Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Dierest
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pon říj 24, 2016 16:05
Bydliště: Česká Lípa

Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Dierest » pon říj 24, 2016 16:16

Ahoj, mám R Thalii II 2011 1.2 16V najeto 51000tis.km. Pro můj klid jsem si nechal seřídit ventilové vůle protože už byly slyšet, ále po seřížení mi začal hodně kolísat volnoběh v rozmezí 350/700ot. Takže jsem je nechal seřídit jěště jednou s většíma vůlema stim že mechanik má podezdření na 1. lambda sondu. Takže jsem vyměnil první lambdu svíčky vzduchový filtr a stejně pořád houpe už sice né tolik ale pořád(chvíli kolísá chvíli ne), ale za studena mám problém se vůbec rozjet jak jí dostanu nad 2000tis. ot. tak jede bez problému. Dokázal by mi někdo poradit co je v tom za ničemnýho krtka?
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » pon říj 24, 2016 18:57

Na kolik seřizoval? Nechal bych změřit kompresní tlaky.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Dierest
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pon říj 24, 2016 16:05
Bydliště: Česká Lípa

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Dierest » pon říj 24, 2016 19:06

Před seřízením měly 30/30, na druhý seřízení se dalo 20/25.
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » pon říj 24, 2016 20:00

Sání - vačkový hřídel s drážkou mezi vačkami na válci 2 (mm) 0.25 - 0.32
Výfuk- vačkový hřídel s drážkou mezi vačkami na válci 2 (mm) 0.35 - 0.42
Motor D4F728 by měl mít tyto vůle. Chytrá kniha sice říká S 0.05-0.12 a V 0.15 - 0.22, ale v ní je všeobecně motor D4F, konkrétně pro 728 tam nic není. V renaultu mi vůle naštělovali na S 0.3 a V 0.4, já se toho držím a šteluju je tak taky. Každopádně tvých S 0.2 a V 0.25 bych neviděl jako problém. Mimo to, pokud motor nejezdí na LPG, na ventily se nesahá a už vůbec ne v 50k km, to byla opravdu zbytečná práce (viz hodnoty před seřízením 0.3/0.3, které jsou na rozdíl od napodruhé seřízených docela v normě).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Dierest
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pon říj 24, 2016 16:05
Bydliště: Česká Lípa

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Dierest » pon říj 24, 2016 21:55

Právě to "docela v normě" mi moc nepříjde když motor řinčí jak stará fiesta na který ventily rachatali už od výroby. Motor nebo lépe řečeno ventily by měly bejt zticha ne? Místo toho aby rachatali.
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » pon říj 24, 2016 22:04

Na motoru bez hydraulických zdvihátek půjdou ventily slyšet vždy, asi jako na staré feldě :-). Ta felda byla sice OHV, ale zvuk je velmi podobný. Přílišné cvakání ventilů způsobuje moc velká ventilová vůle, což 0.3/0.3 určitě není. A to, co slyšíš, jsou určitě ventily?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Zefek » pon říj 24, 2016 22:05

Záleží, jestli to byly opravdu ventily. Zažil jsem motor, který šel tak tiše, že bylo slyšet cvakání vstřikovačů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » pon říj 24, 2016 22:08

To ale asi nebyl D4F že :)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Zefek » pon říj 24, 2016 22:14

1.2 TCe, ale od Nissanu, takže H5F, ale i D4F existoval ve variantě 1.2TCe :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Dierest
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pon říj 24, 2016 16:05
Bydliště: Česká Lípa

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Dierest » úte říj 25, 2016 05:23

Po seřízení vůlí motor ztichl takže si myslím že to byli ventily.
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » úte říj 25, 2016 08:11

Teď přichází otázka. Píšeš, že napodruhé jsi je nechal seřídit na větší vůle, což v dalším příspěvku upřesňuješ na 0.2/0.25mm. Věřím, že těmito hodnotami ventily docela ztichnou, ale jsou to stále nižší hodnoty, nežli předepsané. Na prvním seřízení tam byly hodnoty ale ještě nižší. A víš, co se stane s motorem, který má venitlové vůle výrazně menší, nežli minimální?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Dierest
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pon říj 24, 2016 16:05
Bydliště: Česká Lípa

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Dierest » úte říj 25, 2016 09:48

To vůbec netušim... Tenhle francouskej popelník mám akorát na dojíždění do práce jinak mám MB a u toho takový problémy neřeším. Ale jsem zvědavej co se stane. Ale podle chytré knihy to jsou hodnoty stále vyšší tak čeho se mám tedy držet?
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » úte říj 25, 2016 10:02

Chytra kniha je pro clio ii, sice d4f motor, ale jiny kod. V thalii ii je motor d4f728, pro nehoz jsou vule cca 0,3/0,4. Pokud maji ventily mensi nezli minimalni vuli, dojde po zahrati motoru k tomu, ze se ventil nedovre, protoze uz proste nema kam uhnout, vule uz je nulova. A to zpusobi rychle podpaleni vyfukovych sedel. Pokud se ten motor po prvnim serizeni jen nastartoval a chvilku projel, nemelo by to vadit, ale pokud s vulemi napr 0.1/0.1 najezdil 100km, pochybuji, ze to vydrzela sedla. Takze ted bych to smeroval na mereni komprese, at se otestuji sedla. Tim houpavym volnobehem a neochcotou pod 2k otacek se totiz presne projevuji znicena sedla.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Dierest
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pon říj 24, 2016 16:05
Bydliště: Česká Lípa

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Dierest » úte říj 25, 2016 12:45

Ok. Zkusim jěště jednou nechat udělat vůle zpátky na jak to bylo 30/30 nebo 30/40 jak máš ty a uvidíme. Jinak služebníček ruce líbám a děkuji za radu.
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » úte říj 25, 2016 13:08

Za malo. Ono to chce zjistit, jestli je na vacce drazka nebo ne, ja nikdy nepochopil co je tim mysleno a nic jsem tam nevidel, ale primo v renautlu serizovali muj motor (stejny v kazde 1.2 thalii od 2009 a novejsi) na 0.3/0.4.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

thalia po
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: sob srp 20, 2016 23:22

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od thalia po » stř říj 26, 2016 09:05

takze tie motor nie je rovnaky ako v cliu a este ked su vole ventylov vedsie ako tych 0.3/0.4 v thalii ako by sa to prejavovalo auto nema tah nenastartujem ??

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » stř říj 26, 2016 09:10

Motory jsou "temer" identicke, odlisuji se vetsinou v drobnostech. Kdyz budou nastavene vetsi vule nezli maji byt, budou ventily velmi hlucne a asi se ani plne neotevre (draha ventilu bude snizena prave o vuli nad maximum), ale to si myslim ze chod motoru neovlivni.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Zefek » stř říj 26, 2016 11:14

Problém je, že pokud bude velká vůle ventilu, vačka bude na ventil narážet později v ostřejším náběhu vačky a opouštět ho taky rychleji opět v ostřejším náběhu. Dojde pak k tomu, že takový ventil bude poskakovat a časem dojde k jeho uklepání.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Bravomv
Junior member
Příspěvky: 131
Registrován: pát bře 04, 2016 15:18

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Bravomv » stř říj 26, 2016 17:06

Jen bych chtěl k diskuzi o ventilové vůli uvést, že máme Thálii I, 1,2 16V, rok výr. 6/2008 a má motor typ 728. Když jsem nechával po 100 tis. km seřídit ventily, tak jsem nikde nemohl najít správné hodnoty. Informace zde na fóru byla na tu menší vůli ventilů, což můj mechanik odmítal provést a nakonec je nastavil na 0,2 a 0,25. Auto jezdí bez problémů, ale nyní se tu dozvídám, že správné hodnoty jsou zřejmě 0,3 a 0,4. Může prosím tuto hodnotu potvrdit i někdo, kdo to má ze servisního manuálu. Děkuji!

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » stř říj 26, 2016 17:49

0.3/0.4 je hodnota, na kterou mi ventily byly serizovany primo v autorizovanem servisu renault. Ale pokud nekdo ma manual primo pro d4f728, nebudu se zlobit, kdyz presne hodnoty potvrdi :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Dierest
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pon říj 24, 2016 16:05
Bydliště: Česká Lípa

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Dierest » stř říj 26, 2016 18:45

Já musím ! ! ! potrvdit vůle 30/40 dneska se to dalo do hromady sice trochu cvrkaj ále jede to jak má drží otáčky a trhá asvalt. Takže jěště jednou VELÍKÉ díky za radu, kdybych mohl rozbiju si hubu o chodník jak bych klaněl.
Renault Laguna III 2.0 16V 103kW M4R

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » stř říj 26, 2016 21:40

Za malo, od toho mame toto forum :)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Jurolaguna
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned zář 03, 2017 09:43

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Jurolaguna » ned zář 03, 2017 10:23

Ahojte mozte mi prosim Vas povedat ake vole sa maju nastavit na thalii 2009 1.2 16 55kw kod motora D4F G7? Dakujem velmi pekne

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » ned zář 03, 2017 10:36

Sani 0.3, vyfuk 0.4mm
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Jurolaguna
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned zář 03, 2017 09:43

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Jurolaguna » ned zář 03, 2017 10:44

Dakujem za odpoved ked mi to nastavovali tak mi davali na sanie 10 a na vyfukove 20 hrozi poskodenie motora?

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů