Komprese u 1.2 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pát lis 25, 2011 18:41

jj jasně no, je to tak. I ty kroužky no.
Sliboval jsem mu, že mu zjistím tlaky na mojí "nové" thálce (18tis.) ale bohužel se do dílny za synovcem v nejbližší době nedostanu... Alespoň by věděl jak daleko je se svými 8mi na válec od skutečnosti na thálii...
Já si nemůžu pomoct, ale ten plyn mi prostě vadí no!!!!!!! :oops:
90tis. není moc. Ještě by mohl koťas napsat ci tam dával za olej?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pát lis 25, 2011 19:03

Diky diky moc za neocenitelne informace :-). Kdybychom se nahodou nekdy potkali tak u me mate pivo. Olej byl menen poprve ve 26k km, pouzit elf 10w40, pote v cca 50k km opet stejny elf, a od te doby menen olej cca co 15k km quarz 9000 5w40. Plyn se nelibi spouste lidem, ale je to takovy prezitek z dob kdy nebylo sekvencni vstrikovani. Se sekvencnim vstrikovanim je to v poho, je tam spousta elektroniky, cidel a hlida si to kazdou chybicku :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pát lis 25, 2011 19:30

no jo ale plyn nemaže hochu, nemaže!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prostě je to suché. Suché, suché.

Hele tys tam měl 10W? Při první výměně jsi měl dát 5W ne??? A Ty intervaly taky dost no... Já vím, že thálka má po 30ti. Ale je to moc.
Od kdy tam máš plyn???? Od začátku? Jestli ano, tak to mi je skoro jasné. :oops:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » pát lis 25, 2011 19:34

benzín taky nemaže :P
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pát lis 25, 2011 19:43

ano benzín ne, ale právě při spalování benzínu se vytváří splodiny které mažou...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pát lis 25, 2011 19:59

Olej jsem bral dle doporuceni CMN Prerov (renault servis). Vymeny nekomentuju, je to vymenene vzdy driv nez doporucune vyrobce. Plyn je suchy, nemaze, ale prisava se do sani spesl olej (flash lube). A benzinove spaliny mazou? No to snad ani ne-e, nebyl by k tomu nejaky odkaz nebo dovysvetleni?
Plyn je tam od 17k km, ten bych ale fakt vic nerozebiral, celkove v rodine mam dost zkusenosti a stovky tisic kilometru se sekvencnim vstrikem a jedine co jsem ochotny uznat je ze muze poskodit motor, ale pouze pokud je spatne sestelovany na chudou smes - no flame.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pát lis 25, 2011 21:58

A kolik teda muze kostovat oprava voditek ventilu? Pujde dolu hlava, tudiz nove tesneni pod hlavu, zarovnani hlavy, 16 ventilu po cca 350kc/ks. Kolik stoji voditka a kolik jich je? Hlavu teda asi necham zhodit, ale to nejdriv z vyplaty po vanocich v polovine ledna, bohuzel jako hasic na tom nejsem financne dobre...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pát lis 25, 2011 23:53

Zdar, hele tan plyn neber nijak špatně. Já jsme všude za zmínkou o plynu dával úsměv :-)
Je to jen předsudek a skutečnost je třeba úplně jiná...
Já co vím, tak plyn bych dával do auta až po daleko víc kilometrech. Je to ale jen můj názor a Ti kdo ho mají budou mluvit úplně jinak...
S tím spalováním benzínu a zbytkách ve spalování v oleji si přečti pojednání od p. Černého který se zabýval mýtusem o olejích ve spalovacích motorech a jejich výměně...
V tomhle mě ber s rezervou :twisted: Já prostě nemám plyn v motorech které byly postaveny primárně na benzín vůbec rád. Časování rozvodů, chlazení, kompese... Ušetřil jsi na kilákách a teď to vrazíš do motoru. :-)
Opět to byla moje jízlivá poznámka. Sorry
A ceny to je kapitola hlavně pro servismany. A také kdo Ti to bude dělat, že ano...
Třeba si jen kápl na blbý auto, to mnozí z nás asi znají :-)
O.T. To že jsi hasič a nemáš moc financí to je na pěst! Na pěst pro naši vládu a úřadníky!
Stydím se sám za sebe, protože si takových lidí moc vážím.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » sob lis 26, 2011 04:02

Musim uznat, ze pan Ing. Jaroslav Cerny CSc napsal opravdu spoustu materialu ohledne oleju, maziv a mazani celkove. Bohuzel toho je tolik, ze najit konkretni zminku o mazaci schopnosti benzinovych spalin je tezke :-(. Ale jak uz jsem rekl, plyn resit nebudem, na to tu je jina sekce :-).
Fakt jsem kluci rad za vase informace, urcite je zuzitkuju. Uvidime co se zmeni za dva mesice (6000km), pak teda asi pujde motor k doktorovi...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte lis 29, 2011 20:41

Tak už to žere i chladici kapalinu :-(. Za posledni tyden (cca 1000km) se ztratily 3cm z nadobky. Olej stale stejny, neřídne, sám o sobě po benzinu nesmrdí. Chjo, to to nemuže počkat do ledna? Kde má člověk takhle před Vánoci hledat ty finance...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » úte lis 29, 2011 21:08

takže těsnění 8)
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte lis 29, 2011 21:15

jo to už je jisté. Takže je to v poho, to není zas tak hrozné :-). Teď jen vyřešit to, že prosakují spaliny do vany a přitom mají všechny válce stejný kompresní tlak...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte lis 29, 2011 21:16

a pokud je to těsnění, tak už můžeš říct větu: "za to ti může ten tvůj plyn" :-D
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » úte lis 29, 2011 22:43

neboj se, já už Tě nechám na pokoji :D
Hele může to být klidně i kombinace obou. Těsnění, ventily...
Ty nízké tlaky by taky ukazovaly na těsnění.
Ale hele neměnils třeba náhodou chladící kapalinu za jinou?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » stř lis 30, 2011 02:50

Je menena, ale v dubnu 2010 a original u renaulta.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » stř lis 30, 2011 08:49

A dali tam fosfor žlutou jo? Stejnou jako před tím?
Tak nevím no. Udělej těsnění a uvidíš...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » stř lis 30, 2011 08:58

Jj, fosforove zlutozelena. Holt pujde hlava dolu a pak se uvidi. Nechcete mi tu nekdo hodit odkaz na nejake kvalitnejsi tesneni pod hlavu na D4F G7? :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » stř lis 30, 2011 09:27

No taky můžeš mít zkroucenou hlavu nebo blok :oops: Nebo prdlou hlavu!
Nejsou tam jiné teploty u toho plynu :oops: Sorry už mlčím :oops:

těsnění reinz cca 1700,-
http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... 1-33740-00
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;2 ... ST=0|LNG=0|
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv úno 02, 2012 20:22

Tak musím konstatovat, že dnes, 2.2.2012, jsem už musel auto odstavit. Včera byl olej ještě více méně čistý (najeto na něj 2000km), dnes bylo na měrce pouze a jen žlutozelené ztuhlé "sádlo" (-16°C). Po nastartování a zahřátí se to jen víc rozteklo, ale žlutozelená humus barva zůstala. Z plnícího otvoru po sundání víčka vyloženě lítá všemožný bordel (předpokládám olej) metr vysoko, benzín smrdí všude okolo, pokud přepnu na plyn, tak se až skoro motá hlava z toho smradu okolo. Z chladicí kapaliny ubyl ani ne jeden cm, spíše 0,5cm od výměny oleje, kdy jsem i doplnil chladící kapalinu, tak nechápu jak to mohlo tak zamarasit olej. No prostě autí už stojí před barákem, zítra do práce jedu náhradní dopravou, v neděli nebo pondělí jde hlava dolů a podle výsledků budu postupovat dál. Mám dilema, jestli motor rovnou vyměnit za nový (chci koupit jeden z thalie 2009 najeto 72000km za 15000kč se vším všudy plně nastrojený i se spojkou a převodovkou a dopravou domů), nebo jestli ten můj opravovat. Ale to se asi rozhodne až když se sundá hlava a uvidí se, co vše je špatné. Budu si teď chvilku muset užívat jízdu za "plnou" cenu, bohužel s druhým autem musím jezdit na benzín se spotřebou 8l/100km :-(, teď mi teprv vadí, jak je benzín drahý...
No a ještě k tomu všemu pod autem zůstávají velké olejové fleky, teče někde z pod převodovky, ale ta už je asi na suchu, protože toho vyteklo už tolik, že tam nic nemohlo zůstat :-). Slovy jednoho klasika: "Když se XXXX, tak se XXXX ve velkém."
Naposledy upravil(a) Davidak79 dne úte úno 07, 2012 21:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: pozor na výrazy !
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pát úno 03, 2012 10:11

hochu hochu ty ses na to totiš vyprdnul. Chtělo to řešit hned jak si popisoval problémy.
Nechals to všechno dojít až do konce a pak je to všechno ještě horší a dražší...
Ten olej bude plnej kondezátu z válců. Budou v pr... asi i kroužky. Prostě "vylágrovanej" motor.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pát úno 03, 2012 10:30

Ještě že má tohle auto tak levné motorové díly :-). Sundám hlavu a uvidím. A jo, vyprdl jsem se na to, protože co člověk, to názor. V renaultu to považovali dokonce za naprosto normální chování motoru. V jiných servisech zas říkali, že dokud se neztrácí litry kapaliny a z oleje není tatarka, tak je to taky v pohodě. Kapalina i olej se ztráceli, ale ne v nějakém šíleném měřítku, vody to nesežralo za posledních 10000km ani celý litr. A hlavně každý servis co jsem prošel a i jiní soukromí mechanici se schodli na jednom - dokud to jede v pořádku,má výkon, nízkou spotřebu a není to průtokový ohřívač oleje a vody, tak na to nesahat. Ale chtělo to teda otevřít ten motor dřív, teď když bych ten motor náhodou nechal opravovat, tak dostat z tama potom ty zbytky špatného oleje bude oříšek. A jen tak mimochodem, každý se mi směje, že jsem si koupil Renaulta a ještě k tomu Thalii, a já stále i přesto nedám na toto autí dopustit a chválím ho kde to jde :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Keras » pát úno 03, 2012 10:38

jj nemyslím to zle...
Službu Ti udělalo a díky plynu máš desetitisíce v kapse... To Ti tu opravu zaplatí v pohodě :wink:
Tak ať se daří hlape... zdar
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » ned úno 05, 2012 22:55

Tak dnes šla hlava dolů, nakonec jsem to dělal s pomocí kamarádů a bývalého servismana v garáži. Po sundání hlavy na mě vykouklo těsnění, krásné, jako nové, nikde nepoškozené i po detailním zkoumání. Písty super, skoro žádný karbon. Na válcích jde ještě velmi dobře vidět výbrus od výroby. Blok motoru taky v pořádku. Všichni jsme se shodli, že je motor v nejlepší kondici. Při vypouštění byla chladící kapalina čistá, bez oleje ani benzínu, chyběl ani ne centimetr za najetých 2000km, okruh nebyl zavzdušěný. Všude v motoru byl rozesetý žlutý sajrajt a čistá (ne zelená) voda. Po odšroubování výpustního šroubu na vaně vytekl asi litr čisté vody a pak vazelína, po chvíli jen emulze, viz foto. Čistý olej žádný, bylo na něj ujeto 2000km. Máme jednu hypotézu co by to mohlo být, ale počkám na vaše vyjádření. Babo raď :-).
FOTO

EDIT: dilema. Srovnat hlavu či ne? Musí být čistá, tj. bez ventilů, vačky a všeho pohyblivého, prostě čistá holá hlava. Pokud mi to někdo rozebere, srovná, složí, tak pak nebudu schopný nastavit rozvody, a nejsem si ani jistý tím, jestli to zvládne normální neautorizovaný servis... Je těžké nastavit komplet rozvody i s natočením vačky na 1.2 16V?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

ketos
Advanced member
Příspěvky: 283
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od ketos » pon úno 06, 2012 16:02

kotasekh píše:Tak dnes šla hlava dolů, nakonec jsem to dělal s pomocí kamarádů a bývalého servismana v garáži. Po sundání hlavy na mě vykouklo těsnění, krásné, jako nové, nikde nepoškozené i po detailním zkoumání. Písty super, skoro žádný karbon. Na válcích jde ještě velmi dobře vidět výbrus od výroby. Blok motoru taky v pořádku. Všichni jsme se shodli, že je motor v nejlepší kondici. Při vypouštění byla chladící kapalina čistá, bez oleje ani benzínu, chyběl ani ne centimetr za najetých 2000km, okruh nebyl zavzdušěný. Všude v motoru byl rozesetý žlutý sajrajt a čistá (ne zelená) voda. Po odšroubování výpustního šroubu na vaně vytekl asi litr čisté vody a pak vazelína, po chvíli jen emulze, viz foto. Čistý olej žádný, bylo na něj ujeto 2000km. Máme jednu hypotézu co by to mohlo být, ale počkám na vaše vyjádření. Babo raď :-).
Prasklá hlava, nebo prasklá či utopená vložka některého válce?

Potom by to ještě mohl dělat nějakej prosak okolo závrtného šroubu (šteftu)/těsnění do sacího potrubí.
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon úno 06, 2012 16:24

litinové bloky pokud vím nemají vložky, teda můj určitě ne. Kdyby byla prasklá hlava, tak to nevysvětluje to, že bylo v oleji spoustu vody, z expanzky neubyl ani celý centimetr, a k tomu jsem ještě zjistil únik chladící kapaliny z hadice, což by vysvětlovalo i ten malý pokles hladiny v expanzce. A to druhé nechápu, nevím co je šteft :-). Dneska ráno jsem zkoumal internet a skoro jsem si utvrdil, čím je to způsobené. Ale nechci to zatím říct, nerad bych vám podsunul myšlenku :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů