Závada motoru?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Iveta3110
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned pro 25, 2022 11:17

Závada motoru?

Příspěvek od Iveta3110 » ned pro 25, 2022 11:25

Dobrý den nevím kam už se obrátit mám Renault fluence 1.5 dci 2014..mam ho od března celou dobu vše ok začaly první mrazy auto začalo skubat nechala jsem vyměnit palivový filtr a bylo to ještě horsih jeli jsme z práce a rozsvítil se mi půlka palubovky že může být závada na motoru a kontrolka protiskluzu. Když jedu tak auto najednou začne dělat jako když zzabrzdite a přidáte plyn a pořád dokola ale auto jede dál po určitém čase se zas kontrolky rozsvítí. Býka jsem ve 4 servise h a nikdo neví co s tím. Když to auto takhle udělá tak to pak jede jako kdyby to auto bylo pribrzdeny i když pedál plynu mám seslapnuty nadoraz prostě je líný ale pak zas dobrý. Na dotaz zda to nemůžou být výstřiky nebo egr ventil mi všude řekli že ne. Už jsem z toho zoufala 😪

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 507
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: Závada motoru?

Příspěvek od milan.maly » ned pro 25, 2022 23:16

Dobry den! Chcelo by to doplnit este par informacii:
1. Kolko km ma auto najazdene?
2. Ked sa zacal problem s trhanim prejavovat, rozsvietila sa nejaka kontrolka? Alebo sa chybove kontrolky na palubnej doske rozsvecovali az po vymene palivoveho filtra?
3. S chybovou kontrolkou by na displeji mala byt aj nejaka chybova sprava, napr. Check injection. Aka sprava tam je?
4. Vyskytuje sa tento problem vzdy alebo len obcas? Ak len pbcas, bezi motor inak v poriadku?

Pripadne ak sa problem da nasimulovat, tak ho skuste nahrat na video - idealne opatrne s pomocnikom (zaber na palubnu dosku - rychlomer a otackomer), aby sme mali vacsi detail a mohli lepsie poradit.

Vseobecne by bolo fajn napojit auto na original Renault Clip diagnostiku, vypisat chyby a sledovat udaje za jazdy. Hlavne hodnoty tlaku paliva a tlaku vzduchu v sani.

Problem moze byt:
1. V nejakom cidle - stalo by za to prejst vsetky konektory v motorovom priestore, rozpojit a prestriekat sprejom na kontakty.
2. V dodavke vzduchu - kontrola a vycistenie EGR (Ak sa nezatvara spravne, jednotka pracuje s inymi mnozstvami vzduchu, ako v motore v skutocnosti je.) Problemom moze byt tiez prasknuta trubka niekde v okoli turba, takze ma motor v zatazi nespravne mnozstvo vzduchu.
3. V dodavke paliva - kedze je palivovy filter vymeneny, problemom moze byt napr. regulacia tlaku vo vysokotlakovom okruhu, co by malo byt vidiet na diagnostike (pozadovany tlak vs. realna hodnota tlaku).
4. V regulacii - napr. chyba elektronickeho plynoveho pedalu, ktory ma v urcitom mieste vychodeny potenciometer a dodava chybe udaje. Ak by bol problem tu, tak by ale silnejsie zosliapnutie plynu autu pomohlo, co sa podla popisu nedeje.
5. so vstrekovacmi alebo vstrekovacim cerpadlom - stalo by za to kupit aditivum do nafty VIF zimny, pridat ho do nadrze (kludne aj vyssiu davku) a dotankovat doplna cerstvym palivom. Mohla by to totiz robit i nekvalitna nafta. Kazdpadne motor uz ma myslim odolnejsie vstrekovanie od Siemensu, takze draha oprava cerpadla ani vstrekov by hrozit nemala.

PS: Nepisete odkial ste. Niektori clenovia fora v okoli by Vam mozno dokazali s diagnostikou pomoct.

Drzim palce!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů