Emisní norma
Moderátor: Moderators General
Emisní norma
Dovolil bych si založit nové téma, trochu jsem početl na netu a mám podezření, že Fluence a montované motory jsou trochu v rozporu s emisními normami. Model auta uvedený a prodávaný po 1.9.2009 musí splňovat EURO 5. A Fluence takový je a přitom nesplňuje. Co si o tom myslíte???
Megane II Sedan Exp. benzin 1,6 - prodané
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11
Neviem ako je to s tým termínom,ale keď dobre viem tak ani MIII nespĺňa euro 5.Predtým písali v letákoch že spĺňa,ale potom to opravili.Aj na cupátku som mal v technickom euro4.Pozrel som aj renault špecifikácie a všade píšu len euro4.
Renault Megane III coupe 1,6 16v.81kW,čierna metalíza,Dynamique-PREDANE
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
U Meganu je to v poradku: model byl na trh uveden pred 1.9., ale tady se mi to nejako nezda. Asi to souvisi s levnosti Fluence, je to odbyt pro motory ze stare linky. Budu chtit vysvetleni od prodejce. U benzinu to je fuk, ale s mym naftakem by casem mohl byt problem v Nemecku.
Megane II Sedan Exp. benzin 1,6 - prodané
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11
No ja mám benzín a poviem pravdu nejak som sa tomuto nevenoval.Ale myslíš že do nemecka dodávajú iné motory?Pozeral som že tie nové motory čo majú FAP filter plnia tú normu a tiež tie nové benzíny.Netíka sa to náhodov len uvedenia motoru do prevádzky?Pozeral som aj MIII GT a je to všetko to isté,hoci neviem kedy tie uvádzali na trh.
Renault Megane III coupe 1,6 16v.81kW,čierna metalíza,Dynamique-PREDANE
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
Trochu jsem zasurfoval a ponekud zklamane musim konstatovat, ze je to levarna. Auto oficialne uvedli na trh 31.8. Proc asi??!! Na zapade (dival jsem se na Francii) jsou bezne Megany prevadeny na E5, vsechny motory osazuji FAP. No a v tiskovce je uvedeno, ze E5 pro Fluence bude k dispozici od 5/2010. Hmmm, asi to chtelo par tydnu pockat.
Megane II Sedan Exp. benzin 1,6 - prodané
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11
No neviem či s tým FAP filtrom je to výhra.Čo som čítal je to vraj drahá záležitosť a dosť si to dávajú ludia demontovať.Je drahé to aditívum a aj ten filter treba meniť po čase.
Renault Megane III coupe 1,6 16v.81kW,čierna metalíza,Dynamique-PREDANE
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
Bojim se spise toho, ze Nemci casem zavedou modrou znamku a zelene (kam spada Fluence) budou omezovat na vjezdu do mest. Preci jenom koupit auto se starou emisni normou v dobe platnosti nove neni vyhra uz kvuli pripadnemu prodeji za par let. Take mam obavu, ze se Nemcema zacnou inspirovat i jinde. Treba bych si to pak take nechal dat pryc, ale co je jednou napsano v technicaku, tak plati a lepe 5 nez 4.
Megane II Sedan Exp. benzin 1,6 - prodané
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11
Myslíš že nemci nemajú staré autá?Podla mňa to nebude také strašné.Kolko áut dnes plní tú novú normu?
Renault Megane III coupe 1,6 16v.81kW,čierna metalíza,Dynamique-PREDANE
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
Renault Fluence privilege 1,6 modrá crépuscule,xenon,17 kolesá,arkamys,predané
Renault Laguna IIIGrandtour,black edition 2,0,150K,čierna metla,predané
Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 16V FAP 163k Business Exclusive BVA6,predané
Talisman Premiere Edition 1,6 Energy TCe 150 EDC,hnedá metalíza
Ale zase ta 1,5 dci ma 119 co2 co je na dnesne pomery celkom slusne a neni su to tie motory Eco2? A zase uz kvoli tym emisiam je tam natrepane tolko elektriky ze ked to zacne odchadzat ta sa len budeme radovat. Dufam ze to auto bude take ako som mal Thaliu - okrem ostrekovaca a benzinu to nechcelo nic - bezporuchove.
Renault Fluence 1,5 dCi 78kW/ 105k privilege, čierna metalíza, xenon, 17" kolesá, arkamys
http://jesuis.galerie.cz/4544276-fluence#66593014
http://jesuis.galerie.cz/4544276-fluence#66593014
Přesně jak tu už někdo zmínil,raději vzít auto bez FAP.Jsou s tím jen spojené nepříjemnosti,neboť jednou za čas vám na palubáku problikne zpráva,že probíhá čištění filtru a vy v tu dobu nesmíte motor vypnout.Pokuď ho takhle párkrát vypnete,automatický proces čištění se naruší a svítí kontrolka chyby na displeji.Auto jede v tzv. nouzovém režimu.Potom je nutné navštívit servis,ty to píchnou na diagnostiku a celej čistící proces se provede nuceně.Při tomto nuceném procesu se ale dosahuje velmi vysokých teplot spalování a tudíž dochází i ke značnému znehodnocení olejové náplně a tak je Renaultem přikázáno olejovou náplň vyměnit a to i v případě,že by jste na ni měl najeto třeba pouhé 3000km.A litr ELF 5W-30,který je schválen pro FAP stojí cca 550,-Kč litr.Takže když si to sečtete,doporučuji "prdět" jim na přehnanou ekologii a raději zvolit variantu bez FAP.Euro 4 je norma,se kterou ještě dlouhá léta nebudete mít nikde žádné problémy,takže toho bych se nebál.Reduta píše:Trochu jsem zasurfoval a ponekud zklamane musim konstatovat, ze je to levarna. Auto oficialne uvedli na trh 31.8. Proc asi??!! Na zapade (dival jsem se na Francii) jsou bezne Megany prevadeny na E5, vsechny motory osazuji FAP. No a v tiskovce je uvedeno, ze E5 pro Fluence bude k dispozici od 5/2010. Hmmm, asi to chtelo par tydnu pockat.
RENAULT MEGANE II , 1.6 16V , r.v. 2003 , K4M 760 , modrá metal.
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, přesně tak jak píšeš, zda Euro 4 či 5 je dnes relativně jedno, v německu stejně dostaneš zelenou plaketu pro vjezd do center měst kde je to omezeno.
co se týče Euro norem - jezdím v Renaultech už hodně dlouho, takže mohu porovnávat. Motor, který přišel na trh s normou Euro2 či 3 a postupně byl víc a víc přiškrcen aby dnes splňoval Euro 4 či 5 je čím ekologičtější, tím méně živý, např. i v nízkých otáčkách si benzíny při brždění motorem přivstřikují trochu benzínu právě kvůli emisím.
Takže čím "lepší" a novější norma, tím motor hůř jede, akceleruje a víc žere.
co se týče Euro norem - jezdím v Renaultech už hodně dlouho, takže mohu porovnávat. Motor, který přišel na trh s normou Euro2 či 3 a postupně byl víc a víc přiškrcen aby dnes splňoval Euro 4 či 5 je čím ekologičtější, tím méně živý, např. i v nízkých otáčkách si benzíny při brždění motorem přivstřikují trochu benzínu právě kvůli emisím.
Takže čím "lepší" a novější norma, tím motor hůř jede, akceleruje a víc žere.
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1625
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
tak tak ako píše 100KUC aj ERG ventil v oplíkoch je "super vec" ...
pravdepodobne Fluence rovnako ako M3 spadá do kategórie 1305 Kg a viac. čo znamená, že pre tieto autá je EURO5 záväzná od Septembra 2010. Od EURO5 normy platia iné kritéria pre rozlišovanie áut z tohto hľadiska.
Legislatíva: http://www.euractiv.com/en/transport/eu ... cle-133325
pravdepodobne Fluence rovnako ako M3 spadá do kategórie 1305 Kg a viac. čo znamená, že pre tieto autá je EURO5 záväzná od Septembra 2010. Od EURO5 normy platia iné kritéria pre rozlišovanie áut z tohto hľadiska.
Legislatíva: http://www.euractiv.com/en/transport/eu ... cle-133325
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
...az nakonec prijdou s tim ze mas moc vysoky obsah CO2, ze s tim mas neco delat .100KUC píše:Takže čím "lepší" a novější norma, tím motor hůř jede, akceleruje a víc žere.
2jesuis: At mas ECO2 nebo nemas, CO2 si spocitej tak, ze si vem tvoji prumernou spotrebu a vynasob ji cislem 23.38 (v pripade benzinu) nebo 26.83 (v pripade nafty). Vysledek jsou gramy CO2 / km.
Ani vyrobce to jinak nedela (CO2 se nemeri, to se pocita).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Tak Vam vsem dekuji za uklidneni meho rozcileni Priplatek za FAP verzi je cca 400€ ve Francii, to je dost. Jinak ten motor s FAP ma vice koni, takze by nemel byt linejsi nez bez nej. Mou jedinou obavou jsou ty neustale zavadene restrikce, jak nas vsichni chteji odrbat o prachy, aby pak za 5 let nechteli za auto nejakou eko dan ci za vjezd do mest.
Megane II Sedan Exp. benzin 1,6 - prodané
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
super, vychází mi při mých cukačkách do práce cca 15l/100km tj. cca 350 g/1km a to mám euro4kmarty píše:...az nakonec prijdou s tim ze mas moc vysoky obsah CO2, ze s tim mas neco delat .100KUC píše:Takže čím "lepší" a novější norma, tím motor hůř jede, akceleruje a víc žere.
2jesuis: At mas ECO2 nebo nemas, CO2 si spocitej tak, ze si vem tvoji prumernou spotrebu a vynasob ji cislem 23.38 (v pripade benzinu) nebo 26.83 (v pripade nafty). Vysledek jsou gramy CO2 / km.
Ani vyrobce to jinak nedela (CO2 se nemeri, to se pocita).
(jen pro porovnání - Fabie 1,4 16V a Mégane 1,4 16V měly při stejném používání cca 12,5l tj. cca 300g CO2)
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
bohužel motor s FAP má trochu jiný průběh krouťáku (rychleji padá dolů ve vyšších otáčkách), takže i přes větší výkon se bude jevit línější a méně pružný (ve vyšších otáčkách)Reduta píše:Tak Vam vsem dekuji za uklidneni meho rozcileni Priplatek za FAP verzi je cca 400€ ve Francii, to je dost. Jinak ten motor s FAP ma vice koni, takze by nemel byt linejsi nez bez nej. Mou jedinou obavou jsou ty neustale zavadene restrikce, jak nas vsichni chteji odrbat o prachy, aby pak za 5 let nechteli za auto nejakou eko dan ci za vjezd do mest.
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů