křivka potřebného výkonu v závislosti na rychlosti při jízdě konstantní rychlostí:
Naposledy upravil(a) midar dne stř zář 08, 2010 13:26, celkem upraveno 1 x.
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Skor si yslim ze mohli zacat vyrabat auta na stlaceny vodik, bolo by to zaujimavejsie a este lepsie na vodu, tej mame zatial dost
Renault Fluence 1,5 dCi 78kW/ 105k privilege, čierna metalíza, xenon, 17" kolesá, arkamys
http://jesuis.galerie.cz/4544276-fluence#66593014
http://jesuis.galerie.cz/4544276-fluence#66593014
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Vodík bych musel kupovat, elektřinu mi může vyrobit i tolik proklínaná FV (třeba na vlastní střeše)jesuis píše:Skor si yslim ze mohli zacat vyrabat auta na stlaceny vodik, bolo by to zaujimavejsie a este lepsie na vodu, tej mame zatial dost
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
to ťa ani nemusí zaujímať, lebo keby nastal stav, že väčšina áut bude jazdiť na elektrinu (a bude dané auto použiteľné) zavedie sa nejaká forma spotrebnej dane aj na tento luxus (vlastnenie auta). (náklady na distribúciu energie stúpnu a pod..). Spotrebná daň je proste svinka Ovela lepšia cesta je kombinácia (hybrid) ala toyota auris, prius.midar píše:Jinak nejde mi o ekologii, ale i o ekonomiku - kolik vyjde v reálu Kč/km (el. energie + amortizace aku). Nafta mě teď stojí cca 2.4Kč/km (8L*30Kč/100km).
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
No ale kebyze s tej vody si ten vodik auto vyrabalo samo ta by nebolo zle len ta cena za take auto by bola asi poriadne vysoko....midar píše:Vodík bych musel kupovat, elektřinu mi může vyrobit i tolik proklínaná FV (třeba na vlastní střeše)jesuis píše:Skor si yslim ze mohli zacat vyrabat auta na stlaceny vodik, bolo by to zaujimavejsie a este lepsie na vodu, tej mame zatial dost
Renault Fluence 1,5 dCi 78kW/ 105k privilege, čierna metalíza, xenon, 17" kolesá, arkamys
http://jesuis.galerie.cz/4544276-fluence#66593014
http://jesuis.galerie.cz/4544276-fluence#66593014
vzhledem k energetické náročnosti získání vodiku je samovýroba v autě nereálná
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Jakmile to bude výhodné, musíš být mezi prvními - zákonům to obvykle pár let trvá a nenáviděná zelená lobby může konečně hrát i za měpali.sk píše:to ťa ani nemusí zaujímať, lebo keby nastal stav, že väčšina áut bude jazdiť na elektrinu (a bude dané auto použiteľné) zavedie sa nejaká forma spotrebnej dane aj na tento luxus (vlastnenie auta). (náklady na distribúciu energie stúpnu a pod..). Spotrebná daň je proste svinka Ovela lepšia cesta je kombinácia (hybrid) ala toyota auris, prius.
Hybrid mi bohužel připadá pořád jako kočkopes - má nevýhody obou systémů - drahé aku a složitý mechanický motor. A hospodárný je jen když se mu podřídíš a ještě jen ve městě.
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
No mě by zajímalo, jakou spotřebu by měl třeba takový Prius, kdyby se z něj vyhodilo těch 150kg (možná více?) akumulátorů, elektromotor a všechno co souvisí s hybridním pohonem.
Mně je sympatický princip Chevroletu/Opelu, kde jde o elektromobil, který používá spalovací motor jenom jako generátor v případě vybitých baterií, prostě jako diesel eletrické lokomotivy.
Mně je sympatický princip Chevroletu/Opelu, kde jde o elektromobil, který používá spalovací motor jenom jako generátor v případě vybitých baterií, prostě jako diesel eletrické lokomotivy.
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010)
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: ned úno 28, 2010 09:07
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Tahle cesta mi připadá taky nadějnější.markus78 píše:Mně je sympatický princip Chevroletu/Opelu, kde jde o elektromobil, který používá spalovací motor jenom jako generátor v případě vybitých baterií, prostě jako diesel eletrické lokomotivy.
Laguna III 2.0dCi automat Dynamique model 2010
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Megane Grandtour TCe 130 EDC Intens 2016, Pack Safety Plus, Pack Techno Plus, Pack City, Pack Navigace
černá skříňka ADR-3000
Já si myslím, že dieselelekttrické lokomotivy existují pro nemožnost dostat výkon diesel motoru (spojka) na kola.
Jinak účinnost dieselu je daná a zařazením generátoru a elektromotoru se nezvedne, ba naopak celkově klesne. Takže tento pohon v autě bych nazval, jak by řekl klasik Jára Cimrman, jako průkopníka slepých uliček.
Perprtum mobile zatím a asi to ještě dost dlouho potrvá...
Naopak hybrid stělesňuje výhody obou řešení. Pohyb po městě bez exhalací, připojení 2. motoru při potřebě vyššího výkonu a získání dynamických vlastností kolem 150k a 250Nm. Přitom netřeba vozit těžké AKU na dostatečný dojezd, ale jen nějaké "cestovní".
Jinak účinnost dieselu je daná a zařazením generátoru a elektromotoru se nezvedne, ba naopak celkově klesne. Takže tento pohon v autě bych nazval, jak by řekl klasik Jára Cimrman, jako průkopníka slepých uliček.
Perprtum mobile zatím a asi to ještě dost dlouho potrvá...
Naopak hybrid stělesňuje výhody obou řešení. Pohyb po městě bez exhalací, připojení 2. motoru při potřebě vyššího výkonu a získání dynamických vlastností kolem 150k a 250Nm. Přitom netřeba vozit těžké AKU na dostatečný dojezd, ale jen nějaké "cestovní".
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Řešení Chrysleru je elegantnější než klasický hybrid, spalovací motor jede v konstantních optimálních otáčkách, kdy má nejmenší spotřebu a pohání generátor, kdykoliv jde vyměnit za dieselový motor, turbínu atd.
Nikde jsem nepsal, že jde o perpetum mobile, ale o "neomezený" dojezd elektromobilu díky spalování klasického paliva.
Co se týče účinnosti, tak elektromobily na tom taky nejsou nijak slavně, je totiž potřeba započítat i účinnost při výrobě elektřiny v elektrárně, takže ten generátor na beznín/naftu na tom bude podobně
Lokomotivy by šly pohánět motorem i přímo, neřeší se to klasickou spojkou, ale hydrodynamickým měničem, jako je klasický automat do auta, kde není spojka.
Nikde jsem nepsal, že jde o perpetum mobile, ale o "neomezený" dojezd elektromobilu díky spalování klasického paliva.
Co se týče účinnosti, tak elektromobily na tom taky nejsou nijak slavně, je totiž potřeba započítat i účinnost při výrobě elektřiny v elektrárně, takže ten generátor na beznín/naftu na tom bude podobně
Lokomotivy by šly pohánět motorem i přímo, neřeší se to klasickou spojkou, ale hydrodynamickým měničem, jako je klasický automat do auta, kde není spojka.
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010)
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
Nj, s tou spojkou bylo 1. co mě napadlo, hydrodynamický měnič to jistí.
Perpetum nebylo myšleno nijak osobně.
Proč tedy ten diesel vozí v mašině i elektrocentrálu a elektromotory na nápravách.
Jinak práce spalovacího motoru v optimálních ot. a za účelem akumulace energie = good idea.
Perpetum nebylo myšleno nijak osobně.
Proč tedy ten diesel vozí v mašině i elektrocentrálu a elektromotory na nápravách.
Jinak práce spalovacího motoru v optimálních ot. a za účelem akumulace energie = good idea.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů