Komprese u 1.2 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od softouch » pon lis 21, 2011 15:41

Kotasekh, ja mam takmer 70 000km a nevsimol som si problem s motorom vobec.
mozem skusit otvorit otvor pre dolievanie oleja pri zapnutom motore. dufam ale, ze mi stade nevytriskne olej...
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon lis 21, 2011 15:47

Super, nekoho takoveho jsem potreboval :-). Neboj, olej s tama pri nastartovanem motoru nestrika... Toz zkus, jestli z toho citis spaliny, benzin.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon lis 21, 2011 15:48

Jinak ja problem s motorem taky nemam, tohle jsem zjistil jen kdyz jsem resil studene starty, tak jsem zjistil nizky kompres a ted jsem resil kde to utika. Motor sam o sobe jede dobre, vykon ma, nezere, vrni :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od softouch » pon lis 21, 2011 19:53

Kotasekh, takze som na to samozrejme zabudol ked som prisiel domov, no siel som to kuknut neskor. Motor este podla teplomera v aute ukazoval na nejakej druhej palicke teplotu, cize motor nebol este uplne vychladeny.
No a moje zistenia.
Olej mam po tych 10t km od vymeny tmavy.
Z otvoru pre nalievanie oleja mam take zmiesane pocity. Nemal som pocit, ze by stade vychadzali spaliny z motora ako z vyfuku. No nejaky vzduch stadial vyfukovalo. Resp. bolo citit na ruke take narazy vzduchu a smrdelo to tam tak motorovo. Ako vies, ze su to spaliny? Ja som napriklad mohol dat nos az pomerne blizko (15cm) k tomu otvoru a az vtedy som ten pach tak identifikovatelne citil... Pri spalinach by som cakal dym a pach citelny uz ked stojis pri otvorenej kapote.
Z vyfuku mi siel viditelny dym (v chladnom vzduchu) ale nad motorom nic. Ci som pridal plyn alebo nie. Z vyfuku siel dym viac ked som pridal.
Bolo by super, ak by to este niekto checkol.
Naposledy upravil(a) softouch dne úte lis 22, 2011 08:42, celkem upraveno 2 x.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od jjenda » úte lis 22, 2011 08:28

Kotasku, víš kdy jsem měl u Mitsubishi po pár km nový olej černý úplně jak bota a z víčka mi šel kouř? Když sjem měl prasklý kroužek ! Měmil jsem ho na tom válci dokonce dvakrát než jsem sehnal lepší méně oběhané písty, které jsem vyměnil na ojnicích a dal Getz kroužky. Pak jsem měl klid. Na starých pístech byly už moc široké drážky a proto kroužky byly volné a praskaly. Stalo se to zřejmě tím, že se kroužek někdy zapekl. Modli se aby jsi neměl podobný problém. Dobrá zpráva je, že válcům nic nebylo, ale oprava nebyla příjemná, protože jsem si to dělal sám v garáži. (Ke konci auto ani netáhlo a z výfuku šel kouř ze spáleného oleje.) Proto od té doby tvrdím , měnit olej včas a nelaborovat s náhražkami z Tesca.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte lis 22, 2011 08:38

No myslim si prave ze to bude zapeceny krouzek, nebo spise opotrebovane vsechny krouzky. Ale zatim to moc nezere olej, az zacne miznout pred ocima tak pujde na generalku, dostane kvalitni krouzky a kdyz budou v haji pisty, tak pujde novy motor, tech 1.2 16v se vsude vali spousta :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od softouch » úte lis 22, 2011 08:43

sakra, kym som to tam doplnil, tak ste dali dalsie dva prispevky. tak aby sa to nestratilo, dam to radsej samostatne:

Skusil som to aj pri zahriatom motore ked som dorazil do roboty. Siel som a po zaparkovani som nevypol motor a skusil otvorit ten uzaver na dolievanie oleja. Da sa povedat, ze to bolo to iste ako opisane pri trochu chladnom motore.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » stř lis 23, 2011 19:04

no klid, já měl po novotě po 5tis. olej černej jak bota, teď mám 18tis. a zase je černej jak bota... Dejte si plyn a máte klid :-)
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » stř lis 23, 2011 19:48

Jo, a myslis ze mi pomuze kdyz si tam dam jeste jeden? :-D
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv lis 24, 2011 09:24

jinak olej na nezajetém motoru jsem měl taky černý, ale někde od 40000km dokázal olej i po 12000km vydržet hezky čistý (ne dokonale). Ale teď se prostě černí "ostošest", motor už rozhodně není v pořádku, něco se změnilo, a přes víčko plnění oleje utíká světlý kouř - při studeném motoru se silným zápachem benzínu, při zahřátém motoru to smrdí jako výfuk. Utíká to tama hodně, olej i pění, je tam vysrážená spousta emulze oleje s vodou (ve spalinách je přirozeně spousta vody). Ale říkám, jen mě zajímalo, jestli někdo se stejně velkým náběhem motoru jako já má podobně opotřebované kroužky. Víc to řešit nemá cenu, to už nezachráním a oprava je jedině generálka motoru, která mě teda asi čeká do roka (tj. dalších 40000km) - ale dokud to neklekne uplně, tak to nechám být, nebudu do toho rýpat, maximálně doliju víc oleje :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » čtv lis 24, 2011 09:48

aby tě to pak nevyšlo zbytečně draho, to čekání :oops:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv lis 24, 2011 09:58

a co se může víc pokazit? Válce se budou muset leštit tak či onak, kroužky měnit všechny (jak stírací tak těsnící) a zadřít se to snad nemůže ne? nebo se pletu? A když už bude motor na generálce tak se udělaj i šaly a dle stavu možná i ventily a další drobnosti dle odborného oka :-). Ale teda může se něco stát? Olej kontroluju pravidelně.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » čtv lis 24, 2011 10:02

no předpokládám, že olej méně maže, takže mě třeba napadli ty šály, to by pak nemuselo být preventivně, ale akutně :oops:
=> nová klika
=> u ségry to odnesl celý píst (na 1,5dCi)

já bych se toho docela bál a radši to udělal dříve, než později, nejsem strojař (spíše přes tu elektriku), ale rozum mi velí, že když najdu nějakou chybu, tak je lepší jí odstranit, než počkat, až vezme něco s sebou

Napadá mě třeba i to, že tam může být větší tlak a teploty, co třeba těsnění pod hlavou -> prasklá, zkřivená hlava atd. ale to již vymýšlím co mě napadá, čeho bych se bál.... :oops:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv lis 24, 2011 10:05

dík za zlepšení nálady hned po ránu :-). Píst by to odnést neměl, přecejen ty diesely mají hodně vyšší tlaky. Až to bude hodně žrát olej, tak to vyřeším. spotřeba oleje by měla být dostatečný ukazatel stavu kroužků ne?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » čtv lis 24, 2011 10:19

promiň, já to příště napíši večer, ale to se ti zase bude blbě spát :twisted: :lol:

hele možná jen straším, možná je ségra extrém, já fakt nevím, jak jsem psal nejsem strojař, ale ta klika mi přijde dost logicky, ten olej přeci nemůže mazat tak jako kdyby byly kroužky OK. Teď mě ale napadá, že pokud by tam šla voda, tak se teplotou odpaří, takže proč by to mazalo méně? Jedině zbytky nespáleného benzínu, ten se taky odpaří.....

Každopádně pokud bych to nechával, tak bych tam dával nějaký levný olej a měnil ho třeba každých 5000km (jen olej bez filtru) to je chvilka práce a mohlo by to prodloužit období do opravy, co ty na to :oops:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv lis 24, 2011 10:33

ty asi jo, to není vubec špatný nápad. už teď ale měním co 12000km, a kdybych měl měnit co 5000km tak to měním olej co šest týdnů :-D. budu sledovat stav oleje a jeho množství a až bude vypadat špatně tak ho vyměním, ale max tam bude 10k km. a až se to nějak rapidně změní, tak půjde motor na GO. dík za rady.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od jjenda » čtv lis 24, 2011 13:01

Všechno špatně Kotasku
Voda v oleji - jelikož používáme nemrznoucí směs na bázi glykolu, tak ten dokáže i v malém množství znehodnotit olejovou náplň na nemazající hmotu ( proto se musí dát nový olej když praskne těsnění pod hlavou a "voda" hrkne do oleje vždy!!!)
Je cítit benzin z oleje , ale neubývá - netěsnícími kroužky jde část nespálené směsi do karteru a tam se benzin naváže na olej který naředí, (proto se zdá že neubývá) ale postupně olej přestává mít původní mazací vlastnosti.
Je cítit i vidět kouř z nalévacího otvoru pro olej- spaliny z prostoru nad pístem se špatnými těsnícími kroužky dostávají pod tlakem do prostoru karteru a odvětrávacími otvory ( tedy i víčkem) pak unikají.
Co se může stát víc? Může se utrhnout kus karbonu ze zapečeného kroužku (a že je ho tam v kusech Ti mohu potvrdit). Zadřít kliku, zadřít vačky ale jestli to je prasklý kroužek, tak ten se časem rozláme na malinké kousky a pak zapomeň na nějaké leštění válců. To je paseka jakou jsi neviděl!!! Já jo.
Nechtěl jsem Tě vystrašit, ale já mám už tohle za sebou a už nikdy víc, protože to nevíš kdy se to stane a hlavně úplně bez varování, jako když píchneš kolo na rovné silnici.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv lis 24, 2011 13:28

Diky za prispevek. Spousta uzitecnych info.
Ale dovolil bych si nesouhlasit s tou prvni casti "vsechno spatne". A voda v oleji neni z chladiciho okruhu, ale bud z kondenzace vzdusne vlhkosti nebo z kondenzace vody obsazene ve spalinach. A benzin mi olej taky moc naredit nemuze, spotrebuju ho tak 5l za mesic, zbytek je lpg, a to se s olejem michat nebude.
Poprosil bych jeste o info, jestli jde na motoru s jetými krouzky nejak poznat ze uz by bylo vhodne je vymenit. Projevuje se to treba zvysenou hlucnosti nebo snizenym vykonem? A nemel by byt pri vyssi spotrebe oleje (ktery se teda nasledne doplni benzinem) namodraly kour z vyfuku?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od jjenda » čtv lis 24, 2011 13:41

Trochu klesne výkon, ale u jednoho válce to nebylo tak drastické. Kouřivost byla skutečně vyšší a barvu měla namodralou , později černou a tím chci ještě připomenout, že odchází katalyzátor. Lambda sonda se dá očistit od sazí a většinou ji nic není. Jestliže máš tlaky kolem osmi na všech válcích přibližně stejně, tak to by ukazovalo na "ojetý " motor. Ale zase , u Škody 1000MB tlaky kolem osmi byly ještě k ježdění. Nafťák bys asi ani nenatočil. Prasklý kroužek také někdy cinká.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv lis 24, 2011 13:55

Nebudu mít prasklý nebo přidřený kroužek, to by byl kompres na některém válci menší. Kroužky prostě budou udělané z měkčích materiálů a myslím že jsou prostě jen víc opotřebené, dejme tomu jako by jiný motor měl najeto přes 200k km. Výkon je trošku menší, na rovince nevytáhne už 190, ale "jen" 180, ale to zas mohl blbě foukat vítr. Budu teda pozorovat kouř z výfuku, jestli není namodralejší, díky za rady.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » čtv lis 24, 2011 19:21

To máš z toho Tvého plynu :rolling: To byl žert!
Tlaky máš stejné a drží. To kroužek není.
Já bych vyměnil těsnění pod hlavou a také to mohu být vydřená vodítka ventilů....
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od jjenda » čtv lis 24, 2011 20:22

Má pravdu předsedo.
Jak už jsem psal, máš tlaky celkem stejné tak to na kroužek navypadá.
Kdyby jsi někdy sundával hlavu, tak se měří ovalita a drsnost opotřebení. Ještě než se dělal výbrus, tak se dávaly goetz kroužky, které se za provozu samy vytvarovaly podle vychozených stěn válce a vylepšily tlaky.
Neviděl jsem sundaný ventilový dekl, ale u dnešních hlav je na ventilech simerigový kroužek. Ale to nevylučuje i vychozená vodítka, jen by nešel tolik olej kolem nich do sání a výfuku.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pát lis 25, 2011 08:23

Kerasi zkus se prosim rozepsat podobne jako jjenda. Ja nechapu jak by mohlo praskle tesneni pod hlavou (voda neubyva ani nepribyva) nebo vydrena voditka ventilu (pred mesicem bylo autí v renaultu na serizeni vule ventilu a kontrolovali co se dalo a pry vse ok) zpusobit popisovane problemy. Zkus vic rozvinout myslenku, byl bych moc rad kdyby to bylo jen tesneni :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pát lis 25, 2011 17:28

Napíšu to takhle:

Bílej kouř z vejfuku = voda, tmavší nebo namodralej kouř = olej.

Namodralej kouř při přidání plynu (nebo brzdění motorem z kopce a pak přidáním plynu) ukazuje na špatné gufera na vodítkách ventilů.

Měřením tlaků na válcích si zjistil, že jsou jednotlivé tlaky skoro stejné a to naznačuje, že olej se netlačí přes pístní kroužky. Ukázala by to i větší spotřeba oleje. Tak to budou ty gufera na vodítkách.

Kdybys měl fouklé těsnění pod hlavou:
Bude mizet voda a půjde bílej kouř z výfuku. Motor vařit může ale i nemusí. Může být voda v oleji a bude pěna na olejovém víčku nebo může být i olej ve vodě! a bude pěna na chladičovém víčku. To je také někdy možné.

Tobě to nevaří, voda se neztrácí takže gufera (vodítka) na ventilech hochu :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od jjenda » pát lis 25, 2011 18:17

Kerasi dávám ti palec nahoru, popsal jsi to naprosto přesně a jasně. Jen neškrtej ještě ty ktoužky, nebo taky větší opotřebení na válcích, dej tomu tak 10%. Jinak hlava je hliníková a vodítka jsou v ní zalisovaná kalená, nebo tvrdokov. Ty se přelisují za nová a mění se ventily protože mají vydřené dříky. A samozřejmě se dají nová gufera. Oprava rozhodně lacinější než výbrus.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů