Komprese u 1.2 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon srp 31, 2015 10:06

Tak motor vymenen. Nebo jinak - vymenili mi cele auto, tohle neni moje, tohle se neklepe, nestrili, je klidne, tiche, jede, nechcipa, drzi nadherne volnobeh a ma vykon. Neuveritelna zmena pote, co jsem v obci musel jezdit na dvojku a ve 30kmh podrazovat na jednicku, abych se vubec pohl :D. Spis si nadavam, ze jsem to neudelal driv. Za nejakou dobu rozeberu ten puvodni motor a podivam se na pricinu, fotky poskytnu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » pon srp 31, 2015 10:21

Hádám problém kolem hlavy a ventilů. Pochybuji, že budou v háji válce.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pon srp 31, 2015 10:42

Zaklepané vyfukove ventilove sedla a k tomu adekvatne podpalene a mozna i popraskane vyfukove ventily, to je muj tip ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od krt.ecek » úte zář 22, 2015 10:29

Tak už jsi to rozebral? Nezapomeň na fotky :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte zář 22, 2015 10:49

ešče né, dám vědět :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od 33chose33 » čtv led 07, 2016 23:39

Ahoj kluci,

dnes jsem se nudil a hrál jsem si s natálkou, změřil jsem si tlaky ve válcích pomocí měřáku (velká legrace, protože hrdlo ke svíčce je fakt úuzké a dlouhé a tak jsme si musel vyrobit vlastní nástavec na měřák). Za sudeného motoru a bez oleje ve válcích mám 12,8, 12,9, 12,8 a 13 atmosfér (což mě na studený motor nepřijde zase, tka špatné). K tomu jsem zkusil změřit kopresi, přes startér, jak pasl Zefek. Samozřejmě nemám žádnou speciální krabičku jako renault a podle mě ani není třeba. Měl jsem proudové kleště do 600A a napojil jsme je na osciloskop a tohle mě vylezlo.
http://33chose33.rajce.idnes.cz/Cidla_d ... vlcch2.jpg
Docela , mě to překvapilo, protože obě metody vykazovali super schodu. Když jsem si změřil jednotlivá napětí na špičkách, tak jsem dostal 180A, 179A, 181A a 183A. Kdyby jste to chtěl někdo také změřit, tak už bych to měl za pár minut, ale napoprvé to trvalo dvě hodiny obě měření.

Jinak koukal jste někdo, jak je zapojený startér? Todela mě to dostalo, z kabelového svazku vychází železná destiška 3,5 x 1,5 cm, která má díru na šroub v cívce startéru. Jak vypadá druhý konec to netuším, protože to je v tom svazku. Nejlepší pointa je, že startér je hned za chladičem, takže ta destička je totálně zrazlá. Dokonce jak jsme se tam chytal, tak kus rzy odpadlo, takže až nenastartuji, tak ta deska asi praskla.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pát led 08, 2016 03:09

Pockej, 13 atm? To me prekvapuje, v renault servise se k tlaku 9 atm vyjadrili tak, ze to jsou tlaky noveho auta (CMN Renault Prerov). Jo a pri tlaku 6,5 atm mel starter odber cca 165A (Renault Automotoland Opava) ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od Zefek » pát led 08, 2016 06:30

Nejlepíš je ten rozběh startéru. Jestli je jeden dílek cca 150A, tak to při rozběhu bere 450A. Já vím, je to jen špička, ale i tak.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od 33chose33 » pát led 08, 2016 12:42

Zefek: myslíš na tom záznamu?

kotasekh, asi záleží jak se to měří. Přootože když sjem to dělal prvně, tak jsme míval kolme 9,5, ale to bylo za předpokladu, že jsem jen vyndal svíčku a motor se během měření tlaku budíkem rozběhm na 3 válce. Což mě přišlo jako trápení, protože tam pak bylo mnoho benzínu a když jsem vrátil svíčku tak to běželo dost nepravidelně. Tentokrát jsme chtěl být na motor hodnější a tak jsme odpojil zapalovací modul + čidlo na klice. Motor se tedy nerozběhl a celé to tlakovla jen startér + jsme měl připojenou nabíječku na baterku, protože už holka není v nejlepší kondici a já než jsme to celé proměřil budíkem a osciloskopem, tak jsme startooval asi milionkrát.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pát led 08, 2016 13:04

Komprese se meri vzdy se vsema svickama vyndanyma, odpojenym zapalovacim modulem a nejlepe i ten motylek, at nestrika palivo. A dela se to na teplem motoru pri plne seslapnutem plynu ;). Asi dobry kus motoru nebo spatne kalibrovany manometr ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od 33chose33 » pát led 08, 2016 14:13

ALe to já napodruhé měl, vše odpojeno, ale motor byl neměl rozhodně provozní teplotu. Mě se totiž nechce z teplého motoru vyndavat svíčky. Teplý motor by měl ty tlaky spíše zvýšit. Když to ale vezmu přes proud a tvoje hodnoty, tak by to bylo něco přes 10 atm. No ona ta diskuze je asi více filozofická, proto mě důležité, že auto jede dobře a obě metody neukázali výrazný rozdíl mezi válcema, takže OK.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » pát led 08, 2016 15:39

Jasne, hlavne ze je to vyrovnane. Jen me prekvapilo, koliks nameril.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
postar Michal
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: ned kvě 31, 2009 12:13

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od postar Michal » ned bře 12, 2017 09:13

Meral som kompresiu na svojom vozidle (283 757 km), po dvoch aplikovaniach čističa ventilov (LIQUI MOLLY) mi v treťom meraní vyšli hodnoty cca 5 kg/cm2, čo je cca 4,905 BAR-u. Myslíte si, že by som to mal dať ešte na vybrúsenie sediel a pretesnenie hlavy ? Keďže píšete, že by malo byť cca 8-10 BAR-ov (ale neviem pri akých km, či nie len pri novom motore). Motor ide po prečistení ventilov bez problémov, špiní sa mi len škrtiaca klapka (po cca 3000 km), priemernú spotrebu mám momentálne od 5,0-5,6 l/100 km.

... dusenie motora z minulých období a terajšie meranie kompresie popisujem zde (postar Michal, Napsal: úte úno 07, 2017 3:09 pm)
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=86&t=81019

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » ned bře 12, 2017 09:42

5 baru je hodne malo, pri sesti mi byla razne doporucena vymena hlavy, ale ten motor uz vubec nejel. Pokud ti jede, neresil bych to...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

martin46
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: ned dub 28, 2013 09:08

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od martin46 » čtv čer 01, 2017 18:59

Problém so zlým štartovaním Na benzíne som mal aj ja. Pravdepodobnou príčinou sú zlé vstrekovače. Problém som vyriešil nakoniec veľmi jednoducho pravidelným pridávaním benzínového aditíva VIF. Takto to funguje úplne bez problémov a s minimálnou investíciou

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » čtv čer 01, 2017 20:39

Pravdepodobnou pricinou je bioslozka v benzinu, kterou eliminujes aditivem, ne spatne vstrikovace. Bavim se o pravdepodobnosti, ne o tvem realnem problemu ;). Je tu o tom napsanych asi 50 stran...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od SilverA » ned pro 13, 2020 19:16

Tak som si skúsil zmerať kompresiu na mojej Thalii, ktorá má 65tisíc km. Tlaky mám v 12,5/12,7/12,4/11,8 atm. Merané to bolo na studenom motore.

Myslíte že je to ok? Na jar, až bude teplejšie, tak skúsim zmerať znovu, cáknem do valcov trochu oleja a znovu premeriam. Mne sa to nezdá. Jednak by som očakával okolo 13-14 atmosfér a jednak tie rozdiely medzi valcami sa mi zdajú dosť veľké.

Navyše z oleja mám po 7500 km čiernu srajdu. Takže ho mením každých 7-8000 km (pripadám si nostalgicky ako keby som mal Škodu 120-výmena oleja 2x za rok, každých 7000 km).

S autom jazdil prvých 30tisíc km dôchodca, auto bolo tupé, nemalo výkon. Ja som mu primotal ďalších 35tisíc km, tak už sa celkom dostáva na parametre, ale stále cítim že to neni ono. Zažil som situáciu, kedy predomnou šla Thalia 1,2 16V, v nej sedeli dedko s babkou, takže žiadny puberťák ktorý by mal pretekárske ambície. Ale keď ten dedula na konci obce začal zrýchlovať, ja som mu so svojou Thalkou nestíhal a to som v nej sedel sám a na ten plyn valil určite viac.

Inak z olejového víčka to tiež podymuje.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od 33chose33 » úte pro 22, 2020 01:36

Mě ty hodnoty na studený motor nepřijdou špatné. Více by mě trápil ten rozdíl skoro 1 atm.
Dědkem se netrap, je plno dalších vlivů, naložení kufru, stav pneu a tlak, druh benzínu (mohl mít 100).
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte pro 22, 2020 09:02

12 baru je krasny tlak, skoro jako novy ;). A rozdil neni ani vic nez 10 %, takze taky v poho. Ja mel na prvni thalii tlaky po 80k km 8.5 baru, a najel dalsich 70k km. Po oprave najel dalsich 60k km a pak mel tlaky 6.5 baru, kdy uz sel pryc a nahradil ho druhy motor.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od 33chose33 » úte pro 22, 2020 21:56

Kotasku na to si pamatuji, ale nějak se mi vykouřila ta mezioprava. To jsi dělal jen hlavu nebo i písty? Pamatuji si i na fotku, kde bylo vidět poničené honorování v bloku, to bylo už při opravě nebo až po smrti? Myslím, že u Tebe na smrt měl vliv i provoz na LPG.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5792
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od kotasekh » úte pro 22, 2020 23:33

Oprava spocivala pouze ve srovnani hlavy a zabrouseni ventilu. Urcite to bylo zpusobene LPG ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Komprese u 1.2 16V

Příspěvek od SilverA » pát led 01, 2021 21:00

Chcem sa opýtať, máte niekto skúsenosť, ktoré piestne krúžky sú lepšie? Kolbenschmidt alebo Goetze?
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů