Zatekanie oleja na veko ventilov
Moderátor: Moderators General
Zatekanie oleja na veko ventilov
Ahojte,
nevsimli ste si ci Vam zateka olej na veko ventilov? Ja som mal komplet veko zasvinene, natieklo aj do cievok. Bola to "vlastnost" 1.6 motorov u Megane2. Zistil som na Flu ze tesneniaci O-ring medzi vekom ventilov (odlucovacom oleja) a sacim potrubim, kade je dierou riesene odvetravanie kluky bolo stuhnute akoby bolo z umelej hmoty. Kupil som novu sadu tesneni, vypucoval veko, skompletoval. Teraz kukam ze olej sa objavuje okolo ciernych srobov 8mm, ktore drzia samotne veko ventilov o hlavu valcov. Pri montazi zrejme ma byt aplikovany tesniaci tmel a tie sroby, ale Turci sa na to asi vykakali... Pretesnit tie sroby nemam problem, skor ma zaujima ci aj vy mate olej na veku ventilov? Zacal som sa tomu venovat ked som po jazdach zacal citit spaleny olej v okoli kapoty.
Diki za info chlapi!
nevsimli ste si ci Vam zateka olej na veko ventilov? Ja som mal komplet veko zasvinene, natieklo aj do cievok. Bola to "vlastnost" 1.6 motorov u Megane2. Zistil som na Flu ze tesneniaci O-ring medzi vekom ventilov (odlucovacom oleja) a sacim potrubim, kade je dierou riesene odvetravanie kluky bolo stuhnute akoby bolo z umelej hmoty. Kupil som novu sadu tesneni, vypucoval veko, skompletoval. Teraz kukam ze olej sa objavuje okolo ciernych srobov 8mm, ktore drzia samotne veko ventilov o hlavu valcov. Pri montazi zrejme ma byt aplikovany tesniaci tmel a tie sroby, ale Turci sa na to asi vykakali... Pretesnit tie sroby nemam problem, skor ma zaujima ci aj vy mate olej na veku ventilov? Zacal som sa tomu venovat ked som po jazdach zacal citit spaleny olej v okoli kapoty.
Diki za info chlapi!
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Toto som si vsimol tiez a hlavne sviecky su zatopene olejom.
Tiez by som sa mal na to pozriet a pri vymene tesneni mat po ruke aj silikon
Tiez by som sa mal na to pozriet a pri vymene tesneni mat po ruke aj silikon
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Diki za info. Po cca tyzdni od vycistenia okolia srobov veka je tam cerstvy olej zase. Takze silikon, srob po srobe
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Ahoj, můžete sem dát prosím jakou sadu těsnění koupit a kde a jaké šroubky zasilikonovat. Vždy jsem si myslel že to dělá olej co se nalívá a ukápne, ale jak vidím tak to tím není, mám to skoro u každé svíčky. Díky.
Renault Fluence (Agátka) - Comfort, 1.6 benzín , Modrá Crepuscule - najeto 125 000km
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Ja pripravim fotky atd, a vsetko sem supnem onedlho 

Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Tak tu je obrazok s vyznacenymi srobami : https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing . Cervene su sroby veka. Treba vzdy vytiahnut jeden, namazat zavity aj pod hlavicku high temperature silikonom (ktory sa pouziva na utesnenia veka ventilov a inych komponentov) a vratit ho spet. Jeden po druhom, nie naraz, lebo veko by sa uplne uvolnilo a uz by nemuselo znovu tesnit. Co sa tyka zelenych srobov odlucovaca, niekedy zvykne olej presakovat cez spoj veka a odlucovaca. Tam sa prave patle ten silikon tiez, robi sa to tak ze sa ocistia dosadacie plochy, nanesie sa silikon na odlucovac, rozvalka sa a potom sa veko namontuje spet.
Co sa tyka tesneni sacieho portubia, treba kupit:
https://www.autodielyexpert.sk/elring-15802881
https://www.autodielyexpert.sk/bga-10639094 (4 kusy)
Po zlozeni a zapojeni ventilu presuvnika, MAP senzoru, klapky, z predu senzoru teploty vzduchu a cievok moze clovek dostat po prvom starte "Check Injection" hlasku. Staci motor vypnut, nastartovat znovu a hlaska je fuc.
Co sa tyka tesneni sacieho portubia, treba kupit:
https://www.autodielyexpert.sk/elring-15802881
https://www.autodielyexpert.sk/bga-10639094 (4 kusy)
Po zlozeni a zapojeni ventilu presuvnika, MAP senzoru, klapky, z predu senzoru teploty vzduchu a cievok moze clovek dostat po prvom starte "Check Injection" hlasku. Staci motor vypnut, nastartovat znovu a hlaska je fuc.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Prilozil som dalsie obrazky. Sroby zasilikonovane. Na sroby odlucovaca je dobre dat aj na zavit, na sroby veka staci pod hlavicku. Ta high temp pasta stuhne na gumovitu, tak to musi tesnit 100%. Pasta odfotena: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Díky za návod, v létě přemažu.
Renault Fluence (Agátka) - Comfort, 1.6 benzín , Modrá Crepuscule - najeto 125 000km
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Rad som pomohol. Este snad len drobnost - nevedel som aky O-ring presne kupit pod klapku (priemer), tak som klapku neodmontil a nechal ju na sacom potrubi...keby s tym dakto mal problem zohnat, klapka sa nemusi zhadzovat. Pisem preto, lebo raz som ju uz mal zhodenu dole a ten O-ring tesnil uz len tak tak
Vedel som ze ked ju zhodim teraz, O-ring bude uz zmacknuty uplne a budem musiet objednavat novy....cas, cena dopravy atd... Jo a u mba boli sroby dost slabo zatiahnute co som bol prekvapeny. Neviem aky je utahovaci moment ale mne to "by ruka" prislo ze su tak 10Nm utiahnute iba. Ja som ich dotiahol mierne silnejsie ako boli

Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Tak pomohlo to, na veku ani naznak oleja, zmizol aj puch spaleniny po jazde, co vlastne bol hlavny dovod mojho zasahu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Zastavil se za mnou na chalupe kamarad s 1,6 motorem a nevim, kde udelali soudruzi chybu. Tak zaolejovany vrch motoru jsem jeste u zadneho Renaultu nevidel. U naseho LIII coupe benzinoveho dvoulitru slzi pod jednim sroubem a to jsem povazoval za slusny faul.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, hmusná modtrá - vysisovana a flekata jiz zamenena za originalni (asi jako u R8 Gordini. Bile pruhy nedavam.
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, hmusná modtrá - vysisovana a flekata jiz zamenena za originalni (asi jako u R8 Gordini. Bile pruhy nedavam.
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Jo, no najvecsi fail je ta O-ring gumicka medzi sa im a odlucovacom - ta bola po 7 rokoch tvrda ako umela hmota a zaroven scvrknuta, ze nebola dostatocne hruba. Nova bol klasicky gumovy O-ring.
Pametam obdobu tohto problemu na M2 1.6, ale tam aspon tie sroby veka tesnili dobre
Pametam obdobu tohto problemu na M2 1.6, ale tam aspon tie sroby veka tesnili dobre
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Rado77, na akom motore si to presne robil ci sedi sada tesneni na 1.6 16V 82kw, vdaka
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Na Fluence 1.6 som to robil , myslim ze Fluence mal iba jediny typ 1.6 16V 110k motora...kodove oznacenie ale z hlavy neviem 

Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Tak vcera som zlozil dole sanie, je fakt snad 8skrutiek a 4konektori plus palivova hadicka na klapke, dekel sa da pekne oplachnit tech.benzinom a stetcom, a ako pisal Rado tak cele zatekanie olaja sposobuje zostarnuta gumicka pod sacim potrubim,stvrdnutie sposobuje teplo potora a samozrejme vek, cize pred rozobratim rovno objednat danu gumicku 1ks a 4ks tesnenia na sanie pri vstrekoch, pre efektivnejsie utesnenie je dobre pouzit aj ten silikon pod skrutky.
Trochu ma zarazilo ze v hornom sani bolo snad dcl oleja, potrubie som preplachol a klapku tiez precistil.
treba kupit:
https://www.autodielyexpert.sk/elring-15802881 (1ks)
https://www.autodielyexpert.sk/bga-10639094 (4 kusy)
Technicky benzin,stetec,silikon na motori
Trochu ma zarazilo ze v hornom sani bolo snad dcl oleja, potrubie som preplachol a klapku tiez precistil.
treba kupit:
https://www.autodielyexpert.sk/elring-15802881 (1ks)
https://www.autodielyexpert.sk/bga-10639094 (4 kusy)
Technicky benzin,stetec,silikon na motori
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Jou, good job
Ja som to robil na dva krat. Najprv som myslel ze staci vymenit tu strvdnutu gumicku. A potom som zistil ze olej zacina presakovat cez tie sroby. Teraz uz to chapem - ten srob ide cez dieru na veku ventilov, a zavit chyta az v hlave. Takze medzi srobom a vekom ventilov olej nic netesni, akurat spodok hlavicky srobu. A ako sa vacky krutia a olej spliecha, proste sa dostane aj tam. Takze ani nema zmysel davat silikon na zavity tych srobov, ale presne ako som ja daval pod hlavicku, vyrobit akoby "gumovu podlozku" . Celkovo to nie je zly system odvetravania , su aj horsie
Napr na Fiate (1.4 8V motor FIRE) je z veka vyvedena hadica do sania, ziadny PCV ventil, a kti jazdi kratke trasy tak ta hadica sa zvykne uplne upchat takym zltym svinstvom mazlavym. Kto to neriesi (lebo nevidi do hadice), tak ked sa to upcha uplne, tlak v karteri zacne byt privelky a olej sa vytlaci cez silikon tesniaci vanu, akebo gufera klukovky. Bleeee. Tuna na Flu nehrozi ziadne upchatie, ale zase moze byt tento povestny presak oleja na veko


Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zatekanie oleja na veko ventilov
Ahojte, menil som sviecky asi dva tyzdne dozadu akurat stvrta sviecka bola sucha ostatne boli zaplavene olejom, chcem sa opytat je veko ventilov len doslovne dekel aleje su jeho sucastou misky na vacku, ze je zlozitejsie dat hod dole? Musim ho pretesnit. Dakujem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti