Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Zdravím.
Dnes ráno som štartoval, štarter točil normálne, ale vôbec nechytalo. Ani sem-tam nebuchlo.
Mám podozrenie, že mi kuna/potkan prehryzol nejaký kábel.
Kadiaľ vedú, resp. o ktoré by sa mohlo jednať?
Prístrojová doska svietila tak, ako inokedy, štartér točil normálne, žiaden úbytok napätia, ale ako keby to niečo blokovalo /imobilizér/, palivo sa normálne natlačilo, bolo počuť čerpadlo tak ako vždy.
Myslel som, že je to tým vlhkom, lebo 2 dni stálo vonku, ale aby zo 4 valcov ani jeden nepáli, sa mi zdá priveľká náhoda.
Za celý čas, asi 10 štartovaní som počul asi 1 zápal na 1 válci.
Chybu na prístrojovke to neukázalo žiadnu.
Poobede to chcem skúsiť štartovať alebo pozrieť káble, ale kde ich hľadať?
Díky za všetky rady.
V sobotu ráno po vlhkej noci kedy bolo auto tiež vonku som normálne naštartoval na prvýkrát ako vždy, ešte som sa tešil, že ten kábel čo som menil od Kotáska fakt pomohol a už to nevynecháva.
Dnes ráno som štartoval, štarter točil normálne, ale vôbec nechytalo. Ani sem-tam nebuchlo.
Mám podozrenie, že mi kuna/potkan prehryzol nejaký kábel.
Kadiaľ vedú, resp. o ktoré by sa mohlo jednať?
Prístrojová doska svietila tak, ako inokedy, štartér točil normálne, žiaden úbytok napätia, ale ako keby to niečo blokovalo /imobilizér/, palivo sa normálne natlačilo, bolo počuť čerpadlo tak ako vždy.
Myslel som, že je to tým vlhkom, lebo 2 dni stálo vonku, ale aby zo 4 valcov ani jeden nepáli, sa mi zdá priveľká náhoda.
Za celý čas, asi 10 štartovaní som počul asi 1 zápal na 1 válci.
Chybu na prístrojovke to neukázalo žiadnu.
Poobede to chcem skúsiť štartovať alebo pozrieť káble, ale kde ich hľadať?
Díky za všetky rady.
V sobotu ráno po vlhkej noci kedy bolo auto tiež vonku som normálne naštartoval na prvýkrát ako vždy, ešte som sa tešil, že ten kábel čo som menil od Kotáska fakt pomohol a už to nevynecháva.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
No nejjednoduší je v těchto situacích nastoupit a vystoupit, tzn. zamknout a znova nastoupit a zkusit to znova, přeci jen je to elektornika - pokud tohle nepomůže, tak předpokládám nesvítila kontrolka imobilizéru, takže to bych vynechal. Asi bych se koukl na čidlo mezi převodovkou a motorem - motýlek a zkusil bych jej očistit. Zkus hledat tady na foru motýlek a budeš přesně vědět o čem mluvím... Pokud ten je v háji, tak řj. neví, kdy má pálit a že se vůbec něco točí...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Ahoj,
mám výbavu Authentique, takže nemám centrál.
Skúšal som ale vytiahnúť kľúč, znova zasunúť a nič.
Mám ho na vonku, dnes má byť slnko, tak predpokladám že sa auto "vyhreje" a vlhkosť odíde.
Poobede to skúsim štartnúť, ak nepôjde, idem pozrieť káble, ku ktorým sa z kapoty dostanem, a idem hľadať toho motýlika, prípadne ak nič neuvidím, napichnem si to na diagnostiku elm327, potom jedine odťahovka a servis.
Určite dám vedieť ako to dopadlo. Ten motýlik by sa mi ale zišiel tak či tak vyčistiť.
mám výbavu Authentique, takže nemám centrál.
Skúšal som ale vytiahnúť kľúč, znova zasunúť a nič.
Mám ho na vonku, dnes má byť slnko, tak predpokladám že sa auto "vyhreje" a vlhkosť odíde.
Poobede to skúsim štartnúť, ak nepôjde, idem pozrieť káble, ku ktorým sa z kapoty dostanem, a idem hľadať toho motýlika, prípadne ak nič neuvidím, napichnem si to na diagnostiku elm327, potom jedine odťahovka a servis.
Určite dám vedieť ako to dopadlo. Ten motýlik by sa mi ale zišiel tak či tak vyčistiť.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Takže toto je ten motýlik?
http://www.autodily-nechanice.cz/fotogr ... 8.-051.jpg
Treba mať pri jeho odpájaní odpojenú batériu?
Díky za rady.
http://www.autodily-nechanice.cz/fotogr ... 8.-051.jpg
Treba mať pri jeho odpájaní odpojenú batériu?
Díky za rady.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
ano to je on a odpojovat baterku netřeba, stačí vypnout zapalování...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Predpokladám že bude do neho zapojený nejaký konektor s tými drôtikmi, ktoré treba stlačiť na rozpojenie?
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
- MOJE JMÉNO
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Možná jsem úplně mimo, ale též jsem měl cca 3 měsíce po koupi auta problém se startování. Bylo to horší a horší, startoval jsem klidně až napotřetí. Startér motal naprosto statečně, vše vypadalo OK. Žádné vadnutí otáček při startu. Úplnou náhodou mě napadlo pro jistotu ověřit baterku. Připojil jsem paralelně jinou a auto naskočilo na 1. ťuknutí. Koupil jsem silnou novou baterku a od té doby chytá auto už několik měsíců na první otáčku startéru. Neříkám, že máš stejný problém, ale za prověření to možná stojí.
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Baterka je 100% O.K., vidím napätie keď napichnem diagnostiku.
Ale k veci:
Včera žena našla rezervný kľúč /ja som mal hlavné kľúče v práci/ a okolo obeda, keď už svietilo slnko, tak naštartovala tak ako vždy, teda na prvýkrát a prvé pretočenie bez akéhokoľvek cukania.
Poobede som ešte na ňom jazdil tak 3 km /do obchodu/ a dal ho do garáže v dome, ale nevykurovaná.
Ráno, pred prvým štartom som napichol diagnostiku, či tam niečo nebude a nič. Iba stará porucha Cylinder 2 missfire /porucha pálenia na 2. válci/.
Nová porucha žiadna.
Čo som si ale všimol, boli hodnoty:
"engine cooland temperature 46 stupnov celzia"
a "calculated load value 30 percent"
Ihneď ma napadla konšpiračná teória, či nemám pokazené nejaké čidlo, ktoré udáva že niečo /vzduch, motor/ je teplé a pritom to je studené, teda dáva veľmi chudobnú zmes.
Mám skúsenosť, že ak na štvorkolke nedám sytič tak môžem aj štartovaním vybiť celú baterku a ani nebuchne, presne ako včera ráno.
Čo by som mal ďalej robiť, pozrieť ??
Čo znamenajú tie 2 hodnoty?
Díky za rady.
edit: - teraz čítam, že je to teplota chladiacej kvapaliny motora a vypočítané zaťaženie. Je pravda, že som to nevidel v LIVE dátach, ale pri tej starej chybe p302 cylinder missfire. Tie hodnoty boli asi ako doprovodné dáta, kedy RJ zaznamenala danú chybu? Lebo nameral som to ráno pred naštartovaním s vypnutým motorom...
Ale k veci:
Včera žena našla rezervný kľúč /ja som mal hlavné kľúče v práci/ a okolo obeda, keď už svietilo slnko, tak naštartovala tak ako vždy, teda na prvýkrát a prvé pretočenie bez akéhokoľvek cukania.
Poobede som ešte na ňom jazdil tak 3 km /do obchodu/ a dal ho do garáže v dome, ale nevykurovaná.
Ráno, pred prvým štartom som napichol diagnostiku, či tam niečo nebude a nič. Iba stará porucha Cylinder 2 missfire /porucha pálenia na 2. válci/.
Nová porucha žiadna.
Čo som si ale všimol, boli hodnoty:
"engine cooland temperature 46 stupnov celzia"
a "calculated load value 30 percent"
Ihneď ma napadla konšpiračná teória, či nemám pokazené nejaké čidlo, ktoré udáva že niečo /vzduch, motor/ je teplé a pritom to je studené, teda dáva veľmi chudobnú zmes.
Mám skúsenosť, že ak na štvorkolke nedám sytič tak môžem aj štartovaním vybiť celú baterku a ani nebuchne, presne ako včera ráno.
Čo by som mal ďalej robiť, pozrieť ??
Čo znamenajú tie 2 hodnoty?
Díky za rady.
edit: - teraz čítam, že je to teplota chladiacej kvapaliny motora a vypočítané zaťaženie. Je pravda, že som to nevidel v LIVE dátach, ale pri tej starej chybe p302 cylinder missfire. Tie hodnoty boli asi ako doprovodné dáta, kedy RJ zaznamenala danú chybu? Lebo nameral som to ráno pred naštartovaním s vypnutým motorom...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
to druhý neřeš, ale ta teplota je určitě špatně a může to způsobovat tvé problémy... jelikož máš clipa, tak bych zkusil odpojit konektor a projét diagnostiku co ukáže, očistil bych jej procáknul kontaktolem nebo něčím podobným a znova bych připojil a projel diagnostiku.
Jen upozorním, že na čidle teploty jsou dva termistory, jeden pro palubku, druhý pro řj, takž ei když palubka ukazuje dobře, auto nemusí vědět jaká je teplota...
Jen upozorním, že na čidle teploty jsou dva termistory, jeden pro palubku, druhý pro řj, takž ei když palubka ukazuje dobře, auto nemusí vědět jaká je teplota...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Nemám clipa, mám iba ELM 327, to je taká "hračka".
Na palubke som mal všetko na nule tak, ako vždy.
Na palubke som mal všetko na nule tak, ako vždy.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
hmm elm327 teplotu také ukazuje a myslím, že mi jí ukazoval i správně, ale měl jsem problém s některými programi... asi nevíš, zda dříve byla ok co?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Neviem, ale musím sa ešte na tú teplotu pozrieť cez LIVE data, lebo táto bola uvedená pri tej chybe, takže predpokladám, že to boli sprievodné dáta, ktoré boli v čase zaznamenania chyby.
Bolo to cez Scanmaster na mobile.
Bolo to cez Scanmaster na mobile.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Ešte otázočka.
Sú tie zapaľovacie káble identické? Môžem odpojiť od sviečky a cievky napr. 2-ku kábel a zameniť za 3-kový kábel?
Poradie zapojenia sviečka x kábel bude zachované, ale fyzicky budú prehodené medzi sebou napr. tie dva káble.
?
Sú tie zapaľovacie káble identické? Môžem odpojiť od sviečky a cievky napr. 2-ku kábel a zameniť za 3-kový kábel?
Poradie zapojenia sviečka x kábel bude zachované, ale fyzicky budú prehodené medzi sebou napr. tie dva káble.
?
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
jasné, můžeš zapojit třeba jedničku na čtyřku, kabely jsou stejné, jen se trošku liší délkou.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Diky, ale nemyslim zmenit poradie, ale fyzicky vymenit kabel za kabel. Ale asi teda mozem.
Chcem vo vlhkych dnoch skusit pomenit...
Chcem vo vlhkych dnoch skusit pomenit...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Spatne se chapeme . Poradi menit nemuzes. Nemuzes kabel zapojit na civku na prvni vystup a na ctvrtou svicku, to by ti fakt nejelo . Ale muzes kabel ze ctvrteho valce dat na vystup civky jedna a svicku jedna.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Aha, díky.
Myslel som pôvodne prehodiť celé káble tak, ako píšeš.
Nenapadlo ma, že poradie fakt nemôžeš meniť, že iskra ide v konkrétnom poradí na konkrétne valce 2+2.
Ešte raz díky za vysvetlenie! Je to logické.
Predpokladám, že by sa pri zmene poradia mohlo aj niečo pokaziť.
Maj sa.
Myslel som pôvodne prehodiť celé káble tak, ako píšeš.
Nenapadlo ma, že poradie fakt nemôžeš meniť, že iskra ide v konkrétnom poradí na konkrétne valce 2+2.
Ešte raz díky za vysvetlenie! Je to logické.
Predpokladám, že by sa pri zmene poradia mohlo aj niečo pokaziť.
Maj sa.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Ono kdyz to vezmeme ad absurdum, tak pomichat poradi trochu muzes, protoze civka dava jiskru na dva valce zaroven, takze na jednom kdyz je komres a na druhem kdyz je vyfuk. Tyhle dva kabely bys klidne mohl zkrizit a vlastne by se nic nestalo .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Update.
Po dlhých mesiacoch parkovania aj vonku a aj v garáži, cez tieto jesenné dni som včera po 2 dňoch státia proste nenaštartoval.
Niekedy štartér točil a ani nebuchlo vo válci, potom chytil, išiel pár sekúnd a akonáhle začala RJ znižovať otáčky, tak to zdochlo.
Nejako sa mi podarilo to dostať na 2000, kde som to stabilne na nich podržal asi do polovice prevádzkovej teploty, pustil pedál a zdochlo.
Povedal som si, že po 15-tich minútach sa vrátim a kondenz niekde na cievke by sa mal tou teplotou od motora odpariť.
Prišiel som po tých 15-tich minútach, auto chytilo úplne na prvé pretočenie a ani náznak cukania, tak som ho úspešne dal do garáže.
Ráno štart v garáži ako vždy bez problémov. Napichol som to pred škôlkou, keď žena išla s malou do vnútra, na diagnostiku a zistilo mi tentokrát niečo trošku iné, a teda: "P0300 Random/Multiple cylinder misfire detected".
Zrejme už to neblbol 1 konkrétny valec, ale viacero náhodne, ak si to správne vysvetľujem.
Dnes idem zase postupne poodpájať káble na obidvoch stranách a prestriekať tentokrát nie kontoxom, ale konkorom. Ten bude asi lepšie odpudzovať vodu a je nenormálne riedky a mastný. Trošku ma ale zarazilo, že pri naštartovanom motore diagnostika ukazovala okolo 12,3V. Pokiaľ viem, pri naštartovanom by to malo byť ako okolo 14,5V. 12,3V by nemala mať ani v kľude, je to málo. Dnes to ešte premeria merákom, či som dobre pozeral alebo to mám pomýlené.
Naposledy som po prestriekaní obidvoch koncov zapaľovacích káblov mal niekoľko mesiacov /už som to ani nesledoval/ pokoj.
Ináč včera som si z výfuku nič nevšimol, ale týždeň predtým, keď som to tiež nemohol naštartovať, tak ma pri vynechaní 1 valca dosť vystrašil hustý biely dym z výfuku a smrdel ako síra. Keď to naskočilo korektne, dym vymizol. Včera dym nebol...
Po dlhých mesiacoch parkovania aj vonku a aj v garáži, cez tieto jesenné dni som včera po 2 dňoch státia proste nenaštartoval.
Niekedy štartér točil a ani nebuchlo vo válci, potom chytil, išiel pár sekúnd a akonáhle začala RJ znižovať otáčky, tak to zdochlo.
Nejako sa mi podarilo to dostať na 2000, kde som to stabilne na nich podržal asi do polovice prevádzkovej teploty, pustil pedál a zdochlo.
Povedal som si, že po 15-tich minútach sa vrátim a kondenz niekde na cievke by sa mal tou teplotou od motora odpariť.
Prišiel som po tých 15-tich minútach, auto chytilo úplne na prvé pretočenie a ani náznak cukania, tak som ho úspešne dal do garáže.
Ráno štart v garáži ako vždy bez problémov. Napichol som to pred škôlkou, keď žena išla s malou do vnútra, na diagnostiku a zistilo mi tentokrát niečo trošku iné, a teda: "P0300 Random/Multiple cylinder misfire detected".
Zrejme už to neblbol 1 konkrétny valec, ale viacero náhodne, ak si to správne vysvetľujem.
Dnes idem zase postupne poodpájať káble na obidvoch stranách a prestriekať tentokrát nie kontoxom, ale konkorom. Ten bude asi lepšie odpudzovať vodu a je nenormálne riedky a mastný. Trošku ma ale zarazilo, že pri naštartovanom motore diagnostika ukazovala okolo 12,3V. Pokiaľ viem, pri naštartovanom by to malo byť ako okolo 14,5V. 12,3V by nemala mať ani v kľude, je to málo. Dnes to ešte premeria merákom, či som dobre pozeral alebo to mám pomýlené.
Naposledy som po prestriekaní obidvoch koncov zapaľovacích káblov mal niekoľko mesiacov /už som to ani nesledoval/ pokoj.
Ináč včera som si z výfuku nič nevšimol, ale týždeň predtým, keď som to tiež nemohol naštartovať, tak ma pri vynechaní 1 valca dosť vystrašil hustý biely dym z výfuku a smrdel ako síra. Keď to naskočilo korektne, dym vymizol. Včera dym nebol...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Edit: Takže včera som rozobral postupne káble a fukol na obidva konce tentokrát konkor 101. Fukol som ho aj do otvoru cievky, do všetkých 4. Akurát som ho nedal ku sviečkam /tam je iba na kábli/.
Chystám sa ešte niekedy ak bude pekne demontovať a očistiť ten motýlik, lenže neviem ako na to. Potreboval by som nejaký "po lopate" postup.
Zrejme zhodím zvrchu ten umelohmotný plast od motora, kvôli lepšiemu prístupu. Sú tam 2 matice ktoré nejako odmontujem a čo ďalej? Treba odpojiť asi nejaký konektor, ktorým idú impulzy zo snímača do RJ?
Chystám sa ešte niekedy ak bude pekne demontovať a očistiť ten motýlik, lenže neviem ako na to. Potreboval by som nejaký "po lopate" postup.
Zrejme zhodím zvrchu ten umelohmotný plast od motora, kvôli lepšiemu prístupu. Sú tam 2 matice ktoré nejako odmontujem a čo ďalej? Treba odpojiť asi nejaký konektor, ktorým idú impulzy zo snímača do RJ?
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Po oddělání těch dvou šroubů to jen vytáhneš a odpojíš konektor. Není na tom nic složitého
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Díky, v októbri sa na to vrhnem. Zatiaľ ho každý deň na noc garážujem, ale mám podozrenie na ten motýlik, lebo 4 válce naraz sa asi nepokazia. Keď to nešlo štartovať, tak to ani nezakašľalo...
Nechcem to robiť teraz, lebo budúci týždeň idem na 3 dni na "Valachy", aby som nemusel zisťovať autobus ))
Nechcem to robiť teraz, lebo budúci týždeň idem na 3 dni na "Valachy", aby som nemusel zisťovať autobus ))
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Re: Thalia II - ktoré káble pozrieť?
Po zhliadnutí tohto videa mi to nedalo a včera som konečne vyčistil toho motýľa.
https://www.youtube.com/watch?v=3Bu-E5HQqjI
Nebol nejako zanesený, ani neviem, čo sa tam vlastne čistí. Celé je to zatavené a trčí tam iba taký malý čuplík, tak som to vyčistil liehom.
Ešte som prestriekal kontoxom kontakty aj samca aj samicu.
Čakal som, že to bude problém povoliť, ale bolo to zašrobované takmer rukou. Po štvrť otáčke som tie šróby prstami vytočil von.
Len pri doťahovaní som sa bál, že to pretiahnem. Dúfam, že to nie je v stave "pol závitu pred pretiahnutím"... Robil som to malou račňou, ale aj tak asi silnejšie.
Aspoň mám kľud na duši, išlo to úplne bez problémov.
https://www.youtube.com/watch?v=3Bu-E5HQqjI
Nebol nejako zanesený, ani neviem, čo sa tam vlastne čistí. Celé je to zatavené a trčí tam iba taký malý čuplík, tak som to vyčistil liehom.
Ešte som prestriekal kontoxom kontakty aj samca aj samicu.
Čakal som, že to bude problém povoliť, ale bolo to zašrobované takmer rukou. Po štvrť otáčke som tie šróby prstami vytočil von.
Len pri doťahovaní som sa bál, že to pretiahnem. Dúfam, že to nie je v stave "pol závitu pred pretiahnutím"... Robil som to malou račňou, ale aj tak asi silnejšie.
Aspoň mám kľud na duši, išlo to úplne bez problémov.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů