Komprese u 1.2 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » čtv srp 08, 2013 19:37

Hm, dá se to měřit i skrz odebíraný proud startérem, ale tím odhalíš jen rozdíly mezi jednotlivými válci. Za pomocí diagnostiky se to dá měřit pomocí nějaké sondy, která se strčí do motoru, ... Je to docela vymakané, tak se dá čekat, že to bude i docela přesné.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » pát srp 23, 2013 20:30

Jinak co jsem tak sondoval, tak Renault měří tlaky přes diagnostiku tak, že měří proud odebíraný startérem. Jestli to má nějak ošefované, že určitý proud znamená určitý tlak, nevím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pon srp 26, 2013 07:08

Touhle metodou ale nepoznají jednotlivé tlaky? Je to jen hrubě orientační jestli motor klade patřičný odpor (jestli to někde nefouká...) a pak se to řeší detailněji.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon srp 26, 2013 10:54

Hlavne tim zmeri, jestli neni na valcich rozdilny tlak, coz by byla chyba.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pon srp 26, 2013 10:58

No rozdílný tlak právě nezměří. Jak?
Pokud bude některý válec víc utíkat, bude menší proudový odběr... jasně. Ale stejně to ukáže menší odběr proudu i když budou víc utíkat všechny válce stejně :wink: (starší motor)
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon srp 26, 2013 11:12

No vzdyt sis odpovedel sam. Rozdilne tlaky zjisti pri rozdilnem odebiranem proudu na jednotlivych valcich. Priklad. Tri valce odebiraji 100A, ctvrty bere 50A. Kde asi bude chyba? :-). Pokud vsechny odebiraji 50A, tak je motor opotrebovany, ale rovnomerne a to neni takovy problem. Urcite maji nejakou i orientacni tabulku, kolik by ty proudy mely byt pri vybornem tlaku a kolik pri vylagrovanem motoru, ale jen orientacne, kazdy starter i motor bude unikát ;-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pon srp 26, 2013 11:27

no jasný myslíme tím to samé :wink: Je to orientační no... Nebylo by možná špatný vědět jaké proudy by se tam měli objevit. To by si člověk mohl klešťákem ověřit i sám... Hrubě. Třeba se dělá klešťák s pamětí max což by bylo ideál.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon srp 26, 2013 11:39

No jo, hrube, ale ty potrebujes sesynchronizovat odber proudu se snimacem horni uvrati, jinak budes mit jen maximalni proud, jaky starter odebral, ale nebudes vedet, jestli nahodou na nejakem valci neni nizky odber...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pon srp 26, 2013 11:41

to až takhle detekuje??? No ale to je vlastně max proud ne?
No byl to blbej nápad, nechme to být...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » pon srp 26, 2013 11:48

Jo, je to tak, oni zapojí na měřící stanici clipu signál ze snímače otáček a pak ten klešťový ampérmetr. To by se dalo udělat i na dvoukanálovém osciloskopu. Hm, ale to stejně nerozpozná, který válec je první :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pon srp 26, 2013 14:10

aháááá :idea:
Pak tedy nechápu jak na kešťáku detekují vrchní úvrať jak psal kotásek. Jak klešťák synchrnonizují s uvrtatěma. Ten klešťák přece nestáhá ukazovat vrchní úvrať kde je největší koprese a tedy největší odpor. Není to tedy tak, že prostě zaznamenává jen největší odběr který je tedy v horní úvrati???
Nebo to je nějakej spešl klešťák s nějakým vstupem?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » pon srp 26, 2013 14:13

Netuším, všechno to leze do speciální krabičky, která je připojena ke Clipu a ta si to nějak přebere, přepočítá, ... A na displeji ti to ukáže hodnotu :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » stř srp 28, 2013 19:51

Tak je to všechno jinak :D Komprese se měří skutečně tak, že se měří odebíraný proud startérem. Ampérmetr je zapojený do krabice, která je pak připojená k originální diagnostice. Nachystání může trvat všehovšudy cca 5 minut. Odpojí se kabely od cívek, svíček, snímač otáček, ... Pak se začne startovat. Během toho si ta měřící krabice přebere ten signál z ampérmetru a rozdělí ho na válce bez určení pořadí a porovná proud odebíraný startérem se všema ostatníma. Vyhodnocuje se to tak, že pouze ukáže, zda jsou komprese v pořádku (vyrovnaný odběr proudu), nebo nejsou (proud není vyrovnaný).

Takže to neurčuje pořadí válců a už vůbec to neukazuje hodnoty tlaku, pouze procenta jako poměr opotřebení vzhledem k ostatním válcům. Takže pokud jsou všechny válce opotřeby stejně, tak jsou komprese pořád 100% :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » čtv srp 29, 2013 09:04

aha jako že to nesmí pulsovat, že to musí být lineární.
Jen mi nejde narozum jak dokáže ten ampermetr tak rychle detekovat ty skoky. Přeci jen nějaké zpoždění tam je. Kor u klešťáku. No ale zřejmě to funguje.
Dík za info chlape.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » čtv srp 29, 2013 10:43

Někde na netu jsem viděl grafy, ze kterých to bylo poznat, že daný válec má nižší kompres - do startéru teče nižší proud. Jen se z toho nedá určit, o který válec se jedná. Clip požaduje otáčení startérem určitou dobu a z toho dokáže detekovat, že nějaký válec je v horní úvrati (nejvyšší proud startérem). Podle té křivky detekuje jednotlivé válce. Podle mě se provede víc měření (startérem se točí cca 15 vteřin). A pak se výsledky porovnají mezi sebou a určí se zřejmě nějaká průměrná hodnota, což není problém a pak se řeší odchylky od průměru. Čili jde o nějaký statistický test. A podle odchylky se určí jak na tom daný válec je dobře. Jen se nedá zjistit, který válec to je. Do nějaké odchylky je to ok, pak už je na daném válci problém.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » ned čer 14, 2015 13:47

Tak ve ctvrtek me ceka nove mereni komprese. Vyzkousel jsem uz vse a motor stale cuka. Civka, kabel, svicka, palivo, vstrikovac, lambda, nastaveni smesi, tovarni nastaveni, filtry, aditiva, jezdit jen na benzin... Nic. Po pridani plynu motor jede hned na tri valce. Pri lechtani jede krasne na 4. Nema moc silu, ale startuje krasne. Za studena je to o dost horsi, to jede vice mene na tri furt, po zahrati a znovunastartovani se chytne i ctvrty valec. Nenapada me nic jineho, ze uz to vzdal jeden z vyfukovych ventilu a propousti tlaky. Napada vas neco jineho? Olej to zere furt tak nejak stejne, cca 4 litry za 10k km ;). Na svickach je tak 1mm vrstva hnedobile tvrde krystalicke latky, to same i na lambde. Motor vymenim, to neni problem, ale nechci, aby se stalo, ze s novym motorem bude chyba pretrvavat...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » pon čer 15, 2015 09:58

Co mám v historii diagnostiky, tak ti pořád hapruje 4. válec. Vstřiky i zapalování jsou zkoušel druhé, taky jsme to zkoušeli tou zkoušečkou a vypadalo to, že by tomu ani nemuselo nic být.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon čer 15, 2015 10:49

Ted uz to hazi nahodne chybu na 1., 2. a 4. valci, treti jsem tam myslim jeste nevidel ;). Pokud se ventil zaklepe natolik, ze ma nulovou vuli, tak je to pak asi rychly konec ze? Ono se to totiz zhorsilo rapidne behem tydne a kazdy dalsi stovka km na tom stavu jde poznat.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » stř čer 24, 2015 15:59

Tak po mereni tlaku valcu v servise je vysledek jasny. 1.-4. valec -> 6.5, 7, 6.5, 6.5. Takze motor mrtvy. Pan Jurecka z CMN Prerov se k tomu vyjadril tak, ze komprese a lpg se nemaji radi a ze to budou sedla ventilu. Holt mekci materialy delaji sve... Ale zvladl 210000km, takze i tak jsem spokojeny. Snad druhy motor bude v poradku, vic jak dva roky stoji v garazi s jen obcasnym protocenim...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » stř čer 24, 2015 16:01

A teď je otázka, zda to dělají ventily, pak by stačilo přehodit hlavu. Osobně si myslím, že jen přehození hlavy by stačilo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » stř čer 24, 2015 16:15

Hmm... Nez to resit a riskovat, ze to jsou krouzky, to radsi prohodim motor. Ale jako ted mi to hloda hlavou, prehodit hlavu bych zvladl dopoledne sam ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » stř čer 24, 2015 16:27

Škoda, že to nevyzkoušeli jinak. Pokud jsou v pytli kroužky, tak se to většinou pozná tak, že se do válce vstříkne trošku oleje, který by měl zatěsnit vůle kolem kroužků. Pokud by se tím tlak zvýšil, tak jsou to kroužky, jinak ventily ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » stř čer 24, 2015 16:34

Jo, to vim ze se to tak dela. Staci trocha husteho oleje. Ale to bych mohl chtit tak u nejakeho garaznika, ten ale zase nema potrebne vybaveni na zmereni komprese... Rikam nevadi, vymenim to cele, i s prevodovkou. Hodim i novou spojku, rozvody. Pak uz jen katalyzator a polecit vyfuk a auto je jak nove ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » stř čer 24, 2015 16:40

Být tebou, tak ten motor pak rozeberu a zjistím příčinu a pokud to neude extrémně drahé, tak opravil a měl připraveno na příště :)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » stř čer 24, 2015 16:47

No rozeberu ho urcite, ale ani sedla, ani ventily a ani krouzky rozhodne opravovat nebudu, to at si to radsi nekdo za nejaky ten tisic vezme ;). Cidla si necham, ale zbytek prodam. Je na nem dobra prevodovka, spojka, klika, vacky, cerpadlo, mozna cely blok.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů