Thalia II - nejasná závada

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od zdeno255 » pon pro 25, 2017 18:22

Skús vyčistiť škrtiacu klapku ak si ju ešte nečistil. Uvidíš či sa zmení správanie a nič to nestojí.

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pon pro 25, 2017 18:41

Klapka bola cistena v renaulte + nastavenie vole ventilov

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » čtv pro 28, 2017 23:29

Rád by som ešte poprosil k tomu 100 okt. benzínu názor na tento článok https://automix.centrum.sk/revue/233669 ... nov-zmysel Ďakujem

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od zdeno255 » čtv pro 28, 2017 23:34

Skús vybrať snímac otáčiek a vyčistiť či na ňom nie je nejaká špina. Hlavne to nič nestojí. Čo ti píše ako chybu?

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » čtv pro 28, 2017 23:45

Senzor polohy kľukového hriadeľa bol preventívne vymenený, ale nepomohlo to. Diagnostika neukazuje nič. Stále mi robí to isté keď naštartujem na studeno - najprv 5 sek v norme akoby bolo všetko v poriadku, otáčky v norme na 1100 - 1200, po 5 sekundách mierny pokles na cca 900 a hneď na to sa roztrasie motor a začne blikať check engine. Po zhruba 1 minúte zvykne valec naskočiť ale niekedy nenaskočí ani keď má motor prevádzkovú teplotu. Pomôže až vypnutie motora a naštartovanie. Vypnutie a naštartovanie pomôže aj vtedy keď je motor studený.

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » čtv pro 28, 2017 23:54

Ešte by som dodal aj to, že po zošliapnutí plynu na voľnobeh akoby na desatinu sekundy klesli otáčky dole a z motora počuť krátke zasyčanie. Akoby v 1 moment motor ťažko nasal vzduch ale otáčky potom normálne vyskočia. Vzduchový filter bol menený. A ešte 1 malý detail, možno je to banalita - pod kapotou na plastovom veku je čierna hadička, ktorú keď odpojím (zrejme sacia hadička) a upchám prstom tak cítiť ako postupne nasáva, vzniká podtlak. Ale keď ju pustím, tak podtlak sa začne vyrovnávať ale niekde vo vnútri počuť bublanie akoby niekde v hadičke bola nejaká kvapalina. Niečo podobné ako keď dopíjate nápoj z pohára slamkou a na konci to bubla. Čo sa týka diagnostiky tak ten problém som mal už v čase keď auto bolo v servise bosch car services a viem, že tam majú špičkovú diagnostiku, minimálne tak dobrú ako v renaulte. Po odstránení elektrozávady (nefungovala lambda sonda) mi technik povedal, že otáčky na studeno sa nejak divne dvíhajú ale diagnostika neukazovala nič. Že vraj to môže byť niečo mechanické, mimo detekovania čidiel. Ešte 1 otázku - palivový filter. Že vraj moja thalka už nemá palivový filter ale iba jemné sitko. Niekde som čítal, že palivový filter môže byť zabudovaný ako súčasť čerpadla v nádrži. To celkom neviem. Nikdy som to nemenil. Ani v renaulte to nemenili. (r.v. 2009, typ motora D4F G7)

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pát led 05, 2018 16:32

Bol som v v lpg servise, ktorý mi doporučil jeden kolega nech sa mi pozrú na to trhanie pri akcelerácii. Napojili to na diagnostiku lpg, neukazalo nič. Hneď na to diagnostika motora - v pameti RJ bolo vypadavanie 1 valca. Náznaky danej závady viedli k cievke. Aj keď som cievku menil zhruba pred rokom je možné, že je vadná. Po obhliadnutí káblov, ktoré vedú od cievky mi technik ukazoval na kábli takú zvláštnu smuhu, alebo neviem ako to nazvať, že tento kábel je odpálený. Tak neviem. Mám ešte odložený originálny kus, pretože som ho menil ale servisák mi povedal, že môže byť vadný aj tento kus. Ešte mi ukazoval aj sviečku, že je tak isto poškodená od tohto poškodeného kábla. Vraveli mi nech si kúpim nové sviečky - jednobodové boschky a novú cievku pokiaľ možno originál. Ja by som najprv chcel skúsiť tie sviečky a dať tam naspäť tu starú originálnu cievku. Ak to nepomôže tak až potom objednám novú cievku.

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pát led 05, 2018 16:45

Pozrel som origo pôvodnú cievku - tak je to ELDOR 77040001 H8200734204. Ale niekde som čítal na fóre, že aj značka VALEO je dobrá, inde zase, že TESLA, tak neviem, trochu dilema. Možno TESLA CL130 by bola dobrá, ešte sa musím poradiť.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » pát led 05, 2018 18:43

Ja to furt opakuju dokola... Civka, jako mysleno ta cerna kostka, ma v sobe dve civky, kazda dava jiskru na dva valce soucasne. Kdyz je na prvnim valci komprese, civka vysle jiskru, ale vysle ji zaroven i na ctvrty valec, kde je zrovna vyfuk, protoze jedna civka obsluhuje dva valce soucasne. Pokud by jedna z civek v te cerne kostce byla vadna a prvni valec by nepalil, MUSELO by se to projevit i na ctvrtem valci. Stejne je propojeny druhy a treti valec druhou civkou. Muze byt problem v konektoru kabelu nebo v kabelu samotnem. Civka je v poradku, protoze na ctvrtem valci problem nemas. Kabel se testuje prehozenim na jiny valec. Prehod kabel z prvniho valce na druhy a musi se presunout chyba. Pokud bude vynechavat stale prvni valec, kabel je taky v poradku, ale furt muze byt poskozeny konektor na civce. Nema cenu neco menit za nove, kdyz to jde otestovat nebo logicky vyradit.
Edit: poradi spojenych valcu si mozna pletu, ale to nic nemeni ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pát led 05, 2018 20:39

Pôvodnú cievku by som si na skúšku mohol vymeniť sám ale aké je poradie zapojenia káblov? Príklad: Mám už namontovanú cievku. Na cievke je označenie z prava do ľava 1234. Ale platí to aj pri sviečkach? Pohľadom z prava do ľava? Alebo tam platí iné poradie?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » pát led 05, 2018 20:47

Neres zadne cisla, prvni konektor na civce zleva pripoj na prvni valec zleva a pak pokracuj, nehledej v tom slozitosti :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pát led 05, 2018 20:57

Vlastne ja som to aj urobil a naštartoval, problém s vynechaním valca pretrváva. Po krátkom zahriatí už ide normálne. Ráno by som mohol urobiť ten test na studený štart. Naštartujem motor a akonáhle začne vynechávať, tak skúsim vytiahnuť 1 valec.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » pát led 05, 2018 22:10

Zaprve dostanes s velkou pravdepodobnosti peknou ranu a zadruhe nevim, co by sis tim pomohl, kdyz vis, ze prvni valec vynechava ;). Vem ten zapalovaci kabel a prohod prvni s druhym jak na civce, tak na valcich, proste je mezi sebou vymen. Jezdi, nech to klidne klepat na tri valce a pak diagnostika. Nemas diagnostiku? Da se koupit za dve stovky...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pát led 05, 2018 22:15

Presne takú diagnostiku mám objednanú z činy ale ešte nedorazila.

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pát led 05, 2018 22:26

Pri výmene zapaľovacej cievky som zistil, že je 100x lepšie kúpiť takú cievku, ktorá ma odpojiteľné káble od cievky, pretože montáž je omnoho jednoduchšia ako s cievkou, ktorá má káble na pevno. Ja osobne uvažujem o kúpe značky cievka 4-pólová BERU (Položka č. ZS375 Výrobca: BERU). Ak má niekto typ na lepšiu značku budem iba vďačný za každú radu.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » pát led 05, 2018 22:43

Ty mas na civce kabely napevno?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pát led 05, 2018 22:50

Na tej neoriginálnej sú káble na pevno zalisované. Ale pôvodná cievka ma káble odnímateľné/odpojiteľné od cievky zn. ELDOR

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » sob led 06, 2018 03:09

Aha, tak pak chapu, proc stale ignorujes to, ze mas zkusit prehodit kabely ;). Tak tam hod starou civku, stare kabely a prohod prvni a druhy zapalovaci kabel.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Bravomv
Junior member
Příspěvky: 131
Registrován: pát bře 04, 2016 15:18

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Bravomv » sob led 06, 2018 17:47

Pořád se tu bavíte o cívkách a káblech, tak snad při těch pokusech už došlo i na výměnu svíček, popř. alespoň té zmíněné poškozené svíčky. Bylo by zřejmě zbytečné odstraňovat závadu s namontovanou poškozenou svíčkou.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » sob led 06, 2018 18:19

No ja doufam :D. Opakuju to tu furt dokola jak kolovratek a furt z toho nic neni :). Civkou to byt nemuze a kabel uz mohl byt davno vyzkouseny...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pát led 12, 2018 11:48

Výmena cievky, káblov a sviečok problém nerieši. Cievka zn. BERU ZS325, sviečky bosch Nickel 1 kontaktové. Stále to isté - vypadáva valec, rozbliká sa kontrolka, do 1 min. zhasne, pri razantnejšej akcelerácii počas jazdy motor zvykne 1x cuknuť. Ešte snáď môžem spomenúť aj to, že v poslednom servise keď som dával kontrolovať LPG- mi servisáci nahodili diagnostiku motora (benzín) a niečo spomínal, že tam mám vysoké hodnoty prípravy zmesi, ukazovalo im to hodnotu okolo 80/85 a že vraj tá hodnota by mala byť na úrovni okolo 25. V súčasnosti čakám na objednanú diagnostiku pre android, viem, že to nie je boh vie čo ale snáď mi niečo ukáže tak uvidím. Môj ďalší odhad je vadný vstrekovač ale počkám si na diagnostiku čo ukáže.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » pát led 12, 2018 12:14

Zmereni kompresnich tlaku na valcich vylouci mechanickou pricinu. Pote zbyva uz jen vstrikovac.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pát led 12, 2018 14:48

Práve mi došla diagnostika tak som to hneď napichol a ukazalo mi uloženú chybu v ECU P0301 Válec 1 Zjištěno vynechání jiskry při zapalování.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » pát led 12, 2018 19:39

To neni vynechani jiskry, to je vynechani valce, proste misfire. Jelikoz jsi vymenil civku i kabel, tak jiskra tam je. Pak muze chybet spravna smes paliva nebo dostatecny kompresni tlak. Dela to na beznin i lpg?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pát led 12, 2018 20:11

Studený štart je na benzín. Najprv cca 3 sek akoby bolo všetko v pohode, potom klesnú otáčky na 500 - 300, potom zareaguje elektronika a snaží sa otáčky zdvihnúť a súčasne vypadne valec, rozbliká sa check engine a potom do 1 minúty valec naskočí a kontrolka zhasne. Čím je vonkajšia teplota nižšia, alebo čím dlhšie motor stoji bez naštartovania tým je studený štart horší. A čo sa týka toho cukania počas jazdy v prevádzkovej teplote motora tak je to na plyn a na benzín to ešte nemám otestované. S tou neznačkovou čínskou cievkou to bolo otrasné a cukanie som tam pociťoval aj na benzíne aj keď v menšej miere ako na LPG. Po nahodení pôvodnej cievky od výroby sa to cukanie opravilo zhruba o 70%, preto som usúdil, že chyba musí byť v cievke a kúpil som novú zn. ELDOR. No na moje prekvapenie to nepomohlo. Je možné, že sa mi skombinovalo viacej porúch naraz. Najbližšie plánujem zmerať tú kompresiu vo valcoch ale napadlo ma aj to, že chybný vstrekovač je možné odhaliť aj takto - vstrekovač z 1 valca zameniť s 2 valcom a pokiaľ by bol chybný vstrekovač, závada by sa mala presunúť na 2 valec.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů