Stránka 1 z 1

Závada motoru?

Napsal: ned pro 25, 2022 11:25
od Iveta3110
Dobrý den nevím kam už se obrátit mám Renault fluence 1.5 dci 2014..mam ho od března celou dobu vše ok začaly první mrazy auto začalo skubat nechala jsem vyměnit palivový filtr a bylo to ještě horsih jeli jsme z práce a rozsvítil se mi půlka palubovky že může být závada na motoru a kontrolka protiskluzu. Když jedu tak auto najednou začne dělat jako když zzabrzdite a přidáte plyn a pořád dokola ale auto jede dál po určitém čase se zas kontrolky rozsvítí. Býka jsem ve 4 servise h a nikdo neví co s tím. Když to auto takhle udělá tak to pak jede jako kdyby to auto bylo pribrzdeny i když pedál plynu mám seslapnuty nadoraz prostě je líný ale pak zas dobrý. Na dotaz zda to nemůžou být výstřiky nebo egr ventil mi všude řekli že ne. Už jsem z toho zoufala 😪

Re: Závada motoru?

Napsal: ned pro 25, 2022 23:16
od milan.maly
Dobry den! Chcelo by to doplnit este par informacii:
1. Kolko km ma auto najazdene?
2. Ked sa zacal problem s trhanim prejavovat, rozsvietila sa nejaka kontrolka? Alebo sa chybove kontrolky na palubnej doske rozsvecovali az po vymene palivoveho filtra?
3. S chybovou kontrolkou by na displeji mala byt aj nejaka chybova sprava, napr. Check injection. Aka sprava tam je?
4. Vyskytuje sa tento problem vzdy alebo len obcas? Ak len pbcas, bezi motor inak v poriadku?

Pripadne ak sa problem da nasimulovat, tak ho skuste nahrat na video - idealne opatrne s pomocnikom (zaber na palubnu dosku - rychlomer a otackomer), aby sme mali vacsi detail a mohli lepsie poradit.

Vseobecne by bolo fajn napojit auto na original Renault Clip diagnostiku, vypisat chyby a sledovat udaje za jazdy. Hlavne hodnoty tlaku paliva a tlaku vzduchu v sani.

Problem moze byt:
1. V nejakom cidle - stalo by za to prejst vsetky konektory v motorovom priestore, rozpojit a prestriekat sprejom na kontakty.
2. V dodavke vzduchu - kontrola a vycistenie EGR (Ak sa nezatvara spravne, jednotka pracuje s inymi mnozstvami vzduchu, ako v motore v skutocnosti je.) Problemom moze byt tiez prasknuta trubka niekde v okoli turba, takze ma motor v zatazi nespravne mnozstvo vzduchu.
3. V dodavke paliva - kedze je palivovy filter vymeneny, problemom moze byt napr. regulacia tlaku vo vysokotlakovom okruhu, co by malo byt vidiet na diagnostike (pozadovany tlak vs. realna hodnota tlaku).
4. V regulacii - napr. chyba elektronickeho plynoveho pedalu, ktory ma v urcitom mieste vychodeny potenciometer a dodava chybe udaje. Ak by bol problem tu, tak by ale silnejsie zosliapnutie plynu autu pomohlo, co sa podla popisu nedeje.
5. so vstrekovacmi alebo vstrekovacim cerpadlom - stalo by za to kupit aditivum do nafty VIF zimny, pridat ho do nadrze (kludne aj vyssiu davku) a dotankovat doplna cerstvym palivom. Mohla by to totiz robit i nekvalitna nafta. Kazdpadne motor uz ma myslim odolnejsie vstrekovanie od Siemensu, takze draha oprava cerpadla ani vstrekov by hrozit nemala.

PS: Nepisete odkial ste. Niektori clenovia fora v okoli by Vam mozno dokazali s diagnostikou pomoct.

Drzim palce!