Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Ahoj, mám R Thalii II 2011 1.2 16V najeto 51000tis.km. Pro můj klid jsem si nechal seřídit ventilové vůle protože už byly slyšet, ále po seřížení mi začal hodně kolísat volnoběh v rozmezí 350/700ot. Takže jsem je nechal seřídit jěště jednou s většíma vůlema stim že mechanik má podezdření na 1. lambda sondu. Takže jsem vyměnil první lambdu svíčky vzduchový filtr a stejně pořád houpe už sice né tolik ale pořád(chvíli kolísá chvíli ne), ale za studena mám problém se vůbec rozjet jak jí dostanu nad 2000tis. ot. tak jede bez problému. Dokázal by mi někdo poradit co je v tom za ničemnýho krtka?
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Na kolik seřizoval? Nechal bych změřit kompresní tlaky.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Před seřízením měly 30/30, na druhý seřízení se dalo 20/25.
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Sání - vačkový hřídel s drážkou mezi vačkami na válci 2 (mm) 0.25 - 0.32
Výfuk- vačkový hřídel s drážkou mezi vačkami na válci 2 (mm) 0.35 - 0.42
Motor D4F728 by měl mít tyto vůle. Chytrá kniha sice říká S 0.05-0.12 a V 0.15 - 0.22, ale v ní je všeobecně motor D4F, konkrétně pro 728 tam nic není. V renaultu mi vůle naštělovali na S 0.3 a V 0.4, já se toho držím a šteluju je tak taky. Každopádně tvých S 0.2 a V 0.25 bych neviděl jako problém. Mimo to, pokud motor nejezdí na LPG, na ventily se nesahá a už vůbec ne v 50k km, to byla opravdu zbytečná práce (viz hodnoty před seřízením 0.3/0.3, které jsou na rozdíl od napodruhé seřízených docela v normě).
Výfuk- vačkový hřídel s drážkou mezi vačkami na válci 2 (mm) 0.35 - 0.42
Motor D4F728 by měl mít tyto vůle. Chytrá kniha sice říká S 0.05-0.12 a V 0.15 - 0.22, ale v ní je všeobecně motor D4F, konkrétně pro 728 tam nic není. V renaultu mi vůle naštělovali na S 0.3 a V 0.4, já se toho držím a šteluju je tak taky. Každopádně tvých S 0.2 a V 0.25 bych neviděl jako problém. Mimo to, pokud motor nejezdí na LPG, na ventily se nesahá a už vůbec ne v 50k km, to byla opravdu zbytečná práce (viz hodnoty před seřízením 0.3/0.3, které jsou na rozdíl od napodruhé seřízených docela v normě).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Právě to "docela v normě" mi moc nepříjde když motor řinčí jak stará fiesta na který ventily rachatali už od výroby. Motor nebo lépe řečeno ventily by měly bejt zticha ne? Místo toho aby rachatali.
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Na motoru bez hydraulických zdvihátek půjdou ventily slyšet vždy, asi jako na staré feldě . Ta felda byla sice OHV, ale zvuk je velmi podobný. Přílišné cvakání ventilů způsobuje moc velká ventilová vůle, což 0.3/0.3 určitě není. A to, co slyšíš, jsou určitě ventily?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Záleží, jestli to byly opravdu ventily. Zažil jsem motor, který šel tak tiše, že bylo slyšet cvakání vstřikovačů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
To ale asi nebyl D4F že
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
1.2 TCe, ale od Nissanu, takže H5F, ale i D4F existoval ve variantě 1.2TCe
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Po seřízení vůlí motor ztichl takže si myslím že to byli ventily.
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Teď přichází otázka. Píšeš, že napodruhé jsi je nechal seřídit na větší vůle, což v dalším příspěvku upřesňuješ na 0.2/0.25mm. Věřím, že těmito hodnotami ventily docela ztichnou, ale jsou to stále nižší hodnoty, nežli předepsané. Na prvním seřízení tam byly hodnoty ale ještě nižší. A víš, co se stane s motorem, který má venitlové vůle výrazně menší, nežli minimální?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
To vůbec netušim... Tenhle francouskej popelník mám akorát na dojíždění do práce jinak mám MB a u toho takový problémy neřeším. Ale jsem zvědavej co se stane. Ale podle chytré knihy to jsou hodnoty stále vyšší tak čeho se mám tedy držet?
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Chytra kniha je pro clio ii, sice d4f motor, ale jiny kod. V thalii ii je motor d4f728, pro nehoz jsou vule cca 0,3/0,4. Pokud maji ventily mensi nezli minimalni vuli, dojde po zahrati motoru k tomu, ze se ventil nedovre, protoze uz proste nema kam uhnout, vule uz je nulova. A to zpusobi rychle podpaleni vyfukovych sedel. Pokud se ten motor po prvnim serizeni jen nastartoval a chvilku projel, nemelo by to vadit, ale pokud s vulemi napr 0.1/0.1 najezdil 100km, pochybuji, ze to vydrzela sedla. Takze ted bych to smeroval na mereni komprese, at se otestuji sedla. Tim houpavym volnobehem a neochcotou pod 2k otacek se totiz presne projevuji znicena sedla.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Ok. Zkusim jěště jednou nechat udělat vůle zpátky na jak to bylo 30/30 nebo 30/40 jak máš ty a uvidíme. Jinak služebníček ruce líbám a děkuji za radu.
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Za malo. Ono to chce zjistit, jestli je na vacce drazka nebo ne, ja nikdy nepochopil co je tim mysleno a nic jsem tam nevidel, ale primo v renautlu serizovali muj motor (stejny v kazde 1.2 thalii od 2009 a novejsi) na 0.3/0.4.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
takze tie motor nie je rovnaky ako v cliu a este ked su vole ventylov vedsie ako tych 0.3/0.4 v thalii ako by sa to prejavovalo auto nema tah nenastartujem ??
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Motory jsou "temer" identicke, odlisuji se vetsinou v drobnostech. Kdyz budou nastavene vetsi vule nezli maji byt, budou ventily velmi hlucne a asi se ani plne neotevre (draha ventilu bude snizena prave o vuli nad maximum), ale to si myslim ze chod motoru neovlivni.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Problém je, že pokud bude velká vůle ventilu, vačka bude na ventil narážet později v ostřejším náběhu vačky a opouštět ho taky rychleji opět v ostřejším náběhu. Dojde pak k tomu, že takový ventil bude poskakovat a časem dojde k jeho uklepání.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Jen bych chtěl k diskuzi o ventilové vůli uvést, že máme Thálii I, 1,2 16V, rok výr. 6/2008 a má motor typ 728. Když jsem nechával po 100 tis. km seřídit ventily, tak jsem nikde nemohl najít správné hodnoty. Informace zde na fóru byla na tu menší vůli ventilů, což můj mechanik odmítal provést a nakonec je nastavil na 0,2 a 0,25. Auto jezdí bez problémů, ale nyní se tu dozvídám, že správné hodnoty jsou zřejmě 0,3 a 0,4. Může prosím tuto hodnotu potvrdit i někdo, kdo to má ze servisního manuálu. Děkuji!
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
0.3/0.4 je hodnota, na kterou mi ventily byly serizovany primo v autorizovanem servisu renault. Ale pokud nekdo ma manual primo pro d4f728, nebudu se zlobit, kdyz presne hodnoty potvrdi .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Já musím ! ! ! potrvdit vůle 30/40 dneska se to dalo do hromady sice trochu cvrkaj ále jede to jak má drží otáčky a trhá asvalt. Takže jěště jednou VELÍKÉ díky za radu, kdybych mohl rozbiju si hubu o chodník jak bych klaněl.
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Za malo, od toho mame toto forum
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned zář 03, 2017 09:43
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Ahojte mozte mi prosim Vas povedat ake vole sa maju nastavit na thalii 2009 1.2 16 55kw kod motora D4F G7? Dakujem velmi pekne
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Sani 0.3, vyfuk 0.4mm
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned zář 03, 2017 09:43
Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů
Dakujem za odpoved ked mi to nastavovali tak mi davali na sanie 10 a na vyfukove 20 hrozi poskodenie motora?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů