Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od MOJE JMÉNO » ned lis 08, 2015 09:21

Zdravím. Rád bych poprosil o radu, jak postupovat při opravě hlavy motoru. Začnu tím, že nevím, jaký přesně typ motoru mám. Dá se to někde zjistit ? D4F zcela jistě, ale za tímto údajem jsou ještě další důležitá čísla. Hlavy na Thalie se prý dělaly dva druhy, lišící se údajně připojením sání, či výfuku ? (informace od "ostříleného" vrakovišťáka). A teď problém co mám. Při seřizování ventilů mi servisák zjistil poškození vahadel - rolničky mají vůli a hlavně jsou po obvodu ZKORODOVANÉ (!) a to i do hloubky. Naprosto nechápu jak je to možné.... Vačka je již prý trochu načatá. Bohužel to jen seřídil a sklapnul bez detailního nafocení a já teď nevím, co přesně shánět. Prý to dlouho nevydrží. Motor má najeto zcela jistě (!) skutečných 52.000km, běží doslova jako hodinky a olej neubývá. Auto je jinak ve výborném stavu a chci si jej ponechat na hrkání kolem komína dlouho let. Ideální by mi přišlo sehnat někde kompletní použitelnou hlavu, posoudit stav opotřebování vršku a buď ji přestrojit, nebo kompletně přehodit. S tím bych spláchnul i rozvoďák. Není to však zadarmo a nechci koupit drahý díl, který mi nebude pasovat.
Jestli víte jak ověřit se 100%-ní jistotou model motoru, díky předem. Máte-li typ, jak nejeefektivněji postupovat, sem s ním :roll:

Předem moc díky za informace.
David

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » ned lis 08, 2015 10:10

pokud jsi ve správném tématu, tak máš motor D4F G728. Ale podle toho, co popisuješ, máš asi starší thálii. Tohle je sekce pro nejnovější thálky, ty vyráběné od prosince (myslím) roku 2008.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od MOJE JMÉNO » ned lis 08, 2015 10:49

R.V. 2010 je zmíněn v titulku. Měsíc desátý. Jste si tím označením v tomto případě 100%-ně jistý ? Je to pro mne dost důležité.

Moc děkuji za potvrzení.
David

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od Zefek » ned lis 08, 2015 11:19

Nevyráběla se jedničková Thálie jako Storia až do 2012?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od MOJE JMÉNO » ned lis 08, 2015 11:46


kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » ned lis 08, 2015 15:02

Neslysel jsem o tom ze by se delala storia. Jinak co me znalosti vi, tak se v roce 2010 delal jeden jediny typ motoru a to 1.2 16V 55kW, typ D4F G728.
A jinak - takhle mlady a sotva zajety motor by nemel mit jen tak popisovane zavady, byl bych k vyrokum mechanika trochu slepticky. Jak se problem projevuje?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od Zefek » ned lis 08, 2015 15:14

Hm, stačí poslat štítek ze sloupku spolujezdce a dá se zjistit, co tam je za motor.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od MOJE JMÉNO » ned lis 08, 2015 15:31

Zefek píše:Hm, stačí poslat štítek ze sloupku spolujezdce a dá se zjistit, co tam je za motor.

Zde je štítek :
https://drive.google.com/file/d/0B4T_dS ... sp=sharing

Omlouvám se za odkaz, ale nejde mi tam fotka nahrát i ve zmenšené velikosti 56kB

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » ned lis 08, 2015 17:27

jinak mám doma celý druhý motor na rozebrání, měl by mít zničené ventily (asi), takže vačka a jiné blbosti by měly být v poho, ještě jsem nekoukal. Takže kdyžtak mohu poskytnout.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od MOJE JMÉNO » ned lis 08, 2015 19:04

kotasekh píše:jinak mám doma celý druhý motor na rozebrání, měl by mít zničené ventily (asi), takže vačka a jiné blbosti by měly být v poho, ještě jsem nekoukal. Takže kdyžtak mohu poskytnout.
Řeknu to stručně. Mám o díly z vršku velmi vážný zájem. :?: Dej prosím vědět, o který typ se jedná a je-li vše skutečně nepoškozeno. Nespěchám a rád se na ceně následně domluvím. Jde o to, jaká vačka je v tom motoru použita. Dle informací z tohoto RENAULT fóra se štelování ventilů liší právě dle vačky. Doslovně takto cituji :

Ventilová vůle studeného motoru:

Sání - vačkový hřídel bez drážky (mm) 0.10 - 0.17
Výfuk - vačkový hřídel bez drážky (mm) 0.20 - 0.27

Sání - vačkový hřídel s drážkou mezi vačkami na válci 2 (mm) 0.25 - 0.32
Výfuk- vačkový hřídel s drážkou mezi vačkami na válci 2 (mm) 0.35 - 0.42
Existují dva druhy vaček.
Jestliže jsou vůle pro vačku bez drážek mezi 0,06 a 0,20, seřizují se takto:
Sací: 0,10 - 0,17
Výfuk: Maximální tolerance 0,27

Jestliže jsou vůle pro vačku s drážkami mezi 0,06 a 0,35 seřizují se takto:
Sací: 0,25 - 0,32
Výfuk: Maximální tolerance 0,42

Drážka je mezi ventily druhého válce. Týká se to motoru D4F 708, 730, 740


Předem díky !
David

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » pon lis 09, 2015 10:05

U mě se ventily štelují na tu větší vůli. Ale jak říkám, máme na 99% identické motory, snad nám to tu třeba Zefek potvrdí... Ten motor co mám ve stodole stojí od 1. září tohoto roku, je z mého auta, vyrobeného 4/2009 a má nalítáno 212000km. Jestli to nespěchá, na vačky a bordel okolo bych koukl až tak za týden, nevadí? Pak je celé nafotím, a ať se mechanik podívá, jestli mu tenhle stav vyhovuje.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od amater3 » pon lis 09, 2015 16:57

Dialogys na tento typ Thalie nabízí jen dvě varianty motoru a to D4F 722 a D4F 728,takže vačka bez drážky. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » pon lis 09, 2015 18:09

722? Tam se fakt montovaly dva motory? Nepíše náhodou i v čem byly rozdílné?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od Zefek » pon lis 09, 2015 18:16

Pro tenhle typ je motor pouze 728.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » pon lis 09, 2015 18:28

Díky :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od MOJE JMÉNO » sob lis 14, 2015 12:28

Všem děkuji za reakce a názory. Sehnal jsem na druhé straně republiky vrakáč, kde jsou ochotni prodat samotnou kompletní hlavu za rozumný peníz. Bohužel mám totiž vydrbaná i lůžka vačky v hlavě, tak mi samotné komponenty nepomůžou. Všude jinde mne odpálkovali, že motory nepůlej. V pondělí tam jedu, rozeberu víko, sundám klávesnice, vyndám vačku a když to bude skutečně odpovídat najetým 42.000km, což mi vrakovišťák potvrdil, tak to beru. Prý auto bourané z boku.... Mám však velký strach, aby to nebyla zrovna ta druhá hlava, než co potřebuji. Na několika vrakáčích mě na toto riziko upozorňovali, ale nikdo mi neupřesnil, čím se hlavy vlastně liší ?? :?: Víte o tom něco víc ? Další, co mi pořád vrtá hlavou je to, jak k tomu vlastně mohlo dojít ? Na webu jsem nenašel nikoho, kdo by s touto závadou měl někdy problém. Špatně zajeto předchozím majitelem ? Pozdní výměna oleje ? Málo oleje ? Ucpaný olejový kanál ? Kdyby to auto nebylo po půl roce tak manželkou milované, mnou vypiplané a nešlapalo jako hodinky, tak bych to snad i prodal pod cenou.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » sob lis 14, 2015 12:41

Hlavně mi vysvětli, jak něco, co je neustále ostřikováno olejem, může zkorodovat, natož hloubkově...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od MOJE JMÉNO » sob lis 14, 2015 16:02

Jak Ti to mám vysvětlit, když se tomu sám podivuju ? Neboj. Až to bude, dám sem fotky skutečného stavu. K těm dvěma variantám hlav tohoto motoru nikdo nic bližšího nemá ?


kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » sob lis 14, 2015 18:10

To je ukazka te "rzi"?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od MOJE JMÉNO » čtv led 21, 2016 19:13

Po dlouhé odmlce se ozývám se shrnutím poznatků. Na vrakáči ve Kdyni (na druhé straně ČR...) jsem koupil hlavu přímo zdemontovanou z motoru ve velmi dobrém stavu (46.000km) za 3000,-Kč. Včetně potřebných těsnění a šroubů mne vyšla na 4.800,- Kč. Jelikož můj XXXXXX (nadávku pochopíte později) bejvalej mechanik nedělá z donesených dílů, sehnal jsem jiného, který byl ochoten vše přehodit a dle informací je i prý dost solidní. Dnes jsem od něj přivezl opravenou Pathálku, ale musím říct, že jsem nejen na sebe příšerně, ale strašně moc naštvaný a myslím, že mi dáte za pravdu... Ten XXXXXX předchozí mechanik mě vystresoval popisem, jak ve strašném a zuboženém stavu ta hlava je a ať to brzo prodám. Chvíli jsem to taky chtěl udělat, ale rozum mi zavelel : nech si to ! Prohlíželi jsme dnes tu vyndanou, údajně poničenou hlavu a jen jsme kroutili hlavou, co to plácal za nesmysly. Ne že by byla úplně bez chyby, ale rozhodně by porci 50-100.000km bez problémů zvládla. Ten co mi to opravoval se s tím druhým zná a sám nechápal, co prý blbnul. Vyhodil jsem 10.000,- Kč za nic, ale už se připravuju na to, jak si to s tím pitomcem vyříkám. Prachy a starosti mi to však už nevrátí. Poučení pro mne zní : NIKDY NIKOMU NEVĚŘ !
Dodnes si pamatuju, jak jsem stál nad motorem a rozmýšlel se, jestli to kuchnu a ověřím si to. Lenost a důvěra v původního mechanika bohužel zvítězila - velká chyba má...

A ještě něco, co je zajímavé. Motor na vrakáči byl z Thalie I / 3-2007 (!) a jednalo se o shodný motor D4F G728. Mimochodem, čitelný papírový štítek s typem a číslem motoru je na Tháliích zepředu na bloku motoru přímo za chladičem.

Všem dodatečně ještě jednou díky za rady ! :?:
Naposledy upravil(a) krt.ecek dne čtv led 21, 2016 20:36, celkem upraveno 1 x.
Důvod: I když chápu tvé rozhořčení, tak prosím dodružij pravidla a dávej si pozor na slovník. Děkuji

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » pát led 22, 2016 09:20

Co na to rici, snad jen "pro priste poucen". Na renaulty se bude nadavat jeste dlouho. Kdyz se objevi malinkata chyba, je to katastrofa, protoze je to renault. Mas orezle vahadla? No kup si nove auto, nemel jsi brat renaulta :D. Skoda zes nenafotil, co na te hlave teda bylo spatne.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od MOJE JMÉNO » sob led 30, 2016 18:34

K tomu co jsem napsal ještě doplňuji (zejména pro kotasekh-a :D ) ukázky fotek, jak může "mastný" díl hloubkově zkorodovat. Pro úplnost a doplnění po detailním studování musím konstatovat, že vačka a rolničky jsou skutečně značně poškozené. Nicméně hlavě a lůžkům pro vačku není skutečně a kupodivu nic. A propooo. Kdyby měl někdo zájem a čerstvě prasklý rozvoďák ( :shock: ), tak je hlava k mání.... :lol: Najeto cca 50.000km

Jediné vysvětlení k poškození, které mne napadá je to, že vůz stál dlouhou dobu po krátké jízdě odstaven. Další důvod může být, že tam byl nalitý "POLOSYNTETICKÝ" (editováno-doplněno pro zefeka) olej 10W-40 a nikoliv plná syntetika 5W-40. Nechápu jak na tomto může vůbec někdo šetřit. Za 4L výrobcem předepsaného ELFu jsem dal 620,- Kč...

Fotky mi nevím proč nejdou připojit, posílám proto odkaz na skouknutí : https://goo.gl/photos/nmfiMUzWBPPHCbmK7
Snad Vám to bude dostupné..
Naposledy upravil(a) MOJE JMÉNO dne ned led 31, 2016 07:01, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od Zefek » sob led 30, 2016 19:50

5W a 10W je dnes oboje syntetický olej. Rozdíl u těchto olejů nastává až při teplotě pod 10°C, jinak mají podobné vlastnosti. Uvažovat o tom, že 10W je horší než 5W je nesmysl. Kdyby bylo auto provozované na rovníku, kde je horko, tak tam s klidem můžeš nalít i 15W. Tahle norma navíc není v evropě certifikovaná. Proto víc, než to, že je olej 5/10/15...W, je lepší vzít si normu výrobce RN7XX nebo aby olej splňoval alespoň evropskou certifikaci ACEA, kterou stanoví výrobce vozidla. V tomto případě tedy A3, což splňuje většina prodávaných olejů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Thalia hlava motoru 1,2 55kW, 16V, 2010, motor D4F

Příspěvek od kotasekh » ned led 31, 2016 12:01

Nevsazel bych na klasickou korozi vlivem vody, ale spis nejakou jinou chemickou reakci, at uz vlivem spatneho oleje, nebo treba nejakeho doliteho aditiva do oleje. Ale je to jedno, s timhle by se v poho jeste dalo jezdit ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů