Potenciometr plynu/škrticí klapky

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 02, 2017 20:38

Tak dneska se mi za jízdy rozsvítila kontrolka žhavení plus check engine, motor na volnoběh chcípal a nejel nad 3000 otáček. Stačilo vypnout zapnout motor a nouzák zmizel, ale po pár km znovu. Jsem 100km od baráku, takže nemám garáž a pořádnou diagnostiku, ale rychlý pohled přes ELM327 prozradil chybu P0638 Throttle Actuator Control Range/Performance (Bank 1). Chyba na snímači někde mezi pedálem a klapkou.
Dotaz je tedy následující. Dá se s origo diagnostikou zjistit přesně, který potenciometr to je? A lanko plynu končí pod baterkou nebo pod řj? Je stejný jako na cliu (jestli pasuje návod na pročištění)? Díky za nějaké poznatky :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od krt.ecek » úte kvě 02, 2017 20:45

Delaji mraky verzi a nevim jak v tech vasich thalkach,ale pokud vede lanko od pedalu do motoroceho prostoru a ne az ke klapce,je to stejne... Zkus to rozebrat a procistit,pripadne zkontrolovat,zda nenu praskly kryt a nedostava se tam vlhkost a bordel, na 99% to je stejne a stejny problem jak na cliu
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 02, 2017 20:54

V plánu je sundat baterku a hledat šmudlu, plus to pročistit, k tomu mě právě zajímá, jestli Clip ukáže, v kterém členu konkrétně je chyba, protože může být problém i ve škrticí klapce a pak je zbytečné čistit potenciometr na konci plynového lanka. Zkusím ještě kouknout na clia, jak to přesně má vypadat a jak se to čistí...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od kotasekh » stř kvě 03, 2017 04:21

Tak novy napad. Kdyz se to stalo podruhe, bylo to doprovazeno restartem palubni kamery. Vzhledem k tomu, jak davam na zadek altiku a baterce, projdu prvni ukostreni. Viz clanek ZDE
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od kotasekh » stř kvě 03, 2017 08:37

100km jizda domu a nic... To je zas masarka toto :D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od krt.ecek » stř kvě 03, 2017 08:39

to by odpovídalo té kostře... ikdyž když jsme to měli v Megane I, tak byl prasklý ten kryt toho a tyto problémy způsobovala vlhkost....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od kotasekh » stř kvě 03, 2017 09:09

Dneska nabiju baterku a ocistim hlavni kostru. U me je problem v tom, ze altiku a baterce davam hrozne zabrat, pred startem se mi baterka vybije na 12V, coz je cca 50% kapacity a hned po startu chci dodat skoro 200A po dobu necelych peti minut. Jezdim sice hodinu a pul do prace, ale i tak to nestihnu nabit (pokud se dobiji 10A). Altik po startu jede na 100%, mozna i vic. Nedivim se tedy tomu, pokud by zacalo pri jizde nahodne kolisat napeti, at uz vlivem baterky, altiku nebo kostry. Pokud se to po dnesni kontrole bude opakovat, budu muset vyndat ten potenciometr, coz se mi teda vubec nechce... Jaky prurez dratu jsi daval na kostru na baterce?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od krt.ecek » stř kvě 03, 2017 09:32

Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od kotasekh » stř kvě 03, 2017 10:56

Tak mezi minusem baterky a kostricim bodem hlavni kostry na karoserii jsem nameril odpor 5 ohmu, tam asi nema cenu neco resit :). Baterka je na nabijecce, chyba smazana, budu jezdit a uvidim, zatim v pohode.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od krt.ecek » stř kvě 03, 2017 11:46

5 ohmů mi přijde vcelku dost, když říkáš že využíváš 100A.... sice né vše jde přes tento kabel, ale i tak...

Osobně jsem neměřil odpor, protože to zkreslují kabely od měřáku, které mívají klidně i několik ohmů v součtu, ale měřil jsem úbytek napětí. zapl všechny světla včetně dálkových a změřil napětí na baterce (zapíchl jsem jehlové hroty do polu baterky skrz ten povlak co se na nich dělá, korozí bych to nenazval) a pak jsem přesunul zápornou svorku na kostřící bod na kastli a sledoval úbytek... najdeš to v tématu o baterce co jsem měřil...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 04, 2017 07:29

Tak u me bylo pri nastartovanem motoru a zaplem vyhrivani (plus svetla a tak bezne) na baterce 12.2V a oproti kostre auta 11.9V, takze ubytek 0.3V pri prutoku necelych 200A, takze ztrata 60W pokud dobre pocitam. Vcera jsem to cely den resil a nevyresil, tohle resit nemusim, me brzdi neco jineho, a to je 7W odber pri stani auta, ktery mi vybije baterku na 12V, coz je cca 30% kapacity. Pak staci jeden start, 5 minut vyhrivani a diskoteka je na svete. Jezdim sice dlouhe trasy, ale pokud baterka (varta) neprijme vice nez 10A (jestli vubec), tak ani dve hodiny cesty nestaci na dobiti. Prvni reseni je nastaveni vybijeni pouze na 12.5V, misto nynejsich 12V. To je cca 70% kapacity a to uz bohate staci, ale zase se mi driv vypne kamera v aute, coz zase nechci. Druhe reseni je poridit trakcni baterii, ktere zvladaji pres 20A nabijeci proud, ale jsou zas drahe. Nebo poridit druhou obyc baterku do kufru (kabely natazene jsou) a ziskat tim dvojnasobny nabijeci proud, coz by mohlo byt opet tech 20A (10A na kazdou baterku). Baterku jsem vcera nabil a uvidim, jestli se chyba s potenciometrem objevi znovu. Pokud ano, nastavim vybijeni na 12.5V. Pokud se kamera bude vypinat moc brzo a nevydrzi aspon 24h, prijde na radu druha baterka do kufru. Ted je ale vse v poradku, chyba se znovu neobjevila a mazlik jezdi v pohode bez diskoteky.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od krt.ecek » čtv kvě 04, 2017 07:38

Nejsem si jist, zda v tvém případě je druhá baterka řešení.... kolik máš apmerový alternátor? všude píšeš o poměrně velkém odběru, že jsi na hraně alternátoru a chceš mu přidat další nálož? Myslím, že si koleduješ o problém a půjdeš pořád dokola...

Co se odběru týče, zkusil bych klasiku vyndat pojistku rádia (obě), zda se to zlepší....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 04, 2017 07:50

Ten "cerny" odber je umyslny, ne nechteny :D (proto si i muzu nastavit, kam az se mi vybije baterka, jestli na 12.5V nebo na 12V). Altik ma 70A, takze to vyhrivani jede hlavne z baterky. Ale vyhrivani jede jen par minut po startu, maximalne 5 minut pokud hodne mrzne. Pak se vypne a altik si muze v klidu dobijet baterky. V mem pripade by i 150A altik jel na 100% vykonu, ale opet jen par minut po studenem staru, pak by se zase nudil, stejne jako muj nynejsi altik. A otazka bokem - umi altik jet na vice nez 100% vykonu? Pokud ne, je to vyhoda, nespali se :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od kotasekh » pon črc 10, 2017 09:05

Pokročil jsem trochu dále. "Černý" odběr jsem nastavil tak, ať se odpojí při vybití baterie na 12.5 V, protože jak jsem zjistil, 12 V není ani tak 50 % nabití, jako spíše 20 %, což baterii jistě nedělalo dobře, že ji každý den vybiju tak hluboko a nenabiju ji do plna. Chyba potenciometru se objevovala častěji, ale vždy stačilo nabít baterii a byl na týden dva klid. Poslední dobou to ale nepomáhalo, chyba vyskočila i po tříhodinovém nabíjení následovaném tříhodinovou jízdou, kdy baterie už prostě musela být nabitá. Takže jsem uznal, že potenciometr už začíná být vážně vadný. Rozhodl jsem se pro jeho vyčištění. To byla práce panečku :D. Pokud jsem nechtěl rozebrat půlku auta (a že nechtěl), byla to práce pro zkušeného gynekologa. Po hodince drbačky jsem měl venku celý potenciometr i s lankem plynu, potenciometr se dá naštěstí vytáhnout bez odpojení lanka. A jak do něj? Přemlouval jsem ho, prosil jsem ho, mlátil jsem s ním, šroubovákem jsem páčil, nožem jsem řezal... Nic, ani prd, a to bylo jasně vidět, kde je víčko, ale prostě bylo buď přivařené, nebo hodně dobře přilepené. Musel jsem vylomit kus plastu bokem, abych se dostal ke kraji víčka a pak už to šlo výpáčit. Uvnitř na mě vykoukly nějaké pružinky a jiné bazmeky, které samozřejmě při mém prvním nešikovném doteku vyskákaly ven :D. Koukl jsem na net, kolik stojí nový a po zjištění ceny jsem to tedy zkusil opravit :-). Nakonec to nebylo nic složitého, jsou to jen tři díly logicky do sebe zaadající. Kontaktolem jsem vyčistil dráhy a "kartáčky" a trochu jsem je předpružil. Smontoval, zalepil černým silikonem a namontoval zpátky do auta. Překvapivě vše fungovalo, takže bylo jisté, že jsem stav opravou nezhoršil :-). Jel jsem auto projet, vše ok, ale po 30km zase vyskočila chyba potenciometru :-(. Auto reaguje na plyn v pořádku, vše funguje plynule, jen je v nouzáku a nepustí mě nad 2800 otáček. A jelikož vše jinak funguje a potenciometr je vyčištěný (a nebyl ani špinavý, spíš jako nový), začal jsem podezírat baterku a altík. Dal jsem baterku na nabíječku a sledoval napětí. Počáteční bylo 12.4 V, po čtyřech hodinách nabíjení bylo napětí 12.4-12.5 V (s připojenou nabíječkou!). Objednal jsem teda novou baterku. Vyhodil jsem starou (v autě ukazovala 12.4 V, mimo auto 12.7 V) a zamontoval novou (12.55 V mimo auto a 12.5 V v autě). Nenabíjel jsem ji, tohle musí stačit. A světe div se, najel jsem už 200 km a chyba nikde, nová Exide se krásně nabíjí, po 80km jízdě ukázala napětí 13 V (stará varta ani po 500km neukázala více než 12.5 V). Ve středu jde ještě na repas altík (jen ložiska a uhlíky za 850 kč i s prací - jen preventivně) a snad už bude klid :-).
Starou Vartu jsem nabil a ukázala po odpočinutí 12,75 V cca. Po připojení 5A zátěže kleslo napětí na 12.2V a po dvou hodinách jsem byl na 11.85 V v zátěži. Při lehkém zatížení prostě hrozně rychle klesalo napětí, což asi autu v určitých situacích vadilo a ve spojení se silně jetým altíkem to končilo chybou potenciometru a nouzákem... Varta Blue Dynamic byla v autě 2 a půl roku.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
postar Michal
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: ned kvě 31, 2009 12:13

Re: Potenciometr plynu/škrticí klapky

Příspěvek od postar Michal » úte črc 11, 2017 21:31

Chybu P0638 - Throttle Actuator Control Range/Perfomance - mi ukázalo pri 279 505 km - na internete zistené ako špinavá, chybná škrtiaca klapka - chyba odstránená ELM, škrtiaca klapka prečistená prípravkom na škrtiace klapky - po vyčistení chod motora a klapky bez závad, chybu mi už neukazuje.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů