Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » ned zář 03, 2017 10:52

Ano. Pokud je to motor D4F G728, neboli jedina 1.2 16V co se do thalie v roce 2009 montovala, tak potrebuje extra velke vule, ktere spousta mechaniku skoro az odmita nastavit a radsi tam daji klasiku 0.1 a 0.2mm. Jenze 0.25mm je na vyfuku vule, ktera uz je naprosto minimalni, po zahrati nulova. Projevi se to tarokovanim na volnobeh, po ujeti par tisic km se znici vyfukove sedla a nejlevnejsi varianta je vymena motoru z vrakoviste, nebo repas hlavy (cca 10-30k kc, podle kvality a rozsahu).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Jurolaguna
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned zář 03, 2017 09:43

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Jurolaguna » ned zář 03, 2017 11:12

Dam to hned prenastavit dakujem Vam velmi pekne!

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » ned zář 03, 2017 11:25

Ono se tam totiz jeste rozlisuje, jestli je na vackove hrideli drazka nebo ne. A podle toho jsou vule bud vetsi nebo mensi. Ale jeste jsem neslysel, ze by nekdo v "nasi" thalii mel motor s tema mensima vulema. Ja mam thalii vyrobenou 4/2009 a tam jsou vule 100% ty vetsi.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Jurolaguna
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned zář 03, 2017 09:43

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Jurolaguna » ned zář 03, 2017 11:46

Pozeram ze ja mam 29.1 2009. Spociatku som myslel ze su tam uz hydrostely no bol som milo prekvapeny po zhodeni ventiloveho vika :)

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od 33chose33 » ned zář 03, 2017 13:17

Sundaval jsem teď hlavu a dával jsem vůle také 0,3 a 0,4, když jsem u tom mluvil se známým servisákem, tak také říkal, že jsme se zbláznil, ale motor normálně jede.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

Jurolaguna
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned zář 03, 2017 09:43

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Jurolaguna » ned zář 03, 2017 15:54

Akurat sa nastavilo na sacie 0.3 a vyfuk 0.4. Nastavovalo sa to hlavne koli zlym teplym a studenym startom tak som zvedavy ci to pomoze. Vdaka za rady :)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » ned zář 03, 2017 15:59

Tak na tohle asi serizeni vule ventilu moc nepomuze ;). Pokud to startuje spatne jak za studena, tak i za tepla, je problem nekde jinde nez ve ventilovych vulich.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Jurolaguna
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned zář 03, 2017 09:43

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Jurolaguna » ned zář 03, 2017 16:02

Menili sa aj cidla prve ako teplotne pri termostate. Cim viac citsl o thaliach tak viac pozorujem ze vela ludi ma stym problemy hlavne pri studenych startoch. Ono prvych 5 rokov nebol ziadny problem ani sa v motore nehrabalo teda okrem sviecok

Jurolaguna
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned zář 03, 2017 09:43

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Jurolaguna » ned zář 03, 2017 16:10

Ono na internete pise kazdy nieco ine niekomu pomoze prehratie sofrveru v rj inemu pridavanie vifu do nadrze a niekomu nasravenie ventilovych voli. Najlepsie by bolo zohnat niekoho s origo diagnostikou a hlavne aby vedel co robi pripadne zmerat tlaky vo valcoch ale pri dnesnych cenach za generalku je lepsie zohnat druhy motor ale tam to riziko ze ten moj bude v lepsiom stave ako som ten druhy

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od MOJE JMÉNO » ned zář 03, 2017 17:54

Pokud jsou vůle ve studeném stavu malé, po zahřátí motoru mohou být ještě menší, čí žádné. Zde může tedy dojít k tzv. podpálení ventilů z důvodu dlouhodobého nedovírání. Držel bych se rozhodně hodnot udávaných výrobcem.

Jurolaguna
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned zář 03, 2017 09:43

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Jurolaguna » pon zář 04, 2017 11:08

Ahojte tak ventily nastavene saci 0.3 a vyfukovy 0.4 moje postrehy so studeneho startu su velmi dobre auto chyti hned otavky nekolisaju a taktiez aj teply start je v poriadku takze mne nastavenie ventilovych voli urcite pomohlo ☺

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od kotasekh » pon zář 04, 2017 11:16

Tak přeji ať to vydrží :-). Jinak termíny na nastaevní vůle jsou co 30 000km při provozu na LPG, jinak asi nikdy :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Jurolaguna
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned zář 03, 2017 09:43

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Jurolaguna » pon zář 04, 2017 11:30

Dakujem dufam ze vydrzi aktualne je najazdenych 77586 a za tu dobu sa ventily nenastavovali akurat sa 2 krat menili sviecky 7x olej plus filtre a 1x teplotne cidlo tak dufam ze to ostane len pri vymene oleja ☺ a aktualne estw vymenit rozvody ☺

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od jjenda » čtv zář 07, 2017 08:16

Minulý týden jsem byl v servisu měnit boční okno a při té příležitosti jsem se jim zmínil, že mě poslední dva měsíce občas při studeném ránu napoprvé hned nenaskočí motor, na což jsem byl velice hrdý, ale pak během dne už naskočí vždycky jako dřív ihned. Přijímací technik okamžitě ohlásil, že se podívají jestli není nějaká hláška chyby, ale že rovnou automaticky se udělají ventily. Od převzetí auta už je vše zase OK. Asi to startování ty ventily ovlivňují. Jenom tak bokem, loni jsem měnil rozvody a taky se dělaly ventily, ale nevím s jakou vůlí. (Používám VIF+ Tak ONO).
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od MOJE JMÉNO » čtv zář 07, 2017 08:27

Celé léto vůz v garáži nechytil na první ťuk, ale vždy až na druhý. Po startu byly vždy cca 3 sek velmi nízké otáčky a motor se zdálo, že pracuje nepravidelně. Poté otáčky naběhnou a již je vše jak má být. V teplém stavu vše naprosto ok, emise ok. Týden zůstalo na ulici a vždy při chladném ránu (cca 7°C) chytí každý den na první cvrnk. Vede mne to k domněnce, nemůže-li nějaké teplotní čidlo mít křivku posunutou o trochu nahoru a motor se z toho vždy vzpamatuje až si porovná parametry. Nemohlo by to být čidlo teploty nasávaného vzduchu ? Měřil jsem jeho charakteristiku při 20°C a cca to odpovídalo, ale je to taková pouťová atrakce, tak bych se nedivil, kdyby se to nechovalo jak má. Tedy dotaz : může toto čidlo skutečně ovlivnit nereálnou změřenou teplotou vzduchu (třeba místo skutečných 20°C změřeno 30°C) nastavení bohatosti při startu ?

Jirikan
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 06, 2012 16:51

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od Jirikan » pát zář 08, 2017 20:51

Taky bych se přikláněl k nějaké té teplotě, když je pod 15 st.C tak start obvykle napoprvé. Ale když je více tak někdy napodruhé. Ale řekl bych spíš čidlo teploty chl. kap.

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od MOJE JMÉNO » sob zář 09, 2017 06:31

Možná se pletu, ale neslouží čidlo chladicí kapaliny pouze pro signalizaci? Teplota nasávaného vzduchu je dle mého názoru velmi důležitý údaj pro ŘJ, jelikož tato přímo ovlivňuje (ne)nutnost obohacení směsi. Dříve bylo nutno zapnout ručně sitič, tady čidlo změří mráz a při startu to obohatí směs. Asi zkusím čidlo objednat a vyměnit, ale jestli to teď přes zimu dá pokoj, tak až na jaře.

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Kolísání/ houpání motoru po seřízení ventilů

Příspěvek od 33chose33 » ned zář 10, 2017 08:47

Také se domnívám, že čislo teploty chladící kapaliny slouží pouze k signalizaci a spínání vrtule na chladiči (včera jsme ověřoval, při 99 stupních vrtule sepne na pomalý chod a po zhclazení na 95 zase vypíná. Čislo teploty vzduchu jde ovlivňuje bohatost, při teplém motoru mi čidlo ukazuje kolem 40 stupňů, takže ŘJ pozná i to, že je motor již teplý.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 4 hosti