Komprese u 1.2 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » pon úno 06, 2012 18:53

Mě napadá vodní pumpa......
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon úno 06, 2012 19:19

No furt se motate kolem toho, že chladici smes se dostala do oleje. Ale nedostala, s velkou pravdepodobnosti vsechna voda co mi utekla z expanzky utekla z netesneho spoje na hadici, jen mozna uplne minimum slo do oleje, ale to jen mozna. Ale pritom v oleji bylo urcite pres litr vody.
Bylo ucpane odvetrani klikove skrine. Jedine vysvetleni tady toho vseho je, ze vodni para ze spalin co se standartne dostavaji pres pistni krouzky do klikove skrine nemohla kvuli ucpanemu odvetrani odejit zpet do sani a pak do vyfuku, pary kondenzovaly v oleji a nemohly pryc ani pri delsi jizde. Proto i foukaly spaliny z plniciho otvoru oleje, byl tam diky ucpanemu odvetrani velky pretlak a nekudy to muselo ujit. Tot vse, stacilo vyklepat led z odvetrani a bylo by to zase dobre. Kazdy mi zatim rekl, ze kompres 8baru na vsech valcich je ok. Ale jsem rad ze jsem si to rozebral a poradne se na to podival. Oprava bude spocivat v provrtani toho blbeho kolinka odvetrani na filtrboxu...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pon úno 06, 2012 22:37

to se mi moc nezdá. když tam jde pára tak tam muselo jít i palivo. a to by byl cítit benzín z oleje. nebo plyn. a žralo by to hrozně moc. A takové množství vody :roll: nevím nevím... Ty kroužky potom asi moc netěsní. tlaky to má menší...
Syčel motor po chcípnutí???
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon úno 06, 2012 22:46

Olej jde cítit po benzínu, mám vzorek a smrdí jak výfuk na studeném motoru. Budu citovat pana Ing. Jaroslava Černého, CSc. "Vraťme se ale k vodě. Jestliže v motoru spálíme jeden litr benzinu nebo nafty, vznikne přibližně jeden litr vody. Naprostá většina vody odchází ve formě páry do výfuku a dále do ovzduší. Část spalin se ale dostává z válce přes pístní kroužky do klikové skříně. A právě zde dochází ke styku horké vodní páry ve spalinách s motorovým olejem. Pokud jsou olej a celá kliková skříň vyhřáté na provozní teplotu (tj. někde kolem 80 – 100 °C), pak je vše v pořádku a nic závažného se nemůže stát. Voda ve formě vodní páry klikovou skříň zase opustí, např. i díky jejímu nucenému odvětrávání. Jiná situace nastává, pokud je motor studený. Jestliže horké spaliny s vodní párou přijdou ve studené klikové skříni do styku se studeným motorovým olejem, pak nutně dochází ke kondenzaci vodní páry. Kapalná voda se pak hromadí v motorovém oleji, který se intenzivně promíchává a vytvářejí se emulze vody v oleji, jejíž vzhled rozhodně není příliš vábný."

Jasně píše, že je zcela normální, že spaliny jdou přes pístní kroužky do klikové skříně. Ale moje skříň se nemohla odvětrat, byla ucpaná. A jestli motor syčel po chcípnutí? To fakt nevím :-D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon úno 06, 2012 22:51

A nevíte někdo jen tak z hlavy utahovací moment na hlavě? a postup? jdu googlit, ale kdyby mi to někdo prozradil, nezlobil bych se...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

ketos
Advanced member
Příspěvky: 283
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od ketos » úte úno 07, 2012 00:14

kotasekh píše:A nevíte někdo jen tak z hlavy utahovací moment na hlavě? a postup? jdu googlit, ale kdyby mi to někdo prozradil, nezlobil bych se...
Však si stáhni Dialogys a tam tohle všechno najdeš.

Pro motor D4F by předutažení mělo bejt 20 Nm a dotažení o 230° ± 6°. Že se maj správně použít nový šrouby, asi víš.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od amater3 » úte úno 07, 2012 15:50

Tady máš obrázky
Obrázek
Obrázek
a utahovací moment už napsal ketos :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte úno 07, 2012 22:35

Tak sem se zase zadrbal. Ale víceméně vlastní blbostí. Ve starších příručkách bylo psáno, že šrouby v hlavě se dají znovu použít pokud se neprodloužily o nějaký stanovený kus. Tak sem víc neřešil, vzal staré šrouby a dotahoval. Vše v poho, dotáhl na 20Nm, přidělal rozvody, kryt rozvodů, hodil motor zpět na silentblok a začal dotahovat o 230°. 9 šroubů naprosto super, odpovídalo to přibližně 60Nm. Desátý šroub jsem otočil o 230° a momentový klíč stále necvakl, šlo to i lehčeji. Přidal jsem dalších 90°, šroub šel točit stále stejně. Dotočil jsem do 360° a stále nic, stejná síla a menší nežli 60Nm. Momentovým klíčem jsem tedy změřil, na kolik je to utažené, dosahoval ale sotva na 50Nm. Dali jsme se teda všichni do řeči a řešili jsme, co to může být. Nechat či nenechat? Nakonec jsme se shodli, že když se ten jeden šroub vytáhne, tak se těsnění nic nestane, drží všude okolo. Vytáhli jsme ho, a nebylo na něm nic vidět. Po změření jsme čuměli :-D. Místo 122mm měl 123,95mm :-D. Po přirovnání k Radecu byly vidět mírně roztažené závity. Takže musím koupit nové šrouby. Cena mi nevadí, vadí mi to, že autokelly je má opět jen na centrálním skladu takže budu muset dva dny čekat... :-(. A to už jsem mohl dneska jezdit. Aspoň pro příště vím, že nové šrouby jsou třeba opravdu vždy...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » stř úno 08, 2012 10:04

:cx14: a to buď rád žes ho neutrhnul!!!
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » stř úno 08, 2012 10:33

No to jo :-). Ale i kdybych ho utrhl, tak ten pán, u něhož v garáži to dělám, ten má vše. Říkal, že do hodinky by byl schopný ten šroub z bloku vytáhnout bez poškození závitu na bloku. Ale muselo by jít nové těsnění. A cena šroubů v Renaultu? 2000Kč :-D. Budu je mít zítra z autokelly, za 600. Ale zítra nemám asi čas, takže auto bude zase dva dny zbytečně stát v cizí garáži kde zabírá místo...

EDIT 9.2.: Dnes jsem auto úspěšně poskládal :-). Vyměnil jsem všechny hlavové šrouby, po kontrole jsem zjistil, že všechny byly prodloužené, zničené... Je opravdu nutné dávat nové šrouby, vždy, bez vyjímky. Vše proběhlo hladce, jen tomu odvzdušnění chladícího okruhu se nějak nechce pracovat, ale co, chladič je horký, hadice taky, topí to, nepřehřívá se, tak to budu jen kontrolovat, jestli neubývá, kdyžtak doleju, teď jsem tam nalil necelé 4 litry směsi. Auto si bublá jak má, výkon má, jede prostě dobře, ostatně stejně jako předtím, doufám jen, že se mi tam zase neobjeví litry emulze...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od septim » pát úno 17, 2012 08:03

Nieco nove s thalkou? Motor komprese vsetko OK? Takze cely problem bol len ten upchaty odvod od kluky? Mam tez tento motor na lpg aj s flash lube, tak sledujem temu pozorne. Brat ma to iste ale bez flash, tvrdia v servise ze na tento motor to netreba D4F 740
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pát úno 17, 2012 09:33

Kompresní tlaky jsem neměřil, nepředpokládám, že by se tímhle zásahem měly změnit. A jak už jsem určitě někde psal, všichni servismeni mi řekli, že 8bar, pokud je na všech vácích, je naprosto v pořádku. V oleji je teď emulze na víčku plnění, měrka oleje je čistá, bez emulze. V hadici odvětrání klikovky je taky trochu emulze. Takže zatím normálni stav, vše v pořádku. Voda ubývá jen v rámci odvzdušnění chladícího okruhu, posledních pár desítek kilometrů se ani nehla a už to dokonce zase i topí. Kontroluju to odvětrání klikovky, ale v těchdle teplotách to už nezamrzá.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » pát úno 17, 2012 10:29

a kde to odvětrání je? předpokládám, že u míé 1,4 16V to bude někde podobně, foto by pomohlo
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pát úno 17, 2012 11:47

ty mě fakt donutíš sejít dolů a vyfotit to... vydrž chvilku...

tak, vyfoceno. Teď poprvé jsem se podíval, kam že ta hadička vlastně vede. Vždy jsem se spokojil s tvrzením, že je to odvětrání klikové skříně a víc jsem to neřešil, v autech a motorech se moc nevyznám. Ale když jsem se tedy teď podíval, kde má hadička druhý konec, tak se zanořila do útrob někde v úrovni hlavy motoru a dál nevím kam vede. Takže se mi bortí mé teorie, ale prostě to bylo ucpané a teď už je to lepčí :-D.
FOTO, tam kde ukazuji prstem.
Naposledy upravil(a) kotasekh dne pát úno 17, 2012 12:06, celkem upraveno 1 x.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Standa Texas » pát úno 17, 2012 12:03

Pozorně sleduji,taky jsem zvědav na foto,díky :allesgut:
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pát úno 17, 2012 12:10

tak co, je to to odvětrání nebo ne? :-D
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od septim » pát úno 17, 2012 12:24

Myslim ze to v podstate je ono.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » pát úno 17, 2012 13:07

dík za fotku, netuším co to je :lol: až bude čas, tak se pohrabu dialogysem, abych se podíval co to je, kam to vede a kde to mám v motoru :oops:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv srp 08, 2013 09:55

Po delsi dobe a najeti dalsich asi 70000km me zajimaly kompresni tlaky na valcich. Mam prusaky vody do oleje a hlavne oleje do vody, nahradni motor v garazi, a dle kompresnich tlaku jsem se chtel rozhodnout, jestli pretesnim stavajici hlavu nebo rovnou vymenim cely motor. Zajel jsem si do renault servisu Automotoland Opava. Trvalo to 2 hodiny, stalo to 998,-Kc a rekli mi, ze mam tlaky 16 atmosfer na trech a na jednom 15 atmosfer :-D. Proste borci z origo servisu :-). Skoda, ze jsem nemel chut se tim dale zabyvat, bylo by zajimave se s nimi vice pobavit a zjistit, co vlastne na tom motoru vubec delali ;-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » čtv srp 08, 2013 10:26

Hm, tlaky jdou změřit pomocí Clipu, ale je potřeba na to mít další vybavení. Tím pádem jde vlastně o diagnostický "zásah". Ale v Opavě mají tak celkově na jakoukoliv lehčí práci normu dvě hodiny - prý vyčištění klapky bude trvat dvě hodiny.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv srp 08, 2013 10:39

ale joooo, s cenou a časem jsem byl obeznámen předem a souhlasil jsem, jen mě překvapily ty tlaky... Hlavně když na mě p. Hluchník čuměl jak na nevzdělance, jaktože nevím, že 160psi je 16 atmosfér... Což samozřejmě není, ale on si to nenechal vymluvit, že není možné kombinovat metrické a imperiální jednotky :-). 160psi je cca 11 atmosfér, a i to je moc. Vždy mi bylo naměřeno něco kolem osmi, a teď najednou 11, což je blbost...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » čtv srp 08, 2013 10:42

To je těžko říct ... Záleží na tom, jak je zatěsněný motor, jakou má teplotu, jestli něco stříkal do válce na zatěsnění, ... Zajímalo by mě, jak to měřil, ale vzhledem k PSI to asi měřili přes svíčky a ne Clipem. Jestli chceš tlaky změřit, tak můžem příští týden, ale na benzínu jsem to ještě neřešil. Sadu bych na to ale měl mít.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv srp 08, 2013 10:46

O.K., beru tě za slovo, domluvíme se a rád tě odměním stejně jako renault servis, ale ty pak následně rozhodně dostaneš lepší recenzi :-D

Jo a samozřejmě jsem se ptal na způsob měření, tak teda diagnostikou, a že nikam nic nestrkají a měří to přes baterii. V tu chvíli jsem rezignoval na dotazy :-)
Naposledy upravil(a) kotasekh dne čtv srp 08, 2013 10:54, celkem upraveno 1 x.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » čtv srp 08, 2013 10:48

Musím nejdřív domluvit tu sadu a pak zjisti, jak to změřit ... Zatím se neraduj :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » čtv srp 08, 2013 13:19

Jako, že měří kolik odebírá energie startující motor (větší tlaky-větší odběr?) Ale jak pak poznají kolik mají jednotlivé válce? :roll:
A jak dokáže tlaky měřit diagnostika??? To je vše jen orientační. Hrubě orientační, ne?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů