Thalia II - nejasná závada

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » sob čer 10, 2017 11:28

Zdravím, mám problém s Thaliou II 2009, 1,2 - 55kw 67000km, Lpg. Zašiel som do renaltu nech to omrknu. 1 Návšteva - preinštalovanie riadiacej jednotky, výmena sviečok + vzduch. filter. Po prejdení cca 120km kontrolka znovu zasvietila. 2 návšteva - po diagnostike zistili, že je vadná lambda sonda. Po výmene lambdy som nenechal nič na náhodu a tak som zašiel na EK nech to pre istotu premerajú. Ukázalo sa, že lambda ukazuje hodnotu 0, čiže je nefunkčná. 3 návšteva autorizovaného servisu. Po ďalšej diagnostike sa zistilo, že RJ - motora odpaľuje lambda sondy. Resp. RJ dáva príliš vysoké napätie do sondy a to ju zničí. Závady takéhoto typu som na internete nikde nenašiel a priznám sa, trochu sa obávam, či to nemôže spôsobovať aj RJ Lpg. Jedná sa o značku ELPIGAZ typ II. Tento splynovač som mal montovaný pred rokom a od samého začiatku je to sprevádzané s problémami. Keď som akceleroval v režime Lpg tak sa objavovalo cukanie s motorom a keď som vyhodil rýchlosť, alebo zošľapol spojku tak motor mal tendenciu zhasnúť. V režime benzín, bez závad. Tak som s tým ihneď zašiel do dielňe lpg nech sa na to mrknu, následne mechanik napojil notebook na RJ - splynovača a počas jazdy tam zadával hodnoty zmesi plynu. Pomohlo to, cukanie prestalo avšak to zhasínanie motora zostalo. Ďalej som si všimol, že po vypnutí motora a vytiahnutí kľúča zo zapaľovania kontrolky na splynovači ostali svietiť, tak som čakal, že kedy zhasnu a nič. Akoby bol zamrznutý počítač RJ. Musel som dať kľúč do zapaľovania prepnúť do polohy II a znova vytiahnuť kľúč a až potom kontrolky zhasli. Možno tu vypisujem kopu nepodstatných vecí ale je možné, že to nejaký súvis má. Čiže sa pýtam, môže RJ splynovača odpalyť lambdu? Lenže v servise už diagnostikovali chybnú RJ motora tak teraz neviem. Som z toho s nervami aj peniazmi v koncoch. V súčasnosti auto stojí už týždeň v autorizovanom servise a zatiaľ ani neviem čo budú robiť nakoľko telefonická komunikácia s nimi je na moje počudovanie dosť zvláštna v tom zmysle, že ma neinformujú ako s autom pokračujú, čo sa na ňom chystajú robiť poprípade čo ma to bude zhruba stáť, jednoducho nič. No nič teraz musím čakať na kroky servisu. Budem vďačný za každú radu. Ďakujem

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Zefek » sob čer 10, 2017 17:58

Takovou poruchu na řj měly auta skupiny VW. Podle mě se výměnou řj nic nevyřeší. Problém bude v nastavení plynu. Možná se tady kombinují dvě závady, ... Chtělo by to dodat výstupy z diagnostiky, atd. ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » sob čer 10, 2017 18:39

Zefek píše:
sob čer 10, 2017 17:58
Takovou poruchu na řj měly auta skupiny VW. Podle mě se výměnou řj nic nevyřeší. Problém bude v nastavení plynu. Možná se tady kombinují dvě závady, ... Chtělo by to dodat výstupy z diagnostiky, atd. ...
Vystup z RJ motora mam a ukazuje len tu lambdu. To vysoké napätie, ktoré vraj odpaľuje lambdu merali zvlášť meracím prístrojom. Čo sa týka výstupu RJ zo splynovača to ešte nemám, ale podľa mňa neukáže nič.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Zefek » sob čer 10, 2017 20:59

A tu lambdu někdo měnil?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » sob čer 10, 2017 21:05

Zefek píše:
sob čer 10, 2017 20:59
A tu lambdu někdo měnil?
Ano, lambdu menil autorizovany servis. Hned po prevzati vozidla som siel na stanicu EK a tam pristroj ukazal ze lambda je mrtva

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Zefek » sob čer 10, 2017 22:11

Hm, to je divné, aby si servis neověřil, že ta sonda opravdu funguje.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » sob čer 10, 2017 22:20

Zefek píše:
sob čer 10, 2017 22:11
Hm, to je divné, aby si servis neověřil, že ta sonda opravdu funguje.
Aj mne je to divne, teraz som zvedavy kto zaplati dalsiu novu lambdu.

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pon čer 12, 2017 13:59

Takže, bol som v renaulte a vozidlo som od nich prevzal, novu RJ za cca 450€ som odmietol nakoľko mám pochybnosti o tom, že či vôbec vedia kde je vlastne chyba. Pretože, som sa dožadoval vrátenia peňazí za lambda sondu, ktorú oni objednali a namontovali a potom ju údajne RJ odpalila. Keď som začal argumentovať že sa to stalo na ich strane tak hneď mi začali tvrdiť, že RJ neodpaľuje lambdy sondy ale elektrina neprúdi cez kábel od RJ do lambdy. Vyhodené peniaze v renaulte 260€ za nič. Takze ked hodnotim autorizovany servis mozem povedat ze ma len ťahali za nos, komunikacia nijaka, behom riesenia zavady drzali vozidlo do 3 tyzdnoch, stale menili teorie raz lamda, raz pocitac odpaluje lamda sondy, raz RJ nedava prud do lambda sondy, no proste totalne fiasko. By som chcel vediet ked im niekto prinesie renault prešpikovany elektronikou s nejakou elektrozavadou ako to dokazu opravyt ked nevedia co s thalkou.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Zefek » úte čer 13, 2017 07:02

Napiš zkušenost s autorizákem na http://servisy.rnews.cz
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » stř čer 21, 2017 11:53

V súčasnosti jazdím s vadnou lambdou. Kontrolka sa správa striedavo niekoľko stovák Km svieti, potom zhasne, stále striedavo. Každý autoservis takúto opravu odmieta, nakoľko sa jedná o elektricku závadu v okruhu Lambda, možno ECU. Som objednaný na 10.08. do údajne fundovaného servisu tak som zvedavý ako si s tým poradia. Motor sa správa takto, že čím je väčšia teplota ovzdušia tým sú horšie vlastnosti akcelerácie. Bavíme sa o LPG režime. Keď prepnem na benzín, vyzerá to byť v pohode ale pri 35 stupňových horúčavách zaznamenávam aj na benzíne akoby zoslabený výkon. Čiže máme tu podľa mňa 3 možnosti. 1 - vadná nová lambda, 2 - prasknutý vodič kábla/zaoxidovaný kontakt na konektorovh, 3 - vadná ECU. Je to len predtucha ale na 100% netuším. Vedel by mi prosím niekto poradiť nejakú vylúčovaciu metodu ako zúžiť mnžstvo eventuálnych chýb? Výstup z diagnostiky hlási chybnú prednú lambdu no presne neviem či sa jedna o lambdu. Uvidíme čo povie nasledujuci servis ale po množstve neuspechov a vyhodených penazi mam aj trochu obavu ze za neuspesny servis budem platit nemale peniaze. Za každu radu budem vdacny.

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » sob zář 02, 2017 12:18

Takže, je po oprave. Chyba bola údajne v kábloch v oblasti RJ, dosť sa s tým piplali kým našli závadu, spomínana lambda z renaultu nenabehla, nutná opätovná výmena, vozidlo testujem, už som prešiel cca do 500km, kontrolka zatiaľ nezasvietila, elektromechanik z posledného servisu (jedná sa o bosch car services) vravel, že drôty sú veľmi citlivé resp. tenké a je potrebné veľmi citlivo zasahovať do nich. Tým mal na mysli podozrenie z neopatrnej manipulácie pri splynovani vozidla. Pri režime lpg motor už nezhasína ani keď mám zapnutú klímu. Predtým mi to zhasínalo už od doby, keď lpg bolo úplne nové. Ešte ma čaká nastavenie zmesi vstrekovania v lpg servise, lebo pri nižších otáčkach motor potrhuje. Režim benzín absolutne bez závad. Pravdu povediac, podľa môjho názoru je lepšie kupovať vozidlo na lpg úplne nove z výroby ako dodatočne ho dávať splynovať, pretože existuje ryziko, že lpg servis a autoservis si vás bude pohadzovať ako horúci zemiak nehovoriac o finančnej strate v mojom prípade do cca 1000€ kým sa prišlo na to kde je chyba. Ale je to len môj názor, každý nech si ho urobí sám. Tak teraz mi ostáva len dúfať, že s príchodom zimy mi tie drôty vydržia bez prerušenia kontaktu.

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » sob lis 04, 2017 14:06

Takže po nejakej dobe testovania môžem povedať, že funkčnosť lambdy je ok ale chcem apelovať na každého kto sa chystá splynovať svoje vozidlo aby si poriadne preklepol LPG servis, pretože mám vážne podozrenie, že tie všetke problémy boli spôsobené neodbornosťou mechanikov (skade ruka, skade noha), inač vás to môže stáť veľmi draho. Malo ma to napadnúť už na začiatku keď som prišiel do tohto LPG servisu, pretože keď som sa poobzeral dookola tak všade bordel, špina jak na dvore, tak v dielni aj v kancelárii.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » sob lis 04, 2017 14:23

Ano, sevis je dulezite si spravne vybrat, nebo montazi rozumnet a pripadne chyby odhalit systemem “dodo” ;). Ja uz mam par let doma diagnostiku na lpg a servisni manualy, diky cemuz jsem byl schopny muj system odladit k obrazu svemu ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pon pro 04, 2017 00:49

Takže po nejakej dobe, aktualizacia - proste katastrofa, 1 porucha strieda 2 poruchu. Problém mám pri studenom štarte a tu na fóre som sa toho načítal až až, niekto píše, že problém môže byť v senzore polohy kľukového hriadeľa, inde sa píše nastavenie vôle ventilov, cievka atd. atd. Ja mám vymenenú cievku, nastavenú vôľu ventilov, vymenený senzor polohy kľukového hriadeľa, sviečky menené snáď 3x behom 1 roka, diagnostika 0 bodov, autorizovaný servis renault na zaplakanie. Takže momentálne riešim studený štart, motor naštartuje v pohode akoby nič, potom sa roztrasie akoby vynechal 1 valec, po zošliapnutí plynového pedála motor zdochne, zdochne aj bez pridávania plynu na voľnobeh, potom keď sa mi zľahka našľapovaním pedála podarí dostať a udržať otáčky na cca 2000 - 2200 asi na 20 sekund tak motor sa ustáli a ide riadne na 4 válce. Posledná diagnostika asi pred 5 dnami neukazala nič, pri vypadnutí valca zvykne blikať check engine, po nabehnutí valca prestane blikať, emisiu mám v norme. Budem vdačný za každú radu pretože už toľko vecí som skúšal, že už fakt neviem čo stým.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » pon pro 04, 2017 02:01

jak stary mas benzin v nadrzi? Pokud vice jak mesic, vyjezdi ho a dotankuj cerstvy. Treba to pomuze, me to pomaha vzdy.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od krt.ecek » pon pro 04, 2017 05:58

To co poses je nesmyls... Jednalo se o originalni diagnostiku? Pokud ae rozsviti/rozblika kontrolka,vzdy se chyba ulozi do pameti.... S diagnostikou to hlavne chce cist parametry,kdyz se to deje,nahrat si grafy a cist v nich... Duvod pro vypnuti motoru tam musi byt videt... Chce to nekoho kdo ma origo diagnostiku a umi s ni delat vice nez jen cist chyby....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pon pro 04, 2017 06:12

kotasekh píše:
pon pro 04, 2017 02:01
jak stary mas benzin v nadrzi? Pokud vice jak mesic, vyjezdi ho a dotankuj cerstvy. Treba to pomuze, me to pomaha vzdy.
Tankujem Slovnaft 95, teraz v zime benzinu ide viac a s tohto dôvodu mám plnú nádrž na 65%. Presne toto si mysleli aj v renaulte a do nadrže mi naliali teraz presne neviem či lieh, alebo nejaké aditívum. Bolo to už snáď viac než pol roka do zadu ale pre istotu môžem skúsiť naliať nejakú zmes pre benzínove motory tak uvidím ale veľkú šancu tomu nedávam.

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pon pro 04, 2017 06:24

krt.ecek píše:
pon pro 04, 2017 05:58
To co poses je nesmyls... Jednalo se o originalni diagnostiku? Pokud ae rozsviti/rozblika kontrolka,vzdy se chyba ulozi do pameti.... S diagnostikou to hlavne chce cist parametry,kdyz se to deje,nahrat si grafy a cist v nich... Duvod pro vypnuti motoru tam musi byt videt... Chce to nekoho kdo ma origo diagnostiku a umi s ni delat vice nez jen cist chyby....
Čo sa týka renaultu tak tam určite nepôjdem, pretože za dodaný materiál a neúspešnú prácu si nechali zaplatiť a nakoniec len vymazali chybu a poslali ma preč pričom dobre vedeli, že problém s lambda sondou nevyriešili nakoľko mi kontrolka po par Km znovu zasvietila. Nakoniec chceli meniť RJ motora čo som odmietol, pretože mi už došlo, že to robia formou pokus/omyl a na moju finančnú záťaž nebrali absolutne žaden ohľad. Nakoniec som odniesol auto do Bosch car services kde zistili, že boli prelamane káble, dosť sa stým piplali kým to našli aj si za to nechali poriadne zaplatiť ale opravili. A práve tam mi povedali, že pri štarte nejako kolíšu otáčky ale na túto závadu nevedeli prísť a tam majú špičkovú diagnostiku. Teda ešte v lete sa motor správal takto, že pri studenom štarte otáčky vyskočili na 1500 a postupne klesali, Teraz v zime je to iné, vypadáva nakrátko valec, motor zdochne ale po krátkom ohriati ide dobre.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » pon pro 04, 2017 06:28

Ja taky kdysi jezdil pomalu s plnou nadrzi, ale jelikoz s lpg se moc benzinu nespotrebovava, benzin se v nadrzi zkazi a nase 1.2 16V jsou na to VELMI citlive, stejne jako na obsah ethanolu v benzinu. Hladinu se snazim drzet na ctvrtine, tankuji 100okt benzin (s tou spotrebou cenovy rozdil nepoznas...) bez bioslozek, tankuji casteji treba jen za 200kc a tim si v nadrzi drzim stale cerstvy benzin. Pokud se nejak stane, ze je benzin v nadrzi dele jak mesic, zacne to pri studenem startu delat presne to, co ty popisujes. Staci natankovat cerstvy a je po problemu. Tak to funguje u me :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
niky79
Senior member
Příspěvky: 1612
Registrován: ned lis 22, 2009 22:35

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od niky79 » pon pro 04, 2017 10:04

Benzin se kvuli biosajrajtům "kazí", ale IMHO nikoliv za měsíc, ale za delší dobu. Nicméně souhlasím, že 1/4 nádrže stačí a že benzín s vysokooktanovým číslem je lepší než běžný natural 95.

Jinak servis to chce poradne vybirat. Me se po nějaké době auto na LPG náhodně přepínalo za jízdy zpět na benzín. Servis absolutně netušil v čem může být problém, měnili filtry atd. Zadna změna. Pak dokonce přišly s tím, že to je vstřikovači (nebo co to říkal), že jsou po 70 tisících km zralé na výměnu. Ale vzhledem k tomu, že to byla vymena za par tisic, o které jsem tušil, že by to ničem nepomohlo, odmítl jsem to. Nakonec jsem si to diagnostikoval sám – poškozené kabely pro čidlo teploty. Vymena za par stovek. Chápu, že pro servis byl obrovský problém se na ty kabely podívat.
Megane IV Grandcoupé, 1.6 / 84 kW, Intens (+ packy Navigace plus, Easy Plus, Safety, Winter)
Megane II Sedan 1.4 / 72 kW, Authentique (2005-2017), LPG

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pon pro 04, 2017 13:05

kotasekh píše:
pon pro 04, 2017 06:28
Ja taky kdysi jezdil pomalu s plnou nadrzi, ale jelikoz s lpg se moc benzinu nespotrebovava, benzin se v nadrzi zkazi a nase 1.2 16V jsou na to VELMI citlive, stejne jako na obsah ethanolu v benzinu. Hladinu se snazim drzet na ctvrtine, tankuji 100okt benzin (s tou spotrebou cenovy rozdil nepoznas...) bez bioslozek, tankuji casteji treba jen za 200kc a tim si v nadrzi drzim stale cerstvy benzin. Pokud se nejak stane, ze je benzin v nadrzi dele jak mesic, zacne to pri studenem startu delat presne to, co ty popisujes. Staci natankovat cerstvy a je po problemu. Tak to funguje u me :).
To vecsie mnozstvo benzinu mam len v zimnom obdoby, a podla mna za ten mesiac ho spalim, pretoze auto potrebuje zahriat a kôly poruche splynovaca nemozem v mestskej premavke jazdit na plyn, lebo pod 2000 otacky trha s motorom ale to uz je nedoriesena zalezitost lpg.

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pon pro 04, 2017 13:25

Ale ten 100 okt. benzin skusim tak uvidim co to da.

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » sob pro 23, 2017 20:49

Takže situácia je taká, že som začal testovať ten 100 okt. benzín a v súčastnosti jazdím len na benzín aby som otestoval ako sa bude správať studené štartovanie. Dnes som naštartoval na studeno a asi po 5 sek. bolo počuť rozochvenie motora, následne začala blikať kontrolka check engine a asi po 1 minúte keď pravdepodobne vynechavajúci valec naskočil, prestala kontrolka blikať. Počas jazdy do práce som zistil, že pri nižších otáčkach cca 1300 zošliapnem plynový pedál, motor sa na chvíľu zatrasie akoby mu vypadol 1 valec avšak po miernom zrýchlení už akceleruje plynulo, bez trhania. Doteraz som si myslel, že to robí len v režime LPG. V režime LPG to samozrejme trhá oveľa horšie až do otáčok 2000. Tak teraz už len môžem hádať čím to bude. Môj odhad je vadný vstrekovač, alebo cievka aj keď som cievku menil, tak som sa dočítal, že tie cievky od rôznych výrobcoch nie sú boh vie čo, že vraj ideálna cievka do motorov typu d4f je od výrobcu tesla. Ale pre mňa to znamená zase len výmena súčiastok pokus/omyl/vyhodené peniaze. Po novom roku idem s tým do servisu tak uvidím čo bude.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od kotasekh » ned pro 24, 2017 08:12

Vadny vstrikovac je blbost, protoze by musely byt vadne oba, kdyz to dela na benzin i lpg. A civka je dvojta, kdy kazda jeji jedna cast obsluhuje dva valce. Pokud jedna civka odejde, musi vynechavat dva valce.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Martin110
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: sob čer 10, 2017 10:22

Re: Thalia II - nejasná závada

Příspěvek od Martin110 » pon pro 25, 2017 09:41

Snáď môžem k tomu doplniť aj to, že pri studenom štarte sa motor mierne zachveje a otáčky sa neprirodzene zdvihnú na cca 1300 - 1400 a potom po zhruba 20 sek otáčky klesajú akoby na normál. Asi tak do tej 1 minúty je to v pohode. Vonkajšia teplota okolo 0 stupňov ale som ešte zvedavý čo bude ak vonkajšia teplota klesne napr. -10. Inač k tomu 100 okt. benzínu - zaznamenávam aj to, že ranný štart je o niečo lepší než predtým. Dnes ráno pri 0 teplote som naštartoval a bolo to ako som písal len mierne zachvenie pričom v minulosti s 95 okt. benzínom to bolo horšie (vypadávanie valca, blikanie check engine, potom to nabehlo ale trvalo dlhšie kým sa motor stabilizoval). Ale ešte čakám na silnejšie mrazy, tak uvidím.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 14 hostů