Topení
Moderátor: Moderators General
- Jaromír Novák
- Člen RCČR
- Příspěvky: 321
- Registrován: pon kvě 21, 2007 19:50
- Bydliště: Kámen, okr.Děčín
Topení
Zdravim mám na Vás dotaz za jak dlouho Vám začne koleos topit???zdá se mi že se to vůbec nechce ohřívat (trvá to tak 20 min než to fouká vlažný.
Jedná se o motor 2,0 dci
Jedná se o motor 2,0 dci
Renault Laguna hatchback 2,0 16V 103kW r.v.2000
Ahoj , tohle je u koloucha trochu problem, protože patří v kategoriii SUV k nejhorším, z -10 na +20 stupňů vpředu za 18 minut a vzadu za 21 . viz test od ADACU
http://auto.idnes.cz/adac-nejlepe-hreji ... tomoto_fdv
http://auto.idnes.cz/adac-nejlepe-hreji ... tomoto_fdv
Koleos 2dci 110kw 2009
najeto 25000km,černý
najeto 25000km,černý
Re: Topení
já problém nemám po cca 5-10km (5min) už topí solidně. 2.0 dci 127kw upraveno na 155kw.
Renault Koleos LS Exception 2.0 Dci 175k Bílá Perleť..
Re:
kovinek píše:Ahoj , tohle je u koloucha trochu problem, protože patří v kategoriii SUV k nejhorším, z -10 na +20 stupňů vpředu za 18 minut a vzadu za 21 . viz test od ADACU
http://auto.idnes.cz/adac-nejlepe-hreji ... tomoto_fdv
V kazdom pripade je potesujuce, ze je Koleos zrovnavany priamo s BMW X6
- petr.nezhyba
- Starting member
- Příspěvky: 80
- Registrován: stř led 04, 2006 15:13
- Bydliště: Olomouc
Re: Topení
Na který teplotní stupeň máte nastaveno topení - při zahřívání a dále pak při jízdě?? Byl jsem z Laguny zvyklý na nastavení na nějakých 21,5 až 23 - snad to i odpovídalo 22°C, ale u Kolouška tam zpočátku bude nastaveno i 34, že??? ( nemyslím tím teplotu ve °C ) Zítra jedeme pro Kolouška, takže bude asi všechno jinak .......
Renault KOLEOS, 2,0dCi 175k
...................................................
(Renault 9, Renault 11, Renault 21, Laguna I, Laguna II )
...................................................
(Renault 9, Renault 11, Renault 21, Laguna I, Laguna II )
Re: Topení
Ahoj,
taky jsem byl u Megane zvyklý, že teplota cca odpovídala. U Koleose mám nastaveno tak o 4st více než je skutečnost (nebo než jsem míval nastaveno v Megane). Obvykle tedy teď v zimě 24st. a v kabině je pak těch asi 21 odhaduji.
taky jsem byl u Megane zvyklý, že teplota cca odpovídala. U Koleose mám nastaveno tak o 4st více než je skutečnost (nebo než jsem míval nastaveno v Megane). Obvykle tedy teď v zimě 24st. a v kabině je pak těch asi 21 odhaduji.
-
- Starting member
- Příspěvky: 76
- Registrován: čtv zář 30, 2004 16:57
- Bydliště: Praha Východ
Re: Topení
Tak jsem včera schválně pozoroval, jak a kdy začne topit. Venkovní teplota -2°C. Po nastartování jsem otočil ovladačem na 26°C, zapnuté Auto+AC (obě tlačítka vlevo nahoře svítí). První 3-4 km (cca 4 minuty) obec, nějaká ta křižovatka a kruháče a za chvíli jsem na nájezdu na dálnici. Ukazatel teploty chladící kapaliny stoupá, je zhruba za 1/8 rozsahu. Na dálnici plynule zrychluji na 120 - 130 a po ani ne 1 km vidím, že ukazatel teploty chladící kapaliny je na první čárce (1/4 rozsahu) a najednou klimatizace pouští větrák naplno a z výdechů jde krásně teplý vzduch.
Takže u mně při teplotách kolem nuly stačí na zahřátí motoru kolem těch 5 km nebo 5 minut.
Nevím, jestli to má vliv, ale já dávám ovladač teploty na víc a pak stahuji na teplotu, kterou chci udržovat. Všiml jsem si totiž, že když to tak udělám, tak po zahřátí motoru (ručička se přiblíží první čárce) najednou klimatizace spustí ventilátor na maximum a po dosažení teploty pak ubírá. A v Kolouchovi je tak rychleji teplo. Ale třeba se mi to jen zdá.
DODATEK: Včera jsem pozoroval teplotu po startu při -7°C a průběh byl v podstatě stejný: po nějakých 6 km a 5 minutách klimatizace zapnula ventilátor na maximum a začal foukat teplý vzduch. Takže bych to s tím špatným topením tak zle neviděl, podle mne topí minimálně průměrně až dobře... Taky se mi zdá, že teplota motoru docela kolísá podle způsobu jízdy - při těch -7°C a pomalé jízdě a popojíždění v koloně (malé otáčky či volnoběh) klesla celkem rychle i pod tu 1 čárku, ale topení topilo furt dobře .
Takže u mně při teplotách kolem nuly stačí na zahřátí motoru kolem těch 5 km nebo 5 minut.
Nevím, jestli to má vliv, ale já dávám ovladač teploty na víc a pak stahuji na teplotu, kterou chci udržovat. Všiml jsem si totiž, že když to tak udělám, tak po zahřátí motoru (ručička se přiblíží první čárce) najednou klimatizace spustí ventilátor na maximum a po dosažení teploty pak ubírá. A v Kolouchovi je tak rychleji teplo. Ale třeba se mi to jen zdá.
DODATEK: Včera jsem pozoroval teplotu po startu při -7°C a průběh byl v podstatě stejný: po nějakých 6 km a 5 minutách klimatizace zapnula ventilátor na maximum a začal foukat teplý vzduch. Takže bych to s tím špatným topením tak zle neviděl, podle mne topí minimálně průměrně až dobře... Taky se mi zdá, že teplota motoru docela kolísá podle způsobu jízdy - při těch -7°C a pomalé jízdě a popojíždění v koloně (malé otáčky či volnoběh) klesla celkem rychle i pod tu 1 čárku, ale topení topilo furt dobře .
ex R Espace 2.2i
ex D Logan 1.6 MPI, vínová metalíza, 5.2005 - 6.4.2011, 0 km - 92.640 km
Renault Koleos 2.0dCi 150k 4x4 Dynamique, bílá perleť, 1.2011 - 10.2012: 36.000 spokojených kilometrů, až na tu nešťastnou klimatizaci
ex D Logan 1.6 MPI, vínová metalíza, 5.2005 - 6.4.2011, 0 km - 92.640 km
Renault Koleos 2.0dCi 150k 4x4 Dynamique, bílá perleť, 1.2011 - 10.2012: 36.000 spokojených kilometrů, až na tu nešťastnou klimatizaci
- petr.nezhyba
- Starting member
- Příspěvky: 80
- Registrován: stř led 04, 2006 15:13
- Bydliště: Olomouc
Re: Topení
A jakou teplotu tam po rozjezdu nastavuješ??Jen např. 24 - 26°C, nebo rovnou 34°C, a až začne být teplo, tak stupně snižuješ?? A co znamená na konci stupnice po číselné volbě symbol HI ??? To je ještě víc než 34°C, nebo to značí MAX možnu dosažitelno teplotu??? Používáte to někdo na rychlé vytopení kabiny vozu???
Renault KOLEOS, 2,0dCi 175k
...................................................
(Renault 9, Renault 11, Renault 21, Laguna I, Laguna II )
...................................................
(Renault 9, Renault 11, Renault 21, Laguna I, Laguna II )
-
- Starting member
- Příspěvky: 76
- Registrován: čtv zář 30, 2004 16:57
- Bydliště: Praha Východ
Re: Topení
Jak jsem psal výše v příspěvku, tak při rozjezdu těch 26°C a po zahřátí snížím na nižší (21° - 23°C), prostě aby mi bylo příjemně. Ale nejsem si jistý, zda tento postup má na rychlost vyhřátí kabiny vliv (čistě subjektivně se mi zdálo, že ano). Hodnotu MAX nebo Hi nebo co tam je, jsem ještě nezkoušel
ex R Espace 2.2i
ex D Logan 1.6 MPI, vínová metalíza, 5.2005 - 6.4.2011, 0 km - 92.640 km
Renault Koleos 2.0dCi 150k 4x4 Dynamique, bílá perleť, 1.2011 - 10.2012: 36.000 spokojených kilometrů, až na tu nešťastnou klimatizaci
ex D Logan 1.6 MPI, vínová metalíza, 5.2005 - 6.4.2011, 0 km - 92.640 km
Renault Koleos 2.0dCi 150k 4x4 Dynamique, bílá perleť, 1.2011 - 10.2012: 36.000 spokojených kilometrů, až na tu nešťastnou klimatizaci
Re: Topení
jak se vám zahřívá motor +(ukazatel ručičky)? Nevím jestli je to normální ale popíši můj příklad :
venkovní teplota -17°C ,(motor je studený)sednu do auta nastartuji nastavím teplotu na 22°C a jedu připližne 50-60km/hod horší silnice mezi vesnicema (vzdálenost cca 5km) rafička se ani nehne a ventilátor sotva se točí, pokračuji z kopce a v lese na neutrál asi 40km/h cca3-4km rafička stále se nehne ventilátor svítí o ledku více,pokračuji 10km mírně skopce/dokopce občas přidám plyn zařazeno 4ka občas 5ka a rafička se pohne do1/4 a mírně to topí,pokračuji v cestě cca8km (silnice 1třídy a jedu 80-100km/h)rafička ukazuje skoro že je zahřátý motor topení jede"už to konečně začalo topit" pak byla havárka na silnici a stojím v koloně (na jednom místě) a motor běží na volnoběh cca7min a rafička spadla "skoro" na dno,topení je mírné,pokračuji 2km po silnici 2třídy+a městě a jsem doma no a rafička je v 1/4. Takže jsem po zhruba ujetí 28km v -17°C nezahřál motor na provozní teplotu.
ps.není to poprvé co jsem to pozoroval sice jiná cesta, mírnější teplota,podobná silnice a vzdálenos a přijedu domů a motor není zahřátý.
dodatek: jízda po dálnici venkovní teplota -5°C jedu 10km rychlostí 110-120km/h rafička v1/4 po dalších cca7mk je zahřátý motor
Je to normální nebo je někde chyba (třeba termostat)
venkovní teplota -17°C ,(motor je studený)sednu do auta nastartuji nastavím teplotu na 22°C a jedu připližne 50-60km/hod horší silnice mezi vesnicema (vzdálenost cca 5km) rafička se ani nehne a ventilátor sotva se točí, pokračuji z kopce a v lese na neutrál asi 40km/h cca3-4km rafička stále se nehne ventilátor svítí o ledku více,pokračuji 10km mírně skopce/dokopce občas přidám plyn zařazeno 4ka občas 5ka a rafička se pohne do1/4 a mírně to topí,pokračuji v cestě cca8km (silnice 1třídy a jedu 80-100km/h)rafička ukazuje skoro že je zahřátý motor topení jede"už to konečně začalo topit" pak byla havárka na silnici a stojím v koloně (na jednom místě) a motor běží na volnoběh cca7min a rafička spadla "skoro" na dno,topení je mírné,pokračuji 2km po silnici 2třídy+a městě a jsem doma no a rafička je v 1/4. Takže jsem po zhruba ujetí 28km v -17°C nezahřál motor na provozní teplotu.
ps.není to poprvé co jsem to pozoroval sice jiná cesta, mírnější teplota,podobná silnice a vzdálenos a přijedu domů a motor není zahřátý.
dodatek: jízda po dálnici venkovní teplota -5°C jedu 10km rychlostí 110-120km/h rafička v1/4 po dalších cca7mk je zahřátý motor
Je to normální nebo je někde chyba (třeba termostat)
Koleos 2.0dCi/16v 110kW exception ,šeda Lave WXA , 07.2011 -11.2016 , 62200km
Skoda Fabie III 1.2 tsi 81kW 15000
Skoda Roomster 1.2 TSI 24000Km
ex:Felicie 1997 1.6 Glx (na dojetí pro mou ženu ) 180000Km asi
ex:Renault Megane Scenic 2001 1.6/16v 79kW Dinamique LPG,(ABS,ESP.ASR),aut.klima,vyhř.sedačky,aut.dojezd 4*oken,6x airbag,vyhřívané přední sklo
ex:Favorit 1993 1.3 Glx
Skoda Fabie III 1.2 tsi 81kW 15000
Skoda Roomster 1.2 TSI 24000Km
ex:Felicie 1997 1.6 Glx (na dojetí pro mou ženu ) 180000Km asi
ex:Renault Megane Scenic 2001 1.6/16v 79kW Dinamique LPG,(ABS,ESP.ASR),aut.klima,vyhř.sedačky,aut.dojezd 4*oken,6x airbag,vyhřívané přední sklo
ex:Favorit 1993 1.3 Glx
- petr.nezhyba
- Starting member
- Příspěvky: 80
- Registrován: stř led 04, 2006 15:13
- Bydliště: Olomouc
Re: Topení
Po cca 15-ti kilometrech městského provozu ( semafory atd ) při -14°C se mi teplota motoru také pohne stěží o 1 čárku! Topení ale topí - jakmile se ručička odlepí ze své nulové pozice, chce to přepnout "automat" na polohu ofuku na tělo posádky na předních sedadlech a ze všech středních výdechů palubní desky jde teplý vzduch.
Renault KOLEOS, 2,0dCi 175k
...................................................
(Renault 9, Renault 11, Renault 21, Laguna I, Laguna II )
...................................................
(Renault 9, Renault 11, Renault 21, Laguna I, Laguna II )
- L U K Y
- Advanced member
- Příspěvky: 284
- Registrován: sob bře 24, 2007 14:10
- Bydliště: SK - IRL
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení
petr.nezhyba píše: A co znamená na konci stupnice po číselné volbě symbol HI ??? To je ještě víc než 34°C, nebo to značí MAX možnu dosažitelno teplotu??? Používáte to někdo na rychlé vytopení kabiny vozu???
u mna na honde znamena Hi ze to bude stale kurit naplno (az dokym z auta nebudes mat saunu )....tak si myslim ze to bude rovnake aj na inych znackach aut..a LOW zase znamena ze to bude stale chladit naplno, ak to tam mate aj vy....mne auto zacne kurit rychlo aj rucicka teploty motora vyskoci na optimalnu teplotu rychlo ale mam benzina a ine auto ...
LIIGrandtour 1.9dci/88kw, tempomat, 8xairbag - ,ol.filter vecsi z P307, zrk.folie, disky ENZO, subik , denne LED svetla. odislo turbo..konec asi..
Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250
najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov
Ford Fusion2 1.4tdci, vyhrievane predne sklo-ked si clovek na to zvykne tak uz nemoze byt bez toho :} predane
Fiat stilo 1.9 115k panoramaticka strecha...
SkuterSUZUKI Burgman 250
najnovsi prirastok HONDA LEGEND 3.5 V6 VTEC, SHAWD 4x4, 295konikov
-
- Starting member
- Příspěvky: 76
- Registrován: čtv zář 30, 2004 16:57
- Bydliště: Praha Východ
Re: Topení
to Perla a petr.nezhyba
je to paradox odpovídat, když teď jsou venkovní teploty +25°C ale já se k tomu dříve nedostal...
Mně začne topit rychle jedině tehdy, jedu-li hned vyšší rychlostí - vjedu na dálnici, jak jsem popisoval výše, tak po najetí na dálnice se teplota vody chlazení prakticky ihned vyšplhá na provozní úroveň a auto hned znatelně topí. Takže je to asi normální. Další zimu už budu bydlet jinde a tam hned po dálnici nepojedu, ale nejprve po městské a následně okresní silnici, tak si myslím, že topit začne mnohem později. Další zimu napíšu své pozorování
je to paradox odpovídat, když teď jsou venkovní teploty +25°C ale já se k tomu dříve nedostal...
Mně začne topit rychle jedině tehdy, jedu-li hned vyšší rychlostí - vjedu na dálnici, jak jsem popisoval výše, tak po najetí na dálnice se teplota vody chlazení prakticky ihned vyšplhá na provozní úroveň a auto hned znatelně topí. Takže je to asi normální. Další zimu už budu bydlet jinde a tam hned po dálnici nepojedu, ale nejprve po městské a následně okresní silnici, tak si myslím, že topit začne mnohem později. Další zimu napíšu své pozorování
ex R Espace 2.2i
ex D Logan 1.6 MPI, vínová metalíza, 5.2005 - 6.4.2011, 0 km - 92.640 km
Renault Koleos 2.0dCi 150k 4x4 Dynamique, bílá perleť, 1.2011 - 10.2012: 36.000 spokojených kilometrů, až na tu nešťastnou klimatizaci
ex D Logan 1.6 MPI, vínová metalíza, 5.2005 - 6.4.2011, 0 km - 92.640 km
Renault Koleos 2.0dCi 150k 4x4 Dynamique, bílá perleť, 1.2011 - 10.2012: 36.000 spokojených kilometrů, až na tu nešťastnou klimatizaci
-
- Starting member
- Příspěvky: 5
- Registrován: pon dub 09, 2007 11:50
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Topení
Zdravím,
Nafťáci vždy topí o poznání déle než benziny. Teplota u Koleose opravdu neodppovídá digitálu, četl jsem dokonce někde že v případě teploty venku "hodně mínus" je vzadu zima.
Jeden dotaz: údajně klima umí chodit obráceně tzn. v případě nutnosti topit dává teplo. To by vysvětlilo zapnutí AC po spuštění za chladna. Neví někdo zda to je skutečnost ?
S.
Nafťáci vždy topí o poznání déle než benziny. Teplota u Koleose opravdu neodppovídá digitálu, četl jsem dokonce někde že v případě teploty venku "hodně mínus" je vzadu zima.
Jeden dotaz: údajně klima umí chodit obráceně tzn. v případě nutnosti topit dává teplo. To by vysvětlilo zapnutí AC po spuštění za chladna. Neví někdo zda to je skutečnost ?
S.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Topení
Pokud je v autě vysoká vlhkost, tak se zapne AC, aby se vstupující vzduch zbavil vlhkosti. Pomáhá to lepšímu odmlžení oken. Nic s topením to nemá.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů