Zadrhávající se startér

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Zadrhávající se startér

Příspěvek od kotasekh » ned led 22, 2012 21:53

Startér funguje normálně, točí v pohodě, ale občas se stane, že po nastartování motoru a puštění klíčku se objeví stejný zvuk, jako když se startuje na nastartovaném motoru, prostě přeskakující zuby. Moc se v mechanice nevyznám, ale tuším, že ve startéru se vysouvá nějaký bazmek a předpokládám, že se občas trochu zadrhne a zůstane vysunutý déle než by měl. Zítra se budu nudit, tak bych na to jukl, ale nevím, jestli tam bez problému můžu šupnout vazelínu, nebo jestli se musí celý startér sundávat a jestli ano, na co si dát pozor, jestli někde není něco napružené nebo tak... Díky za rady :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Zadrhávající se startér

Příspěvek od krt.ecek » ned led 22, 2012 22:20

bude to zasekávající se pastorek....

bude muset jít starter dolů, rozebrat jej a zjistit co je tam špatně. Slabší je rozebrání, prý vyskočí spousta pružinek všude možně a chce to zkušenosti to poskládat zpět, já jsem to nikdy nedělal a asi bych to jen tak nedělal :oops: ale třeba se tu někdo objeví, kdo ví jak na to :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Zadrhávající se startér

Příspěvek od kotasekh » ned led 22, 2012 22:26

Díky za info, potřeboval jsem slyšet přesně to, že z toho vyskače spousta blbostí a je problém je dát zpět :-D. Asi na to kašlu :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Zadrhávající se startér

Příspěvek od Keras » úte led 24, 2012 11:23

já startéry dělal, dá se to...
Očistit a namazat osu pastorku, a zároveň kouknout na silové kontaky na relé a kouknout na uhlíky!!!
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
postar Michal
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: ned kvě 31, 2009 12:13

Re: Zadrhávající se startér

Příspěvek od postar Michal » ned úno 05, 2017 22:36

postar Michal píše:jjenda - ďakujem za inštrukcie, dnes som si to opravil, prikladám foto
http://jyxo.info/uploads/F4/f470fc18b7c ... 7fbf3c.jpg

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Zadrhávající se startér

Příspěvek od kotasekh » čtv kvě 04, 2017 06:30

Tak jsem se na to taky vrhl. Chtel jsem jen namazat hridel pastorku. Vytahnu starter, povolim dva srouby na nem a vytahl jsem cely rotor, takze mi vyskocily uhliky... Luxus, to jsem si presne pral :). No skoncilo to tim, ze jsem starter rozebral do posledniho sroubku, i s civkou, jediny dil nezustal spojeny s druhym :). Kdyz jsem se na tu hromadku dival, neveril jsem sam sobe a rovnou koukal na eshopy na cenu me chyby. Uhliky byly pred smrti, tak jsem si skocil do obchodu a koupil podobne, temer stejne. Musel jsem ale predelat jejich uchyceni, ten vlasek z medi co na nich byl by do starteru fakt nebyl vhodny, tak snad tam vydrzi ten mnou pridany cin :). Vse ocisteno, promazano, poskladano, obrouseno, pred namontovanim ozkouseno na baterii a starter samozrejme mrtvy. Klasika :D. Takze znovu rozebrat a premyslet, co se da u tak jednoducheho starteru bez reduktoru a lozisek pokazit. Vse propipano a v poradku, presto starter nejel, ani civka, proste mrtvo, ale uspesne tavil draty k baterce :). I kdyz jsem si byl jisty, ze ho mam poskladany spravne, zkusil jsem otocit stator podel jeho osy o 180°, protoze konstrukce to proste umoznovala a ja uz jsem neveril ani sve pameti. A svete div se, ono to pomohlo. Ale vim, ze to bylo namontovano obracene, nez kdyz jsem to rozebiral. Vse jsem teda slozil, znovu pripojil na baterku... a starter zase mrtvy. Znovu rozebrat, propipat, a az pak jsem si vsiml, ze ty nove uhliky, co jsem koupil, nejsou vsechny stejne, jeden je o kousicek uzsi, coz nechapu. Po garazi jsem pohledal uz zahozeny stary uhlik, dal ho zpet misto noveho, smontoval starter, pripojil na baterku... A on fungoval! :D. Jen jsem zapomel stator otocit zpatky o tech 180°, ale mu je to asi fuk, jen ted nevidim na stitek na starteru. Po namontovani do auta prisel prvni start. Trosku jsem se bal. Otocil jsem klickem, prvni, druha poloha, chvilku ticho a start. Motor bezi, ale jakto? Vzdyt starter se netocil! :D. No, je vazne tichy, zvuk je opravdu zcela jiny, 100% lepsi, a hlavne uz se nic nezadrhava. Budu ale muset dat do kupy ty uhliky, jsou jete a hlavne celkem hovadsky pridelane, pajet by se tam dle meho nazoru urcite nemelo. A vzhledem k tomu, ze uz je starter na aute a ja si otocil stitek na starteru smerem k bloku motoru, tak uz si neprectu oem kod. Mohl by mi teda nekdo prozradit, jaky typ valeo starteru tam mame? Diky :).
Fotky jsem nedelal, nepocital jsem s kompletni rozborkou a byl jsem cerny az po lokty... ale klidne poradim :)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Zadrhávající se startér

Příspěvek od kotasekh » pon kvě 15, 2017 11:58

Tak jak jsem cekal, ma provizorni oprava nemela dlouheho trvani. Cekal jsem, ze vymenene uhliky jsou i tak spatne a shanel jsem nove. Nesehnal, nevedel jsem jake. Starter byl cim dal slabsi, tocil pomaleji a pomaleji, nekdy se jen lehce pootocil a dal nic, musel jsem ho nekolikrat nakopnout... Nastesti 3km od meho bydliste je skvely typek, co za par korun repasuje altiky a startery. Stavil jsem se za nim, popsal jsem mu muj pribeh (nasmali jsme se :D ) a druhy den v sobotu rano jsem mu dovezl starter. Za dve hodky hotovo, cena 350,- material a 300,- prace. Nove uhliky i s celym plastovym ulozenim, nove pouzdra ulozeni hridele rotoru, vse dokonale vycisteno (fakt jako novy, bylo mi lito ho dat do auta) a namazano. Predvedl mi ho na stolici, vse ok. Za chvili byl tedy zpatky v aute, toci jak sileny, je tichy, spravne se zasouva, jsem spokojeny :D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů