Nová thália spokojenost

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od krt.ecek » pon lis 14, 2011 10:41

všichni renaulti již více než 20 let mají přepínání dálkových stejně jako thalia :wink: musíš si zvyknout, mně to více vyhovuje, než to co popisuješ ty....

pokud si dobře pamatuji, tak se prosřední pás zapíná v levo a pak v pravo, ale to je detail, foto dělat nemusíš. Seděl jsem tam uprostřed a bez problémů, asi vozíš lidi s velkým zadkem :P
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od kotasekh » pon lis 14, 2011 11:14

Co se tyka "b" sloupku a vysky 174 cm - pokud jsi tak "maly" a pritom ti pas i v nejnizsi poloze zklouzava z ramene, rekl bych, ze mas sedacku v ne zrovna idealni poloze, neboli moc daleko. Asi jsi tak zvykly, ale dle me to neni standartni posed a vyplyvaji z toho i ty dalsi veci, jako ze se ti spatne toci volantem a nevidis na kontrolku svetel (ja na ni vidim perfektne - 181cm).
A co se tyka prepinani svetel - diky bohu za nej :-). Nesnasim kdyz v zime jedu s fabii od matky, pri prepinani svetel lehkym odtlacenim packy prsty smerem od sebe se mi obcas stane, ze me packa po tech prstech jemne klepne, coz je pri zmrzlych koneccich prstu STRASNE prijemne ;-). Ale na to si clovek nemuze stezovat, to je jako bych nadaval na to, ze zpatecka se radi jinak nez u meho minuleho auta... :oops:
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od softouch » pon lis 14, 2011 12:13

Hothenthoth píše:Sedadlo mám taky celkem dole. měřím 174cm.

S řízením, je jasný, že to jde vrátit rukou a dělám to, ale neznám auto, kde volant nemá tendenci se vracet do přímého směru. Díky tomu si fakt netroufnu jet trochu rychleji. Jsem asi moc rozmazlenej z japonských řízení.

Spotřebu měřím mimo město a jezdím s tím jak s veteránem. Ale nejezdím přesně podle příručky, kde radí řadit u 2400 a podřazovat u 1000. Řadím podle citu, ale cca u 3000-3200 a podřazuji u 1800-2000. Jsem drsná brzda provozu.
No moj nazor je, ze pri tvojej vyske by si asi mal mat sedadlo vyssie. Jasne, v inom aute ti to tak moze vyhovovat, no zrejme v Thalii by si si ho mal dat vyssie. Mozno pomoze. Skus. Je to len rada.
V Thalii sa volant vracia sam do priameho smeru. Ale vyskusam ked pojdem, ze ci uplne a ako to prebieha. Ja len nemam rad ked sa pri vracani spat prudko zastavi v priamom smere a celym autom potom hegne (lepsie slovo mi nenapadlo, sorry). Preto dokoncujem jeho navrat rukou.
No ja radim hore podla potreby zrychlovat. Teda ak sa poztrebujem rychlo rozbehnut, tak podobne ako pises pri tych 3000 a niekedy aj 4000. Mimo mesto. V meste taka potreba nie je a v meste radim hore uz pri nejakych 2200-2400. Podradujem urcite skor, ako pri 1000 otackach, ale presne cislo netusim. Zalezi aj od situacie na ceste (co bdue nasledovat, ci zastavenie alebo dalsie zrychlejsie). Ani pri svojom jazdeni - jazdim defenzivne a spravidla tak, aby som nemal vysoku spotrebu - sa necitim ako brzda premavky. Jasne, ze su taki, co jazdia rychlejsie, no su aj taki, co jazdia pomalsie ako ja.

V pohode na to prides a zzijes sa aj s Thaliou :-)
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Hothenthoth
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned lis 13, 2011 23:26

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od Hothenthoth » pon lis 14, 2011 12:52

Díky všem odpovědi. S tím posezem to zkusím určitě vyřešit. Je možný, že sedím fakt špatně. Každopádně problém s kontrolkou dálkových světel to nevyřeší. Je prostě nešťastně umístěná.

A se spotřebou se to taky určitě vyřeší, ještě toho nemám moc s autem najeto.
No pokud si nejsi jistý, jestli se ti volant vrací, tak se ti určitě vrací. Protože to by jsi poznal a určitě to věděl. Je to dost nepříjemný. No zvažuji, že otcovi doporučím jít to reklamovat.

Ještě se zeptám, jakou máte odezvu na ten plyn. Jde o to, že když dám plnej a pak chci přeřadit, pustím plyn, zmáčknu spojku a řadím, tak při řazení mě otáčky letí vzhůru i když mám plyn už dávno puštěný.

Jo ty zadní pásy určitě vyfotím, protože jsme se asi nepochopili. Já měřím 174 a vážím 70kg a doprostřed si s pásem určitě nesednu. Mezi držáky pásu se nevlezu ani náhodou a sedět na držácích se nedá. Seděla tam sestra, který je rozhodně prostorově úspornější a po chvilce měla od držáků modřiny, takže opravdu ne.

Ještě jeden detail. Každý dveře potřebují jinou sílu k zavření. S některýma se musí bouchnout některý stačí jen lehce zavřít. Třeba si to sedne.

Určitě to není špatný špatný, jen jsem mu nepřišel na chuť :-D

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od kotasekh » pon lis 14, 2011 13:02

Volant reklamuj, pokud neuznaji, tak sezen jinou thalii a porovnej, treba s tou co budou mit v autosalonu. A ty dvere taky reklamuj, to neni vlastnost, to je vada ;-). Plyn ma trosku opozdenou reakci, holt to neni lanko ke klapce, ale ze by mi pri ostre jizde s plynem na podlaze vyletely otacky pri pusteni plynu a vymacknuti spojky, to ne-e...
A vzadu uprostred se neda sedet pripoutany, nevim co tim chteli inzenyri z renaultu rici ale ty prostredni klipsny na pas jsou proste moc blizko, tam si sedne mozna tak 15-ti leta holcicka s 50kg... Na delsi trasy to tam proste neni... I kdyz - ma byvala pritelkyne (80kg) ted nedavno se mnou jela, sedela uprostred pripoutana, jeli jsme 100km tam a pak 100km zpet a nic ji nevadilo, asi je treba tam tu perdel trosku podsadit a nesedet tolik vzprimene ale spis si tak trosku lehnout :-D
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od krt.ecek » pon lis 14, 2011 13:06

s těmi otáčkami mě napadá, renaulti obecně mají spojky dost vysoko, jestli pustíš plyn až na podlaze, tak je pozdě, musíš napřed pustit než se dotkneš pedálu :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Umbram
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pon led 10, 2011 15:32
Bydliště: Dolní Domaslavice

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od Umbram » pon lis 14, 2011 13:42

Hothenthoth píše:
S řízením, je jasný, že to jde vrátit rukou a dělám to, ale neznám auto, kde volant nemá tendenci se vracet do přímého směru. Díky tomu si fakt netroufnu jet trochu rychleji. Jsem asi moc rozmazlenej z japonských řízení.
Tak já vlastním ještě auto značky Kia která má elektrický posilovač řízení a tam se volant do přímého směru nevrací a je to u těch aut normální jev. Já dokonce s tímhle autem , když projíždím mírnější zatáčkou normální rychlostí a pustil bych volant, tak bych tu zatáčku projel. Co se týče Thalie, která má čistě hydraulický posilovač , tak se ten volant také nevrací úplně, ale o 100% líp jak u KIE, ale o 50% hůř než o předchozí Fabie, která měla elektro-hydraulický posilovač(která mimochodem bylo nejhorší auto co jsem kdy měl). Tak jestli ti můžu doporučit , tak si zajdi do různých auto salonů a vyzkoušej se projet v různých značkách aut a možná zjistíš, že ta otcova Thalie na tom není tak zle. :D
Renault Thalia II 1,2 16V Expression (23.2.2011)

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od softouch » pon lis 14, 2011 16:30

Hothenthoth píše: A se spotřebou se to taky určitě vyřeší, ještě toho nemám moc s autem najeto.

Ještě se zeptám, jakou máte odezvu na ten plyn. Jde o to, že když dám plnej a pak chci přeřadit, pustím plyn, zmáčknu spojku a řadím, tak při řazení mě otáčky letí vzhůru i když mám plyn už dávno puštěný.

Určitě to není špatný špatný, jen jsem mu nepřišel na chuť :-D
Hej, spotreba sa da upravit stylom jazdy a udajne aj po zabehu motora. Neviem, lebo ja akosi jazdim s dobrou spotrebou stale. Naposledy uz na zimnych som spravil 5,4 (podla tankovania) ked som siel PO - Secovce - BA a este nejake kilometre Pernek - BA. Bola tu aj debata o tom, na akom stupni jazdit v meste pri 50tke. Ja casto mavam zaradenu 5tku - na udrziavanie rychlosti to staci.

Co sa tyka plynu, teraz ked som siel na aute, tak som si to vsimal. Uz to mam zrejme nacvicene so spojkou, lebo pri preradovani mi rucicka otackomeru nestupa ale len po okamihu klesa. To bude podla mojho odhadu fakt tym, ze si si este nezvykol na to, kde zabera spojka.

Ano, thalia je OK auto s ohladom samozrejme na peniaze. Ale co do funkcnosti, nie je problem.

Inak zatvaranie dveri asi ako ti pise kotasekh, je to cudne. Mne sa zatvaraju vsetky rovnakou silou, ci ako to nazvat. Akoze jasne, manzelka alebo moja mama dverami obcas tresnu, lebo proste na bratovom Audi staci tuknut a zavru sa pomaly same. Ale to je ina vec ;-)
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od jjenda » úte lis 15, 2011 07:10

Pro Hothenthoth
Mám taky několik připomínek ke kritice. To že se páčka přepínání dálkových světel vrací stále do stejné výchozí polohy beru jako dost dobrou věc. Měl jsem Mitsubishi Lancer a tam to fungovalo stejně, jezdím ještě s Felicií a u ní má páčka polohu pro tlumená a dálková světla jinde a je to kolikrát v noci honička nahmatat kde se páčka právě nachází, zvláště když kroutíš zatáčku a musíš přepínat z dálkových. Jistě všichni tušíte o čem hovořím. Jestli vidím v noci na kontrolku dálkových světel opravdu neřeším, nejsem tak blbej, abych nepoznal před sebou tlumená nebo dálková světla. Ve dne je mi to fuk, mám denní svícení a s přepínačem si nehraju. Ve městě opravdu není čas si študovat palubovku co mi svítí. Taky nekontroluješ snad žárovku blinkru jestli ti při odbočování bliká! Že sklouzává pás z ramene bych přičetl na vrub řidiči který si nepřečetl manuál a neumí si přesunout výšku ukotvení pásu na B sloupku. Pérování na naše silnice skvělé a brzdy proti Feldě jsou excelentní. Že na zdním sedadle je málo místa? Jel jsem v pěti Oktávkou delší trasu a myslel jsem že umřu na skrčeninu. Buďme rádi že Thálie je typovaná na pět. Z nouze cnost ale vylepšují si tak profil všechny auta nižší třídy. To že Ti zůstávají viset otáčky při řazení se moc nediv. Taky jsem si nato musel trochu zvykat a je to takto“ pustíš plyn, vyšlápneš spojku přeřadíš, pustíš spojku a znovu přidáš plyn. Holt není to závoďák kde jen trochu cukneš s plynem a hned řadíš. Všimni si, že tohle auto taky málo brzdí motorem. Má holt malý vnitřní odpor motoru a taky slušně malou spotřebu. Ono je celkově stavěný pro klidný povahy a ne pro Trpišovký piráty. Ostatní „závady“ s volantem, dveřmi atd. reklamuj, není to v pořádku.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od softouch » úte lis 15, 2011 11:48

jjenda, mne sa uz stalo, lebo som rozmyslal nad inymi vecami a jazda po ceste, ktorou jazdim denne, je uz automaticka, ze som proste vecer zabudol vypnut dialkove a par oprotiiducim som zasvietil. Ale pravda je, ze to bola ina situacia a kontrolka na inom mieste na palubovke by nepomohla :-)
Ale skor ma zaujalo brzdenie motorom.
Ano, 1.2 ale aj ostatne male motory brzdia motorom malo, ale brzdia. Predtym som mal Saxo 1.1 a to bolo skoro to iste ako Thalia. Na druhej strane, pri vacsich objemoch (napr. 1.6 benzin ci 1.8-1.9 diesel) som si tiez nevsimol ovela vyraznejsie brzdenie motorom. I ked pravda je, ze motor zrejme brzdil viac, ale hold auto bolo o 300 resp. mozno 500kg tazsie ako Thalia. Na druhej strane lahunky Citroen C-Zero, tot elektromobil, brzdil motorom tak brutalne, ze pustenie plynu znamenalo dat bozk volantu (ak prezeniem). Ono totiz pri brzdeni (pusteny plyn alebo aj stlacena brzda) rekuperoval energiu do baterii.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od mudr.hematolog » čtv lis 17, 2011 23:01

Hounddog píše:
krt.ecek píše:no s tou 1,4 16V to je problém EU :evil: jinak třeba v rusku mají 1,6 16V i v automatech (stejně bych si pořídil manual), elektrická zadní okna atd. holt evropa je v tomto divná :cry:
kazde auto predtym ako dojde na trh tak musi byt homologizovane, a v kazdej krajine je inac.
Naprikald pre porovnanie superb- u nas a v cechach sa v superboch 1 nachadzala plna vybava-el.okna a zrkadla+ climatronic......kebyze si kuknes jazdenky z nemecka tak tam ta fullka vyzera uplne inc a ovela bohatsie, Hold skoda bola skrtena VWgroup preto aby sa nepredavl viac ako Prassat, ale aj tak sa predaval :D
Ked mas homologizaciu pre jednu clensku krajinu EU, tak ju mas pre vsetky. Nemusis ziadat kazdy stat zvlast.
Vybavy su rozdielne v kazdej krajine preto, lebo kazda krajina ma inac narocnu klientelu.....
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

fearless
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: stř čer 29, 2011 16:16

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od fearless » ned lis 20, 2011 07:38

Nevíte někdo jestli je normální když mi teď po půl roce v zimě při žhavení zůstanou rozsvícené kontrolky baterie a olejničky pod STOP, než otočím klíčem a nastartuju? Po nastartování zhasne všechno a nic nesvítí. Začalo to dělat až dnes když jsem nechal auto mimo garáž venku. Dříve to zshasnulo ještě než jsem nastartoval.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 6/2011

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od kotasekh » ned lis 20, 2011 09:04

Kontrolky baterie a olejnicky signalizuji dobijeni a mazani. Ty opravdu sviti dokud nezacne motor dobijet a mazat, neboli dokud nenastartujes. Spis si to spatne pamatujes ne?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

fearless
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: stř čer 29, 2011 16:16

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od fearless » ned lis 20, 2011 10:38

Tak teď nevím, možná jo, ale že bych dostal během jedné noční šichty v práci takovou ztrátu paměti? :D
Asi máš pravdu a jen mi prdlo v hlavě .... holt už na mě jde věk a ty paměťové buňky už nejsou co bývalo. Já měl fakt dojem že mi tam před otočením zhasne všechno. Hlavně že to nesvítí při jízdě.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 6/2011

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od kotasekh » ned lis 20, 2011 10:46

ony se rozsvítí třeba i když ti chcípne motor při rozjíždění...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od Keras » ned lis 20, 2011 22:19

jo to si se v práci asi trochu víc zkouřil :mrgreen: :rolling:
Zhasne jich plno, ale tyto svítí dokud nenastaruješ... A nemáš dýzla? Dej si prosím auto do podpisu.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od Jean ViC » pon lis 21, 2011 13:27

ale napriklad u clia III, pred nastartovanim sviti jen kontrolka motora a pripadne rucni brzdy a tempomatu...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od Keras » stř lis 23, 2011 18:55

Ono u thálky se to bere jako taková diagnostika... Rozsvítí pak zhasne, tak se bere, že je danná věc ok.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

b52
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: stř črc 04, 2012 18:24

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od b52 » pon črc 09, 2012 18:09

zdravím všechny tálu jsem koupil zhruba před měsícem po výjezdu z autosalonu je moje 4té nové auto jo stárnem 50tníci ... okamžitě dostala kotel pod 4000 ot jsem nešel protože každýmu je jasný že čím víc dáš tím víc dostaneš kamarád dělá v motorárně nový motory na drzdě jdou pří plnym knedliku kolem 30 minut a tady je docela ůsměvný jak stim někdo zachází po zakoupení a točí třeba jenom 3000 otáček ale to je každýho věc zabýhat zaběhlé je blbost jinak teda žihadlo najeto 4800km spotřeba ca6l

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od Hounddog » úte črc 10, 2012 09:16

b52 píše:zdravím všechny tálu jsem koupil zhruba před měsícem po výjezdu z autosalonu je moje 4té nové auto jo stárnem 50tníci ... okamžitě dostala kotel pod 4000 ot jsem nešel protože každýmu je jasný že čím víc dáš tím víc dostaneš kamarád dělá v motorárně nový motory na drzdě jdou pří plnym knedliku kolem 30 minut a tady je docela ůsměvný jak stim někdo zachází po zakoupení a točí třeba jenom 3000 otáček ale to je každýho věc zabýhat zaběhlé je blbost jinak teda žihadlo najeto 4800km spotřeba ca6l
Celkom trúfale.......
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od robotmz » stř črc 11, 2012 08:28

softouch píše:
Hothenthoth píše:Sedadlo mám taky celkem dole. měřím 174cm.

S řízením, je jasný, že to jde vrátit rukou a dělám to, ale neznám auto, kde volant nemá tendenci se vracet do přímého směru. Díky tomu si fakt netroufnu jet trochu rychleji. Jsem asi moc rozmazlenej z japonských řízení.

Spotřebu měřím mimo město a jezdím s tím jak s veteránem. Ale nejezdím přesně podle příručky, kde radí řadit u 2400 a podřazovat u 1000. Řadím podle citu, ale cca u 3000-3200 a podřazuji u 1800-2000. Jsem drsná brzda provozu.
No moj nazor je, ze pri tvojej vyske by si asi mal mat sedadlo vyssie. Jasne, v inom aute ti to tak moze vyhovovat, no zrejme v Thalii by si si ho mal dat vyssie. Mozno pomoze. Skus. Je to len rada.
V Thalii sa volant vracia sam do priameho smeru. Ale vyskusam ked pojdem, ze ci uplne a ako to prebieha. Ja len nemam rad ked sa pri vracani spat prudko zastavi v priamom smere a celym autom potom hegne (lepsie slovo mi nenapadlo, sorry). Preto dokoncujem jeho navrat rukou.
No ja radim hore podla potreby zrychlovat. Teda ak sa poztrebujem rychlo rozbehnut, tak podobne ako pises pri tych 3000 a niekedy aj 4000. Mimo mesto. V meste taka potreba nie je a v meste radim hore uz pri nejakych 2200-2400. Podradujem urcite skor, ako pri 1000 otackach, ale presne cislo netusim. Zalezi aj od situacie na ceste (co bdue nasledovat, ci zastavenie alebo dalsie zrychlejsie). Ani pri svojom jazdeni - jazdim defenzivne a spravidla tak, aby som nemal vysoku spotrebu - sa necitim ako brzda premavky. Jasne, ze su taki, co jazdia rychlejsie, no su aj taki, co jazdia pomalsie ako ja.

V pohode na to prides a zzijes sa aj s Thaliou :-)
Prečítal som všetko, ale jedna vec ma zaráža.
Kde je písané, že sa má podraďovať AŽ pri 1000 ot./min ??
Mne v autosalóne hovorili že nemám jazdiť pod 2000 otáčiek. Aj tu na fóre sa píše že keď ideš 55 km/h na 5-ke, tak je spotreba o liter vyššia ako 55 km/h na 4-ke.
Ďalšia vec je že ty už radíš pri 2200 vyšší stupeň? To potom po preradení si na nejakých 1500 ot./min a to je zase málo.
Ja mám spotrebu od 4,9 - 5,4 litra, meriam pištoľou na pumpe tak, že vidím ustálenú hladinu až za tým plechom, a čapujem vždy doplna a jazdím vždy do prázdna. Týmto spôsobom som schopný vypočítať spotrebu s maximálnou presnosťou na desatiny litra.
Ja hneď ako vidím 2000 ot. min, okamžite podraďujem. Ak idem do kopca podraďujem už pri 2500 ot./min. Môžeš si všimnúť že aj okolo tých 2000 to vždy trošku cukne ako keby to bola pre škrtiacu klapku nejaká medzná hodnota alebo ako to nazvať.
Hore radím za normálych okolností pri 2800-3000 to mi zaručí že pri preradení nebudem pod 2000 otáčiek.
Myslím si na základe svojich skúseností že Thalia má najmenšiu spotrebu, teda najefektívnejšie spaľovanie v oblasti medzi 2500 - 3000 otáčkami.
Je to môj názor, dúfam že napíšete čo si myslíte. Rád sa nechám poučiť a vysvetliť to.
Motor mám 1,2 16V.
Mimochodom tých 1200 otáčiek mám hneď po naštartovaní studeného motora na neutrál pár desiatok sekúnd, potom to začne klesať až do 500 ot./min.

Stáva sa aj vám že napríklad pri otáčaní volantom na maximum napr. v záhrade cítite v riadení taký jav že to nejde úplne hladko bez zvuku ale také trošičku "šramotenie" ? Mám najazdené 3300 km a je možné že to hrebeňové riadenie ešte nie je riadne "sadnuté" alebo ako to nazvať ?
PS: nemám posilovač riadenia.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od Hounddog » stř črc 11, 2012 09:35

Tak štýlu jazdy aky uvádza softouch sa da doslova povedať podtáčanie motora. Keď podraďuješ pri 1000 otáčkach tak ani nechcem vediet ako to trpí. štýl jazdy sa podpíše na každom motore. Skús ho zobrať po čase na dialnicu a som si istý že z neho nedáš viac ako 150. Nieje problém isť pomaly na nízkych otáčkach ale pri predbiehani a jazde do kopca je jasné že treba podradiť a nie čakať do 1000 ot/min. Dupanim na plyn v nízkych otáčkach akurat človek ten motor odrovná.
Optimálne otačky pre benzín su v rozedzí 2000-3000.
Viac motoru škodia nízke otáčky ako vysoké....pri nízkych otáčkach sa namaha klukovka, uloženie ojnice, ventily, zotrvačník. kto chce jazdiť na nízkych otačkach tak dci je pre neho správna volba :)
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od robotmz » stř črc 11, 2012 09:43

ja si myslím že aj preto má tak veľmi vysokú spotrebu, pretože vplyvom nízkych otáčiek prebieha u neho nedokonalé spaľovanie.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od softouch » stř črc 11, 2012 16:55

Ehm. Myslim, ze sme si nerozumeli ako radim rychlosti. Nevadi.
Nemyslim si vsak, ze by bola dlhodoba priemerka na urovni 5,7 l/100km velmi vysoka. Thalia 1,2 16V ma kombinovanu spotrebu podla papierov 5,9l/100km a jazdim mesto, mimo mesto a dialnicu.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Nová thália spokojenost

Příspěvek od robotmz » stř črc 11, 2012 17:02

No tak ak máš takú priemerku dlhodobú, je to viac ako dobré. Asi som to moc rýchlo čítal a zle pochopil...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů