Problém s motorom 1.6i 81 kW

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
misoo88
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: stř úno 07, 2018 21:04

Problém s motorom 1.6i 81 kW

Příspěvek od misoo88 » stř úno 07, 2018 21:31

Zdravím Vás páni. Som tu nový ospravedlňujem sa že zakladám novú tému ale nikde som nenašiel všetky tie príznaky čo sa mne začali prejavovať na motore. Fluenca mám 7 rokov v plnej výbave, 7 rokov bol kľud viac menej až na sem-tam na rachotiaci presuvník ktorý vždy po výmene oleja prestal.
Túto zimu sa presuvník ozýval častejšie aj po výmene oleja, po týždni hrkotanie v tejto zime prestalo, ale prestalo štartovať aj auto.. chytalo na nejakých 7-10 krát, v servise na diagnostike nezistili nič lebo auto nevykazovalo na PP žiadnu poruchu a ani RJ po pripojení na diagnostiku. Kúpil som novú batériu, sviečky, filtre a vyčistil škrtiacu klapku, ale bolo to ešte pred spomínanými poruchami. Za posledné tri dni neviem čo sa autu stalo ale začalo štartovať na prvý krát aj bez hrkotania presuvníka ale po novom začne vibrovať motor od 2500-3000 otáčok.. potom je kľud.. neviete mi prosím Vás poradiť na čo sa mám zamerať prosím Vás?

Ďakujem za odpovede.

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: Problém s motorom 1.6i 81 kW

Příspěvek od milan.maly » pát úno 09, 2018 12:18

Co sa tyka startovania, tam to vyzera bud na snimac otacok na zotrvacniku, tzv. motylik - ked sa zanesie kovovymi pilinami, moze to robit problemy. NIekde tu na fore o tom najdes temu (ak nie v sekcii Fluence, tak urcite Megane II alebo Thalia).

Ohladom vibracii je dolezite, ci:
a.) ma motor v spominanych otackach nepravidelny chod alebo
b.) len dochadza v tychto otackach k zvysenemu prenosu vibracii do karoserie

Predpokladam, ze problem a.) by sa vyriesil vybenou sviecok, filtrov a vycistenim skrtiacej klapky - teoreticky este moze vynechavat nejaka cievka. O tom je uz na for popisanych tiez dost informacii.

Osobne preto tipujem, ze sa jedna o problem b.) a skontroloval by som:
- silentbloky na motore - hlavny a zachyt reakcie
- uchytenie vyfuku - cez neho sa tiez mozu vibracie slusne prenasat
- tepelnu izolaciu okolo vyfukoveho potrubia - obcas sa zohne (napr. prejazd vysokym zmrznutym snehom) a pri jazde sa dotyka vyfukoveho potrubia a prenasa tak vibracie

PS: Co nizsie pasmo otacok 800 - 2500, tam je to OK?

Drzim palce a daj potom vediet, cim to bolo.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

kombajnek
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon bře 19, 2007 00:30
Bydliště: Frydek-Mistek

Re: Problém s motorom 1.6i 81 kW

Příspěvek od kombajnek » stř úno 21, 2018 12:28

Co závada na palivovém čerpadle? Má v sobě, zpětný ventil u kterého se časem vydrolí O-kroužek. Padá tlak, auto špatně startuje (po x-té) a když chytí tak se motor klepe, než se ovzdušní systém. S tím může být spojené rachtani přesuvníku, který se to snaží pochytat. Odpoj hadici od čerpadla, pod zadním sedadlem, nasuň jinou a foukni do nádrže. Jak to profoukneš je to v háji a postup viz. sekce oprava čerpadla, (nový O kroužek nebo čerpadlo), viewtopic.php?f=84&t=89907
EX R Laguna 1,8 Grandtour, r.v. 1996, 252000 km + LPG Vialle AMS, prodáno 5/2016
Nyní R Fluence 1,6 16V Exception, r.v. 2012, 126000 km + LPG Landi Renzo EVO

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů