Rozborka a údržba brzd
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Rozborka a údržba brzd
Pro někoho normální činnost a pro jiné španělská vesnice.Tento návod snad pomůže.Naše Thálky pomaly stárnou a začínají vyžadovat více pozornosti.Týká se to i brzd,které se časem můžou zakousnout.Celá údržba předních brzd se skládá ze tří úkonů.
1-údržba vodicích čepů brzdy
2-kontrola brzdových destiček
3-údržba brzdového pístku
Nářadí které je nutné k této činnosti:2 ks vidlicový obojstranný klíč 17-13,silný plochý šrobovák,nářadí na demontáž kola,měděnou nebo keramickou pastu,Wurth HHS2000 nebo Breox fluid a kdo chce tak čistič brzd
1.Údržba vodicích čepů:
Po demontáži kola vytočíme řízení do plného rejdu aby byl lepší přístup ke všem komponentům brzdy.Vidlicovými klíči povolíme šrouby,které drží jednotku na vodicích čepech a jednotku odložíme na spodní rameno nápravy nebo rám nápravy tak aby nedošlo k poškození nebo překrocení brzdové hadice.Vyndáme brzdové destičky,které očistíme(pozor na jejich umístění-vnější,vnitřní)
Zkusíme volnost vodicích čepů jejich pohybem do stran.
Jestli nemají volný pohyb tak sejmeme prachovky vodicích čepů z třmenu a čepy vytáhneme.Očistíme čep i dráhu v třmenu a na čep naneseme měděnou nebo keramickou pastu.Jiné maziva odborná literatura nedoporučuje pro velkou zátěž teplem a tlakem - hrozí zapečení čepů.Čepy vložíme zpět do třmenu a nasadíme prachovky.Znovu vyzkoušíme pohyblivost čepů.Kdo má čistič,tak odmastí brzdový kotouč a očistí i brzdové destičky.Styčné plochy destiček jemně namažeme měděnou vazelínou (šipky č.2) a vložíme zpátky do držáku na své pozice (vnější,vnitřní)Šipky č.1 ukazuje osazení vodicích čepů.
Brzdovou jednotku opatrně osadíme na vrchní vodící čep (pozor na překroucení hadice) a upevníme šroubem.Potom jednotku vyklopíme směrem nahoru a pod prachovku stříkneme konzervační olej WURTH HHS2000 nebo Breox fluid (šipka ukazuje na prachovku)Konzervační olej můžeme vstříknout i před osazením jednotky.
Jednotku sklopíme a upevníme i na spodní vodící čep.Utahovací moment šroubů vodících čepů je 28 Nm
Následně vložíme plochý šrobovák mezi držák a vnější brzdovou destičku a páčením směrem ven zatlačíme brzdový píst do válce.Poté párkrát šlápneme na brzdový pedál aby se píst vytlačil zpět a brzda ztvrdla.Tyto úkony znovu zopakujeme,aby se píst rozchodil a zakonzervoval.Nasadíme kolo a celý tento cirkus zopakujeme na druhé straně.Kdo chce demontovat i třmen z těhlice,potřebuje klíč nebo golu č.18.Utahovací moment šroubů třmenu je 100 Nm.Šrouby držící brzdový kotouč mají utahovací moment 14 Nm.Odstrojená těhlice vypadá takto
Postup na rozebrání zadních brzd je zde http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=86&t=42909
od kubysh » čtv zář 23, 2010 8:44 am
Tak jsem dělal taky brzdy v bubnu, tak jsem si k tomu přizval foťák aby to vyfotil
Postup:
1) Sundáte kolo
2)Ve středu bubnu je plechová zátka. Na její okraj si vemte plochej šroubovák a kladivo a odklepte ju pryč.
3) Po odělání plechové zátky je matka na 30mm ořech. Tak ho povolte.
4)Pak stačí nějakej plochej kousek nějakýho železa (třeba malej majzlík) a pomocí kladiva bouchat do celýho obvodu bubnu ze zadní strany dokuď buben nevyjede celej ven.
Snad vám to pomůže
.Jen doplním.Po sundání bubnu očistíme a odmastíme buben a čelisti(kdo má tak sprej),vyzkoušíme pohyblivost pístů v prasátkách (případně WURTH nebo Breox) a buben nasadíme zpět.Výrobce udává použití nových zajišťovacích matic,které mají utahovací moment 175 Nm.
Postup podle tohoto návodu je na vlastní zodpovědnost.Kdo se na to necítí,ať raději navštíví servis.
1-údržba vodicích čepů brzdy
2-kontrola brzdových destiček
3-údržba brzdového pístku
Nářadí které je nutné k této činnosti:2 ks vidlicový obojstranný klíč 17-13,silný plochý šrobovák,nářadí na demontáž kola,měděnou nebo keramickou pastu,Wurth HHS2000 nebo Breox fluid a kdo chce tak čistič brzd
1.Údržba vodicích čepů:
Po demontáži kola vytočíme řízení do plného rejdu aby byl lepší přístup ke všem komponentům brzdy.Vidlicovými klíči povolíme šrouby,které drží jednotku na vodicích čepech a jednotku odložíme na spodní rameno nápravy nebo rám nápravy tak aby nedošlo k poškození nebo překrocení brzdové hadice.Vyndáme brzdové destičky,které očistíme(pozor na jejich umístění-vnější,vnitřní)
Zkusíme volnost vodicích čepů jejich pohybem do stran.
Jestli nemají volný pohyb tak sejmeme prachovky vodicích čepů z třmenu a čepy vytáhneme.Očistíme čep i dráhu v třmenu a na čep naneseme měděnou nebo keramickou pastu.Jiné maziva odborná literatura nedoporučuje pro velkou zátěž teplem a tlakem - hrozí zapečení čepů.Čepy vložíme zpět do třmenu a nasadíme prachovky.Znovu vyzkoušíme pohyblivost čepů.Kdo má čistič,tak odmastí brzdový kotouč a očistí i brzdové destičky.Styčné plochy destiček jemně namažeme měděnou vazelínou (šipky č.2) a vložíme zpátky do držáku na své pozice (vnější,vnitřní)Šipky č.1 ukazuje osazení vodicích čepů.
Brzdovou jednotku opatrně osadíme na vrchní vodící čep (pozor na překroucení hadice) a upevníme šroubem.Potom jednotku vyklopíme směrem nahoru a pod prachovku stříkneme konzervační olej WURTH HHS2000 nebo Breox fluid (šipka ukazuje na prachovku)Konzervační olej můžeme vstříknout i před osazením jednotky.
Jednotku sklopíme a upevníme i na spodní vodící čep.Utahovací moment šroubů vodících čepů je 28 Nm
Následně vložíme plochý šrobovák mezi držák a vnější brzdovou destičku a páčením směrem ven zatlačíme brzdový píst do válce.Poté párkrát šlápneme na brzdový pedál aby se píst vytlačil zpět a brzda ztvrdla.Tyto úkony znovu zopakujeme,aby se píst rozchodil a zakonzervoval.Nasadíme kolo a celý tento cirkus zopakujeme na druhé straně.Kdo chce demontovat i třmen z těhlice,potřebuje klíč nebo golu č.18.Utahovací moment šroubů třmenu je 100 Nm.Šrouby držící brzdový kotouč mají utahovací moment 14 Nm.Odstrojená těhlice vypadá takto
Postup na rozebrání zadních brzd je zde http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=86&t=42909
od kubysh » čtv zář 23, 2010 8:44 am
Tak jsem dělal taky brzdy v bubnu, tak jsem si k tomu přizval foťák aby to vyfotil
Postup:
1) Sundáte kolo
2)Ve středu bubnu je plechová zátka. Na její okraj si vemte plochej šroubovák a kladivo a odklepte ju pryč.
3) Po odělání plechové zátky je matka na 30mm ořech. Tak ho povolte.
4)Pak stačí nějakej plochej kousek nějakýho železa (třeba malej majzlík) a pomocí kladiva bouchat do celýho obvodu bubnu ze zadní strany dokuď buben nevyjede celej ven.
Snad vám to pomůže
.Jen doplním.Po sundání bubnu očistíme a odmastíme buben a čelisti(kdo má tak sprej),vyzkoušíme pohyblivost pístů v prasátkách (případně WURTH nebo Breox) a buben nasadíme zpět.Výrobce udává použití nových zajišťovacích matic,které mají utahovací moment 175 Nm.
Postup podle tohoto návodu je na vlastní zodpovědnost.Kdo se na to necítí,ať raději navštíví servis.
Naposledy upravil(a) amater3 dne sob říj 23, 2021 12:04, celkem upraveno 5 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Rozborka a údržba brzd
Tak to mám hotové. Čepy byly namazané dobře a chodily všechny čtyři OK.
Ale ještě bych doplnil dvě věci: (mám najeto 26tis. a je to určitě dobré udělat)
1.Destičky úplně vyndat, nepoplést strany a v místech označené šipkou č.2 je hromada rezu a bordelu. Takže vzít prvně ostrej šroubovák a ty hrany na tělese dobře očisit (je toho tam fakt hodně) a i destičky samotné vzít v těch místech naplocho na nějakém šmirglu nebo kameni a potom teprve decentně namazat grafitkou (nebo tou měděnou)...
2. srazit hrany na brzdovém kotouči protože po 26tis. už mají fákt hranu. Já to udělal tak, že jsem řekl tátovi aby mi plynule točil s kotoučem (vořech na středu a delší gola) a normálně jsem to poctivě líznul z obou stran flexou...
Celá tato procedura údržby předních brzd je na necelé dvě hodinky
Ale ještě bych doplnil dvě věci: (mám najeto 26tis. a je to určitě dobré udělat)
1.Destičky úplně vyndat, nepoplést strany a v místech označené šipkou č.2 je hromada rezu a bordelu. Takže vzít prvně ostrej šroubovák a ty hrany na tělese dobře očisit (je toho tam fakt hodně) a i destičky samotné vzít v těch místech naplocho na nějakém šmirglu nebo kameni a potom teprve decentně namazat grafitkou (nebo tou měděnou)...
2. srazit hrany na brzdovém kotouči protože po 26tis. už mají fákt hranu. Já to udělal tak, že jsem řekl tátovi aby mi plynule točil s kotoučem (vořech na středu a delší gola) a normálně jsem to poctivě líznul z obou stran flexou...
Celá tato procedura údržby předních brzd je na necelé dvě hodinky
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Rozborka a údržba brzd
prosim vas co je to za cierny nater ?? viete mi povedat znacku a da sa to aplikovat na uz trochu skorodovane ramena a pod ? dakujem
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V
Re: Rozborka a údržba brzd
Alkyton - farba na mierne zkorodovaný materiál.Cena cca 5 Euro za malú plechovku.Dá sa kúpiť v každej predajni Farby-Laky.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
- postar Michal
- Junior member
- Příspěvky: 178
- Registrován: ned kvě 31, 2009 12:13
Re: Rozborka a údržba brzd
Amater nazdar. menil si už doštičky predné ? kde si zohnal ten 5 hranný imbus ?
Re: Rozborka a údržba brzd
Dneska jsem měnil přednéí destičky a žádný imbus není poteřeba, jen myslím, že to byl 2x 13 klíč (nebo gola a klíč)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Rozborka a údržba brzd
Když už mají přední kotouče hranu tak bych je vyměnil brousit flexou no já nevím.
když budete dávat nové kotouče nechte si na ně udělat žlutýtý pozink někde v galvanovně není to drahé asi 10kč za 1kg.
mám to v galerii na rajčeti.Teť už nerezaví.
http://baghira1.rajce.idnes.cz/
když budete dávat nové kotouče nechte si na ně udělat žlutýtý pozink někde v galvanovně není to drahé asi 10kč za 1kg.
mám to v galerii na rajčeti.Teť už nerezaví.
http://baghira1.rajce.idnes.cz/
Clio II 1.6 16v čip 92kw. Bydliště Sněhotice .Okres Prostějov.
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz
MeganeIII Limited Rv 2015 1.2 Tce 97Kw.
Fotogalerie. http://baghira1.rajce.idnes.cz
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Rozborka a údržba brzd
Měnit kotouče jen když mají hranu??? Neblázni
Pokud jsou dostatečně silné není důvod proč je měnit... Jedině když nevíš co z penězma, možná.
Pokud jsou dostatečně silné není důvod proč je měnit... Jedině když nevíš co z penězma, možná.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Rozborka a údržba brzd
Hele lidi je tu někdo kdo již měnil kotouče? Jak je to tam dělaný, je tam njaké ložisko, je třeba nějaký stahovák, nebo to bez spešl nářadí v pohodě zvládnu před barákem?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Rozborka a údržba brzd
Budeš potřebovat něco na zatlačení pístků ve třmenech. Na předních to není žádná věda, stačí stolařská svěrka. Jinak bys ještě mohl sehnat torx 45 na velkou ráčnu. Ty šroubky v tom náboji drží dost.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Rozborka a údržba brzd
stahovák na pístky mám, ten je super, už jsem měnil destičky.... jde mi o to, že mně teď vystrašil jeden člověk, že tam je ložisko, které jde dolů taky a když se to sundavá křivě, tak se zníčí, tak mi jde o to, abych byl připraven a nic nezníčil.... Torx na golu je dobrý nápad, do toho bych asi pak šel.
Ale když se sundají ty dva torx šrouby, tak to jde krásně dolů? Předpokládám, že se sundá jeden šroub třmenu, vyndají desky, zatlačí pístek, sundá druhý šroub třmenu, pak ty dva torxy a je to dole? Není potřeba odpojovat hadičky?
Ale když se sundají ty dva torx šrouby, tak to jde krásně dolů? Předpokládám, že se sundá jeden šroub třmenu, vyndají desky, zatlačí pístek, sundá druhý šroub třmenu, pak ty dva torxy a je to dole? Není potřeba odpojovat hadičky?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Rozborka a údržba brzd
Hadička se neodpojuje.Třmen dáš bokem,odmontuješ dva torxy a kotouč stáhneš z náboje.Pozor,může být k náboji přirezlý a potom nastupuje poklepávání kladivem na uvolnění.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Rozborka a údržba brzd
Ložisko je s kotoučem spojené u zadních kotoučů. U předních je kotouč k náboji jen přišroubovaný těmi dvěma torxy, na ložisku to nedrží. Ložisko je až dál, v těhlici.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Rozborka a údržba brzd
díky za rady, tak do tohohle půjdu sám jen ještě nějakou tu pastu na pístky, abych je rovnou mázl....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Rozborka a údržba brzd
tady je inspirace, já dával kotouče letos v létě a jediný problém byl povolit ty torxy (asi 30), když jsme jeden zlomil, tak jsme vytáhl autogen a pak to šlo snadno.
http://33chose33.rajce.idnes.cz/Predni_ ... 020570.jpg
http://33chose33.rajce.idnes.cz/Predni_ ... 020570.jpg
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Re: Rozborka a údržba brzd
TOrxy na kotouči jsou 40 (aspoň u mně) ty byly bez problémů, já měl problém s těmi šrouby, co drží takové to okolo desek (né to s pístkem) ty byly maso, ale taky se povedlo a je vyměněno a dokonce to i brzdí
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Rozborka a údržba brzd
Šrouby držáku (samozřejmě atypická velikost 18) jsem napoprvé taky rval - závit byl napatlaný zajišťovací pastou.Takže u Tebe to samé.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Re: Rozborka a údržba brzd
no 18 to bylo... problém byl ale dle mně, že kouká skrz a tam to prostě zarezlo....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát led 01, 2010 20:25
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Rozborka a údržba brzd
Měnil už někdo zadní brzdy,tedy bubnové brzdy???Zajímá mě i průměr bubnu a jeslti musím měnit i ložisko na kterém je buben...
Renault Thalia II. 1,2 16V Privilege
Re: Rozborka a údržba brzd
Menil. Je to pakarna, nesehnal jsem poradne dily... Prumer je 203mm, lozisko menit musis. Buben urceny primo pro symbol od 2008 do 2014 jsem stejne musel nechat dvakrat soustruzit, abs krouzes jsem musel nasilim sundat ze starych bubnu protoze se neda sehnat... Fakt pakarna. Pokud budes uspesnejsi, dej vedet . Jo a jinak dily (buben, lozisko, pakny, pasatko, lanovody) me vysly na 5000kc! A to nebyly nejlepsi znacky... Oproti prednim brzdam, ktere v kompletu od ATE vychazi na 1200 je to nesmysl...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Rozborka a údržba brzd
Ložisko se dá ze starého bubnu vyhodit a nalisovat do nového. Ale nikdo nezaručí, že to nezačne po výměně hučet. Ale u bubnu je to o dost jednodušší než u kotoučů, takže bych šel cestou přelisování. To máš skoro 2 tisíce za ložiska dolů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Rozborka a údržba brzd
2000?!? . Vzdyt stoji 300 jedno
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Rozborka a údržba brzd
Já kupuju SRN za 7 stovek. S těma levnýma nemám dobré zkušenosti.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Rozborka a údržba brzd
No ja verim ze meyle vydrzi
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát led 01, 2010 20:25
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Rozborka a údržba brzd
Díky,ještě tedy jaké ložiska používáte a jaké pakny které něco vydrží?
Renault Thalia II. 1,2 16V Privilege
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů