Komprese u 1.2 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon říj 10, 2011 14:59

Jaké by měly být kompresní tlaky u tohoto motoru? Mám naměřeno 8-8-8,5-8. Prý je to zatraceně málo, ale motor jede naprosto v pořádku...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » pon říj 10, 2011 15:25

ahoj na mých stránkách mám uvedeno 9,8:1, bude to nejspíše z polských propagačních materiálů. Osobně bych ale neřešil, dokud nebude nějaký problém nebo větší odchylka mezi jednotlivými válci, ale jsem spíše skrz elektro, než mechaniku, tak třeba někdo řekne více :twisted:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pon říj 10, 2011 15:31

si byl rychlejší :twisted:
Kompr. tlaky jsou dány kompr. poměrem a chce to zjistit z dílenské příručky...
Jak si je měřil? Měli by se měřit na teplém motoru a měli by být u benzínu větší než cca 10barů. U studeného motoru jsou až cca o 3 bary menší díky netěsnosti kompr. prostoru. Kroužky nejsou uzavřené a mezerou uniká tlak...
Dále jestli je zkalibrovanej měřák. Byly to vůbec bary (atm)? :)
Nejdůležitější však je, že se liší všechny válce jen o 0,5baru :!: Proto jede naprosto v pořádku :wink: Měli by se lišit cca do 1 baru...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon říj 10, 2011 15:41

měřeno v neorigo servisu, s teplým motorem, plným plynem, na měřáku určeném speciálně k měření komprese benzínových motorů :-). Pokud je komprese 9,8:1 tak to znamená že vzduch se ve válci stlačí maximálně 9,8x že? Takže by to nad 10 barů dávat asi nemělo...
Jo a mám vybitou baterku. Když točila chvilku déle, tak byl cítit velký pokles výkonu (po točení déle jak 3s). Mrcha jedna, a to jezdím skoro jen jednu trasu 90km...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pon říj 10, 2011 16:05

jj. ale ne maximálně, ale přesně 9,8x :wink: Ale neznamená to, že by to mělo být 9,8 barů.
Ta baterka samozř. má taky vliv. A točit dokud tlak nepřestane stoupat...
Neřešil bych to pokud máš všechny cilindry takto stejné...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

yearman
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 13, 2011 20:21

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od yearman » pon říj 10, 2011 17:14

kotasekh píše:Jaké by měly být kompresní tlaky u tohoto motoru? Mám naměřeno 8-8-8,5-8. Prý je to zatraceně málo, ale motor jede naprosto v pořádku...
a nemůžou to být podpálený ventily? to by pak vysvětlovalo i špatný starty, zkus se zeptat v sekci LPG tam to pořád někdo řeší
Thalia II 1.2 16V r.v. 2011

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon říj 10, 2011 18:23

tu kompresi jsem měřil právě kvůli podezření na podpálené ventily. Nebo může být tak moc rozhozené nastavení vůle ventilů, že by propouštěly tlak? Tak či onak jde autí co nejdřív k odborníkovy, který mi tlaky změří přesně a hlavně řekne kudy to utíká, jestli to teda utíká... Díky za pomoc :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

yearman
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 13, 2011 20:21

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od yearman » pon říj 10, 2011 19:54

a používáš Flashlube? to by mělo zabránit podpalování ventilů
Thalia II 1.2 16V r.v. 2011

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon říj 10, 2011 20:22

používám. Ano, "mělo by" to zabránit podpálení, ale pokud se ventil třeba z nějakého záhadného důvodu uplně nedovírá, tak mu nepomůže ani svěcená voda :-D
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » pon říj 10, 2011 21:00

prosím LPG tu neřešit, kotasekh to v sekci LPG řeší dostatečně :twisted:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pon říj 10, 2011 21:49

Tak já to nechápu.
Kotásek prvně píše že "motor jede naprosto v pořádku..." a pak hned podezření na podpálené ventily :roll:

A druhá věc:
když si vzpomenete na diskusi (už přesně nevím v které sekci) tak tam mnozí skalní přívrženci tvrdili, že u "nových motorů" jako má thálka ventily podpálit nejdou pokud se motor např. podtáčí :roll: a že to motoru nevadí atd atd...
No vzpomínáte? Co oni na to říkají? :lol:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

yearman
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 13, 2011 20:21

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od yearman » pon říj 10, 2011 23:29

Keras píše:Tak já to nechápu.
Kotásek prvně píše že "motor jede naprosto v pořádku..." a pak hned podezření na podpálené ventily :roll:

A druhá věc:
když si vzpomenete na diskusi (už přesně nevím v které sekci) tak tam mnozí skalní přívrženci tvrdili, že u "nových motorů" jako má thálka ventily podpálit nejdou pokud se motor např. podtáčí :roll: a že to motoru nevadí atd atd...
No vzpomínáte? Co oni na to říkají? :lol:
napadá mě,
pokud si vzpomínám tak někdo psal že auta která mají LPG vestavěné od Renaultu tak mají tuším prvních 5000 km zablokovaný provoz na LPG, ale třeba to je kec. Pak taky někdo psal že u nových motorů to trochu srovnaj hydroštely a proto se to rozesere až časem až když ten motor není novej :-)
Thalia II 1.2 16V r.v. 2011

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte říj 11, 2011 07:57

Keras píše:Tak já to nechápu.
Kotásek prvně píše že "motor jede naprosto v pořádku..." a pak hned podezření na podpálené ventily :roll:

A druhá věc:
když si vzpomenete na diskusi (už přesně nevím v které sekci) tak tam mnozí skalní přívrženci tvrdili, že u "nových motorů" jako má thálka ventily podpálit nejdou pokud se motor např. podtáčí :roll: a že to motoru nevadí atd atd...
No vzpomínáte? Co oni na to říkají? :lol:
Motor jede naprosto v pořádku ;-). Jen blbě startuje, a jelikož mám LPG, tak podezírám ventily. A taky stále souhlasím s tím, že novým motorům ventily podtáčením nepodpálíš :-). Nehledě na to, že má thálka rozhodně podtáčená není - nejnižší otáčky, které dovolím, jsou 1900 na pětku na rovince nezrychlujíc, spíše zpomalujíc.

Nikde na netu se mi nepodařilo najít, jak se z kompresního poměru spočítají kompresní tlaky. Tak jednoduché to není, že při 9,8:1 je kompres 9,8 bar. Velkou roli tam hraje zahřívání vzduchu a taky to, že se tam vstřikuje nestlačitelná kapalina. Tak chlapci naběhněte někdo do servisu a jděte si změřit tlaky ve válcích, stojí to jen stovku ;). Na youtube jsem našel jen měření tlaků clia 2.0, a tomu to lítalo kolem 15bar...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » úte říj 11, 2011 08:32

hele já až budu u synovce (má plně vybavenou autodílnu) tak můžu vyndat svíčky a zkusit to... Ale tak honem to nebude to říkám na rovinu :oops:

S tím podtáčením:
Pro motor je to peklo. Proč nemůže novej motor podpálit sedla ventilů? Jako, že to hlídá elektronika? Lambda? Detonátor? Atd..? Nevím no... Podle mně i těch 1900 je u thálky dost málo :oops:
Ale je fakt, že hlavně záleží jak je motor v tahu. Volnoběh má kolem 600 a taky se nic neničí a nepodpaluje, ža ano :D

S těmi starty bych spíš řekl, že je to tím LPG. Někdo nastartuje i v mrazech na plyn v pohodě, někdo musí na benzín...
Směs, nastavení, všechno má vliv. Startuješ blbě na plyn nebo na benál??? Tos nenapsal...

Pokud bys měl podpálené ventily poznáš to hlavně na výkonu motoru, ale říkáš, že jede dobře. Tím to nebude. Hledal bych jinde. Jiné svíčky, přenastavení plynu, snímač teploty...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » úte říj 11, 2011 08:38

LPG prosím řešit v sekci LPG, zde řešíme kompresi, nikoliv startování (i na to tu máme sekci)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte říj 11, 2011 08:50

kdyžtak to krtečku rozděl, nebudu se tomu bránit.

Kerasi byl bych ti moc vděčný, kdybys to přeměřil. A start jedině na benzín, jinak to nejde, elektronika si to hlídá, na lpg přepíná až když má voda 30°C.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » úte říj 11, 2011 10:14

no tak to potom ale není komprese, ale naše "normální" studené starty ne? S tím máme přeci "problémy" skoro všicí... :)
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte říj 11, 2011 10:31

"normální" studené starty neřeším, startovat na dvakrát už považuju za normální. Ale třeba zrovna předevčírem ráno jsem startoval asi na 12x. A to už řeším, protože jsem se bál, abych vůbec nastartoval. A proto hledám chyby. Motýlek vyčištěn, palivo vyměněno, svíčky zkontrolovány, komprese změřena. A právě ta komprese je ASI nízká, a proto bych chtěl zjistit, jaký je standartní kompresní tlak u zajeté D4F G7.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » úte říj 11, 2011 10:49

je divný, že to má ale normální výkon :roll:
zkoušels ohmetrem projet čidla teplot? Co imobilizer?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte říj 11, 2011 11:17

To zatím nechme být. Stejně ani nemám vybavení a neuměl bych to...
Teď potřebuju zjistit kompresní tlaky ;-). Hlavně na mě nezapomeň, klidně si počkám :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon lis 21, 2011 14:50

Tak už vím jistě kudy mi kompresní tlak utíká. Propouští to pístní kroužky. Nejenže je nový olej po 5000km černý jak bota, ale když za chodu oddělám víčko plnění oleje, tak je to jak výfuk, samé spaliny z něj jdou... To už i na kroužky používají tak mizerné materiály? Je tu někdo kdo má najeto alespoň 60000km na 1.2 16V? To už si ze mě v oddělení "plánování životnosti dílů" dělají asi srandu, jestli si myslí že motor má vydržet 150000km... No nic, snad vydrží těch 150000km a pak půjde na generálku a dostane lepší těsnící kroužky...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od defuckto » pon lis 21, 2011 14:57

Já zrovna v pátek měnil olej po 16 000 km a byl zlatavý a čistý, takže paráda, příště měním po 20 000.. ;) Jinak najeto mám 105 000, ale u auta z druhé ruky nikdy člověk neví jistě, já s tím najel zatím 40 000 a jsem spokojenej.. ;)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon lis 21, 2011 15:07

no jo, ale ty máš dle podpisu auto z r 2003, to auta ještě nebyla spotřebním zbožím, tam se ještě hledělo na výdrž v tom pozitivním smyslu, dnes už to dělají naopak, navrhují je tak ať vydrží méně...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od defuckto » pon lis 21, 2011 15:12

No, myslel jsem tím, že motor je stejný.. :) Ale těžko říct, jestli tehdy dávali lepší součástky než "dnes".. :/
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5790
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon lis 21, 2011 15:19

no právě si myslím že motor není stejný. Určitě je kompatibilní, ale ne stejný, používají dle mého levnější materiály. Přesný kód je D4F G7.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů