Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od 33chose33 » ned led 31, 2016 19:52

Je super, že jsi to nafotil
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5787
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » čtv úno 11, 2016 20:57

Tak jsem dneska sundal ventilove viko, ze zkontroluju ventilove vule. Vule byly v pohode, ale valecky vahadel vypadaly teda hrozne, vice mene stejne, viz foto. Neco mi dela ve ventilovem rozvodu rachot, tak je to asi ono. Neresim, jezdim dal ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

supercub66
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát kvě 20, 2016 16:37

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od supercub66 » stř čer 22, 2016 17:48

Najskôr to je tým, že sa jazdí viacmenej so studeným motorom krátke vzdialenosti, robí to kondenz pary, ktorý je agresivný a koroduje valčeky.
Predpokladám, že to bude robiť oxidáciu materiálu.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5787
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » stř čer 22, 2016 18:29

Však ať si oxiduje, jsem zvědavý, kdo to dýl vydrží - buď se rozvod zadře a nebo já ohluchnu :-). Ale už se mě spolucestující občas ptávají, co to je za hnusný kovový zvuk z motoru. :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od 33chose33 » stř čer 22, 2016 23:14

Tak nikoho nevoz :-)
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5787
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » čtv čer 23, 2016 07:19

Nevozim, jezdim skoro furt sam, ale obcas musim nekoho vzit a vzdycky vidim, jak vsemozne steluje usi a hleda, co to je za zvuk a odkud jde. Chvilku ho necham potrapit a pak se ho jen zeptam, jestli nahodou nehleda nejaky zvuk ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

supercub66
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pát kvě 20, 2016 16:37

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od supercub66 » čtv čer 23, 2016 19:45

Vidím, že kilometry pribývajú riadne, to je nezmar motor?
Ako dlho to je také hlučné?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5787
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » čtv čer 23, 2016 21:52

Tohle uz je druhy motor. Prvni se odporoucel. Tento jezdi v mem aute uz 25k km, rachoti vice mene od zacatku.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5787
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » stř čer 29, 2016 07:46

Jen teda pro rychlé porovnání, jak to má vypadat a jak to ve skutečnosti vypadá:
Původní motor, nalítáno 212k km ZDE
Druhý motor, nalítáno cca 100k km ZDE

No a jak dobře vidíte, ten původní motor má sice na válečkách už lehce drážky, ale oproti tomu druhému je jako nový, takže proběhne výměna minimálně těch vahadel ze starého do "nového". Pak dám vědět, jak to ovlivnilo hlučnost motoru. A vačku jsem si taky pro jistotu nechal z toho starého, ta byla jak nová :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5787
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » čtv črc 14, 2016 09:45

Pomalu plánuju výměnu vahadel a vačky a přichází otázka - jelikož uložení vačky nemá kluzná ložiska (vložky, půlměsíčky), nedají se tím pádem ani nijak řešit jakékoliv vůle. Pokud teda chci vyměnit vačku, prostě vyměním kus za kus a není co řešit? Stejně tam vlastně nic nenastavím, není čím... Nejradši bych vyměnil jen vahadla a vačku nechal původní, ale předpokládám, že bude taky orezlá, viz fotky zakladatele tématu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5787
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » čtv bře 15, 2018 08:59

Tak z pomalého plánování výměny vahadel se konečně stal provedený úkon :D. Plánování trvalo jen dva roky, na mě slušný výkon... Vyměněna celá vačka a horní polovina uložení vačky, plus celé vahadla i s vodicí lištou. Díly jsem použil z mého původního motoru, který jsem v roce 2015 odepsal, rozebral, ekologicky zlikvidoval a potřebné díly z něj schoval. Kluzná ložiska na hřídeli jsou teda slušně ojeté, ale co, normu na vrypy a ani minimální průměr hřídele jsem nenašel, takže neřeším a ani původní hřídel nebyla o nic lepší. Celkový čas opravy 11 hodin, ale dělal jsem toho na motoru trochu víc, za 5 hodin by to mělo jít zvládnout v domácích garážových podmínkách :-). První start byl hodně o strachu, ale nakonec byl luxusní a bez zaváhání. Motor je konečně zase tichý jak má být. A na tu orezlou vačku s vahadly to ujelo minimálně 80k km a bez problému by to zvládlo více...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti