Problém (Možná lambda)
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Problém (Možná lambda)
Ahoj. Nikde jsem nenašel podobný problém, tak píšu. Mám Thalii 1,2 55 kW, najeto cca 55 000 km. V poslední době auto začalo hrozně žrát. Tím myslím, že se okamžitá spotřeba zvedla tak o 5-10 l/100km. Jednou svítila kontrolka lambda sondy, která pak svítit přestala a auto jezdilo asi 2 měsíce normálně. Celou zimu jsem neměl problém nastartovat. Ale dneska ráno se mi stalo, že jsem přišel do auta, nastartoval jsem, chtěl jsem se rozjet, jako vždy, jenže plyn nějak nechtěl zareagovat, tak mi to chcíplo... Potom se to vůbec nechtělo rozjét a až asi na 4. pokus (4. nastartování) se mi to podařilo. Jinak bych řekl, že až na tu spotřebu se to chová normálně. Možná to táhne o trošku míň. Napadají mě 2 problémy... Buď vadná lambda sonda, nebo výfuk. Ale zvuk má auto taky pořád stejný. Díky za odpověď.
Renault Thalia 1,2; 55kW; 16V
Rok výroby: 2005
Rok výroby: 2005
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Problém (Možná lambda)
Pokud Ti nejde černej kouř z výfuku a nesmrdí Ti benzín z oleje tak asi ta lambda.
Ztrácí se výkon v nízkých otáčkách. Je větší spotřeba... Auto se může jakoby dusit... To je vše Tvůj případ.
Na lambdě zkontroluj kontakt s kostrou (čistej závit) a její znečištění... Pokud máš osciloskop tak se dá zkontrolovat s ním.
Ale asi Tě čeká výměna. Lambda je tak na 60-100tis. Ale záleží jak která a jak kde. Může být méně i více km.
Ani nevím jestli má thálka vyhřívanou nebo ne. Kolik je k ní drátů? Pokud je vyhřívaná má min. 3 dráty. Měla by mít odpor na tělísku 3-15 ohmů. To chce taky změřit.
Také to může být čidlo chladící kapaliny...
Dej to prvně na diagnostiku...
Ztrácí se výkon v nízkých otáčkách. Je větší spotřeba... Auto se může jakoby dusit... To je vše Tvůj případ.
Na lambdě zkontroluj kontakt s kostrou (čistej závit) a její znečištění... Pokud máš osciloskop tak se dá zkontrolovat s ním.
Ale asi Tě čeká výměna. Lambda je tak na 60-100tis. Ale záleží jak která a jak kde. Může být méně i více km.
Ani nevím jestli má thálka vyhřívanou nebo ne. Kolik je k ní drátů? Pokud je vyhřívaná má min. 3 dráty. Měla by mít odpor na tělísku 3-15 ohmů. To chce taky změřit.
Také to může být čidlo chladící kapaliny...
Dej to prvně na diagnostiku...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Problém (Možná lambda)
Pockej pockej, lambda jen na 60 az 100k km? No to potes koste .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Problém (Možná lambda)
taky mi to přijde zvláštní, většina vozidel co znám má najeto hodně přes 150 000 km a lambda je původní
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Problém (Možná lambda)
Souhlasím s Krtkem ještě jsem nikdy na žádném autě lambdu neměnil.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Problém (Možná lambda)
Já už jich měnil několik...
No měla by se takto měnit. Jsou věci které se mění preventivně. CHladící kapalina, olej v převodovce atd atd. Když se kouknete na životnost lambd tak to takto uvádí. Ovšem praxe je taková, že se to nechává až dokud to jede.
Je to dražší záležitost oproti ostatním, proto se to nechává až "na dojezd"... Člověk si toho všímne na spotřebě (nebo na emisích).
Dřív když nebyly palubní PC (kde si toho hned všimnete) to lehce pár stokorun (i víc) propálilo navíc.
No měla by se takto měnit. Jsou věci které se mění preventivně. CHladící kapalina, olej v převodovce atd atd. Když se kouknete na životnost lambd tak to takto uvádí. Ovšem praxe je taková, že se to nechává až dokud to jede.
Je to dražší záležitost oproti ostatním, proto se to nechává až "na dojezd"... Člověk si toho všímne na spotřebě (nebo na emisích).
Dřív když nebyly palubní PC (kde si toho hned všimnete) to lehce pár stokorun (i víc) propálilo navíc.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Problém (Možná lambda)
Všechno má dnes svoji trvanlivost i jogurt, ale lambda porovnává množství kyslíku ve spalinách s atmosférovým v závislosti na rozdílu vodivosti potažmo odporu (opravte mě pokud kecám, ale myslím si to). To mě přijde jako teploměr funguje OK rozbije se nefunguje a životnost mě nezajímá. Asi bude časem docházet k nějaké chybě ve výsledků, ale ta bude pro přípravu směsi zanedbatelná. Takže já říkám neměnit když funguje to znamená motor normálně jede. Zajímají mě vaše názory.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Problém (Možná lambda)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Lambda_sonda
tak nemusí třeba fungovat vyhřív. tělísko - problém větší spotřeba.
může fungovat nesprávně - problém větší spotřeba.
Řekneš si jasně o trochu větší spotřeba mě nazabije.
Ovšem co je hlavní můžeš si špatným mixováním směsy poškodit katík a až půjdeš na stk tak ejhle!!!!!!!!!!
A to potom bolí dalko daleko víc než včasná výměna lambdy. Ha ha
tak nemusí třeba fungovat vyhřív. tělísko - problém větší spotřeba.
může fungovat nesprávně - problém větší spotřeba.
Řekneš si jasně o trochu větší spotřeba mě nazabije.
Ovšem co je hlavní můžeš si špatným mixováním směsy poškodit katík a až půjdeš na stk tak ejhle!!!!!!!!!!
A to potom bolí dalko daleko víc než včasná výměna lambdy. Ha ha
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Problém (Možná lambda)
Příští týden jedu vyměnit kapotu a čelní sklo (kapota - popeláři; čelní sklo - kamínek). Tak si nechám rovnou udělat diagnostiku. Jsem zvědav. Jinak... Relativně se to uklidnilo. Žere to zase o něco míň, ale pořád né o tolik, abych si mohl říct, že je asi v pohodě...
Renault Thalia 1,2; 55kW; 16V
Rok výroby: 2005
Rok výroby: 2005
-
- Starting member
- Příspěvky: 5
- Registrován: sob dub 02, 2016 20:40
Re: Problém (Možná lambda)
Nevyhřívaná lambda sonda má dvě vedení kdežto vyhřívaná 3-4 ale ta Nevyhřívaná se už nepoužívá takže životnost přesahuje 200 000 km.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů