Brzdy - malá síla/nízký účinek

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od kotasekh » pon úno 25, 2013 17:25

Pokud mé auto výjimečně déle stojí (rozuměj více než 24 hodin), tak při prvním brždění mám problém vůbec zastavit. Je jedno jestli popojedu 5m nebo 2km před tím prvním zabržděním. Pedál se nepropadne, jen je tvrdý a musím použít opravdu hodně síly. Druhé a další brždění už je lepší. Stalo se mi to za poslední půlrok asi pětkrát. Ale od včerejška jsem si všiml, že už i celkový brzdný účinek je nižší. Musím prostě používat více síly. Thália byla tak krásně přeposilovaná a teď mám pocit, jako bych zase jel v té staré fábii, kde jsem brzdil klasicky silou :-). Po kontrole brzdových destiček v servisu mi bylo řečeno, že jsou v pohodě a 20000km ještě vydrží. I má vlastní kontrola potvrdila, že na nich je ještě dost matroše. Kotouče jsou původní, destičky jsou jednou měněny. Rady, nápady co vyměnit? :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od bagrik » pon úno 25, 2013 20:32

špatná kapalina, vyměnit a odvzdušnit a nebo nefunguje správně posilovač brzd, zkontolvoat podtlakové hadice, a nebo jsou přirezlé válečky a mají sníženou účinnost

bagrik
Junior member
Příspěvky: 104
Registrován: sob pro 29, 2012 20:36

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od bagrik » pon úno 25, 2013 20:34

dojet na STK za stovku si nechat na válcích zkouknout brzdové rozložení sil a zdali brzdí předek i zadek. Může to i být že nebrzdí zadní bubny a proto celkově je sníženej účinek brzd

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od Standa Texas » pon úno 25, 2013 21:06

Vzhledem k tomu že píše "Musím prostě používat více síly." přikláním se k tomu posilovači.
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

miravopi
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: úte bře 13, 2012 17:16

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od miravopi » pon úno 25, 2013 21:31

Musím říct že v tomhle večně mokrém počasí taky pozoruji lehké snížení účinosti brzd i přes každodenní ježdění do práce.
Při prvním sešlápnutí je slyšet větší tření, nebo spíš odrezení kotoučů a i bubnů když zatáhnu za ručku.
Stačí tři dny sucha a účinek brzd je opět lepší, jako kdyby obložení potřebovalo vyschnout.
Snažím se před odstavením auta brzdy trochu ohřát, aby na nich zbylo co nejméně vody.
Renault Thalia Expression 1,2 16V 01/2012

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od softouch » úte úno 26, 2013 15:04

Ja mam niekedy rovnaky pocit ako kotasekh. Co mne povedali chalani pri vymene pneumatik na zimne (robili aj nejake dalsie kontroly), ze je uz stara brzdova kvapalina a treba ju cim skor vymenit.
Kedze budem menit kotuce + platnicky, tak to spravim spolu v tychto dnoch.

Ale co som chcel upozornit, co sa mi stalo jedno rano. V noci bolo vlhko aj mrzlo. Auto stalo tusim iba jednu noc, i ked nedam ruku do ohna za to, ze by to bol cely vikend. Co sa ale stalo bolo, ze aj ked som tlacil na brzdu co som vladal, auto vobec nebrzdilo. Zastavil som az rucnou brzdou takmer oprety o betonovy mur. Pri cuvani som este parkrat prebrzdil, ale uz isli brzdy v pohode. Moje podozrenie je, ze proste sa na kotuci vytvorila jemna vrstva ladu, ktora sa obrusila pri brzdeni. Takze keby sa to stalo, davajte si pozor.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od Keras » čtv úno 28, 2013 08:59

Brzdy mají svoje okruhy. Zadek brzdí nezávisle na předku. A navíc zadek na nohu jde přes posilovač takže ta ručka tomu brždění nepřidá. Spíš to byl psychickej pocit :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od softouch » čtv úno 28, 2013 09:45

Keras, dovolim si nesuhlasit.
Pri jazde ked zatiahnes rucnu brzdu, tak citis, ze zadok poklesne. Neodporucam pri vyssich rychlostiach, ale vzdy ked som pri pomalej jazde mierne zatiahol rucnu brzdu, tak zadok auta klesol. To iste sa deje, ked nohou zabrzdis, tak poklesne predok.
No a pri tej mojej skusenosti sa stalo presne to, ze zadok poklesol a auto zastavilo.
Dalsia vec je, ze pri brzdeni nohou auto brzdia hlavne predne brzdy. 70-90% podla tohto clanku http://auto.rodinka.sk/servis-automobil ... u-napravu/ s tym, ze zatiahnutim rucnej brzdy uplne zabrzdis zadnu napravu.
Takze rozdiel v tom, ci pri brzdeni zatiahnes alebo nezatiahnes rucnu brzdu je.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od Keras » čtv úno 28, 2013 10:59

softouch píše:Pri jazde ked zatiahnes rucnu brzdu, tak citis, ze zadok poklesne. Neodporucam pri vyssich rychlostiach, ale vzdy ked som pri pomalej jazde mierne zatiahol rucnu brzdu, tak zadok auta klesol. To iste sa deje, ked nohou zabrzdis, tak poklesne predok.
To je jasné :) Ručka je jen na zadek, nožní je na všechcny 4, ale předek má daleko větší účinnost proto poklesne jen předek.
Tomu zadku jsi asi tedy ručkou ještě trochu pomohl no...
Nech to být, hlavně, žes zastavil... :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od softouch » čtv úno 28, 2013 13:22

Keras píše: Nech to být, hlavně, žes zastavil... :wink:
ved to. :-)
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od Rado77 » stř bře 13, 2013 21:23

No....takto. Obecne je na "tvrdy pedal" odporucane "kontrola necistoty/zamastenia brzdoveho oblozenia/kotuca". V tomto pripade to ale neplati, kedze sa to deje za kazdym prvym brzdenim. Co by som spravil je inspekcioooo prednych brzd. Na zadne kaslat, tie su v zasade iba "vyrovnavajuce" aby sa vozidlo neskrutilo do smyku/do strany. Takze predok:
> dvihnut jednu napravu so zatiahnutou ruckou a roztocenie kolesa rukou. Pocuvat ci niekde nesucha atd... Nastartovat, roztocit koleom rukou a komplic nech zabrzdi. Kukat pri tom, ci sa dosticky pritlacia na kotuc
> to iste s druhym kolesom
> pozriet z oboch stran zosuchanie kotucov, ci nie je niekde hrdza - overenie ze dosticky brzdia celou plochou na oboch stranach
> kontrola posilovaca - pri vypnutiom motore par krat stlacit brzdu a nastartovat so stlacenou brzdou - pedal po starte musi klesnut o par centi
> brzdovka - ta bude ok vzhladom na r.v. cca 2009. Aj keby som tam nalial vodu, tlacit to musi. Naopak, keby to bolo zavzdusnene tak pedal pruzi, kedze vzduch je stlacitelny
> ak bude toto vsetko ok, mohlo by ist o priderety valcek ako tu bolo spomenute, ale: to by bolo vidno na hrdzavom kotuci, ze ho nema co zotierat, a tiez opticky by bolo vidno ze sa pri zabrzdeni dosticky nepritlacaju

Najprv ale skus taku srandu ze po starte par krat dupni na brzdu, a potom sa rozbehni a zabrzdi, ci bude prve brzdenie ok... A tiez precisti vodiace pliesky dosticiek (alebo proste plochy po ktorych sa dosticky hybu) a rukou skontroluj ci sa hybe baran vo vodiacich capoch. Moze to byt zaseknute a tym padom nebrzdi poriadne :wink: Az potom kuk vyssie spominane veci, hlavne opticky ci je kotuc zosuchany z obch stran po celej ploche dosticiek. Ja osobne robim komplet inspekcioooo brzd, vsetko pocistim, poskusam, natriem vodiace pliesky dosticiek ziaruvzdornou vazelinou plus komplet opticka kontrola a je pokoj na dalsich par rokov
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od robotmz » pát bře 22, 2013 15:56

Mám jednu otázočku kolegovia.

Cítite niekedy "mravenčenie" v brzdovom pedáli, napríklad keď ho máte JEMNE stlačený v križovatke a stojíte ??
Skúšal som druhou nohou pridávať plyn, zdalo sa mi že sú to prenesené mikro vibrácie z motora, ale teraz už fakt neviem....
Ak by som mal pokazený posilovač že by tam tlak stále unikal a čerpadlo ho stále dodávalo, je to asi blbosť že??
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od czprava » pát bře 22, 2013 17:02

Pánové, já nechci šířit nějaký poplachy, ale já mám auto sedm let, brzdovku původní, kotouče původní a auto brzdí pořád jako ďas.
Pravidelně 2x za rok si kontroluji písty na kotoučovkách a vždy piluji hranky na destičkách, aby se mohly volně pohybovat.
Na zadek jsem nesáhnul ještě ani jednou, jen přibržďuje, nevidím důvod.

Jednou se mi stalo, že auto při prvním zabrždění po 2 dnech méně brzdilo, ale to mrzlo jak prase a na kotouči byl led. Jinak nikdy nic.
Vždycky první a nejjednodušší je kontrola pohyblivých součástek (písty, prasátka, samostavy), pak výměna brzdovky, kontrola podtlaku a pak posilovač. Posilovač ale běžně neodchází, přežívá zpravidla auto.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

laditel
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: ned pro 15, 2013 19:56

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od laditel » sob kvě 21, 2016 09:55

Nema ten posilovac brzd taky filtr? Taky mi pripada, ze mi to min brzdi a pritom predni kotouce a desticky jsou novy a zajety, kapalina nova, vse odvzdusneno a zadni celisti v toleranci.
Thalia 1.2 11/2007, Yamaha YZF-R6...120k, 0-100(3,1), 163kg,Suzuki GS 500, Manet Korado

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od czprava » sob kvě 21, 2016 11:01

co to je méně brzdí? jako že na to hamtneš a nestojí to na fleku? Nebo že to musíš víc tlačit na pedál? nebo že to zabírá až někde u podlahy?
Já jezdil rok s utrženým zadním obložením a brzdilo to pořád jako kráva. Akorát když se hly zadní pakny, hnusně to drhlo. Jinak pokles účinku jsem pozoroval zejména při dojíždění předních destiček. Samozřejmě další věc je stav a síla brzdových kotoučů. Ty jsem také dojížděl opravdu už na hranici použitelnosti a účinek brzd byl hodně znát. Je potřeba to víc rozepsat. Brzdy jsou ale velmi jednoduché soustrojí a moc tajností nemají. :P
laditel píše:Nema ten posilovac brzd taky filtr? Taky mi pripada, ze mi to min brzdi a pritom predni kotouce a desticky jsou novy a zajety, kapalina nova, vse odvzdusneno a zadni celisti v toleranci.
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

laditel
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: ned pro 15, 2013 19:56

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od laditel » sob kvě 21, 2016 11:13

Driv stacilo se dotknout brzdy a sel jsem hubou na sklo a tedka musim jaksi na pedal vic tlacit. Kdysi mi menili jen desticky a pak to brzdilo jako novy, nedavno zjistili sjety kotouce hluboko pod toleranci ( mam je v garazi), takze vymena original renault i desticky a uz to neni takovy brzbrzdenicko. Ja to spis asi prikladam materialu kotoucu , z tovarny tam asi bylo neco jineho. Proto me zajima jeste, jak je to s tim posilovacem, jestli taky nemuze bejt unavene.. .
Thalia 1.2 11/2007, Yamaha YZF-R6...120k, 0-100(3,1), 163kg,Suzuki GS 500, Manet Korado

Uživatelský avatar
presscott
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: stř črc 18, 2007 12:57
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od presscott » úte čer 14, 2016 23:01

Já bych to spíše, než na materiál kotoučů, viděl prostě na jinou značku destiček. Některé jsou tvrdé, vydrží déle, méně špiní ráfky, ale zase méně brzdí...a pak jsou měkké, které brzdí více, ale rychle ubývají a špiní ráfky. Mám doma 3 sady desek - Jurid, Delphi a ATE, všechny jsem zkoušel na jednom autě a ten rozdíl mezi nimi je obrovský. ATE jsou nejjedovatější, ale šíleně špiní ráfky, Jurid mi vydíraly drážky do kotoučů a moc se jim brzdit nechtělo. Delphi jsou něco mezi (neplatí to samozřejmě o těchto značkách obecně, jeden výrobce může mít více řad produktů).
Renault Megane III Grandtour GT220
Renault Clio III Sport 2.0 16V

Uživatelský avatar
czprava
Senior member
Příspěvky: 1236
Registrován: čtv čer 21, 2007 22:55
Bydliště: Česká Lípa

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od czprava » stř čer 15, 2016 10:29

No, přiznám se, že destičky tak nezkoumám a nikdy jsem nezkoumal. Dával jsem vždy Textary, všechno OK, nic to nevydřelo. Nyní mám kotouč TRW a destičky TRW a opět spokojenost. Víc značek jsem nevyzkoušel, neboť nebyl důvod. Kotouč jsem měnil někde hrubě nad 200 tis. km, desky mi vydrželi vždy dost dlouho. Ono taky je brzdit a "brzdit". Rozhodně bych se vyhnul nějakým východním sráborám ala Starline a dalších podobných výjevů východního bloku. Na druhou stranu bych do toho zase nestrkal nějaký velký peníze. Chce to solidního dodavatele a máš pokoj. :lol:
Renault Thalia 1.4 16V Expression Clima, r.v.2005, pořízeno 10/2005, 360 tis. km
Renault Clio III 1.2 16V Grandtour, r.v.2008, pořízeno 5/2021, 130 tis. km
Škoda Roomster r.v 2008, 1,4 MPI 63kW, pořízeno 2023, 110 tis. km
Škoda Felicia r.v 1997, 1,3 MPI 50kW, pořízeno 2002, 260 tis. km
Škoda Favorit r.v. 1993, 1,3i, 43 kW, pořízeno 1997, R.I.P.
Wartburg 353 alias dvoutaktní bramborák, 1994, R.I.P.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od kotasekh » stř čer 15, 2016 10:56

Prave ze ATE vychazi uplne skvele, dva kotouce a sada desticek vyjde na 1200, to neni co resit ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Brzdy - malá síla/nízký účinek

Příspěvek od 33chose33 » čtv čer 16, 2016 22:09

Mám kotouče Brembo max za 500,- a naprostá spokojenost, hlavně tolik nereznou. + desky ATE, ale je nutné si na to zvyknout, protože to jinak hází na sklo.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů