Stránka 1 z 1

Identifikácia zvuku po vypnutí motora (K4M 81kw)

Napsal: úte čer 19, 2018 20:14
od djmetla
Čaute,

dnes ma žena upozornila že po vypnutí auto vydáva taky zvláštny zvuk ako keby sa dačo od motora dotáčalo. Vrtuľa to nieje a mna zaujíma čo by to mohlo byť. Napadá ma vodná pumpa ale tá by mala ostať stáť po vypnutí motora či? Ventilátor to nieje ten sa už netočí tak ma zaujíma len čo to je auto je úplne v poriadku. Ide to odpredu motora od masky.

Dík za tipy :)

Re: Identifikácia zvuku po vypnutí motora (K4M 81kw)

Napsal: stř čer 20, 2018 09:36
od EfineSS
Něco podobného slyším u své Laguny. Po vypnutí motoru se na 1-2 vteřiny ozve zvuk (takový tlumený zahoukání), jako když foukám do hrdla prázdné skleněné lahve. Vůbec netuším, co by to mohlo být.

Re: Identifikácia zvuku po vypnutí motora (K4M 81kw)

Napsal: stř čer 20, 2018 10:37
od djmetla
Dostal som tip ze by to mohlo byt niejake aktivne uhlie co odparuje benzin ci vracia do nadrze

Re: Identifikácia zvuku po vypnutí motora (K4M 81kw)

Napsal: stř čer 20, 2018 11:05
od EfineSS
Mě to dělá na naftě tak nevím :)

Re: Identifikácia zvuku po vypnutí motora (K4M 81kw)

Napsal: čtv čer 21, 2018 22:30
od milan.maly
U Fluenca je to ventil, ktory vyrovnava podtlak v nadrzi. Ventil sa nachadza v motorovom priestore na strane pred spolujazdcom. Benzinove vypary prechadzaju cez aktivne uhlie. Zvuk je taky cvakavy a po niekolkych jednotkach minut zmizne.

U nafty na Lagune, ale aj vseobecne u dCi motorov je to zvuk podobny fukaniu do prazdnej sklenej flase (pripadne ako ladicka na gitaru, ci ustna harmonika - hlboky ton). Zvuk je kratsi, cca 1-2 sekundy a vyskytne sa az chvilu po vypnuti motora. Dochadza tam k vyrovnaniu podtlaku v systeme regulacie turba (naklapanie jeho lopatiek) a vydava ho ventil. regulacie turba, ktory obsahuje membranu.

Kazdopadne obidva zvuky su standardnym prejavom danych typov motora a nepredstavuju problem.