Topení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jaromír Novák
Člen RCČR
Příspěvky: 321
Registrován: pon kvě 21, 2007 19:50
Bydliště: Kámen, okr.Děčín

Topení

Příspěvek od Jaromír Novák » čtv pro 02, 2010 20:58

Zdravim mám na Vás dotaz za jak dlouho Vám začne koleos topit???zdá se mi že se to vůbec nechce ohřívat (trvá to tak 20 min než to fouká vlažný.

Jedná se o motor 2,0 dci
Renault Laguna hatchback 2,0 16V 103kW r.v.2000

kovinek
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte lis 09, 2010 11:20
Bydliště: Most

Příspěvek od kovinek » úte pro 07, 2010 09:13

Ahoj , tohle je u koloucha trochu problem, protože patří v kategoriii SUV k nejhorším, z -10 na +20 stupňů vpředu za 18 minut a vzadu za 21 . viz test od ADACU

http://auto.idnes.cz/adac-nejlepe-hreji ... tomoto_fdv
Koleos 2dci 110kw 2009
najeto 25000km,černý

seef
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: ned pro 27, 2009 18:28

Re: Topení

Příspěvek od seef » čtv led 06, 2011 15:28

já problém nemám po cca 5-10km (5min) už topí solidně. 2.0 dci 127kw upraveno na 155kw.
Renault Koleos LS Exception 2.0 Dci 175k Bílá Perleť..

mio
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte dub 13, 2010 00:30

Re:

Příspěvek od mio » pon led 17, 2011 00:01

kovinek píše:Ahoj , tohle je u koloucha trochu problem, protože patří v kategoriii SUV k nejhorším, z -10 na +20 stupňů vpředu za 18 minut a vzadu za 21 . viz test od ADACU

http://auto.idnes.cz/adac-nejlepe-hreji ... tomoto_fdv

V kazdom pripade je potesujuce, ze je Koleos zrovnavany priamo s BMW X6 :D

Uživatelský avatar
petr.nezhyba
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: stř led 04, 2006 15:13
Bydliště: Olomouc

Re: Topení

Příspěvek od petr.nezhyba » sob úno 19, 2011 00:27

Na který teplotní stupeň máte nastaveno topení - při zahřívání a dále pak při jízdě?? Byl jsem z Laguny zvyklý na nastavení na nějakých 21,5 až 23 - snad to i odpovídalo 22°C, ale u Kolouška tam zpočátku bude nastaveno i 34, že??? ( nemyslím tím teplotu ve °C ) :roll: Zítra jedeme pro Kolouška, takže bude asi všechno jinak ....... :wink:
Renault KOLEOS, 2,0dCi 175k

...................................................
(Renault 9, Renault 11, Renault 21, Laguna I, Laguna II )

Uživatelský avatar
drzinek
Junior member
Příspěvky: 171
Registrován: ned srp 28, 2005 00:45

Re: Topení

Příspěvek od drzinek » ned úno 20, 2011 00:20

Ahoj,

taky jsem byl u Megane zvyklý, že teplota cca odpovídala. U Koleose mám nastaveno tak o 4st více než je skutečnost (nebo než jsem míval nastaveno v Megane). Obvykle tedy teď v zimě 24st. a v kabině je pak těch asi 21 odhaduji.

JirkaEspace
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: čtv zář 30, 2004 16:57
Bydliště: Praha Východ

Re: Topení

Příspěvek od JirkaEspace » ned úno 20, 2011 09:52

Tak jsem včera schválně pozoroval, jak a kdy začne topit. Venkovní teplota -2°C. Po nastartování jsem otočil ovladačem na 26°C, zapnuté Auto+AC (obě tlačítka vlevo nahoře svítí). První 3-4 km (cca 4 minuty) obec, nějaká ta křižovatka a kruháče a za chvíli jsem na nájezdu na dálnici. Ukazatel teploty chladící kapaliny stoupá, je zhruba za 1/8 rozsahu. Na dálnici plynule zrychluji na 120 - 130 a po ani ne 1 km vidím, že ukazatel teploty chladící kapaliny je na první čárce (1/4 rozsahu) a najednou klimatizace pouští větrák naplno a z výdechů jde krásně teplý vzduch.

Takže u mně při teplotách kolem nuly stačí na zahřátí motoru kolem těch 5 km nebo 5 minut.

Nevím, jestli to má vliv, ale já dávám ovladač teploty na víc a pak stahuji na teplotu, kterou chci udržovat. Všiml jsem si totiž, že když to tak udělám, tak po zahřátí motoru (ručička se přiblíží první čárce) najednou klimatizace spustí ventilátor na maximum a po dosažení teploty pak ubírá. A v Kolouchovi je tak rychleji teplo. Ale třeba se mi to jen zdá.

DODATEK: Včera jsem pozoroval teplotu po startu při -7°C a průběh byl v podstatě stejný: po nějakých 6 km a 5 minutách klimatizace zapnula ventilátor na maximum a začal foukat teplý vzduch. Takže bych to s tím špatným topením tak zle neviděl, podle mne topí minimálně průměrně až dobře... Taky se mi zdá, že teplota motoru docela kolísá podle způsobu jízdy - při těch -7°C a pomalé jízdě a popojíždění v koloně (malé otáčky či volnoběh) klesla celkem rychle i pod tu 1 čárku, ale topení topilo furt dobře :-) .
ex R Espace 2.2i
ex D Logan 1.6 MPI, vínová metalíza, 5.2005 - 6.4.2011, 0 km - 92.640 km
Renault Koleos 2.0dCi 150k 4x4 Dynamique, bílá perleť, 1.2011 - 10.2012: 36.000 spokojených kilometrů, až na tu nešťastnou klimatizaci
Obrázek

Uživatelský avatar
petr.nezhyba
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: stř led 04, 2006 15:13
Bydliště: Olomouc

Re: Topení

Příspěvek od petr.nezhyba » pon úno 21, 2011 23:36

A jakou teplotu tam po rozjezdu nastavuješ??Jen např. 24 - 26°C, nebo rovnou 34°C, a až začne být teplo, tak stupně snižuješ?? A co znamená na konci stupnice po číselné volbě symbol HI ??? To je ještě víc než 34°C, nebo to značí MAX možnu dosažitelno teplotu??? Používáte to někdo na rychlé vytopení kabiny vozu???
Renault KOLEOS, 2,0dCi 175k

...................................................
(Renault 9, Renault 11, Renault 21, Laguna I, Laguna II )

JirkaEspace
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: čtv zář 30, 2004 16:57
Bydliště: Praha Východ

Re: Topení

Příspěvek od JirkaEspace » úte úno 22, 2011 06:44

Jak jsem psal výše v příspěvku, tak při rozjezdu těch 26°C a po zahřátí snížím na nižší (21° - 23°C), prostě aby mi bylo příjemně. Ale nejsem si jistý, zda tento postup má na rychlost vyhřátí kabiny vliv (čistě subjektivně se mi zdálo, že ano). Hodnotu MAX nebo Hi nebo co tam je, jsem ještě nezkoušel :-)
ex R Espace 2.2i
ex D Logan 1.6 MPI, vínová metalíza, 5.2005 - 6.4.2011, 0 km - 92.640 km
Renault Koleos 2.0dCi 150k 4x4 Dynamique, bílá perleť, 1.2011 - 10.2012: 36.000 spokojených kilometrů, až na tu nešťastnou klimatizaci
Obrázek

Perla
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: ned bře 20, 2011 11:00

Re: Topení

Příspěvek od Perla » pát úno 03, 2012 19:51

jak se vám zahřívá motor +(ukazatel ručičky)? Nevím jestli je to normální ale popíši můj příklad :
venkovní teplota -17°C ,(motor je studený)sednu do auta nastartuji nastavím teplotu na 22°C a jedu připližne 50-60km/hod horší silnice mezi vesnicema (vzdálenost cca 5km) rafička se ani nehne a ventilátor sotva se točí, pokračuji z kopce a v lese na neutrál asi 40km/h cca3-4km rafička stále se nehne ventilátor svítí o ledku více,pokračuji 10km mírně skopce/dokopce občas přidám plyn zařazeno 4ka občas 5ka a rafička se pohne do1/4 a mírně to topí,pokračuji v cestě cca8km (silnice 1třídy a jedu 80-100km/h)rafička ukazuje skoro že je zahřátý motor topení jede"už to konečně začalo topit" pak byla havárka na silnici a stojím v koloně (na jednom místě) a motor běží na volnoběh cca7min a rafička spadla "skoro" na dno,topení je mírné,pokračuji 2km po silnici 2třídy+a městě a jsem doma no a rafička je v 1/4. Takže jsem po zhruba ujetí 28km v -17°C nezahřál motor na provozní teplotu.
ps.není to poprvé co jsem to pozoroval sice jiná cesta, mírnější teplota,podobná silnice a vzdálenos a přijedu domů a motor není zahřátý.
dodatek: jízda po dálnici venkovní teplota -5°C jedu 10km rychlostí 110-120km/h rafička v1/4 po dalších cca7mk je zahřátý motor

Je to normální nebo je někde chyba (třeba termostat)
Koleos 2.0dCi/16v 110kW exception ,šeda Lave WXA , 07.2011 -11.2016 , 62200km
Skoda Fabie III 1.2 tsi 81kW 15000
Skoda Roomster 1.2 TSI 24000Km

ex:Felicie 1997 1.6 Glx (na dojetí pro mou ženu :-) ) 180000Km asi
ex:Renault Megane Scenic 2001 1.6/16v 79kW Dinamique LPG,(ABS,ESP.ASR),aut.klima,vyhř.sedačky,aut.dojezd 4*oken,6x airbag,vyhřívané přední sklo
ex:Favorit 1993 1.3 Glx
Obrázek

Uživatelský avatar
petr.nezhyba
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: stř led 04, 2006 15:13
Bydliště: Olomouc

Re: Topení

Příspěvek od petr.nezhyba » ned úno 05, 2012 01:09

Po cca 15-ti kilometrech městského provozu ( semafory atd ) při -14°C se mi teplota motoru také pohne stěží o 1 čárku! Topení ale topí - jakmile se ručička odlepí ze své nulové pozice, chce to přepnout "automat" na polohu ofuku na tělo posádky na předních sedadlech a ze všech středních výdechů palubní desky jde teplý vzduch.
Renault KOLEOS, 2,0dCi 175k

...................................................
(Renault 9, Renault 11, Renault 21, Laguna I, Laguna II )

Uživatelský avatar
L U K Y
Advanced member
Příspěvky: 284
Registrován: sob bře 24, 2007 14:10
Bydliště: SK - IRL
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení

Příspěvek od L U K Y » čtv úno 09, 2012 22:59

petr.nezhyba píše: A co znamená na konci stupnice po číselné volbě symbol HI ??? To je ještě víc než 34°C, nebo to značí MAX možnu dosažitelno teplotu??? Používáte to někdo na rychlé vytopení kabiny vozu???

u mna na honde znamena Hi ze to bude stale kurit naplno (az dokym z auta nebudes mat saunu :mrgreen: )....tak si myslim ze to bude rovnake aj na inych znackach aut..a LOW zase znamena ze to bude stale chladit naplno, ak to tam mate aj vy....mne auto zacne kurit rychlo aj rucicka teploty motora vyskoci na optimalnu teplotu rychlo ale mam benzina a ine auto ...
LIIGrandtour 1.9dci/88kw, tempomat, 8xairbag - ,ol.filter vecsi z P307, zrk.folie, disky ENZO, subik :), denne LED svetla. odislo turbo..konec asi.. :(

Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250

najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov :)

JirkaEspace
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: čtv zář 30, 2004 16:57
Bydliště: Praha Východ

Re: Topení

Příspěvek od JirkaEspace » úte kvě 22, 2012 11:17

to Perla a petr.nezhyba
je to paradox odpovídat, když teď jsou venkovní teploty +25°C :D ale já se k tomu dříve nedostal...

Mně začne topit rychle jedině tehdy, jedu-li hned vyšší rychlostí - vjedu na dálnici, jak jsem popisoval výše, tak po najetí na dálnice se teplota vody chlazení prakticky ihned vyšplhá na provozní úroveň a auto hned znatelně topí. Takže je to asi normální. Další zimu už budu bydlet jinde a tam hned po dálnici nepojedu, ale nejprve po městské a následně okresní silnici, tak si myslím, že topit začne mnohem později. Další zimu napíšu své pozorování :D
ex R Espace 2.2i
ex D Logan 1.6 MPI, vínová metalíza, 5.2005 - 6.4.2011, 0 km - 92.640 km
Renault Koleos 2.0dCi 150k 4x4 Dynamique, bílá perleť, 1.2011 - 10.2012: 36.000 spokojených kilometrů, až na tu nešťastnou klimatizaci
Obrázek

slowfly
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon dub 09, 2007 11:50
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Topení

Příspěvek od slowfly » úte říj 25, 2016 12:36

Zdravím,
Nafťáci vždy topí o poznání déle než benziny. Teplota u Koleose opravdu neodppovídá digitálu, četl jsem dokonce někde že v případě teploty venku "hodně mínus" je vzadu zima.
Jeden dotaz: údajně klima umí chodit obráceně tzn. v případě nutnosti topit dává teplo. To by vysvětlilo zapnutí AC po spuštění za chladna. Neví někdo zda to je skutečnost ?

S.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17513
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Topení

Příspěvek od Zefek » úte říj 25, 2016 20:40

Pokud je v autě vysoká vlhkost, tak se zapne AC, aby se vstupující vzduch zbavil vlhkosti. Pomáhá to lepšímu odmlžení oken. Nic s topením to nemá.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Koleos“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host