Výměna těsnění pod hlavou

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od 33chose33 » ned zář 03, 2017 05:33

Ahoj kluci, jsem trochu zoufalí. Měl jsme prasklé těsnění pod hlavou a chtěl jsem si to vyměnit sám a nastal problém. Hlavu jsme nechal před montáží strovnat a vyměnit těsnění u ventilů + tlaková zkouška => vše Ok. Při montáži jsme dla všechny těsnění nová (pod hlavu, na vačku, kryt ventilů, sání, svody výfuku a mezi svody a katalizátor), pak jsme rovnou vyměnil rozvodový řemen s kladkou + vodní pumpu a mrtvej termostat. Vše jsem utahoval podla utahovacích momentu z dialogysu, vůle ventilů jsme nastavil na 0,3 na sání a na 0,4 pro výfuk. Když jsme nastartoval tak motor slušně naskočil, ale trochu se houpal volnoběh, myslíte, že se to usadí (motor běžel 2 minuty)? Hlavní problém však byl, že se zněj začalo kouřit ze zadní strany (výfukové svody), kouř je světle šedivý, ale nijak nesmrdí (spálená guma, benzín,...) Máte někdo nápad co to může být? Je možné, že se těsnění u svodů može nějak zapékat? Díka z ajakýkoliv nápad.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od kotasekh » ned zář 03, 2017 09:49

Chvalim pristup k poctive praci, kdy se vse dela aspon trochu jak ma. Ten houpavy volnobeh - kolisaji otacky nebo ten motor tarokuje a jakoby vynechava? A to tesneni na svodech se teoreticky vypalit muze, je to furt jen nejaky papir (a nebo vlastne kov, uz nevim...) . Dalsi, co tam muze behem dvou minut chodu zpusobit kour, je uz myslim jedine netesnost na svodech a unik spalin, coz je nezajimavy problem, nepachajici dalsi skody ani neovlivnujici chod motoru (pokud to neni ve velkem). Koukni tam, jestli kour jde od vsech 4 valcu nebo jen z jednoho mista. A taky koukni, jestli nekde nezustal olej z demontaze hlavy, ktery se ted treba pali.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od 33chose33 » ned zář 03, 2017 13:13

Tak vše vyřešeno, nechal jsme auto zahřát do otevření termostatu a mezitím kouření přestalo, takže to vidím na vypálení nějakého zbytku oleje nebo zapečení těsnění (hlava / blok nebo hlava / svody). Houpání volnoběhu jsem si udělal vlastní blbostí, když jsem dal vzduchový box a dotáhl ho k škrtící klapce, tak to přestalo. S autem jsem ujel asi 5 km a vše vypadá dobře, tak snad. Kdyby někdo chtěl s něčím poradit, tak určitě pište.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od kotasekh » ned zář 03, 2017 14:28

A máš fotky pístů?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od 33chose33 » ned zář 03, 2017 14:53

Mám všechny fotky, před čištění a po čištění. Večer jsem dám link + ventili.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od 33chose33 » ned zář 03, 2017 19:03

Tak slíbené fotky:
válce po sundání, bohužl některé z Vás zklamu, používal jsem VIF cca 3 měsíce.
http://33chose33.rajce.idnes.cz/Hlava/# ... 164451.jpg
válce po vyčištění
http://33chose33.rajce.idnes.cz/Hlava/# ... 133212.jpg
vyčitěná hlava, bohužel nemám ventili před čištěním
http://33chose33.rajce.idnes.cz/Hlava/# ... 133220.jpg
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Výměna těsnění pod hlavou

Příspěvek od kotasekh » ned zář 03, 2017 19:33

No zklamani urcite neni, protoze toho karbonu je tam jen trochu po krajich. A pokud bys lil VIF primo do sani v extremnich davkach, bylo by to jak zrcadlo ;). TAKHLE vypada zakarbonovany pist ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů